chtěl bych se s vámi poradit jestli bude do budoucna lepší přejít na 3×10 nebo 2×10 mám klasickou šestadvacítku a tak jsem o tom začal přemýšlet Předem děkuji za vaše názory
chtěl bych se s vámi poradit jestli bude do budoucna lepší přejít na 3×10 nebo 2×10 mám klasickou šestadvacítku a tak jsem o tom začal přemýšlet Předem děkuji za vaše názory
Jo, na to si chlapce musis prijit sam, to za tebe nikdo nevyresi. Jestli to nevis, zvol 3×10, tim krome mirne vyssi hmotnosti nic neztracis, jen nektere prevody mozna nevyuzijes. Casem treba budes mit vic jasno a prejdes na 2×10.
Ja bych ale stejne porad jeste volil 3×9, par roku to bude jeste dostupne a cely pohon vcetne razeni lze sehnat velmi levne.
to mě taky napadlo to takhle udělat třeba na Sramu X7 3×10
Kolik do toho chces investovat? Na koloshopu maji cerne XT kliky za 2100 bez misek, misky koupis na kupkole za 235 Kc, za 2400 mas top kliky 3×10 nebo 3×9. Pokud 3×9, SLX kazetu za 850, razeni X0 gripshift za 1290 z Koloshopu, hazku XT a smyk SLX z Kupkola za 1100 a 418, retez obyc za 250, dostanes se na 5500 Kc.
investovat bych chtěl max těch 6 tisíc
kde že XT kliky za tu cenu?
Koloshop Dnes a zítra je cena ještě nižší, 1918 Kč, to je moc hezká cena. Jen škoda, že nejsou ve stříbrné.
Vypadá to, že na nich jsou nějaký pofidérní převodníky, minimálně ten velkej nevypadá na XT, jinak bych je už asi objednal…
Jedná se o OEM verzi, ke které přišli po haluzi a teď se potřebují zbavit ležáků, tak nasadili bezkonkurenční cenu. Kliky jsou bez misek, to máš 400 extra za SLX/XT kvalitu a s tím se už blížíš ceně SLX klik na Kupkole.
Nevím, jaká je obecně kvalita OEM produktů v porovnání s neOEM. Někteří tvrdí, že žádná, jiní, že používají podřadný matroš, spíš bych věřil tomu, že je to totéž. Stejně, výrobní cena je často 1/3, než za kolik se zboží prodává koncovému zákazníku.
Podívej se na to pořádně, ten převodník prostě není XTčko, dost to připomíná SLX, což by ještě byla ta příznivější varianta…
OEM může být prakticky cokoliv, na Trekovi jsem měl XT kliky naprosto stejný, jako na samostatně prodávaný verzi, tohle je prostě ojeb a ještě v popisu kecaj, že jsou stejný kromě barvy. Jinak vzhledem k tomu, že samotný kliky jsou SLX lehčí a v tomhle případě se to bude lišit nejspíš akorát v malým převodníku a to bůhví jestli na těchhle „XT“ není i ten malej převodník ocelovej jako na SLX. Takže ve výsledku to nějak extra nabídka není a osobně bych šel do komplet SLX.
Nevidel bych to zas az tak cerne, kliky maji oznaceni FC-M772, takze uplne totozne s FC-M770 byt nemuzou. Rozdil muze byt prave v tech prevodnicich, ktere fakt dost pripominaji SLX, coz funkcne vubec nevadi. Stejne tak uvidis rozdil v prevodnicich, pokud porovnas serii 770 se 771.
Ja jsem kliky stejne kupoval s tim, ze prevodniky hned poleti do krabice a na kliky prijde jedina placka 36z bez nabehu.
Ale to vis, JakeF casto vidi problemy tam, kde vubec nejsou:)
Vidím problém v tom, že kecaj v popisu a ještě dělaj, co to je za výhodnou nabídku, když ta cena je v nejlepším odpovídající… Takovej Godzilla marketing :).
Takže kupuješ za cenu SLX klik, těžší XT kliky s SLX převodníkama :D. No, fakt skvělá nabídka… U 771 uvidíš rozdíl, protože to jsou crossový kliky, tohle je akorát ojeb. Co vím, tak černý starší XTčka měli jako OEM u Cube, ale tam byly s XT převodníkama a normálníma nápisama. Bůhví, co je tohle zač…
??? XT váží 855, SLX 895 – není uvedeno s čím a ta cena je jiná – 1918 + 518 X 2795 Kč. A starší černý XT se taky prodávaly ne jako OEM verze, nepamatuju se už rok.
Píšu samotný kliky… Ten rozdíl váhy dělaj převodníky.
a kde uvádějí váhu samotných klik? Pokud jsou kliky s převodníky lehčí přestože samotný kliky těžší, tak asi převodníky nebudou ocelový.
Vážil to tu někdo na BF a řešilo se to tu mnohokrát. Samotný SLX kliky jsou o pár gramů lehčí a pokud si dobře pamatuju, tak lišit by se měly proti XT ve velkým a malým převodníku, prostřední je stejný. Já si teda myslím, že je těch pár gramů celkem jedno a funkčně to rozdíl nebude, jen říkám, že co nabízí Koloshop nejsou „XT kliky za super cenu“, ale kliky na úrovni SLX za přinejlepším adekvátní cenu a že kecaj v popisu.
Super cena to neni, ale za lepsi cenu takove kliky proste nekoupis, ze tam jsou mozna prevodniky SLX je mi celkem fuk.
SLX kliky jsem taky slysel, ze jsou lehci, ale soucasne min materialu znamena mensi tuhost proti XT, par lidi to zminovalo treba na mtbr.com
Jo tak tomu zrovna věřím, že XT..
Jinymi slovy, co cekas od 2(3)x10, vyssi hmotnost pri vyssi cene, mensi vydrz retezu nebo ze se 9kovy pohon prestane prodavat?
projel jsem se na kamarádovo bajku a ten má 2×10 a dost mi těch deset pastorků vyhovovalo a tak si to chci do budoucna pořídit
V tom případě nevím co řešíš.
já jsem jen chtěl vědět nějaké vaše názory popřípadě jaké komponenty brát např jestli Shimano nebo Sram
Do budoucna… Jestli to porovnáváš s tím řazením co máš na svém kole v profilu, tak se ani moc nedivím. Podle mě moc nemá cenu do kola investovat a za rok za dva budeš jinde.
Za mě a vzhledem ke kolu bych klidně zůstal u 3×8, ale: brzdové páky Avid FR-5, čelisti Avid SD-3. Řazení Alivio ST-410, lepší hazku. To by byl obrovský kvalitativní skok dopředu a ne moc drahý. Dostal bys lepší a lehčí brzdy i řazení a vsadil bych se, že pocitově bys na tom byl stejně, jak kamarád. 3×8 bylo z jistého pohledu nejlepší řazení.
O tom jsem taky přemýšlel ale brzdy bych asi tak do dvou měsíců koupil kotoučovky takže do těch Véček už se mi moc investovat nechce
Nezapomeň, že ke kotoučovkám potřebuješ i náboje pro montáž kotoučů.
na to samozřejmě myslim :)
A ked pripocitas k pohonu za 6k brzdy za 3k + kolesa za ďalšie 4, tak môžeš rovno ešte posetrit a kúpiť cely bike a starý si nechať ako zimaka. Lebo je zbytočne cpat do toho toľko prachy.
No já o tom novém bajku přemýšlím pořád ale teď potřebuju ještě nějaký prachy na notebook
Ta menší výdrž řetězu je divná informace. Na 3×10 i 2×10 mi vydrží řetěz úplně stejně. Vytahá se opravdu skoro nastejno.
Na 2×10 využívám všechny převody. 3×10 jsem už všechno nejezdil, ale 44×11 se z kopce na maratonu využije. Stejně tak jako 3×10 překáží na okruhu.
Ja osobni zkusenost nemam a fakt, ze tady vic lidi psalo, ze to vychazi podobne, od 800 do 1300 km. Ja na mestske plecce, kde mam nejvetsi najezd mam 3×8, retazy HG-50 menim tak kolem 1500–2500 a na kazete mam necelych 10000 km.
Já se většinou vlezu tak do těch 1500 km. Pod tisíc to nejde.
jezdil jsem 3*9 tri roky, ted mam 2*10 a vydrz retezu mam stejnou. 800–900Km a je na 133mm takze je to uplne jedno ;)
a ještě by mne zajímal váš názor na brzdy Avid Elixir R a zapletená kola Fulcrum Red Metal 5 Díky moc
kola klidně, brzdy bych vzal Shimano
Jo dobře díky po nějakých se podívam
SLX třeba – aktuální model !!!
ty jsou za 3500 obě dvě bez kotoučů to by taky šlo
A když přidáš 400,– tak máš XT :-) Takhle bys mohl skončit dost vysoko :-)
Já bych řekl že ty Deore budou bohatě stačit
Taky si myslím. Aktuální SLX jsou ale, až na pár detailů, stejný jak XT a ty jsou super.
To už je moc drahý a na to moje ježdění zbytečný
O pár řádků výš píšeš, že jsou obě za 3500, což by šlo. Pak tomu nějak nerozumím … ale to je jedno. Deorka budou taky brzdit a kotouče můžeš použít lepší.
já myslím že přední a zadní SLX stojí 3500 a Deore 2500
tak ty brzdy sem našel Deore bez kotoučů za 2500 (přední + zadní)
Poslyš, to chceš vylepšovat to kolo v profilu nebo stavíš na novém rámu? Jen se ptám. Ten rám není špatný, možná trochu těžší. Čsem sice můžeš koupit lehčí rám, představec atd., ale pořádně si promysli, na kolik tě přestavba přijde. Ono totiž takové přestavby vycházejí dráž, než nové kolo v podzimním výprodeji. Nezapomínej, že stejně tak důležitá je i výměna bowdenů, lanek ad. pokud to má mít smysl a to všechno něco stojí.
já chci jen upgradovat kolo na tomhle rámu nic nového nestavím a s novými bovdeny a také počítám
Imho blbost. Přestavba tě vyjde bezmála na 20000 co píšeš ty komponenty (5500 pohon, kola 5000, vidlice 2800, brzdy 3500)? , to bych raději kolo prodal a koupil fungl nové v podzimním výprodeji nebo nechal postavit nějakou střelu od místních stavařů.
já to právě chci přestavovat postupně začnu třeba těma brzdama a pak to pude dál
Ono to je těžký to kolo prodat docela dost to pro mě znamená
Možná to kolo pro tebe dost znamená, ale ten rám je sračka, která si ty nový komponenty nezaslouží.
já asi koupim nový kolo a na tomhle bude jezdit třeba máma
ja si ted stavel teda Rb monster AM a kliky schimano slx celkove 3× 9 a na jizdu po ceste se hodi nejtežssi prevod a uz sem zazil fajny maly kopec kde sem pouzil i v predu nejmensi kolečko a k memu udivu sem to vyslapnul s noblesou ani sem se nezadychal jak ty prevody maji silu v tahu tak ja bych si nejmensi kolečko vpredu rozhodne nechal podle me na nejaky hodne prudky stoupani ale to jen muj nazor
já ho asi taky nebudu dávat pryč
Tak tohle se čte asi jako Bible. Taky jednu větu několikrát, aby to člověk pochopil.
2×10
No na tvůj názor jsme čekali…
Se nedivim, myslim ze v 16:49 objednaval 2u placku.
Chudák, víc placek, více bajk…to tvé kolo bych někdy rád projel…čisté pučím, špinavé vratím, ok?
Jo az se mi vrati z reklamace muzes se pro nej stavit :d
? vždyť ho máš půl roku ne?
No :D opd dubna a uz jsem to stihl prasknout :)
Co říkáte třeba na tohle http://www.canyon.com/…es/bike.html?…
vyplatí se to za tu cenu vzhledem ke komponentům ?
Vyplatí a klidně bych do něho šel. Ale vydrž chvíli, přiběhne Jorge50 a nabídne ti nějakýho Polygona. Sice 2 roky starýho, hnusnýho, ale za bezva cenu.
díky za schválení :) ten rám se mi hodně líbí a na geometrie sem dost přizpůsobivej
ještě se mi teď do výběru připletlo RB CRR Base http://www.rb-bike.cz/…/78/crr-base na tom se mí líbí ten čistej design a plno barevných variant ale je asi o kilo a půl těžší než ten Canyon Gran Canyon AL 6.0 tak co vy na to ?
Ač majitel RB, tak bych tady šel radši do Canyona. Mně se ty tovární RB sestavy prostě vůbec nelíbí.
mě na tom canyonu láká ta Reba a nízká váha ale zase u Rb se mi hrozně líbí jednoduchý design rámu
Ten Canyon taky není žádnej cirkus. Já bych šel po lepší výbavě a vzal Canyona.
asi to takhle taky udělám Canyona bych nejspíš vzal v tej bílej ale ještě musím našteřit
Jde přesmyk Shimano 3×10 bez problémů použít na 3×9?
neni to uplne ono ale da sa to.
mám „desítkový“ přesmyk xt dyna-sys na „devítkových“ klikách xtr 970… a bez problémů to rozhodně není, je náročný na přesné seřízení a stejně se vždycky zase rozes***… takže bude výměna nejspíš za sram
Nemilé zprávy. Díky oběma, ušetřili jste mi nervy při seřizování :)