• lizar

    Zdravím všechny. Na jaře jsme si koupil tuto vidly a jsme nad míru spokojen. Ale nevím si rady s mazáním. Staré vidle měli ještě ze zadu noch mazničky na dávkování vazelíny. Ale současné to už nedělají. A někteří si je dokonce do volného prostoru navrtávají a tlačí aspoň trochu. Má otázka zní zda u nových vidlý hlavně model R7 Comp stačí kontrolovat olej v levé noze – ventilek a až časem dělat generálku celé vidle. Zdá se my že mazat to ještě vazelínou nohy ze vnitř je zbytečné a zase bych nerad aby vidla rychle odešla. Díky Lizar

    0 0
    • Al_Bunda  

      Mysliš, že by bylo potřeba navrtat nohy vyříznout závit a dát tam štauferku?

      0 0
    • náčelník  

      Systém je s největší pravděpodobnodtí shodný se Skarebem a tak použij starší návod: www.progresscycle.cz/…0/skareb.pdf

      0 0
      • kubad  

        R7 je opravdu jak skareb v olejové lázni. Takže mazat není potřeba. Maže se to samo zevnitř. Je potřeba aby bylo množství oleje dle návodu. www.progresscycle.cz/…/vidlice.pdf

        0 0
        • náčelník  

          Nelíbí se mi formulace „Takže mazat není potřeba. Maže se to samo zevnitř.“ Občas to chce rozebrat, vyčistit a nalít nový olej.

          0 0
          • kubad  

            Jasan ale od toho má návod, kde jsou servisní intervaly. Nechtěl sem psát romány. Odkaz sem přidal

            0 0
            • kubad  

              Jen tedy pro doplnění, zvenku udržovat stíráky v čistotě, občas máznou vazelínou propružit a otřít.Zevnitř hlídat hladinu viz. návod. Ve srovnání se starším typem není potřeba domazávat maznicí – na vidlici už stejmě mení.

              0 0
        • lizar  

          Díky za manuál máš to u mě :) Lizar

          0 0
    • luke777  

      cauky koukal na obrazek a nepripada me to jako r7 comp ja mam ted r7 comp na kole a na prave noze mam jen zasroubovanou zatku kterou kdyz oddelam tak zjistim kolik je tam oleje,na tvoji fotce to vypada ze tam mas zavirani vidle? co se tyce mazani sem zvedavej ale vidim to jen na olej zadna vazelina

      0 0
      • milan1  

        Díváš se do tlumiče a ten s mazáním nohou vidlice nemá nic společného. Olej ve spodních nohách maže vidlici jako v mnoha jiných dalších. Je to tedy olejem mazaná vidlice, kromě výměny oleje není co řešit a manuál hovoří jasně, není co řešit, jenom přečíst pořádně manuál.

        0 0
        • lizar  

          Ano manuál už mám stáhlý delší dobu ale teorie a praxe je vždy jiná a já chtěl slyšet vaše názory. V manuálu je vše o té vidly to je bez debat. Dolívá se akorát pod levou nohu kde je ventilek a tam se leje cca 3cm3 a do měsíce dle zátěže kontrolovat. Díky všem za odpověd. Lizar

          0 0
          • náčelník  

            Ještě musíš mazat kluzná pouzdra. Manuál R7 jsem nečetl, pokud to tam není, tak si pozorně přečti toho Skareba.

            0 0
            • lizar  

              Už se na tom pracuje. Já myslel že vnější nohy se akorát čístý od špiny a občas naspřejují silikonem.

              0 0
              • luke777  

                sak ano nebo ne?no sem zvedav olej menit jak casto po roce?

                0 0
                • lizar  

                  Já se řídím manuálem co my poslal Kubad a tam to všechno je. Je to podle zátěže ale když je nová vidle tak toho snese velmi mnoho. Já akorát kontrolu olej v levé noze pop ventilkem a až budu mýt hodně nalítáno tak ji rozeberu. Ale zatím to nemá smysl.

                  0 0
                  • scret  

                    mam R7cku Super ale s LO na korunce jako to mas ty. Manual je kazdopadne dobry precist!:) Jinak vnejsi nohy mazu pravidelne silikon. olejem,necham pres noc,a pak rano „propruzim“ a setru hadrem. Mazani vidle je olejem,rozebrat,vy­menit olej,vycistit,dat cistej olej,slozit… To samy do tlumice v pravy noze… Kontrolovat obcas taky tu trosku oleje ve vzduch.komore v leve noze… Nic vic nic min…Zadnou vazelinu davat nemusis,natoz vrtat nejaky maznice!!!¨ Po svy zkusenosti vim ze mazat staci tak v puli sezone,olej v tlumici staci jednou rocne…

                    0 0
      • scret  

        Zrejme to bude nejaka OEM…

        0 0
        • luke777  

          myslis tu r7 comp? jako odpoledne hodim foto jak vypada moje r7 comp

          0 0
          • luke777  

            odkaz na obrazek jak vypada moje vidle: www.prodejkol.cz/…e446.500.jpg

            0 0
            • scret  

              jj,klasika

              0 0
            • lizar  

              Když jsme ji objednával tak my říkali , že ji ani v katalogu nenajdete. Tak co bys te chtěli. Funguje a mě stačí a posuzovat obrázky opravdu nehodlám.

              0 0
          • scret  

            myslim tu jeho R7 comp… Fotku klidne hodit muzes ale zrejme vim jak vypada ta tvoje…:) Mrkni mi do profilu-fotky biku…

            0 0
          • Meesha  

            on ma R7 Comp Lockout

            0 0
            • scret  

              ajoo,tu jsem nejak prehlidnul:( tak tudiz to neni OEM verze… omlouvam se za klamny info…

              0 0
              • Meesha  

                V R7 je peknej zmatek. Jiny verze sou na Answerproducts.com, jiny sou na webu Progressu a na krame maj taky jiny… Ja bych si potreboval vybrat z kazdy neco :-)

                0 0
    • RUR  

      Tak přidám mé zkušenosti s amzáním Skareba. Tlumící olej v pravé noze(z pohledu jezdce) netřeba věnovat pozornost častěji něž 1× ročně( nemá moc kam by to vyteklo) vzduchový píst toho taky moc nepotřebuje, tak asi 1× za půl roku( pokud laborujete s tlakem a častěji ho upouštíte, tak asi častěji). Pouzdra mažu, když zjistím jakékoliv zhošení chodu, nebo jakékoliv podezřelé zvuky( nejčastěji to vypadá, jako by vidle chytla nepatrný vakl, ale ve skutečvosti je to tak 2mm mrtvý chod), tedy cca 1× za tři měsíce. Otočím kolo vyšroubuji stavění odskoku a oba imbusy( ten pod odskokem se šroubuje dovnitř). Do každé nohy stříknu stříkačkou cca 15ml( v manuálu ja myslím 16). složím to, chvilku to nechám vzhůru nohama a pak to pořádně projedu. Funguje to bezvadně, chod je super. Pozor při demontáži, v nohách je olej. Špatně se to odstraňuje z podlahy:-)))jinak oleje používám podle manuálu a akorát od Parama, protože jsou nejlevnější( myslím, zě by to nemělo mít vliv, ty oleje sou většinou na mazání vysokovýkoných spalovacích motorů).

      0 0
      • Martyss  

        No a nebylo by dobré také vylít starý olej ze spodních noh, když už tam cpeš nový? Když budeš furt přidávat 15 ml, tak ti vyletí stíráky:-)

        0 0
        • RUR  

          Mám vyzkoušeno, že za výše zmíněných okolností, tam starého oleje zbývá marginální množství( v pravé noze to bývá kol 1ml, té tlumící v levé kol 2ml) ona se ta mazací tekutina přecejen přes ven dostane.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.