• TomasN

    Zdarec vsem… Mam novou vidli Reba Race 100mm, najeto asi 150km za vikend, prvni dojmy super, ale mate nekdo zkusenosti s laborovanim s tlakem v + a – komorach? Vazim cca 90kg, tlak v obou komorach 145–150PSI a nezda se mi ze by chodila nejak zazracne a citlive. I pri hodne hodne velky rane pri brzdeni na kamenech se dostala tak na 6–7cm zdvihu.

    0 0
    • jecnak  

      Do obou komor patri stejne, jinak prichazis o zdvih nebo citlivost. Ostatni nastaveni je na tobe a tvem stlu jizdy. Ja pri 75kg foukam na 105/105.

      0 0
    • Cllaude  

      taky zalezi jestli tam neni moc oleje – to je pak mnohem progresivnější a dle mých zkušeností je třeba dát výrazně menší tlaky. já dávám při 70 kg 60–70 psi (preferuju citlivost)…

      0 0
      • TomasN  

        Nevim kolik oleje, je nova takze jsem na ni nesahal, ve ctrvtek jsem ji koupil, jeste tyz den hodil na kolo a cely vikend se ji snazil znicit na horach tak zatim jeste nemam tolik poznatku.

        0 0
    • MlokCZ  

      Koukni se do www.bike-forum.cz/…2/forum.html#… na grafy a podivej se na graf Reby. Proste je Reba hodne progresivni, hlavne provedeni bez U-Turnu (porovnej z grafem Reby s U-Turnem).

      Vetsi tlak v negativni komore nepatrne zvedne citlivost, ale neni to nic vyrazneho, soucasne te ale pripravi o kus zdvihu a jeste navic nepatrne zvysi pogresivitu na konci zdvihu, takze tahle cesta je podle me nanic.

      A mensi tlak v negativni oproti pozitivni ti umozni dat i do pozitivni mensi tlak (nez pri stejnem tlaku v obou komorach), aniz bys prisel o kus zdvihu. Sice pak vyuzijes vice zdvihu, ale vidlice bude mene citliva. Chce to ale vyzkouset, pri vyssich tlacich to mozna nebude nijak velke snizeni citlivosti a muze to byt lepsi (pri mensich tlacich a moji vaze 70kg se mi nastaveni s mensim tlakem v negativce oproti pozitivce nelibilo).

      0 0
    • milan1  

      V thredu na který odkazuje Mlock se nám spolu s Mlockem a Pekáčkem podařilo objevit, jak moc se liší jednotlivé verze Reby. Platí to zřejmě na všechna provedení vzduchových verzí u RS (je to stavebnice) Pouze U turn verze jde označit jako vhodnou a vyladitelnou. Verze solo air je horší ale s výhradami jde říct, že ještě vyhovuje. Nikdy se ovšem nedá vyladit tak, jako verze U turn. A nakonec verze Dual air je naprostý propadák, který nejde vůbec rozumě vyladit. Kdo je zvyklý používat pouze část z proklamovaného zdvihu a má opravdu nízké nároky, může být spokojen, neměl by ovšem ostatní přesvědčovat, že je u této vidlice vše v přádku. Vše u této vidlice je dané pouze vzduchovou pružinou a jejím naladěním, plést do toho tlumič a hladiny oleje je tvrzení které nemá nejmenší opodstatnění.

      0 0
      • TomasN  

        Hezky konecne prvni rozumny nazor, uz jsem si myslel, ze jsem jediny kdo ma pocit ze mu ta vidlice nechodi jak ma, nebo alespon jak se o ni tady rika. Jeste jednou mam Race Dual Air s PopLoc

        0 0
        • milan1  

          Ten thred ale probíhal a tohle objevil v době, kdy jsi vidlici vybíral. Stále předpokládám, že to, co se tam dělo bylo velmi jasné.

          0 0
        • MlokCZ  

          No jediný co ještě můžeš zkusit je nějaký nastavení s nízkým tlakem v pozitní komoře. Když jsi teď zkoušel 145–150/145/150, tak zkus něco jako 140/120, 130/110, 130/100 (první vždy pozitivní). Možná, že při těch tlacích se citlivost ještě tolik neztratí. Schválně zkus, taky by mě to zajímalo. Já když zkoušel 90/70 u verze U-Turn, tak už to citlivost ztrácelo. Ale myslim si, že na to mohl mít vliv obecně nízký tlak ve vidlici, kdy se více začnou projevovat pasivní odpory vidlice.

          0 0
          • TomasN  

            Schvalne vyzkousim snizit tlak a podelim se o zkusenosti. konstrukcne se mi ta vidlice nezda spatna, je lehka a pevna. Vazim 90kg a jezdim dost razantne. Ten thread o grafech jsem moc nestudoval, vybiral jsem mezi MX comp ETA, Black Platinum Lo a vyhrala to REBA. Rozdily mezi jednotlivymi verzemi SL, Race, Team, World Cup, ..poznavam az ted

            0 0
          • TomasN  

            Po sobotě strávené laděním a nastavovanim REBY pridavam nasledujici poznatky. Nastaveni tlaku podle navodu je dost tvrde a necitlive. Mel jsem k dispozici jeste kamaradovo kolo, se skarebem elite na porovnani.
            Pri mych 90kg jsem zacinal na 145/145 a skoncil na tlaku 110/100 kdy se z vidlice stala zehlicka a zaroven zustala jeste dost progresivni na tvrdsi jizdu (na doraz nesla). Pod 100PSI uz se zbytecne zvysoval sag pri usednuti na kolo.
            Floodgate jsem dal napevno a stelovani rychlosti odskoku do „rychlejsi“ poloviny Do tezsiho terenu se mi osvedcilo zvednout tlak na 130/120 a zaroven zmensit rychlost odskoku.
            Pri techto nastavenich se mi Reba zdala stejne, ne-li vice citliva na mensi podnety jako Skareb, ale zaroven o dost pevnejsi a jistejsi pri narazu na vetsi nerovnost.
            Znovu podotykam, nejsem chrt co leti krajinou, mam radeji technicke XC.

            0 0
      • MlokCZ  

        Mě by ještě doclea zajímalo, jestli k tomu měli u RS nějaký konstruční důvod, že je dualAir tak rozdílná oproti U-Turnu. Jinak mě je záhadou, proč se ty verze tak liší, čekal bych vnitřek stejný.

        0 0
        • milan1  

          Nevidím do jejich strategie. Ale z toho, co jsem poznal se mi zdají jako vhodné tyhle vysvětlení.

          1. vývoj proběhne pro jeden typ a následně se z něho ořežou verze, které už jsou jenom doplňky a není jim věnována taková pozornost.
          2. Je to záměr, jak odlišit levnější a dražší verze ale to mi nějak moc nesedí Dual air je snad sražší, než solo air?
          0 0
      • vlk  

        No Milane, předpokládám, že si vycházel z grafů dual air co si vložil do charakteristik grafů.Jenže ty jsi počítal s přidáním tlaku v negativní komoře s tím, že ten píst vlastně zase tlačí větším tlakem na pozitní a tam tlak vzroste.Jenže nevypadala by ta křivka taky trochu jinak, kdyby jsi po přifouknutí negativky, zese ještě trochu odfouknul pozitivku, tak aby tam byl stejný tlak jako původně?

        0 0
        • milan1  

          Vždyť si to každý může ověřit sám, graf charakteristiky je k dispozici, vidlice taky. Nebráním se srovnání.

          0 0
          • vlk  

            No já zrovna vidlici k dispozici nemám a graf, když dofouknu negativku a u pozitivky zároveň uberu, abych měl původní tlak v pozitivce jsem zatím neviděl. Třeba ho tam ještě někdo hodí.

            0 0
            • milan1  

              silně podceňuješ lidi, co se tím zabývali. Autor thredu není jediný a rozhodně mu nechybí zkušenosti, hlavně to pozná hned při prvním použití a ne jeko mnoho jiných.

              0 0
        • MlokCZ  

          To počítal v dalších grafech, ale hned ten první základní pod bodem 1 je se stejnými tlaky v obou komorách a vidlice ve stavu jak se prodává. Ten je podle mě pro základní porovnání rozhodující. Ty další už jen ukazují, že se to dá trošku upravit, ale ne nějak zásadně.

          0 0
      • jecnak  

        Nevim proc tvrdit, ze je Reba s dual airem propadak. Me osobne vyhovuje, ze vyuzivam za normalnich okolnosti 6–7cm zdvihu a ten zbytek jen pri opravdu solidnim praseni dolekopcom. Mozna je to tim, ze mam pri sjezdu vetsinou dost vahy na prednim, tezko rict. Dostat ji k dorazu zas takovy problem neni, takze si myslim, ze zdvih vyuzivam celkem adekvatne.

        Ja si prave te velke progresivity dost cenim a kupoval jsem uz s ohledem k ni. Mam rad vidlice, ktere se ve sjezdu nezanori do pulky zdvihu jeste nez prijde prvni rana. Kdo me zna, tak vi, ze vozim vidlice dost nafoukane a stejne je dostanu do zdvihu.

        0 0
        • milan1  

          Jak to říct, Reba U turn umí tohle všechno tak nějak o hodně lépe, jak lépe, to by bylo dlouhé dohadování, nebýt grafu. Stačí se podívat, co okolo toho dělat za složitosti?

          0 0
          • jecnak  

            Ja se dival, ale stejne si myslim, ze je to co jsem u vidlice hledal a ne neco ceho bych se chtel zbavovat. Jinak ale souhlasim, ze pri neagresivnim pouziti je vyuzivani zdvihu relativne male.

            BTW kdyz uz se s tim merenim parate nechcete ho konecne davat do FOTO/Kola a komp. at to se da i po roce najit? Najit graf Reby v te zmeti neni uplne jednoduchy. (zvlast kdyz kazde desate slovo je „treba“ :-)

            0 0
            • cabbage  

              to by chtělo vlastní kategorii, protože v kola-komponenty je skoro 900 fotek a vyhledávání funguje jen pro „naše kola“…

              0 0
        • MlokCZ  

          To co se ti na neprogresivnich vidlicich nelibi, ale splnuje i U-Turn verze. Ve sjezdu, kdyz se postavim do pedalu, tak mam v tu chvili sag kolem 30–35mm (podle toho jak je prudky), takze zdvihu jeste zbyva dost.

          0 0
        • MlokCZ  

          Jinak propadak bych uplne taky nevrdil, ale rozhodne nebude moc lidi, komu takova progresivita sedne.

          0 0
          • milan1  

            Stát se něco podobného u méně slavné znčky, to bys viděl slovník. Varovat lidi, jako TomasN vyžaduje použít něco výrazného. Když si kupuje vidlici, kterou každý chválí a která má zdvih 115 mm tak něco očekává a ono se to nekoná. Jak to tedy nazvat?

            0 0
            • MlokCZ  

              Mě se na tom propadáku nelíbí zobecňování a i když třeba 90% lidí se to chování vidle líbit nebude, tak 10% ano. A pro těch 10% by pak zase mohl být propadákem nazvané některé pružinové krásně žehlící méně progresivní vidle. S tim varováním máš sice pravdu, ale to je už problém těch, co nakupují, že nechtějí dostatečně hledat informace.

              0 0
              • milan1  

                Jenom jsi se zasekl na silném slovu, podívej se znovu, jak ten text u mě pokračuje.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ale jo, já to čet celý a pozorně. Máš tam o malém využití zdvihu. Kdyby tam bylo jen to, tak neřeknu nic, ale taky tam máš nízké nároky, což mě právě taky úplně nesedí. To, že někdo chce extra progresivní vidli bych nenezval nízké nároky, ale neobvyklé specifické nároky. Ale tohle je stejně jen takový slovíčkaření a o to tu nejde. V podstatě problému se myslím shodnem.

                  0 0
              • senožrout  

                Dobrý, ale to by měl výrobce nějak naznačit, jak se jednotlivé verze odlišují a komu budou vyhovovat, aby každý našel, co potřebuje. A ne napsat jen pár technických údajů a ty šmudlo hledej. MOžná ale i na tom je postaven tento byznys. Člověk koupí a zjistí, že mu to nevyhovuje, tak koupí znovu. Ale to bych neřešil u drobnistí. U vidlí mi to připadá nesolidní. Nakonec web českého dovozce se hemží ůdaji z historie firmy, ale nějaký bližší podstatný info tam nenajdeš…

                0 0
                • TomasN  

                  S tim souhlasim, na strankach RS jsem nabyl dojmu, ze jednotlive verze se lisi, barvou, nastavenim Floodgate, zamykani ano ne a v pripade World Cup carbon korunkou, …zjednodusene receno. O dovozci ani nemluvim…

                  0 0
      • Daník  

        Milane, vidím že REBU (dual air) zrovna v lásce nemáš. Není daleko doba, kdy tady všichni na REBY pěli chválu a teď je trend asi opačný. Mám typ SL, nafoukáno 120/120 na 80kg, teď vážím tak 77 a ok. Zkoušel jsem 120/125 a už se to na můj vkus dost nořilo.Porovnávat můžu se Skarebem – REBA žehlí podle mě víc, méně se noří při brždění i šlapání a torzní tuhost je lepší. Pravda na 100mm pracuje odhaduju tak na 80, ale Skareb byl na tom podobně a začal chodit v plném zdvihu až po rozborce a výměně náplně v Maxcursoru, takže doufám, že REBA se taky vylepší.Jinak nehledám náčiní, které se mi bude chovat pod rukama jak žvýkačka a na drobné nerovnosti mám balóny 2,25 :))

        0 0
        • MlokCZ  

          Zkus si změřit ten zdvih co chodí, třeba to ani těch 80mm nebude. Ale jinak si vlastně popsal perfektní 80mm vidlici, ovšem napsaný na ní je 100mm, což je ten problém.

          0 0
          • milan1  

            Naprosto přesně. Tohle je podstata, kdo hledá vidlici se zdvihem 80 mm a k tomu odpovídající progresivitu, ten má to pravé u dual airu, ale proč je potom vidlice prezentovaná jako 100 mm? Tohle je ten zásadní problém.

            0 0
            • MlokCZ  

              A ještě je ta vidlice pak na ten zdvih zbytečne vysoká.

              0 0
            • Daník  

              By mě zajímalo jak by teda chodila, když bych ji nechal spacery předělat na 80mm? Při těch 100mm se mi už s ohledem na geometrii docela zvedá přední kolo v extrémních výjezdech.

              0 0
              • milan1  

                Zdvih se ti mění s každým nastavením. Pro nižší zdvih nemusíš rozebírat a můžeš si to nastavit přehuštěním negativky. I o tom jsou grafy a údaje, které jsem dal thredu o grafech, rozdíl v huštění nebyl rozhodně velký, změna zdvihu ano. Když si zkusíš jenom měřit ten zdvih při různých nastaveních tlaků ( jde hlavně o poměry tlaků, nikoliv o hodnotu samotnou.) budeš se dost divit.

                0 0
                • Daník  

                  Když jsem přidal negativku na těch 125 tak se vidle ještě zvedla, jestli si dobře pamatuju. Jinak výrobcem je deklarovaná jako těch 80mm s a 100mm bez spacerů.

                  0 0
                  • milan1  

                    Tobě se zvýší zdvih, když přidáš tlak do negativky ??

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Neplete se ti negativka a pozitivka?

                    0 0
                    • Daník  

                      negativka je vespod či se pletu? Ale je možné, že ten zdvih byl, když jsem ubral, je to už pár měsíců. Až bude čas, trochu to zkusím fouknout jinak. Každopádně se mi nezdá, že by změna tlaku jedné komory udělala změnu zdvihu víc, než pár mm , toho bych si snad všiml?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Negativka je vespod. A záleží jaký rozdíl tlaků nafoukáš, při rozdílu 5psi to opravdu bude jen pár mm, ale zkus rozdíl velký a uvidíš.

                        0 0
                        • Daník  

                          no jo, ale pak bude vidle buď měkká nebo moc tvrdá ne?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            To záleží na pozitivní komoře, ne negativní. Si schválně změř několik nastavení a vynes do grafu a přesně uvidíš ty rozdíly, jak se to bude chovat.

                            0 0
            • TomasN  

              Tak s tim plne souhlasim, …nevadi mi progresivni chod vidlice, s tim jsem spokojen, vadi mi to, ze jsem kupoval vidli se 100mm chodem a ten proste nema.

              0 0
          • McBlacky  

            no jasně ale ani perfektní vidle 80ka nechodí 80, protože tak utlumenej doraz prostě mít nemůže a pokud ano tak už nemá ten perfektní chod. Možná by stálo za to uvažovat o rebě jako o závodní vidli, pak je charakteristika dual airu v pořádku. Na startu závodů se na čelních pozicích vozí nejvíc SID, Scareb (už mín), R7, Reba, Xka a terralogicy od foxu. Tyhle vidle mají navíc závodníci nastaveny na hodně spartánský chod, takže zdvihu využijí tak 5–6cm a zbytek je na „*******“. Hobík si může dneska koupit daleko levnější vidle, které hoby pojetí sedí líp než Reba. Já to vnímám, že ta vidle je naprosto v pořádku na to k čemu je určená. Osobně mám na pohodou jízdu pružinovku která super žehlí, ale závodit by na ní bylo utrpení, stejně jako jízda se závodně nastaveným blackem na technických trailech by byla o ničem…

            0 0
          • Daník  

            Tak jsem včera vidlici trochu pomasíroval (co to šlo rukama v bytě) a fakt ta REBA 100mm šla tak 72mm. Ku*ňa! Skareb 80mm šel 68mm. S tlaky jsem neměl čas si hrát. Tak poradí tady někdo z technických vidloodborníků jak ten dual air foukat?

            0 0
            • jecnak  

              Neporadi, teda aspon ja ne, protoze jaky tlaky zvolit je ciste individualni zalezitost, ktera se odviji nejen od hmotnosti jezdce, ale i od techniky jizdy a geometrie ramu, nastaveni tlumeni atd.

              Ze ti v klidu chodi „72“ jeste vubec nic neznamena.

              0 0
            • milan1  

              Dělá ti potíž přešíst i něco jiného, než je pod tvým dotazem, kdybys četl i ostatní poznal bys překvapivě, že se tu všichni bavíme o tom, jak že to prostě nejde.

              0 0
              • fiberman  

                Takže moje Reba chodí jak žehlička a využívá skoro plný zdvih, a na konci si nechává malou rezervu. Pokud bych chtěl plně komfortní jízdu stačí 80/80->, když bych chtěl ještě větší progresivitu na drsnější jízdu tak 90/9O→ ale furt je plně komfortní. Konečně chodí jak jsem si představoval. Jo je to nový typ REBA RACE dual air-TUNING BY MILAN SLANEC.KDO UMÍ TEM UMÍ!!! S tím co to bylo předtím se to nedá vůbec srovnat, takže teď mám konečně vidlici podle svých představ.Takže chlapi řešení to má.

                0 0
                • TomasN  

                  Vyborne, takze panove jelikoz urcite potrebuju udelat ze sve REBA RACE dual air onu REBA RACE dual air-TUNING BY MILAN SLANEC.KDO UMÍ TEM UMÍ!!! tak se pochlubte co pro to mohu udelat (po sezone, ted musi jezdit)

                  0 0
                  • fiberman  

                    Typoval bych to na jeden e-mail, pak zabalit a zajít na poštu.

                    0 0
                    • TomasN  

                      Fajn, tak to zvladnu, jeste dotaz z praxe. Je ta uprava na chodu vidlice hodne znat?

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Akorát si zapoměl dodat, že ji máš vlastně přestavěnou na 115mm a chodí teď jako suprová 100mm. Takže pro toho, kdo chce ji mít jako 100mm je to výborné řešení.

                  0 0
                  • milan1  

                    Kdepak, v klidovém stavu a nahuětěním negativky jí roztáhne na těch cca 115 mm, to ostatně šlo i u jeho verze předchozí, když jsem vyndal spacer. Celkovou charakteristiku má velmi blízkou, ne li totožnou s tvojí vidlí.

                    0 0
                    • milan1  

                      Chyby, samozřejmě nahuštěním pozitivky, negativka nenahuštěna.

                      0 0
                      • vlk  

                        A nemohl bych poprosit aspoň náznakově v čem byl vlastně problém?

                        0 0
                        • vlk  

                          PS: Ptám se proto, zda by nešel obdobný postup použít i tlumiče dual air u fullů. Asi si to neřešil zvětšením pozitivní komory, nedokáži si totiž mimo zvětšení zdvihu vidle představit, jak by se toho dalo u reby dosáhnout.

                          0 0
                          • milan1  

                            Copak Vás to neučím celou dobu? Je to ta jednoduchá práce s grafem charakteristiky. To je ten hlavní nástroj, který k tomu potřebuješ. Potom už jenom představu, co ti vyhovuje a můžeš si stvořit cokoliv, dále už to je jenom o zkoušení a zase zkoušení až máš přesně to, co chceš. A jak vidíš,tak každý tvrdí, že chce něco jiného.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              U vidlic jasně. Ale u těch tlumičů už moc ne, tam už ani tu charakteristiku jakou mám teď změřim těžko.

                              0 0
                              • milan1  

                                Ale já myslím, že o tlumičích to není. Tlumiče do toho zatahuje Vlk. Myslím, že jsme už kdesi zavrhli tlumiče jako samostatné probírat, že je to nesmysl a že je to třeba stejně jenom s celou stavbou. Měřit potom tlumič i se zadní stavbou bude podstatně složitější ale jestli se tím chce zabývat je to jeho věc.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  To je jasné, že je nutné i se zadní stavbou, proto ta moje reakce, že si nedokážu představit v domácích podmínkách něco změřit.

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    Já jsem zase tu Vlkovu poznámku vztáhl k vidlici. Taky čtu napřeskáčku, až tys mě upozornil na to, že odpovídám na něco jiného.

                                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak to potom jo.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Já vycházel z toho popisu u grafu, kde byl poprvé vyndán spacer a tak jsem to z toho pochopil.

                      0 0
                      • milan1  

                        Konečný graf jsem tam nevkládal, ten nebyl předmětem rozboru a ostatně ani jsem v době vkládání grafů neměl ještě dokončenou Fibermanovu vidlici.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tohle mi došlo, když jsi napsal tady tu předchozí reakci, že to nebyl konečný stav.

                          0 0
              • Daník  

                Budeš se možná divit, ale dělá. Přístup k webu mám jen v práci a tam zpravidla kupodivu pracuju. Takže se snažím mezi jednotlivými úkony něco přečíst,ale třeba thread o grafech je tak na hodinu.Kromě toho se tady dovídám docela protichůdné názory – někdo tvrdí, že to nejde, někdo, že to jde, dále že není optimální chod při foukání dle tabulky atd. Tak jsem doufal, že to pro mne někdo shrne do „kapesního průvodce Reby“ ve 3 větách.Zřejmě je jednodušší vytvořit a vložit 5 grafů…

                0 0
                • Daník  

                  to bylo to Milan1 12:12h,zařadilo se to dolů.

                  0 0
                  • TomasN  

                    Řazení příspěvků je tady opravdu zajímavé… Takovej Thread o grafech nez jsem vstřebal těch 80procent hádajících se příspěvků, to je fakt na hodinu.

                    0 0
                • milan1  

                  Je pouze ve tvém zájmu se něco dozvědět a ty tady vykřikuješ o povinnosti právě a jenom tobě to nějak shrnout, takové koukejte mi to naservírovat, máte povinnost a já to chci! Tak tedy dobře, tohle je speciálně pro tebe. Na rozdíl od tebe jsem si dal práci a tvé příspěvky přečetl, zvláště ten první. Na tebe přímo sedí úryvek z mých stránek, kde popisuju používání vidlic, zní takhle: „Tady je třeba připomenout, že vidlice, vyladěná závodníkem extrémistou je většinou se silnější a ještě předepnutou pružinou a nebo hodně přehuštěná v případě vzduchového pružení. V tomto případě i velmi drahá vidlice s klasickým systémem neposkytne větší komfort než obyčejná velmi levná elastomerová vidlice.“ Jsi přímo ukázkový příklad takového použití a sem jsi zabrousil jaksi náhodou, protože ti, jak říkáš, tvé nastavení vyhovuje. Takovéhle nastavování při možnostech motion controlu je hodně podivné a alespoň pro mě je to degradace vidlice. Tady se řeší problematiky Reby z pohledu lidí, kteří mají o odpružení zcela jiné představy než ty a předpokládám tedy že výsledky by pro tebe stejně nebyly použitelné. Zabýváš se proto něčím, co stejně nepoužiješ.

                  0 0
                  • TomasN  

                    hezky

                    0 0
                    • McBlacky  

                      nevim no… Daník tady nic nevykřikoval o povinnosti mu to naservírovat. napsal že „doufá“, že mu to někdo shrne, což je velmi slušně napsáno. Já pokud se dotazuji, taky mám rád odpověd stručnou a hlavně takovou která obsahuje informace, ne balastní bláboly a flame. Sám se snažím taky napsat hodnocení k věci

                      0 0
                      • milan1  

                        Dal jsem si práci a reaguji na Daníka zcela přiměřeně a navíc s pochopením jak mu může tahle problematika prospět. Nevím, co tebe vede ke tvé reakci, kde používáš termíny jako balastní bláboly. Prostě si říkáš o ostřjší reakci, která vyvolá oblíbené flame. Jsi velmi průhledný.

                        0 0
                        • cabbage  

                          :-D koukám že rozpoutáváš další flame(všimni si že beze mě)

                          0 0
                        • McBlacky  

                          přiměřeně k tvému standartu jednání možná. tak nejdřív nevíš, pak zase tvrdíš že víš :) a balastní blábol… znáš to s potrefenou husou?

                          0 0
                      • jecnak  

                        Dej si bacha, jinak spadnes do antimilan1 frakce ;-)

                        Nesouhlasit s velkym milan1, jak si to vubec predstavujes!

                        0 0
                        • McBlacky  

                          já už jsem na druhé straně barikády, to je o mě známo :) navíc ja radši jezdím, závodím a překonávám limity a výzvy, takže s M1 si moc nepokecáme.

                          0 0
                          • milan1  

                            Ale jistě hoši, překonávejte se a prezentujte se všude, kde vyniknete, já vám v tom rozhodně bránit nebudu. Ale nechápu, co zrovna vás vede cpát se stále tam, kde nemůžete uspět a kde vaše snaha předvést se skončí vždy jenom napadáním a to vždy hrdinně v houfu. Normální civilizovaní lidé znají své hranice a říká se tomu někdy i respekt. Všimněte si, že já nikdy nelezu do vašich témat, kde se jistě prezentujete jenom pozitivně. Ostatně ani jsem taková témata moc nobjevil. Požádám vás tedy na oplátku, nelezte napříětě zase vy do témat, kde se cítíte frustrovaní a které ve vás vybudí pouze agresi.

                            0 0
                            • jecnak  

                              Napis nam seznam, at vime kde se mame citit frustrovani a chovat agresivne :-D

                              Tohle je forum, monology se vedou jinde.

                              0 0
                            • McBlacky  

                              vidíš že ti ty balastní bláboly jdou. respekt a hranice je něco úplně jiného. Navíc tohle ani není Tvoje téma (TomasN), takže bych poprosil abys přestal určovat kdo kam by měl „lézt“. Navíc o vidlích na kterých jsem jezdil můžu napsat svůj názor kam budu chtít. Třeba to někomu pomůže, aby si udělal obrázek i z jiné strany než od papíru a grafu

                              0 0
                            • TomasN  

                              Tak já do toho vstoupím pánové, řešíme tu vidli RS Reba, všechny příspěvky a názory jsou vítány, když se ale začneme vzájemně osočovat a napadat bude tenhle thread opet nečitelnej a nepoužitelnej pro někoho, kdo bude hledat informace o vidlici. Tecka,.

                              0 0
                              • milan1  

                                Navrhoval jsem aby autor thredu moderoval dění. Výtku jsi zařadil pode mne a já to respektuju.

                                0 0
                                • TomasN  

                                  Chtěl jsem aby výtka byla přesně mezi a neztratila se někde dole, už jsem si lehce postěžoval na řazení příspěvků. Takže oprava, věnováno to bylo opravdu všem.

                                  0 0
                                  • TomasN  

                                    Možná si dám práci s tím spočítat, kolik z těch 100 příspěvků zatím se věnuje opravdu vidlici, ať už z hlediska XC ježdění a maratonu (Cabbage, Jecnak, ..atd) nebo technický pohled (Milan1, MlokCZ) a kolik příspěvků jsou zbytečné hádky off topic

                                    0 0
                                    • jecnak  

                                      Jeste doporucuju, kdyz uz si das tu praci, zjistit, jestli se v tech prispevcich „k veci“ taky neco dozvis, nebo jsou jen o tom …

                                      0 0
                              • senožrout  

                                … a já už jsem si říkal, že to byla dosud debata nějak nezvykle konstruktivní. S chutí jsem si ji až sem přečetl a myslím i něco pozitivního odnesl. Ale teď už se osočujete obě strany, tohle není k ničemu…

                                0 0
                  • Daník  

                    Opravdu si nejsem vědom, že bych vykřikoval něco o povinnosti. Prostě maje v hlavě guláš po stručném přečtení některých informací jsem požádal o vysvětlení slovy " Tak a teď mi tedy poraďte…„. Navíc se domnívám, že je tady každý dobrovolně a reagovat nemusí. Žiju v domění, že fórum slouží dotazům a informacím. A řekl bych, Milane1, že budeš mít problém se vztahovačností. Navíc bych na tvém místě neházel všechny, kdo nerozumí technickým otázkám vidlí jako ty, do pytle s nálepkou Idioti.Já osobně jezdím na kole pro radost a nedělám si ambice (a ani nemám chuť) sedět nad rozebranou vidlí a tunit její vnitřnosti.Takže jsem se jen zeptal na doporučení jak foukat, aby splnila co možná nejvíce často protichůdné vlastnosti (tuhost/citli­vost…viz moje specifikace).Takže nepruď a jestli tě to moc točí, použij v levém dolním rohu "Start-vypnout“.

                    0 0
        • raceman  

          kolik tě stála ta rozborka v maxcursoru?

          0 0
          • Daník  

            dával jsem tam 2 vidle, ale za toho Skareba tuším 600 i s náplní

            0 0
      • lubos  

        Proc by hladina oleje v pozitivni komore nemela ovlyvnovat prubeh ?

        0 0
    • TomasN  

      Koukam ze jsem rozpoutal peknou diskuzi, neco jako ohledne praskajicich ramu Merida. Jeste si rypnu, mate nekdo zkusenosti s predelanim tehle vidle na 115mm? Jak se chova potom?

      0 0
      • MlokCZ  

        A co takhle si konečně pořádně prohlédnout ten thread z grafy. Milan tam dával srovnání při odebrání spaceru, co snižuje zdvih na 100mm a to ještě i pro více nastavení. Takže to tam je krásně vidět.

        0 0
        • TomasN  

          Thread s Grafy je urcite uzitecnej, ale vzhledem k poctu prispevku take neskonale neprehlednej. Mimochodem MlokCZ, fakt pekne bajk Cube!

          0 0
          • MlokCZ  

            Dík. Ale těch příspěvků s grafy tam moc není. Navedu tě, je to příspěvek od Milana, v části, kde dával osm příspěvků jako reakce vždy na ten předchozí, očíslovány od 1 do 8. A je jsou tam grafy právě defaultního nastavení Reby, přes úpravu se zvýšením zdvihu až po srovnání s další vidlicí.

            0 0
            • TomasN  

              Aaa, uz jsem to nasel, dik.

              0 0
            • TomasN  

              Proste neni Reba jako Reba, tot zaver

              0 0
            • Daník  

              Tak a teď mi tedy poraďte, jak mám REBU foukat na 77–80kg, abych dosáhl co možná max. citlivosti, nižšího zdvihu a zachoval max. tuhost vůči podnětům z brždění a šlapání:)!

              Moje časové možnosti (o technických schopnostech nemluvím) mi neumožňují všechny ty grafy a příspěvky vstřebat.

              0 0
              • TomasN  

                Dobrej dotaz, ja to vidim tak koupit si jinou vidlici! Ne delam si srandu, ale pri svych 90kg jsem rad ze mam PopLoc zamykani, protoze ve stoje delam z vidle zvykacku.

                0 0
                • cabbage  

                  to já taky i se svejma 75…

                  btw: jakou?

                  0 0
                  • McBlacky  

                    pike, nebo pak se poohlídnout k jiný značce. MX pro race je slušná letos i váhově.

                    0 0
              • filipes  

                to jsou proste 2 protichudne pozadavky, ktere muze resit jenom kurvitko pruzeni v podobe SPV nebo Inertia Valve. Bud to bude zehlicka a zvejkacka, nebo tuzsi vidle co se nehoupe ale drobnosti na ceste bud poberou plaste nebo je proste budes citit. A nebo se pustit do experimentovani s ruznymi SPV – moje osobni podminka vsak je, aby to vzdycky slo vypnout. A stejne to bude drncat na malych nerovnostech. Pak me jeste napada, ze cim polozenejsi vidle, tim min asi bude bobovat, ale je to taky neco za neco.

                0 0
    • TomasN  

      Po sobotě strávené laděním a nastavovanim REBY pridavam nasledujici poznatky. Nastaveni tlaku podle navodu je dost tvrde a necitlive. Mel jsem k dispozici jeste kamaradovo kolo, se skarebem elite na porovnani. Pri mych 90kg jsem zacinal na 145/145 a skoncil na tlaku 110/100 kdy se z vidlice stala zehlicka a zaroven zustala jeste dost progresivni na tvrdsi jizdu (na doraz nesla). Pod 100PSI uz se zbytecne zvysoval sag pri usednuti na kolo. Floodgate jsem dal napevno a stelovani rychlosti odskoku do „rychlejsi“ poloviny Do tezsiho terenu se mi osvedcilo zvednout tlak na 130/120 a zaroven zmensit rychlost odskoku. Pri techto nastavenich se mi Reba zdala stejne, ne-li vice citliva na mensi podnety jako Skareb, ale zaroven o dost pevnejsi a jistejsi pri narazu na vetsi nerovnost. Znovu podotykam, nejsem chrt co leti krajinou, mam radeji technicke XC.

      0 0
      • lubos  

        floodgate napevno znamena na jakou hodnotu ?

        0 0
        • TomasN  

          To znamená maximum smerem k + aby byla pri zamceni co nejpevnejsi.

          0 0
      • enjoy  

        skareb snad neni zrovne dobra vidle k porovnavani chodu.to si priste na to pujc radsi neco jinciho..

        0 0
        • McBlacky  

          já bych zase řekl že na to jak měly malej zdvih tak to byly slušný žehličky

          0 0
          • enjoy  

            no zrovna ja mam jedinou pruzinu-olej co se delal,cili asi nejcitlivejsi a zadnej zazrak to nebyl.ale asi to plynulo i z tuhosti konstrukce cely ty vidle.

            0 0
            • jaski  

              tak tak mel sem 04 air/pruzina/olej a myslel sem si jakou nemam zehlicku ale kdyz mam ted blacka rtwd tak ted teprve vim co je zehleni

              0 0
            • McBlacky  

              konstukce je jedna věc, tam se nepřu to je měkký na techničtejší úseky. Ale co se týče citlivosti si teda stojím za svým tvrzení. Otázka jako jsi měl pružinu a navíc první ročník scarebů jak známo byl spíše testovací :)

              0 0
              • enjoy  

                jestli jsem testovaci jezdec nevim,je to mozny:-).bude to kazdopadne znit blbe,zvlast od takovyho vejtahy jako ja:-),ale s vanillou fakt nesnese srovnani. ale ja ji mam ted tak,ze ji cvaknu i na miste,takze to je fakt mega zehlicka:-))

                0 0
        • TomasN  

          No jo, nikdo s jinou vidli nez se skarebem 05 nebyl v dosahu a treba s Blackem RTWD bych nesrovnaval. To je pruzina + olej : a to zehli vzdycky lip.

          0 0
    • Hynas  

      Ale stejně je to pekelná vidlice :o))

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.