Zcela nahodou jsem narazil na (pro nekoho) mozna zajimavy clanek: :)
Zcela nahodou jsem narazil na (pro nekoho) mozna zajimavy clanek: :)
Taurine… nemam slov… chci to!!! :-(((
JO není špatnej!
Nj, nevkus ako vzdy:))
Nechtel jsem byt prvni ;o)
jsem téhož názoru
Spis vetsi nez driv:(ten design je hnus
Twn Perp 1 a Taurine se mi designove celkem libi, ale ten zbytek je fakt des. Cannondale uz zije jen z hostorie.
souhlas perp je sice koza, ale hezka…
Chybi mi tam nejaka ziletka…:)
No je to celkem podobny, ale silnicka to neni:)
njn.. ale skoro :)
ale hlavne ze to je Cannondale ;-)
Jj, skoro. Vymenit gumy a zrusit sloping a uz by se tomu mohlo tak rikat:) Ale i tak dik. Kdyz jeste neco objevis, krome jiz nejakou dobu predstavenych Sixu, tak se nestyd.
No jo už mlčim.. :D
Diky
Trosku mimo sem propasuju tohle: www.gtbicycles.com/…og/index.php?… Uz i GT strasi se slopingem. Jeden z mala vyrobcu silnicek klasickych proporci :(((
perp se mi celkem libi, ostatni nic moc
Jj, Perp ujde, ale co miluju tak to je ta vidlice. RS Totem, to musím mít. ;-)
Podle mě krok kupředu … (alespoň vzhledově)
taurine je gut, jinak nic moc
kde je bad boy lefty ?
ten Perp a Prophet dvojka vypadaji moc dobre…s klasickou vidli ty kola proste vypadaj lip
Není „Prophet 2“ něco mezi Prophetem a Prophet MX? MX má klasickou vidli už teď – je to „Big Mountain“. Prophet 2 tu řadu snad jen rozšiřuje.
To se ti povedlo, Sherlocku ;-).
Taurine BOMBA! Totál recál.
TAURINE Data Sheet
RUSH CARBON TEAM Data Sheet
RUSH CARBON 1 Data Sheet
hmmm. tak zas nic :-/ ale treba se to jednou naucej :-)
Tak je to nauc. :)
kdybys sledoval vyvoj, tak zjistis ze jsou neponaucitelni. porad to delaj stejne blbe a asi jeste nejakej patek budou.
ale mas pravdu, poslu jim aspon mejl s nejakou dobrou radou :-)
Jakej vyvoj mas konkretne na mysli?
bohuzel maj k veci podobnej pristup treba jako RB. vsude se ohanej tim jak je to Handmade a pritom to je porad stejnej obycejnej jednocep jako pred mozna 10 lety. Prijde mi, ze canon ma lepsi jmeno nez kola. zabrouseny svary sou sice pekny, vaha je taky slusna, lefty je aspon zajimava (to je jediny canonu pozitivum a asi jedinej hodnotnej plod vyvoje), ale za tu cenu je mraky funkcnejsich kol. a kdyz budu kupovat fula, tak nejdriv budu koukat na system odpruzeni a tady by mel kanon trochu zabrat a nedrzet se zubynehty toho nejprimitivnejsiho systemu. ono to funguje, o tom zadna, ale kdyz uz je canon povazovanej za spicku, tak by to melo fungovat spickove, a to se nekona. kdejaky kolo za polovinu bez zabrousenejch svaru bude fungovat lip. proste cannon je pro lidi co chtej spickovou znacku a ne pro lidi co chtej spickovyho fula. clovek co chce spickovyho fula si koupi treba SC, Spesla nebo neco srovnatelnyho. este dodam, ze u HT to je jinak, tam nereknu ani slovo. HT je proste HT a nic nevymyslis, tak se muzes zabyvat takovejma vecma jako sou zabrouseny svary a jestli tu americkou vlajku udelaj velkou nebo este vetsi, ale u fulu se zabyvaj hlavne vecma, ktery nejezdej. a to radsi moc nekomentuju hovadiny typu elektricky zamykatelna vidle a tak.
muj nazor
Nikdo ti tvůj názor nebere :))
Hm, ac C-dalista tak ti musim dat za pravdu, taky me stve ze pojem inovace u vyvojaru zrejme neznaji. Tim samozrejme myslim system pruzeni. Na druhu stranu neni jednocep jako jednocep, na nekolika jsem sedel, a treba takovej Scott 50 oproti Jekyllovi je sracka (a ted to schytam) a Jekyll je horsi oproti Prophetovi, kde se podarilo umistenim cepu odstranit obvykle neduhy. Takze me pocitove z jednocepu vyhovoval nejvice Prophet. Kdyz presednu ale na FSR, je to uplne o necem jinem. Perp je peknej, ale zase vychazej s Judge, ktereho vyvijeli dva roky a obavam se dalsich deset let to budou sekat do vsech modelu. Az snizej ty dane, tak se mozna pristi rok budu koukat po novem kole, a jestli tohle je vse z inovaci na 07, do C-dale uz nejdu. A stejne chci SC Nomad:-)
neschytas. sem rad zes to sem napsal :-)
este dodam ze to sou opravdu spickovy jednocepy, coz ale v podstate je stejny jako kdyby dneska nekdo prodaval spickovy auto s ciste dieselovym motorem, muze to byt mechanicky perfektne zpracovany, lehci nez konkurence s mensi spotrebou a este to muze bejt krasny, ale svetu vladne TDI, HDI, common rail… a to zcela opravnene.
Ja vedel, ze me zase pobavis. :) Doufam ze si taky si myslis, ze kdyz si koupis kolo se systemem jakoby VPP, tak mas vlastne funkcne Blura akorat s trochu jinou nalepkou?
to samozrejme nebudu. kazda firma to ma nastaveny jinak a ruzny umisteni a nastaveni pomeru na tech vahadylkach zasadne meni vlastnosti ramu. protoze se bude mimo jine menit trajektorie zadniho kola pri pruzeni. ruzny trajektorie znamenaj ruzny chovani. kdyz se ale zadni kolo pohybuje po kruznici, tak je jedno, jestli je na ramu napsano Author nebo Cannondale. Umisteni tlumice urcite hodne ovlivni, prepakovany taky. Psal jsem ze C je mezi jednocepama spicka, ale jaksi proste uz s timhle systemem nejde jit dal. lepsi uz to nebude, ale jiny systemy jsou uz ted mnohem lepsi a porad se maj kam vyvyjet.
Ať žijou vahadýlka, podvahadýlka a trajektorie, hlavně ať do drží pohromadě a nějakou dobu funguje. Mě by zajímalo proč v motokrosu pořád používají ten nejsložitější způsob uchycení zadní kyvky – jednočep :-)) Nejsou omezeni váhou,prostorem ani cenou a nároky na žehlení terénu jsou mnohem větší než na kole. Sláva marketingu a reklamě.
Jak uz se tu rikalo mnoho krat. Nejde porovnavat motorky a kola. Ikdyz jsou to jednostope vozidla, tak jsou uplne jina…
Treba proto, ze je bobing vubec nezajima. Sila motoru (zaberu) je radove jinde nez sily posubici jezdcem. Jednocep s osou otaceni v miste pohonu zajisti konstantni vzdalenost mezi pohonem a zadnim kolem a rovnomerne napnuti retezu. Maji ponekud jine zdvihy. S tlumicem si muzou opravdu vyhrat, zvlast diky velkym zdvihum. Nevim jestli na krosky, ale nektere DH jednocepy maji plovouci trmen brzdy.
odpoved je zcela jednoducha. tah motorky je zcela plynuly a tak nema vliv na aktivitu zadni stavby. u kola slapes a vzdy dojde k nejakemu rozhoupani nebo snaze o to vlivem slapani. VPP samo o sobe diky definovane trajektorii dokaze v pocatku zdvihu eliminovat tyhle tendence. u jednocepu to resi tlumic, ale je to vzdy kompromis, bud citlive a houpajici nebo jezdive a tupe. VPP resi pricinu a tlumic u jednocepu resi dusledek. a znovu opakuju, nerikam ze to nefunguje jen bych u takovy znacky jako je vsude obdivovany C cekal ponekud vetsi zapaleni pro nove systemy a tim samozrejme lepsi vlastnosti tech kol. ale velky C moc dobre vi ze samo jmeno prodava a dokud tomu tak bude, tak bude tezit ze slavy minulych let a bude dal prodavat prumerne fungujici kola sice se spickovym zpracovanim, ale to nejezdi.
Co na to VencaV ?
Jdu si koupit virtualni stocep, abych sel s Wroumovym vyvojem. :)
Tomu rozumím ,–DDD
kuli me nemusis. me je jedno na cem jezdis. jen sem chtel rict ze C zaspal vyvoj. nic vic.
oni někdy byli vzhůru?
jo. to uz je ale hodne davno. priblizne v dobe kdy se zacinalo s odpruzenym zadkem a mozna jeste malou chvilku potom. pak usnuli na vavrinech a chrapou dodnes.
Kdyz myslis. :) Ale jsem opravdu rad, ze kvuli tobe nebudu muset jezdit na nejaky hajtre se spoustou vrzajicich cepu.
to daan. Ohledně toho SC NOMAD – stejnou službu udělá Lapierre X-160, stejný zdvih, téměř identický systém, stejná hmotnost, 30.000,– ušetříš za rám. Jinak pokud chceš mermomoci „značku“, tak INTENSE 6.6 je za podobný prachy a navíc má větší ložiska, což je přínos pro „těžší“ jezdce.
když někdo chce nomáda tak ho asi chce kuli tomu jak vypadá, jak funguje, že je to ruční práce atp.....těžko ho oslovíš LP kterej není zas až tak extra(zpracováním, imagem značky) nebo 6,6tkou která má diametrálně odlišnej design. to už si může vzít rovnou reigna.
sluzbu asi udela stejnou, ale Nomad je vyrazne hezci. kdyz kouknu na Noamada tak vidim vetrem oslehanyho vudce karavany a kdyz kouknu na Lapiere (mimochodem debilnejsi nazev znacky neznam), tak vidim buzeranta s francouzskou manikurou v sandalkach. tohle mi ty dve kola nejak samy o sobe evokujou. na lapiere sem nikdy nejel a Nomad se mi strasne libi vzhledove, ale jizdni projev preferuju jinej. nejvic mi sedi FSR
no dobře, tak teda koukáš na teplýho Lapiera, ale tutite psal o Lapierre… btw: ty máš nějaký fsr?
ano mam.
já myslel že máš fluida?
jo mam. a to je FSR, dokonce tam je samolepka vyrobeno v licenci Specialized. rekneme ze to je hooodne podobny canyonum. vzhledove i funkcne.
vim, ale já fsr nemam a nikdy sem neměl a to je ES už 3. 4čep;)
ja nerek ze je canyon FSR, ja rek, ze Norco je FSR a canyon mu je podobnej jak funkci tak umistenim cepu.
Priznavam ze o znacku me jde, Skodovku bych si taky nekoupil, ale spise je to pocitova zalezitost. KDyz jsem Nomada videl poprve na vlastni oci vedel jsem ze je zle:-) A nedavno jsem ho zkusil v Probiku, fakt parada. Intense je v zebricku taky, ale tezko se na nem nekde projedu, a nekoupim ram na kterem jsem nejel, abych nedopadl jako Tink:-) Na LP nemam vubec zadnej nazor, verim ze funkcni a vyrazne levnejsi, ale nicim me neoslovuje. Ale to budu resit opravdu az pristi rok, jen vim ze pujdu do FSR nebo VPP systemu pruzeni.
hadala bych se s tebou.. ale můžeš se zubynehty držet svýho názoru :)
muzes to aspon zkusit
To nemá významu ,–)
si taky myslim.. :D
Mira inovace = 0 :-( Nevim proc se rozplyvate nad Taurinem nebo Rushem – nic jinyho krome nalepek nebo marketingovych kecu jeste neni znamo. Libi se mi Prophet, SL uz me tolik neoslnuje. Mozna by nejaky znalec a fanda Canony mohl vysvetlit, proc Lefty je nahrazovana klasickyma vidlema…
pripada ti ten ram karbonem „polepenej“? me to pripada jako dost velka inovace + novy ramy jako Perp
to ne, ale podle fotky nevim v cem by mel byt lepsi nez karbony jinych znacek…
Podle oficiálního zdroje je na rámy použit undirectional carbon – ten zatím používal na stavbu rámů pouze BMC. Ti kdo se zabývají karbonem vědí, že jde o suveréně nejdražší karbonový materiál s nejlepšími mechanickými vlastnostmi. Ale nechme se překvapit naživo, jinak ceny : Rush Carbon3 Si – 99900,– Taurine SL3 Si – 67900,– apod. Zjevně ceny srovnatelné s konkurencí, která má vesměs běžnou karbonovou strukturu.
Jednoduché vysvětlení: Tam kde zdvih 140mm nestačí je Lefty nahrazena jinou vydlicí U levnějších modelů z cenových důvodů,
treba u propheta 140 nebo 120? btw, nic proti lefty nemam, jen me to zajima…
Mozna sis nevsiml, ze to neni cela modelova rada.
Koukam ze ti nekdo slap na kuri oko. :)
vzdyt jsem o nich nic oskliveho nerekl, nemusis to brat osobne ;-) Perp je asi jedina vyraznejsi inovace, ale bohuzel mimo moji parketu. Karbonovy monocoqy/jednocepy dela kde kdo, tak mi reknete co je na tom inovativniho. Nechci rict ze to jsou spatny kola, nebo srovnatelne s beznym taiwanem, ale z hlediska inovaci nic noveho…
Skoro to vypadalo, jako ze se u toho nejak rozcilujes. :)
pekny, pekny, pekny, at zije jednocep !
Nemusim carbon, ale tohle je hezký ;) .. Nemáte někdo nějaký větší obrázek toho Propheta 2 (kvůli barevnýmu provedení)?
Ach jo. Přidávám hlas pro kanona a pro jednočepy. Když se podívám například na schwin, mongoose apod. tak si říkám, že je jasný že ty kola nestaví konstruktéři ale menežeři.Kanon asi pochopil že větší slabiny jsou u kol v matriálu než v systému pružení. Mimochodem v jedný reportáži ve Velu bylo celkem dobře vidět, že i kanon se „virtualitou“ zabývá… a přitom stále se drží jednoho čepu a já se mu nedivim. Tečka!
Proc srovnavas Canon s Mongoodem a se Swinem? Podivej se spis na Spesla, nebo Santu radeji, ne?
Protože se tu zatracuje jednočep.Lepší jednočep u RB než ty samoůčelný hrůzy co předvádí výše zmniňované značky.Spešl je jasnej, kdybych si kupoval čtyřčep, tak asi nejdu do jinýho no a santa? S tim zkušenosti nemam a tak nehodnotim. Ale pevně věřím že mu to funguje. Jenže ona ta otázka „virtuálního čepu“ je tak složitá, že prostě a jednoduše většině firem nevěřim.
U Rushe Carbon používá Cannondale konvenční monocoque technologii – rám je vyrobený z jednoho kusu. Rush se má stát vzorem díky své vysoké tuhosti a současně nízké hmotnosti. Oproti dnešním rámům Rush bude totiž hmotnost nižší o 300 gramů. Cena top-modelu je stanovena na 6.999 Eur.
Taurine využívá technologie tube-to-tube. Hmotnost rámu je 1.200 gramů a je o 20% nižší než u hliníkového top-rámu Optimo. Cena Taurine je v závislosti na výbavě 2.299 až 5.499 Eur.
Cannondale však klade významně větší důraz na své vlastní SI-komponenty. Díky SI (System Integration) lze uspořit podstatně větší část hmotnosti oproti úsporám na samotných rámech. Rozhodující je pro něj hmotnost celku, například celého předního odpružení, než dílčí hmotnosti. Rush Carbon i Taurine mají mohutně dimenzované středy i hlavy, které jsou samozřejmě koncipované výhradně pro Headshok vidlice. Přestože bude na Eurobike představena nejlehčí doposud vyrobená Lefty vůbec, zdůrazňuje Cannondale nízkou hmotnost předního odpružení jako celku, tedy včetně představce a systému řízení.
Příklad (Taurine):
rám + vidlice + představec + hlava + kliky + středové složení =
3.400 gramů.
Myslím, že tu zaznělo něco o tom, že Cannondale v roce 2007 nepřichází s ničím novým. :-)
Je pravda ze snaha drzet se zavedenych standardu nekdy nuti do docela krkolomnych reseni ktery stoji vahu navic – napr vnejsi loziska u novejch stredovejch os, atd.
Tady je zbytek: www.rijwielpaleis.nl/…tb/index.htm
Fuj dej to pryč – žádná inovace nic nového jednočep, bezčep, to snad dělají na Taiwanu.
Hezky to kluci americký udělali :-))
Kde sou sakra ty bad boye ?
Vypada to, ze jsi zavahal. :)
Tomu nevěřim…
hele, místo badboye si můžeš koupit jakýkoli třeba f – ko a zaplíst krosový kola (je to totiž normání horskej rám. + bacha, do badboye s kros kolama nedáš pláště odhadem vetší jak cca 32
Rush carbon www.cyclingnews.com/tech/?…
Mám asi debilní dotaz:co znamená a konkrétně vyjadřuje to SL u některých modelů?Vím,že to mají být jako závodní,ale v čem je konkrétně rozdíl SL x neSL???
Označení SL by měla být sportovnější, lehčí verze. ( většinou nižší zdvid a celkově lehčí.)
Myslíš jako komponentově lehčí?Protože rám žádné odlišení v názvu nemá.
Komponentově moc ne – většinou zdvihy a vidlice. Třeba Prophet 07 má zdvihy 140/140 a verze SL jen 120/120
Kamoš má Jekkyla 2000 SL a tam je taky jiná zadní stavba a má nižší zdvih o cca 20mm.