zdarec všem…
nevíte náhodem kde najít fotky 29" MTB na malých rámech?
Jde mi o to jak vypadá 29" MTB na rámech 15 až 17". Viděl jsem fotku tady na fóru jednoho Supa na 16,5" rámu ale nic jiného nemůžu najít.
Díky za pomoc.
zdarec všem…
nevíte náhodem kde najít fotky 29" MTB na malých rámech?
Jde mi o to jak vypadá 29" MTB na rámech 15 až 17". Viděl jsem fotku tady na fóru jednoho Supa na 16,5" rámu ale nic jiného nemůžu najít.
Díky za pomoc.
No třeba tady
Tady je Niner AIR9 velikost S. Bohužel se trochu schovává :-) http://www.facebook.com/photo.php…
díky moc…no nevypadá to zase tak hrozně jak tu na fóru někteří tvrdí:-)
vypada-nevypada, len ci to ma nejaky zmysel a logiku…
Zmysel to nemá, obecně 29 jsou kravina.
tiez nie som extra privrzenec 29tiek, ale zas takto uplne odmietnut sa to neda. Na urcity druh vyuzitia maju svoje klady, no v tej kombinacii mala postava+29 myslim uz ide o dost specificke vyuzitie…
myslim, ze pouziti zna, kdyz ma 29" bike v profilu:)
hynas? Tak potom nechapem, ci to je ironia, alebo ponakupna kognitivna dizonancia :o)
taky si myslim, ze 29tky jsou dost nahovno..
tak teraz uz neskoro brecet nad rozlitym mlekem :D
souhlas…dost nahovno, bečím nad rozlitým mlékem.
Jasně, je to jenom treking s tlustýma pneumatikama :-)
aneb silnicka s rovnym kormanem
Jed se podivat do statu na jakykoliv lokalni zavod, jak 29 nemaji smysl. Maji je tam vsichni. Dokonce z 50-ti bab jich jede na 29-kach 40, a zatracene rychle.
preteky su jedna vec, jazda v terene druha. Pointa je v tom, co sposobi s ovladatelnostou fakt, ze jazdec je mensej postavy (tzn. lahsi + nizsie tazisko), ked sa porovnava spravanie 26 a 29. Inac povedane, 190 cm chlap vaziaci 85 kg dokaze aj s bikom s kolesami rozmeru 29 riadne zacvicit ked treba, ale drobna zena 155 cm/48 kg aj s prilbou a tretrami, ta tazko… Na hladkej trati to nevadi, ale v technickych miestach kde treba robit aj nieco viac nez sa rozbehnut a dufat, ze vacsie kolesa to prejdu same, uz ano.
to je hloupost
moze byt, vsak vysvetli ako to je naozaj… ale mozno si to len nepochopil.
vždyť jsem to napsal, to co ty píšeš je hloupost, tak to je „naozaj“
no jo, dosla argumentace :D dalo se cekat.
já neargumentuju, pouze konstatuju
Osobne si myslim, ze by jsi se mel nejdrive na 29 projet. Teprve po tom hodnotit. Ty jsi evidentne nikdy na 29 nesedel, jinak by jsi nemel takovyhle hloupy reci. Je to skoda, ze se tady kazdy ma potrebu vyjadrovat k vecem, ktery sam nevyzkousel.
no ved dobre, ked to vidis inak, tak napis ako to podla teba je, si uz druhy co len remca a nenapise logicke vysvetlenie alebo svoj vlastny postreh a nenapise.
Akoze este aby neboli pochhybnosti, ja nie som nejak postihnuty a zamerany voci 29, akurat som mal dojem ze viem na co su dobre a na co nie.
Tusim, ze v poslednim Velu se pise o tom, jak baba na 29" GF Superfly byla myslim treti na MS. Podle fotky nevypadala na 190cm kozu…
To je v poriadku, trat preteku nezvykne obsahovat prilis technicke miesta… v tomto nic 29kam nevycitam, na to su pravdepodobne vhodnejsie nez 26 bez ohladu na to ze jazdkyna je mala a lahka.
Zkus zadat do vyhledavače: Willow Koerber nebo Heather Irmiger, což jsou malý ženský co jezděj 29" určitě najdeš nějaké fotky.
Gary Fisher velikost 17,5
Sorry, ještě jednou
17,5" je podle mě úplně v klidu, problém je udělat menší rám na velká kola tak, aby se tím nerozhodila celá geometrie kola. Ale evidentně to jde.
Už jsem to sem někam dával:
Singular ve velikosti M (17palců)
podle mě je to dokonce hezčí než ve větších velikostech.
To je hnus velebnosti. Imho…tak jako se nehodi na 26" stafle, tak se nehodi na 29" tyhle smrsklotinky. Zaklad je ten, ze je to pro dlouhany a tak to ma bejt i komplet dimenzovany. Hranice je tak Pebeho supik rek bych :)
Stačí se podívat na reálná kola a zjistíš, že se pleteš.
Tak to moc prosim o vysvetleni.
No vidis a me se zase libi velmi:) Co clovek to nazor.
Zaklad je ten, ze je to pro dlouhany
no když to tak bereš :-(
Základ je ten, že je to možnost pro všechny, to že se pak na takovém kole cítí 2 metrový člověk možné lépe než na 26tce je „vedlejší produkt“.
Vychazi to z logiky veci. Vidis, pro tebe to je vedlejsi produkt a podle me zakladni princip. Nerikam, ze na tom nemuzou jezdit mensi lidi, at si jezdi na cem chtej, ale principialne je to proste spatne. Neni k tomu absolutne zadnej duvod, aby napr. 160cm vysoka holka jezdila na 29.
A co kdybychom to vzali naopak a chtěl jsem tvrdit, že jakýkoliv člověk, který má víc než 190cm nemá na 26tce co dělat protože je to primárně vymyšlené pro prcky?? Přišlo by ti to správně??
Když 29 kola vznikala, tak určitě nikdo nezamýšlel vytvořit kolo pro dlouhány, aby se cítili pohodlněji, ale je to snad kvůli odlišným jízdním vlastnostem. Že pak to vysoké kolo na velkých kolech vypadá lépe než stejně veliká 26ka, je opravdu pouze vedlejší a zcela logický výsledek, ale určitě ne primární určení, jak se tady snažíš prezentovat.
Ano, jakykoliv clovek vyssi nez 190cm nema dle myho nazoru na 26tce co delat.
LOL. Chudaci. Nikdo nad 190 nesmel jezdit, nez vynalezli 29ky, a nebo jen na crossech… uf
Proc to prekrucujete kua? Samozrejme ze smel, ale od te doby co ma tu moznost…
zimáka už nemáš?
Heh, cekal jsem to :) Mam a necitim se na nem taky 2× dobre, ten prijde taky vymenit samozrejme. Protoze opet uz jen kdyz se na toho zimaka podivas, tak to vypada strasne. Tuhle zimu ho asi potrebovat ale stejne nebudu.
definitivně přejdeš na atletiku? :) nebo na gaučing end hosping? :)
Kdepak, chvilku gaucing a pak opet working a working. Nemocenska vs. OSVC = baksis.
29tky jsou nejen pro dlouhany, mam tesne pod 180 a me osobne se jezdi o dost lip, par MTB trati muzu porovnat s obema druhy kol a s 29" tkou se proste tolik nebojim ze spadnu na hubu. Je pravda ze v kratky 180stupnovy vracecce je to kolo proste delsi a nevytoci to tolik ,ale kolik takovejch zatacek je bezne na trati ? Oproti tomu jistota v tech napinavejsich MTB pasazich – hlavne sjezdech – mi to plne vynahradi.
Navic mit 29" tku v CR ma nespornou vyhodu, rychle poznas hodne lidi – bikeru. Vzdycky se na zavodech najde nekdo komu se libi,nelibi nebo si to chce zkusit jaky to je posez … to se mi na tom mym kole libi snad nejvic, ze je strasne spolecensky :)
Ta poslední věta je skvělá :-)
:o) Tak to je dost zasadny klad, uznavam :) Dobry postreh… Tu asi 26ky nemaju sancu :o))
Ja o voze, ty o koze. Neresim jizdni vlasnosti, ale zakladni princip, pro koho jsou takovy kola primarne urceny.
ty principe:)
tohle zaskatulkovani sis precetl kde prosimtebe?
primarne urcena velikost kol :)) masox
Nikde voe ;-) Jo je to masox ty fotky tady a jak se toho jeste zastavate, ale sak jezdite si na cem chcete.
jediny na cem se shodnem je to ze „kola sou urceny primarne pro lidi co jezdi na kole“ :)
Jinak sem rad ze se tady nakonec nazorove respektujem, taky se mi na tech fotkach nelibi expozice, kompozice, sum apod.. ;)
No mne osobně se to vůbec nelíbí. Když má někdo 2 metry a měl by se mačkat na 23" rámu, tak je to samozřejmě skvělá alternativa, ale jinak tyhle malý rámy s 29 kolama vypadají, jak když rodiče koupí děcku kolo o x čísel větší a čekají, že děcko doroste. Ale jezdí se na tom, výsledky na tom jsou, tak proč ne, no.
Toz nejen z designoveho hlediska se mi to tez moc nezamlouva.
Každý má subjektivní názor, nicméně ten tvůj je zcela jinde realitě.
Mam nazor, ze „nejen z designoveho hlediska se mi to tez moc nezamlouva.“ Co je na tom mimo realitu? Je to prece muj realny nazor.
Reálný názor beru…realita je taková, že „všichni“ výrobci tenhle marketingový „úlet“ produkují, a je jedno v jakých velikostech, jestli v průměrné 19, nebo 23 nebo naopak patnáctce. Kdo má možnost, tak si 29ery zkusí a ochutí rozdíl. Jestli je designově mimo 23 nebo 15 palcový rám podle tebe, tak reálně to asi nebude pravda, když velká kola volí závodníci, kteří měří 200 nebo 155cm a jsou schopní s nima proti 26tkám zajíždět bedny. :o)
Otázka je, jestli je ta bedna zásluhou devětadvacítek, nebo nohou závodníka ;-)
To ale nic nemění na tom, že se stále obecně tvrdí že 29 je na závody blbost – a vidíš, že není.
Závodit se na tom určitě dá, ale mně osobně by zajímalo porovnání časů s 29" a 26" na technických XC tratích, zvlášť když na nich bojuje metr a půl vysoká a pytel brambor vážící dívčina:)
mno je to složitý znám člověka co si koupil kvůli závodění právě 29ku a po pár měsících došel k názoru že je na ní pomalejší než na 26tce sice jen o fous ale je (asi dost záleží na profilu trati ale určitě nejde říct že 29ka je jednoznačně výhoda)
vůbec jsem nenapsal, že to je výhoda, jen konstatoval, že to evidentně není až taková nevýhoda, jak se běžně tvrdí.
Ale myslím, že to je celkem fuk, závodit se bude vždy na tom, co sponzor zaplatí a potřebuje zrovna propagovat, jestli se opravdu chytne retro, tak za chvíli budou závodit na CrMo bajcích s pevnou vidlicí :-)
No marketingovy ulet je to v tom, ze si to pak koupi i ten, pro koho to neni primarne urceny, ale to je holt bussiness :(
Co se tyce zavodeni a 29 vs. 26, tak se staci zeptat par lidi co zavodej ;-) U nas jezdi 29 tak maximalne Zerzan a jeste nekdo?
Promiň, ale svými komenty postupně popíráš sám sebe.
Nejdříve píšeš že 26ka je pro malé lidi a 29ka pro velké lidi – tedy že nejde o vlastnosti, ale že si kolo máme vybírat podle výšky. Pak měl vysoký člověk závodit na velkém kole, protože pro něj je to kolo primárně určené, ale pak napíšeš, že vlastně ne, protože nejde o výšku, ale o vlastnosti, díky kterým se 29ka na závody vlastně nehodí. Má to logiku???
PS: už se těším, jak napíše, že tvé příspěvky překrucuji, ale já jim prostě jen nerozumím, protože dohromady nedávají smysl.
Nepopiram, jenom ty si to vykladas porad podle svyho.
29 by mela byt pro velke lidi a prave svymi vlasnostmi je pak to kolo pro ne lepsi. Zavody a 29, to je na urovni polemiky a muzem se jen dokola dohadovat. Obecne maratony ano, XC nikoli. Ale je to samozrejme o konkretnim kole, vaze, vybave atd.
a je primární určení dané jenom výškou člověka?
kamarádka měří 166 cm. zkoušela si klasiku 26" MTB, zkoušela 29" MTB a pro její styl jízdy (podobnej jako můj, primárně kochací jízda v terénu na pohodu, žádný velký prasárny) jí 29er seděl podstatně víc, do konceptu 29" se doslova zamilovala :-)
ad primarni urceni) podle me ano, proste mensi vs. vetsi, zadna veda.
souhlas prostě tohle je teoreticky treking se širšíma pneu a na tohle použití proč ne
Praveze to nie je dane len vyskou, ale aj pouzitim. Cize na nenarocnu trat kludne aj pre malu postavu bude 29 vyhovujuca, mozno aj lepsia moznost nez 26. Ale ak pride k technickym usekom kde napriklad treba zdvihnut predne koleso, alebo sa zmestit co nejakych tesnych serpentin, bude 26ka lepsia, a cim nizsia postava, tym bude tento rozdiel asi vacsi v prospech mensich ovladatelnejsich kolies a celeho bicykla.
no dyž nepočítám tebe tak 29 jezdí ještě dva známí a nemužou si to vynachválit.
Pokud bych neupřednostňoval zadní tlumič tak bych o 29 uvažoval i přesto že su trpajzlík.
Jinak 29 na časovky do kopce asi moc vhodná neni :)
Ja si to taky nemuzu vynachvalit. 29 na tahly casovky do kopce imho vhodna je, ale je to o vaze kola a hlavne vykonosti jezdce ;-)
jj myslim ze casovka do kopce na 29" s vahou lehce nad 10kg a se slusnou vykonnosti jezdce plus pevna vidlice bude celkem zajimava :-)
vo kolik to muže jít dolů to kolo, dyž tam dáš pevnou a bezdušáky 1kg-1,5? to už tě nespasí. Bych pošetřil peníz a zapracoval na výkonosti. :)
Jj, tak nak + este i naky komponenty. Ale 1,5 kila poznas hodne. Vykonost je samozrejme zaklad, o tom zadna.
krom toho pevná je jenom frajeřina :)
ale no tak to bych se hádal :-D
jedno kolo mám na 26" /Trek/, druhé na 29"/Mrázek/, obě mají pevnou vidlici, ale přesto je ta 26tka výrazně lehčí /odhadem to budou možná skoro 2 kg/. mám obě kola rád, na každém mi přináší jízda specifickou radost. objektivně však musím říct, že Trek je do kopce oproti Mrázkovi jednoznačně rychlejší, což jsem si ověřil i při časovce do vrchu, která je celá na asfaltu a poskytuje oproti jízdě v terénu naprosto stejné podmínky pro obě kola.celková váha Treku, společně s výrazně nižší obvodovou hmotností zadního kola je při popsané jízdě do vrchu 29tkou nepřekonatelná, což bude, troufám si tvrdit, platit obecně při srovnání 26 versus 29
na asfalte nema sancu 29ka ukazat to udajne lepsie prekonavanie nerovnosti
na asfaltce jedou 29 rychleji nez 26!
no ved dobre, ja nemam nic proti :o)
ale zas kam sa furt ponahlat, vsakze? :o)))
to je zase výplod, až budeš mít obě kola stejně těžká se stejnýma obvodovýma hmotnostma pokud možno na stejném vzorku, tak to už bude aspoň srovnatelné. Troufnu si tvrdit že bys na slepý test po asfaltu na takovýchto kolech ani nepoznal na čem jedeš
dokonca na podobny teren by 29ka teoreticky mohla potrebovat jemnejsi vzor gum, lebo ma vacsiu stycnu plochu.
výplod vycházející ovšem z praktických zkušeností, osobně vidím problém v tom, že postavit desetikilové MTB na 26tkách je jednoznačně snadnější / z pohledu nabídky materiálua jeho ceny/ než u 29tky, stačí se lehce zamyslet jenom nad hmotností ráfků, duší a plášťů. stručně řečeno – za určitou sumu peněz postavím 26tku vždycky s nižší hmotností a je jedno, jak ta suma bude vysoká
No a co? O cene se tady prece nikdo nebavil. Jak muzes vubec porovnavat 2 kola, ktery maj 2kg vahovej rozdil?? Ulet.
přesně jak píše Polka, cenu sem nikde nezmiňoval, od začátku mi jde o to, že když už chceš porovnávat dvě kola odlišných koncepcí, měl bys začít hmotností a pokud možno rotační a nerotační části mít vyvážené.
S cenou je jasné, že je 29 dražší, holt si za lepší jizdní vlastnosti musíš připlatit :-))
asi si nerozumíme. chci říct, že i když zainvestuješ, tak ti hmotnost kola na 29" vyjde vyšší než u 26". malý příklad, přední vidlice. na 26" si vezmu pevnou Ritchey WCS a jsem někde kolem 500 gr. co si koupím na 29tku? taky pevnou a karbonovou, ale bude vážit přes 800 gr /mám ji na kole/. stejně pochodím u rámu, ráfků, plášťů. nebo mi chce někdo tvrdit, že např. RR 26×2,25 je těžší než stejný plášť v rozměru 29"? podobně bychom s mohli bavit o rámu, odpružených vidlicích… já výhody 29" nepopírám, proč bych na něm taky jezdil?, ale s některými nevýhodami se prostě člověk smířit musí a nevýhoda obecně vyšší hmotnosti se, bohužel, okecat nedá
neřešit, jezdit :-)
stejně je to v nohách. nedávno jsme byli s kamarádkou na kosíři, já měl supa, ona 15kg crosse obutýho do nanoraptorů 2,1" a v kopcích mě naprosto suverénně drtila :-)
tak na tu si radsej davaj dobry pozor, to neni ziadna kamaratka!! :o)))
no jo, já bych už jel, ale vedoucí by tomu zřejmě nebyl příliš nakloněný – trénink v rámci pracovní doby mi nechce sponzorovat :-)
dneska je stejně hnusně :-)
kažopdádně, 29" forever!
To co ted pises nikdo vubec nerozpuruje, ale zacalo to prece tim, ze jsme porovnavali jizdu do kopce na 29 a 26. Nikdo to nezminil, ale bylo to samozrejme mysleno pri stejnych vahach biku resp. jejich kol + zbytku.
Jo, porovnávali jste 29 a 26 při jízdě do kopce. Ale porovnáváte 26" s o třídu lepší 29"! Stejně jako se nedá porovnávat jízda do kopce na dvou šestadvácách, když jedna bude o dvě kila lehčí(vyšší třída), tak nemůžeš porovnávat stejně těžkou 26 a 29, protože aby 29 byla stejně těžká jako 26, musí být o třídu vejš.
Když si 50kg dívčina půjde koupit bajka, tak za stejný prachy bude mít 29" o dost těžší a pak je tedy třeba se ptát, jestli výhody 29" převládají nad nevýhodami.
já to řikám furt že je to módní doplněk dlouhánů :) normálního bajka mít nemužou bo by vypadali jak v krátkejch kalhotách. :)
ale o to přece jde, porovnávat jízdní vlastnosti a ne obsah peněženky
ty si pripad. Porovname fiat 500 a ferrari 430, ale do fiatu este nieco nalozime, aby rovnako vazili. A podme merat zrychlenie. omg
Porovnáváme jízdní vlastnosti, obecně platí, že vyšší třída má lepší jízdní vlastnosti. A teď tady porovnáváme 29" vyšší třídy s 26" nižší třídy. Tak by mě prostě zajímalo, nakolik je vítězství 29 dáno jiným rozměrem a na kolik tou vyšší třídou?
A když na základě takovýho porovnání uděláš závěr, že 29" je lepší, kupujte 29" kola, tak už nikdo nenapíše, že ta 29ka byla vyšší třída a tím pádem i dražší, takže o obsah peněženky nejde jen na první pohled- kterej výrobce propagující 29" kola by taky napsal: „ano, 29“ je sice lepší, ale musíte si připlatit"
tak když jsme začali s tím že porovnávejme stejně těžká kola a končíme u toho porovnávejme stejně drahá kola?
To už snad ne. To rovnou můžeš začít porovnávat silničky s AM fullama. Taky to nemá nic společnýho.
Já jsem primárně reagoval na to, že nelze porovnávat jízdní vlastnosti konceptuů 26×29 když máš jedno kolo 2kg těžší. O ceně ani slovo. Prostě aby jsi mohl zjišťovat různé vlastnosti 26×29 tak tam musí být to základní stejné, tj.hmotnost, ne cena.
Je jasné že u 26 jsou ceny nižší, ať už tím, že se vývoj zaplatil, že už továrny vychrlily miloiny kusů nebo protože je 29 momentálně „trendy“ a tak se na tom výrobci/prodejci snaží vydělat.
A zajímalo by mě, kde se vzala rovnice že dražší zboží=vyšší třída=lepší vlastnosti
No už mlčim :o)
V realite. To neznas, co? :D
S timhle ale teda taky nesouhlasim. K cemu ti bude zjisteni, ze 10kg 29" jede lip nez 10kg 26", kdyz neni problem mit HT 8kg? 29" bike se proste tak lehkej postavit moc neda a nikdy nebude dat postavit. To je holej fakt.
s tímhle souhlasim, i když by se asi taky dalo kolem 8kg, ale je jasné že 29 bude vždycky o něco těžší v té nejlehčí variantě.
Ale o tom tady ta debata nebyla
Pebe to o kousek niz vysvelil, takze to nebudu opakovat. Kdyz se me po zajeti 29 vsichni ptali „Tak co?“, tak jsem vzdycky zminoval, ze super, ale kombinace vetsi vaha (seriovka za 13.000,– vazila snad 14kg) a kopec = problem a makacka :) Usetril jsem na komponentech, chtel jsem ale co nejdriv jezdit, takze jsem s tim pocital. Zaroven jsem zjistil o cem to je, koupil novy kola a brzdy a razem jsem na 12,5kg, coz je skoro jako drivejsi Apache 26. Vlastnostma je to ale uplne jinde, hlavne geometrie, proste nebe a dudy. Takze tam uz jen vymenim zbyvajici lowend komponenty a pripadne nahodim pevnou vidlu, ktera ubere uctihodny 1kg a tot vse.
Uz jsem to kdesi psal, ale za ty ceny co se ty seriovy supiky prodavaj a maj dejme tomu kolem 12kg to je pro cloveka, co s tim chce zacit parada, pak nakej tuning, kola a par veci a muze mit zavodaka na 10,5kg. Mno a kolik vazi tvoje GTecko? :-))
Já nejsu žádnej gramař, odhad tak 11,7 ;-)
známej má toho supa za cca 30, tak mu ho někdy musim hodit na našu digitální váhu, abych věděl kolik kg se za ty love dá pořídit :)
na nejakym starsi 29" supu (mam pocit, ye tehdy delali jen jeden model cca za 30k) sem kdysi jel a dlouho po tom bych spis kazdyho od 29" odrazoval, to byla hrozna ***** :)
ony Supy až do letoška měly obecně dost hroznou geometrii
At cumim, jak cumim, tak rozdil v geometrii vidim pouze v mym pripade v o 15mm delsi „retezove vzpere“, hlavovce 110mm a uhlu sedlovky 73°. To ma byt ta hrozna geometrie? To mne teda moc neprinde :) Nebo hrozna pouze ve spojeni s tou 60mm vidlou, co k tomu seriove byla?
před nějakým časem byl ve Velu srovnávací test 29", i když na supovi vyměnili kola za ty nejlehčí z Duratecu, tak byl pořád nejlenivější. když se člověk podíval na geo., tak sup měl extrémně dlouhou zadní stavbu, což zřejmě spolu s horším materiálem /případně poddimenzovaným profilem zadní vidlice/ způsobovalo malou tuhost rámu. u 29 je tato vlastnost /společně s tuhostí kol!/ naprosto zásadní, chybí-li tak je to hodně špatné a vynikne to mnohem víc než na 26"
je to jak píše Polka, o ceny tu vůbec nešlo.
Jasně že když zainvestuješ velké peníze tak bude ve výsledku 26 lehčí.
Tak to vem třeba z jiného pohledu, postavíš nejlehčí 29 jak to jenom půjde, bude to stát hodně peněz a potom za míň peněz postavíš 26 z komponentů které váří stejně jako jsou ty na 29. Budeš tedy mít dvě identicky vážící kola která se liší pouze velikostí kol. A podle mě jsi se dostal do ideálního stavu kdy můžeš začít porovnávat pouze a jenom dvě odlišné koncepce.
Už je to pochopitelné?
Zas treba takovej superfly 100 neni tak moc tezkej uz. Ram s tlumicem cca 2100g, to neni spatny ani pro ram na 26". A jede teda fest.
NINER ma karbonovou pevnou vidli. 500g
hm, tak to je lehčí než Ritchey WCS s karbonovým krkem na 26", neuvěřitelné, jak jde vývoj kupředu
550g
viz Pebeho odpoved. Nelze porovnavat, kdyz mas 2kg rozdil.
lenze konstrukcne je dane, ze analogicka 29ka bude nieco tazsia nez 26ka.
to je ale blbina :-)
jakpak jsi na to přišel? Pokud budou stejně těžká kola, která budou nejdůležitější pro srovnání, zbytek už není doladit do stejné váhy…
A přesně o tom to je: „Pokud budou stejně těžká kola“. Ale Snowball píše o analogických, tedy vzájemně si odpovídajících kolech. Jasně že Cmax v 29" může být stejně těžký jako Cride ve 26", ale nejsou to srovnatelná kola. Srovnatelný by byl Cmax v 29" a vedle něj Cmax ve 26", pak je jasný, kterej bude těžší.
ale to je potom jasné že to nemůžeš porovnávat ;-)
mimochodem Cmax v 29 má 1750g, zatímco Cride v 26 má 1905g ;-)
mě šlo spíš o to, že když postavíš dvě kola kde budou stejně těžká kola(kola+pláště+duše) a zbytek doladíš tak aby to byo stejné, tedy třeba větší 29rám stejně těžký jako menší 26rám, tak ta dvě kola na časvce do kopce po asfaltu těžko rozeznáš
Tak tak, presne tak.
Jenze ty takhle umele smazavas jednu z nevyhod 29", tedy vyssi hmotnost. Pak jsou dalsi vyhody a nevyhody ale ty jeden faktor umele potlacujes abys zvyhodnil 29"bike.
Spíš se snažim nastavit stejné parametry pro objektivní test.
Už jsem to psal výše, pokud půjdeš po stejné úrovni komponentů, tak 29 bude těžší, to určitě. Ale taky to nebude o 2kg ale dejme tomu do 1kg max. Podle mětam takové rozdíly nebudou. Viděl bych to tak na 300g na rámu, 200g na vidli, zbylých 500g na kolech, zbytek může být klidně stejný
S tim samozrejme naprosto souhlasim, muze to byt dokonce mene, viz treba ten superfly. Nicmene vyssi hmotnost je pro me vlastnost stejne jako jine vlastnosti – větší prostupnost terénem, menší valivej odpor apod, horší akcelerace apod.
Zdarec,
taky přispěju s troškou do mlýna ohledně těch hmotností. Jelikož se mi v práci „nechce pouštět do žádnejch větších akcí“, tak jsem trošku pohledal nějaké příklady obdobných komponent ve velikostech 26"(559) a 29"(622), hmotnosti v g.
ráfek Remerx RDX 7320: 490 – 530
duše Schwalbe Extralight: 130 – 140
plášť Racing Ralph Evo 2,25: 520 – 580
dráty 2mm, 32 ks (odhad): 210 –230
nába, niple – stejné
celkem 1 kolo: 1350 – 1480, rozdíl 130 g
obě kola: rozdíl 260 g
vidle Manitou Drake Super Air 100 mm: 1954 – 2050
vidle Manitou Minute 100 mm: 1610 – 1715
vidle: rozdíl cca 100 g
rám Duratec Torain C1: 1450 –1450 (stejné)
jiné jsem bohužel nenašel
u RB CRR29 nejsou specifikace, ale dle geometrie je vše stejné jako CRR krom delší zadní stavby o 15 mm a naopak 35 mm kratší hlavovky,
tak ať nežeru, řekněme, že rozdíl v rámech je do 100 g
Tož suma sumárum celkový rozdíl hmotnosti mezi 26" a 29" **při použití obdobných komponent je **cca 460 g, takže ani to kilo ne …
Pochopitelně při použití těžších low-endovějších (to je čeština !) komponent se ten absolutní rozdíl bude zvětšovat (při zhruba zachování procentuálního rozdílu).
Takže s tou hmotností jako takovou to nebude tak horké. Samozřejmě pokud jde o setrvačnost, tak tu kromě vyšší hmotnosti kol zvyšuje i jejich větší průměr.
v uvedeném srovnání máš samozřejmě pravdu, ale když si budeš kola stavět, tak si pro 26" vybereš od Remerxe za podobné peníze třeba 7325 – 415 gr, 7330 – 460 gr nebo nasadíš galdy s ráfkem 7345 – 364 gr :-)
Souhlasím, že ceny 29" komponent jsou obecně vyšší než srovnatelných 26" komponent. Dáno asi hlavně tím, že se jich prodá zlomek toho, co na 26". Navíc bych řekl, že poptávka je ve srovnání s nabídkou mnohem silnější než u 26" a tudíž na výrobce/prodejce není takový tlak na snižování cen/akce ap.
Nicméně za stejné peníze rozhodně pořídíš lepší/lehčí 26" kolo.
V tom srovnání jsem však záměrně peníze neřešil. Šlo mi spíš o to, o kolik budou 29" komponenty těžší než ty na 26" při zachování stejné kvality/konstrukce/materiálu.
blbina to nie je, lebo ked vezmes rovnaku sadu trubiek a postavis z nich ram 26 a 29, tak 29 bude tazsi minumalne o dlhsie trubky na (prednu a) zadnu vidlicu, a kolesa z rovnakych materialov budu tiez tazsie – viac materialu na rafy, vyplety, dlhsia vidlica. To je analogicke.
Přesně tak, pošetřit peníz…a koupit enduro.
tak to ten příspěvek vejš beru zpět 29 pevná + enduro je ideální kombinace. Kubad to dělá dobře :)
Myslel jsem samozřejmě enduro jako enduro (jako konečné řešení problému té výkonnosti) Ne nějakej bicygl, který si říká enduro.
aha, to mi přijde zbytečný, já výkonost nikdy neměl a pořizovat motorku sem nikdy nepotřeboval :)
Tak tak:) Taky se pomalu zacinam porozhlizet po nejakem EXC200 nebo 250:)
No je to sice jednočep, ale tady by mi to nevadilo :-) http://www.motomix.cz/…full384.jpg
To musíš vidět!!! Svět se zbláznil…
Jsi tu reglej 4 minuty a tohle je tvůj první příspěvek, takže to bude nějaká čuňárna, nebo si honíš ego na nějaké trapné klikací soutěži..
von to silně sere všudemožně, je to takový jeho koníček nebo též hobby, Čest jeho náročné práci! :-)
…aneb takhle to dopadá, když se někdo 26" konzervám pokusí dát jiný pohled na MTB :)))
A pokud někdo tvrdí, že 29" je úplně na .ovno, tak vůbec neví o čem mluví a s největší pravděpodobností na tom nikdy neseděl. Anebo je to takový zaprděnec, že si nevidí na špičku nosu a svět pro něj končí za tou hromadou hnoje co má za domem :))))
To jste napsal pěkně, pane redaktor ;o)
jeeej fiha, celebrita prisla medzi bezny plebejsky lud na BF :o))) Tak vitaj.
ale prd. podlehli jste módní vlně a náhodou vám to vyšlo :)
Kona Unit
Kona Smoke
Author Instinct 29 (2009)
nejsem závodník a nikoho nechci přesvědčovat, ale moje zkušenost je taková, že 29ka vám v terénu posune hranice možností mnohem dál, a kdo si dostatečně zvykne a osvojí si vlastnosti, nemá problém ani v zatáčkách. zpět na 26" se už nevrátím :-)
jo, rám je to 17"
Se mi líbí, jak někdo řeší devětadvacítky podle vzhledu…
já ho i chápu ještě řekni že si za těžce vydělaný peníze koupíš kolo který se ti nelíbí ? ? ?
tohle možná nebyla narážka na zakladatele… ale třeba se pletu??
narážel jsem sice trochu i na zakladatele, ale hlavně mě pobavili estéti, kteří mu odpovídají ve smyslu, že veliké kola na malém rámu vypadají blbě.
Pokud chci na kole jezdit, neřeším vzhled.
A moje pravidlo je: „Pokud chci na kole jezdit, musi se mi aspon trochu libit“
s tim souhlas, jedina vyjimka by byla pokud by clovek kolo dostal zdarma :-)
mas pravdu, vzhled co riesia esteti je blbost rozoberat, ale na druhej strane plati, ze forma nasleduje ucel, a ked mas vypestovany nejaky cit pre posed a cele tie pomery ako vyzera cyklista na bicykli, tak plati, ze ked nie su zachovane urcite pomerne tazko popisatelne pravidla a pomery, tak ani jazda nie je optimalna… vynecham teraz lehocykly, ktore vyzeraju nepravdepodobne ze by mohli fungovat, a napriek tomu funguju lepsie nez klasika :o)
předem díky všem za dosavadní reakce.
Jo a určitě neřeším 29 podle vzhledu…jenom je problém je někde vidět v malém rámu.
29" si chci kupovat pro sebe a řeším jestli mojí drahé polovičce koupím taky 29"(když je holt menší postavy). A přeci jenom ženské se to kolo musí převážně líbit :-)
Pokud to s tou 29 pro drahou polovicku myslis vazne, muzeme se dohodnout na spol. vyjizdce. Moje zena je velmi mala, jezdi Ninera v Sku a jezdi ji to jako nikdy. Tech hloupych nazoru vyse si prosimte moc nevsimej. Ty lidi na tom vzivote nesedeli.
tak ti poviem, ked si ja sadnem na 29ku tak to nebude zdaleka to same ako ked si na nu sadne tvoja velmi mala zena…
A já jsem si vždycky myslel, že Ty jsi nějaká malá žena…
:o) Momentalne nie.
Vubec nerozumim co jsi tim chtel rici. Doufam, ze se nepoustis do urazeni. To uz by bylo moc!
Nie. To si to vazne nepochopil.
jasně…uvidíme jak bude kolo
Me se libi jak nekdo neresi kola podle vzhledu. Pokud tobe nezalezi na celkovem vyvazenem vzhledu a geometrii, tak lituju tebe i tvoje kola ;-)
viz odpověď Listerovi
Nevim zda si myslel meho 29" supa, ale jednoho na 16.5 ramu mam v profilu… znacne doporucuju, strachat se nekde na malejch koleckach by se me uz vazne nechtelo :-)
Souhlas, bruslaři jsou totiž zlo… (:
vsechno pod 29" je zlo :-D
přesně toho jsem myslel…vypadá perfektně
Malé kolo na velkých kolech, jestli se nepletu, tak je to 15,5.
jo, tak takhle je vylozene osklivy v XL je to naopak parada.
a mě se to zase líbí :-) 100 lidí, 100 chutí
Mne se to nelibi. Chtelo by to anketu, at to rozlousknem, pac neverim tomu, ze se tohle vetsine libi :-P
A me se to libi ;) hlevne, kdyz to jsou velka kola ;)
Souhlasím, větší velikosti jsou super, tohle mini se mi moc nelíbí…ale to už si musí zhodnotit každý rajdr sám.
přesně tak, na velikosti nezáleží, hlavně aby dobře pasoval :-))
I s malym kasparkem se da zahrat velke divadlo? :-D
říká se to, osobní zkušenosti nemám :-)))
není to sice vyloženě malý, ale úmyslně zvětšený sloping, jsem zvědavý až bude vcelku