• jara111

    zdarec všem…

    nevíte náhodem kde najít fotky 29" MTB na malých rámech?

    Jde mi o to jak vypadá 29" MTB na rámech 15 až 17". Viděl jsem fotku tady na fóru jednoho Supa na 16,5" rámu ale nic jiného nemůžu najít.

    Díky za pomoc.

    0 0
    • mitch  

      No třeba tady

      0 0
    • Kacondra  

      Tady je Niner AIR9 velikost S. Bohužel se trochu schovává :-) http://www.facebook.com/photo.php…

      0 0
      • jara111  

        díky moc…no nevypadá to zase tak hrozně jak tu na fóru někteří tvrdí:-)

        0 0
        • Snowball  

          vypada-nevypada, len ci to ma nejaky zmysel a logiku…

          0 0
          • Hynas  

            Zmysel to nemá, obecně 29 jsou kravina.

            0 0
            • Snowball  

              tiez nie som extra privrzenec 29tiek, ale zas takto uplne odmietnut sa to neda. Na urcity druh vyuzitia maju svoje klady, no v tej kombinacii mala postava+29 myslim uz ide o dost specificke vyuzitie…

              0 0
              • Vilém  

                myslim, ze pouziti zna, kdyz ma 29" bike v profilu:)

                0 0
                • Snowball  

                  hynas? Tak potom nechapem, ci to je ironia, alebo ponakupna kognitivna dizonancia :o)

                  0 0
                  • Al Stra  

                    taky si myslim, ze 29tky jsou dost nahovno..

                    0 0
            • scalar  

              Jasně, je to jenom treking s tlustýma pneumatikama :-)

              0 0
            • tm  

              Jed se podivat do statu na jakykoliv lokalni zavod, jak 29 nemaji smysl. Maji je tam vsichni. Dokonce z 50-ti bab jich jede na 29-kach 40, a zatracene rychle.

              0 0
              • Snowball  

                preteky su jedna vec, jazda v terene druha. Pointa je v tom, co sposobi s ovladatelnostou fakt, ze jazdec je mensej postavy (tzn. lahsi + nizsie tazisko), ked sa porovnava spravanie 26 a 29. Inac povedane, 190 cm chlap vaziaci 85 kg dokaze aj s bikom s kolesami rozmeru 29 riadne zacvicit ked treba, ale drobna zena 155 cm/48 kg aj s prilbou a tretrami, ta tazko… Na hladkej trati to nevadi, ale v technickych miestach kde treba robit aj nieco viac nez sa rozbehnut a dufat, ze vacsie kolesa to prejdu same, uz ano.

                0 0
                • Pebe  

                  to je hloupost

                  0 0
                  • Snowball  

                    moze byt, vsak vysvetli ako to je naozaj… ale mozno si to len nepochopil.

                    0 0
                    • Pebe  

                      vždyť jsem to napsal, to co ty píšeš je hloupost, tak to je „naozaj“

                      0 0
                      • Snowball  

                        no jo, dosla argumentace :D dalo se cekat.

                        0 0
                        • Pebe  

                          já neargumentuju, pouze konstatuju

                          0 0
                        • Kacondra  

                          Osobne si myslim, ze by jsi se mel nejdrive na 29 projet. Teprve po tom hodnotit. Ty jsi evidentne nikdy na 29 nesedel, jinak by jsi nemel takovyhle hloupy reci. Je to skoda, ze se tady kazdy ma potrebu vyjadrovat k vecem, ktery sam nevyzkousel.

                          0 0
                          • Snowball  

                            no ved dobre, ked to vidis inak, tak napis ako to podla teba je, si uz druhy co len remca a nenapise logicke vysvetlenie alebo svoj vlastny postreh a nenapise.

                            Akoze este aby neboli pochhybnosti, ja nie som nejak postihnuty a zamerany voci 29, akurat som mal dojem ze viem na co su dobre a na co nie.

                            0 0
                • Gibous  

                  Tusim, ze v poslednim Velu se pise o tom, jak baba na 29" GF Superfly byla myslim treti na MS. Podle fotky nevypadala na 190cm kozu…

                  0 0
                  • Snowball  

                    To je v poriadku, trat preteku nezvykne obsahovat prilis technicke miesta… v tomto nic 29kam nevycitam, na to su pravdepodobne vhodnejsie nez 26 bez ohladu na to ze jazdkyna je mala a lahka.

                    0 0
    • Mug  

      Zkus zadat do vyhledavače: Willow Koerber nebo Heather Irmiger, což jsou malý ženský co jezděj 29" určitě najdeš nějaké fotky.

      0 0
    • Marskatin  

      Gary Fisher velikost 17,5

      0 0
      • Marskatin  

        Sorry, ještě jednou

        0 0
      • Mug  

        17,5" je podle mě úplně v klidu, problém je udělat menší rám na velká kola tak, aby se tím nerozhodila celá geometrie kola. Ale evidentně to jde.

        0 0
    • Lister  

      Už jsem to sem někam dával:

      Singular ve velikosti M (17palců)

      podle mě je to dokonce hezčí než ve větších velikostech.

      0 0
      • Polka  

        To je hnus velebnosti. Imho…tak jako se nehodi na 26" stafle, tak se nehodi na 29" tyhle smrsklotinky. Zaklad je ten, ze je to pro dlouhany a tak to ma bejt i komplet dimenzovany. Hranice je tak Pebeho supik rek bych :)

        0 0
        • Hynas  

          Stačí se podívat na reálná kola a zjistíš, že se pleteš.

          0 0
        • Vilém  

          No vidis a me se zase libi velmi:) Co clovek to nazor.

          0 0
        • Lister  

          Zaklad je ten, ze je to pro dlouhany

          no když to tak bereš :-(

          Základ je ten, že je to možnost pro všechny, to že se pak na takovém kole cítí 2 metrový člověk možné lépe než na 26tce je „vedlejší produkt“.

          0 0
          • Polka  

            Vychazi to z logiky veci. Vidis, pro tebe to je vedlejsi produkt a podle me zakladni princip. Nerikam, ze na tom nemuzou jezdit mensi lidi, at si jezdi na cem chtej, ale principialne je to proste spatne. Neni k tomu absolutne zadnej duvod, aby napr. 160cm vysoka holka jezdila na 29.

            0 0
            • Lister  

              A co kdybychom to vzali naopak a chtěl jsem tvrdit, že jakýkoliv člověk, který má víc než 190cm nemá na 26tce co dělat protože je to primárně vymyšlené pro prcky?? Přišlo by ti to správně??

              Když 29 kola vznikala, tak určitě nikdo nezamýšlel vytvořit kolo pro dlouhány, aby se cítili pohodlněji, ale je to snad kvůli odlišným jízdním vlastnostem. Že pak to vysoké kolo na velkých kolech vypadá lépe než stejně veliká 26ka, je opravdu pouze vedlejší a zcela logický výsledek, ale určitě ne primární určení, jak se tady snažíš prezentovat.

              0 0
              • Polka  

                Ano, jakykoliv clovek vyssi nez 190cm nema dle myho nazoru na 26tce co delat.

                0 0
                • Gibous  

                  LOL. Chudaci. Nikdo nad 190 nesmel jezdit, nez vynalezli 29ky, a nebo jen na crossech… uf

                  0 0
                  • Polka  

                    Proc to prekrucujete kua? Samozrejme ze smel, ale od te doby co ma tu moznost…

                    0 0
                • DaSnail  

                  zimáka už nemáš?

                  0 0
                  • Polka  

                    Heh, cekal jsem to :) Mam a necitim se na nem taky 2× dobre, ten prijde taky vymenit samozrejme. Protoze opet uz jen kdyz se na toho zimaka podivas, tak to vypada strasne. Tuhle zimu ho asi potrebovat ale stejne nebudu.

                    0 0
                    • mastihuba  

                      definitivně přejdeš na atletiku? :) nebo na gaučing end hosping? :)

                      0 0
                      • Polka  

                        Kdepak, chvilku gaucing a pak opet working a working. Nemocenska vs. OSVC = baksis.

                        0 0
        • martin_bakov  

          29tky jsou nejen pro dlouhany, mam tesne pod 180 a me osobne se jezdi o dost lip, par MTB trati muzu porovnat s obema druhy kol a s 29" tkou se proste tolik nebojim ze spadnu na hubu. Je pravda ze v kratky 180stupnovy vracecce je to kolo proste delsi a nevytoci to tolik ,ale kolik takovejch zatacek je bezne na trati ? Oproti tomu jistota v tech napinavejsich MTB pasazich – hlavne sjezdech – mi to plne vynahradi.

          Navic mit 29" tku v CR ma nespornou vyhodu, rychle poznas hodne lidi – bikeru. Vzdycky se na zavodech najde nekdo komu se libi,nelibi nebo si to chce zkusit jaky to je posez … to se mi na tom mym kole libi snad nejvic, ze je strasne spolecensky :)

          0 0
          • Lister  

            Ta poslední věta je skvělá :-)

            0 0
          • Snowball  

            :o) Tak to je dost zasadny klad, uznavam :) Dobry postreh… Tu asi 26ky nemaju sancu :o))

            0 0
          • Polka  

            Ja o voze, ty o koze. Neresim jizdni vlasnosti, ale zakladni princip, pro koho jsou takovy kola primarne urceny.

            0 0
            • teepeex  

              ty principe:)

              tohle zaskatulkovani sis precetl kde prosimtebe?

              primarne urcena velikost kol :)) masox

              0 0
              • Polka  

                Nikde voe ;-) Jo je to masox ty fotky tady a jak se toho jeste zastavate, ale sak jezdite si na cem chcete.

                0 0
                • martin_bakov  

                  jediny na cem se shodnem je to ze „kola sou urceny primarne pro lidi co jezdi na kole“ :)

                  Jinak sem rad ze se tady nakonec nazorove respektujem, taky se mi na tech fotkach nelibi expozice, kompozice, sum apod.. ;)

                  0 0
    • Blade  

      No mne osobně se to vůbec nelíbí. Když má někdo 2 metry a měl by se mačkat na 23" rámu, tak je to samozřejmě skvělá alternativa, ale jinak tyhle malý rámy s 29 kolama vypadají, jak když rodiče koupí děcku kolo o x čísel větší a čekají, že děcko doroste. Ale jezdí se na tom, výsledky na tom jsou, tak proč ne, no.

      0 0
      • Polka  

        Toz nejen z designoveho hlediska se mi to tez moc nezamlouva.

        0 0
        • Hynas  

          Každý má subjektivní názor, nicméně ten tvůj je zcela jinde realitě.

          0 0
          • Polka  

            Mam nazor, ze „nejen z designoveho hlediska se mi to tez moc nezamlouva.“ Co je na tom mimo realitu? Je to prece muj realny nazor.

            0 0
            • Hynas  

              Reálný názor beru…realita je taková, že „všichni“ výrobci tenhle marketingový „úlet“ produkují, a je jedno v jakých velikostech, jestli v průměrné 19, nebo 23 nebo naopak patnáctce. Kdo má možnost, tak si 29ery zkusí a ochutí rozdíl. Jestli je designově mimo 23 nebo 15 palcový rám podle tebe, tak reálně to asi nebude pravda, když velká kola volí závodníci, kteří měří 200 nebo 155cm a jsou schopní s nima proti 26tkám zajíždět bedny. :o)

              0 0
              • Blade  

                Otázka je, jestli je ta bedna zásluhou devětadvacítek, nebo nohou závodníka ;-)

                0 0
                • Lister  

                  To ale nic nemění na tom, že se stále obecně tvrdí že 29 je na závody blbost – a vidíš, že není.

                  0 0
                  • Blade  

                    Závodit se na tom určitě dá, ale mně osobně by zajímalo porovnání časů s 29" a 26" na technických XC tratích, zvlášť když na nich bojuje metr a půl vysoká a pytel brambor vážící dívčina:)

                    0 0
                  • roud  

                    mno je to složitý znám člověka co si koupil kvůli závodění právě 29ku a po pár měsících došel k názoru že je na ní pomalejší než na 26tce sice jen o fous ale je (asi dost záleží na profilu trati ale určitě nejde říct že 29ka je jednoznačně výhoda)

                    0 0
                    • Lister  

                      vůbec jsem nenapsal, že to je výhoda, jen konstatoval, že to evidentně není až taková nevýhoda, jak se běžně tvrdí.

                      Ale myslím, že to je celkem fuk, závodit se bude vždy na tom, co sponzor zaplatí a potřebuje zrovna propagovat, jestli se opravdu chytne retro, tak za chvíli budou závodit na CrMo bajcích s pevnou vidlicí :-)

                      0 0
              • Polka  

                No marketingovy ulet je to v tom, ze si to pak koupi i ten, pro koho to neni primarne urceny, ale to je holt bussiness :(

                Co se tyce zavodeni a 29 vs. 26, tak se staci zeptat par lidi co zavodej ;-) U nas jezdi 29 tak maximalne Zerzan a jeste nekdo?

                0 0
                • Lister  

                  Promiň, ale svými komenty postupně popíráš sám sebe.

                  Nejdříve píšeš že 26ka je pro malé lidi a 29ka pro velké lidi – tedy že nejde o vlastnosti, ale že si kolo máme vybírat podle výšky. Pak měl vysoký člověk závodit na velkém kole, protože pro něj je to kolo primárně určené, ale pak napíšeš, že vlastně ne, protože nejde o výšku, ale o vlastnosti, díky kterým se 29ka na závody vlastně nehodí. Má to logiku???

                  PS: už se těším, jak napíše, že tvé příspěvky překrucuji, ale já jim prostě jen nerozumím, protože dohromady nedávají smysl.

                  0 0
                  • Polka  

                    Nepopiram, jenom ty si to vykladas porad podle svyho.

                    29 by mela byt pro velke lidi a prave svymi vlasnostmi je pak to kolo pro ne lepsi. Zavody a 29, to je na urovni polemiky a muzem se jen dokola dohadovat. Obecne maratony ano, XC nikoli. Ale je to samozrejme o konkretnim kole, vaze, vybave atd.

                    0 0
                • Martin  

                  a je primární určení dané jenom výškou člověka?

                  kamarádka měří 166 cm. zkoušela si klasiku 26" MTB, zkoušela 29" MTB a pro její styl jízdy (podobnej jako můj, primárně kochací jízda v terénu na pohodu, žádný velký prasárny) jí 29er seděl podstatně víc, do konceptu 29" se doslova zamilovala :-)

                  0 0
                  • Polka  

                    ad primarni urceni) podle me ano, proste mensi vs. vetsi, zadna veda.

                    0 0
                  • kubad  

                    souhlas prostě tohle je teoreticky treking se širšíma pneu a na tohle použití proč ne

                    0 0
                  • Snowball  

                    Praveze to nie je dane len vyskou, ale aj pouzitim. Cize na nenarocnu trat kludne aj pre malu postavu bude 29 vyhovujuca, mozno aj lepsia moznost nez 26. Ale ak pride k technickym usekom kde napriklad treba zdvihnut predne koleso, alebo sa zmestit co nejakych tesnych serpentin, bude 26ka lepsia, a cim nizsia postava, tym bude tento rozdiel asi vacsi v prospech mensich ovladatelnejsich kolies a celeho bicykla.

                    0 0
                • mastihuba  

                  no dyž nepočítám tebe tak 29 jezdí ještě dva známí a nemužou si to vynachválit.

                  Pokud bych neupřednostňoval zadní tlumič tak bych o 29 uvažoval i přesto že su trpajzlík.

                  Jinak 29 na časovky do kopce asi moc vhodná neni :)

                  0 0
                  • Polka  

                    Ja si to taky nemuzu vynachvalit. 29 na tahly casovky do kopce imho vhodna je, ale je to o vaze kola a hlavne vykonosti jezdce ;-)

                    0 0
                    • kubad  

                      jj myslim ze casovka do kopce na 29" s vahou lehce nad 10kg a se slusnou vykonnosti jezdce plus pevna vidlice bude celkem zajimava :-)

                      0 0
                    • mastihuba  

                      vo kolik to muže jít dolů to kolo, dyž tam dáš pevnou a bezdušáky 1kg-1,5? to už tě nespasí. Bych pošetřil peníz a zapracoval na výkonosti. :)

                      0 0
                      • Polka  

                        Jj, tak nak + este i naky komponenty. Ale 1,5 kila poznas hodne. Vykonost je samozrejme zaklad, o tom zadna.

                        0 0
                        • mastihuba  

                          krom toho pevná je jenom frajeřina :)

                          0 0
                        • vladaza  

                          jedno kolo mám na 26" /Trek/, druhé na 29"/Mrázek/, obě mají pevnou vidlici, ale přesto je ta 26tka výrazně lehčí /odhadem to budou možná skoro 2 kg/. mám obě kola rád, na každém mi přináší jízda specifickou radost. objektivně však musím říct, že Trek je do kopce oproti Mrázkovi jednoznačně rychlejší, což jsem si ověřil i při časovce do vrchu, která je celá na asfaltu a poskytuje oproti jízdě v terénu naprosto stejné podmínky pro obě kola.celková váha Treku, společně s výrazně nižší obvodovou hmotností zadního kola je při popsané jízdě do vrchu 29tkou nepřekonatelná, což bude, troufám si tvrdit, platit obecně při srovnání 26 versus 29

                          0 0
                          • Snowball  

                            na asfalte nema sancu 29ka ukazat to udajne lepsie prekonavanie nerovnosti

                            0 0
                          • Pebe  

                            to je zase výplod, až budeš mít obě kola stejně těžká se stejnýma obvodovýma hmotnostma pokud možno na stejném vzorku, tak to už bude aspoň srovnatelné. Troufnu si tvrdit že bys na slepý test po asfaltu na takovýchto kolech ani nepoznal na čem jedeš

                            0 0
                            • Snowball  

                              dokonca na podobny teren by 29ka teoreticky mohla potrebovat jemnejsi vzor gum, lebo ma vacsiu stycnu plochu.

                              0 0
                            • vladaza  

                              výplod vycházející ovšem z praktických zkušeností, osobně vidím problém v tom, že postavit desetikilové MTB na 26tkách je jednoznačně snadnější / z pohledu nabídky materiálua jeho ceny/ než u 29tky, stačí se lehce zamyslet jenom nad hmotností ráfků, duší a plášťů. stručně řečeno – za určitou sumu peněz postavím 26tku vždycky s nižší hmotností a je jedno, jak ta suma bude vysoká

                              0 0
                              • Polka  

                                No a co? O cene se tady prece nikdo nebavil. Jak muzes vubec porovnavat 2 kola, ktery maj 2kg vahovej rozdil?? Ulet.

                                0 0
                              • Pebe  

                                přesně jak píše Polka, cenu sem nikde nezmiňoval, od začátku mi jde o to, že když už chceš porovnávat dvě kola odlišných koncepcí, měl bys začít hmotností a pokud možno rotační a nerotační části mít vyvážené.

                                S cenou je jasné, že je 29 dražší, holt si za lepší jizdní vlastnosti musíš připlatit :-))

                                0 0
                                • vladaza  

                                  asi si nerozumíme. chci říct, že i když zainvestuješ, tak ti hmotnost kola na 29" vyjde vyšší než u 26". malý příklad, přední vidlice. na 26" si vezmu pevnou Ritchey WCS a jsem někde kolem 500 gr. co si koupím na 29tku? taky pevnou a karbonovou, ale bude vážit přes 800 gr /mám ji na kole/. stejně pochodím u rámu, ráfků, plášťů. nebo mi chce někdo tvrdit, že např. RR 26×2,25 je těžší než stejný plášť v rozměru 29"? podobně bychom s mohli bavit o rámu, odpružených vidlicích… já výhody 29" nepopírám, proč bych na něm taky jezdil?, ale s některými nevýhodami se prostě člověk smířit musí a nevýhoda obecně vyšší hmotnosti se, bohužel, okecat nedá

                                  0 0
                                  • Martin  

                                    neřešit, jezdit :-)

                                    stejně je to v nohách. nedávno jsme byli s kamarádkou na kosíři, já měl supa, ona 15kg crosse obutýho do nanoraptorů 2,1" a v kopcích mě naprosto suverénně drtila :-)

                                    0 0
                                    • Snowball  

                                      tak na tu si radsej davaj dobry pozor, to neni ziadna kamaratka!! :o)))

                                      0 0
                                    • vladaza  

                                      no jo, já bych už jel, ale vedoucí by tomu zřejmě nebyl příliš nakloněný – trénink v rámci pracovní doby mi nechce sponzorovat :-)

                                      0 0
                                      • Martin  

                                        dneska je stejně hnusně :-)

                                        kažopdádně, 29" forever!

                                        0 0
                                  • Polka  

                                    To co ted pises nikdo vubec nerozpuruje, ale zacalo to prece tim, ze jsme porovnavali jizdu do kopce na 29 a 26. Nikdo to nezminil, ale bylo to samozrejme mysleno pri stejnych vahach biku resp. jejich kol + zbytku.

                                    0 0
                                    • Blade  

                                      Jo, porovnávali jste 29 a 26 při jízdě do kopce. Ale porovnáváte 26" s o třídu lepší 29"! Stejně jako se nedá porovnávat jízda do kopce na dvou šestadvácách, když jedna bude o dvě kila lehčí(vyšší třída), tak nemůžeš porovnávat stejně těžkou 26 a 29, protože aby 29 byla stejně těžká jako 26, musí být o třídu vejš.

                                      Když si 50kg dívčina půjde koupit bajka, tak za stejný prachy bude mít 29" o dost těžší a pak je tedy třeba se ptát, jestli výhody 29" převládají nad nevýhodami.

                                      0 0
                                      • mastihuba  

                                        já to řikám furt že je to módní doplněk dlouhánů :) normálního bajka mít nemužou bo by vypadali jak v krátkejch kalhotách. :)

                                        0 0
                                      • Pebe  

                                        ale o to přece jde, porovnávat jízdní vlastnosti a ne obsah peněženky

                                        0 0
                                        • Snowball  

                                          ty si pripad. Porovname fiat 500 a ferrari 430, ale do fiatu este nieco nalozime, aby rovnako vazili. A podme merat zrychlenie. omg

                                          0 0
                                        • Blade  

                                          Porovnáváme jízdní vlastnosti, obecně platí, že vyšší třída má lepší jízdní vlastnosti. A teď tady porovnáváme 29" vyšší třídy s 26" nižší třídy. Tak by mě prostě zajímalo, nakolik je vítězství 29 dáno jiným rozměrem a na kolik tou vyšší třídou?

                                          A když na základě takovýho porovnání uděláš závěr, že 29" je lepší, kupujte 29" kola, tak už nikdo nenapíše, že ta 29ka byla vyšší třída a tím pádem i dražší, takže o obsah peněženky nejde jen na první pohled- kterej výrobce propagující 29" kola by taky napsal: „ano, 29“ je sice lepší, ale musíte si připlatit"

                                          0 0
                                          • Pebe  

                                            tak když jsme začali s tím že porovnávejme stejně těžká kola a končíme u toho porovnávejme stejně drahá kola?

                                            To už snad ne. To rovnou můžeš začít porovnávat silničky s AM fullama. Taky to nemá nic společnýho.

                                            Já jsem primárně reagoval na to, že nelze porovnávat jízdní vlastnosti konceptuů 26×29 když máš jedno kolo 2kg těžší. O ceně ani slovo. Prostě aby jsi mohl zjišťovat různé vlastnosti 26×29 tak tam musí být to základní stejné, tj.hmotnost, ne cena.

                                            Je jasné že u 26 jsou ceny nižší, ať už tím, že se vývoj zaplatil, že už továrny vychrlily miloiny kusů nebo protože je 29 momentálně „trendy“ a tak se na tom výrobci/prodejci snaží vydělat.

                                            A zajímalo by mě, kde se vzala rovnice že dražší zboží=vyšší třída=lepší vlastnosti

                                            0 0
                                            • Blade  

                                              No už mlčim :o)

                                              0 0
                                            • Snowball  

                                              V realite. To neznas, co? :D

                                              0 0
                                            • Gorgov  

                                              S timhle ale teda taky nesouhlasim. K cemu ti bude zjisteni, ze 10kg 29" jede lip nez 10kg 26", kdyz neni problem mit HT 8kg? 29" bike se proste tak lehkej postavit moc neda a nikdy nebude dat postavit. To je holej fakt.

                                              0 0
                                              • Pebe  

                                                s tímhle souhlasim, i když by se asi taky dalo kolem 8kg, ale je jasné že 29 bude vždycky o něco těžší v té nejlehčí variantě.

                                                Ale o tom tady ta debata nebyla

                                                0 0
                                      • Polka  

                                        Pebe to o kousek niz vysvelil, takze to nebudu opakovat. Kdyz se me po zajeti 29 vsichni ptali „Tak co?“, tak jsem vzdycky zminoval, ze super, ale kombinace vetsi vaha (seriovka za 13.000,– vazila snad 14kg) a kopec = problem a makacka :) Usetril jsem na komponentech, chtel jsem ale co nejdriv jezdit, takze jsem s tim pocital. Zaroven jsem zjistil o cem to je, koupil novy kola a brzdy a razem jsem na 12,5kg, coz je skoro jako drivejsi Apache 26. Vlastnostma je to ale uplne jinde, hlavne geometrie, proste nebe a dudy. Takze tam uz jen vymenim zbyvajici lowend komponenty a pripadne nahodim pevnou vidlu, ktera ubere uctihodny 1kg a tot vse.

                                        Uz jsem to kdesi psal, ale za ty ceny co se ty seriovy supiky prodavaj a maj dejme tomu kolem 12kg to je pro cloveka, co s tim chce zacit parada, pak nakej tuning, kola a par veci a muze mit zavodaka na 10,5kg. Mno a kolik vazi tvoje GTecko? :-))

                                        0 0
                                        • Blade  

                                          Já nejsu žádnej gramař, odhad tak 11,7 ;-)

                                          0 0
                                        • mastihuba  

                                          známej má toho supa za cca 30, tak mu ho někdy musim hodit na našu digitální váhu, abych věděl kolik kg se za ty love dá pořídit :)

                                          0 0
                                        • Gorgov  

                                          na nejakym starsi 29" supu (mam pocit, ye tehdy delali jen jeden model cca za 30k) sem kdysi jel a dlouho po tom bych spis kazdyho od 29" odrazoval, to byla hrozna ***** :)

                                          0 0
                                          • Pebe  

                                            ony Supy až do letoška měly obecně dost hroznou geometrii

                                            0 0
                                            • Polka  

                                              At cumim, jak cumim, tak rozdil v geometrii vidim pouze v mym pripade v o 15mm delsi „retezove vzpere“, hlavovce 110mm a uhlu sedlovky 73°. To ma byt ta hrozna geometrie? To mne teda moc neprinde :) Nebo hrozna pouze ve spojeni s tou 60mm vidlou, co k tomu seriove byla?

                                              0 0
                                          • vladaza  

                                            před nějakým časem byl ve Velu srovnávací test 29", i když na supovi vyměnili kola za ty nejlehčí z Duratecu, tak byl pořád nejlenivější. když se člověk podíval na geo., tak sup měl extrémně dlouhou zadní stavbu, což zřejmě spolu s horším materiálem /případně poddimenzovaným profilem zadní vidlice/ způsobovalo malou tuhost rámu. u 29 je tato vlastnost /společně s tuhostí kol!/ naprosto zásadní, chybí-li tak je to hodně špatné a vynikne to mnohem víc než na 26"

                                            0 0
                                  • Pebe  

                                    je to jak píše Polka, o ceny tu vůbec nešlo.

                                    Jasně že když zainvestuješ velké peníze tak bude ve výsledku 26 lehčí.

                                    Tak to vem třeba z jiného pohledu, postavíš nejlehčí 29 jak to jenom půjde, bude to stát hodně peněz a potom za míň peněz postavíš 26 z komponentů které váří stejně jako jsou ty na 29. Budeš tedy mít dvě identicky vážící kola která se liší pouze velikostí kol. A podle mě jsi se dostal do ideálního stavu kdy můžeš začít porovnávat pouze a jenom dvě odlišné koncepce.

                                    Už je to pochopitelné?

                                    0 0
                                  • Gorgov  

                                    Zas treba takovej superfly 100 neni tak moc tezkej uz. Ram s tlumicem cca 2100g, to neni spatny ani pro ram na 26". A jede teda fest.

                                    0 0
                                  • Kacondra  

                                    NINER ma karbonovou pevnou vidli. 500g

                                    0 0
                          • Polka  

                            viz Pebeho odpoved. Nelze porovnavat, kdyz mas 2kg rozdil.

                            0 0
                            • Snowball  

                              lenze konstrukcne je dane, ze analogicka 29ka bude nieco tazsia nez 26ka.

                              0 0
                              • Pebe  

                                to je ale blbina :-)

                                jakpak jsi na to přišel? Pokud budou stejně těžká kola, která budou nejdůležitější pro srovnání, zbytek už není doladit do stejné váhy…

                                0 0
                                • Blade  

                                  A přesně o tom to je: „Pokud budou stejně těžká kola“. Ale Snowball píše o analogických, tedy vzájemně si odpovídajících kolech. Jasně že Cmax v 29" může být stejně těžký jako Cride ve 26", ale nejsou to srovnatelná kola. Srovnatelný by byl Cmax v 29" a vedle něj Cmax ve 26", pak je jasný, kterej bude těžší.

                                  0 0
                                  • Pebe  

                                    ale to je potom jasné že to nemůžeš porovnávat ;-)

                                    mimochodem Cmax v 29 má 1750g, zatímco Cride v 26 má 1905g ;-)

                                    mě šlo spíš o to, že když postavíš dvě kola kde budou stejně těžká kola(kola+pláš­tě+duše) a zbytek doladíš tak aby to byo stejné, tedy třeba větší 29rám stejně těžký jako menší 26rám, tak ta dvě kola na časvce do kopce po asfaltu těžko rozeznáš

                                    0 0
                                    • Polka  

                                      Tak tak, presne tak.

                                      0 0
                                    • Gorgov  

                                      Jenze ty takhle umele smazavas jednu z nevyhod 29", tedy vyssi hmotnost. Pak jsou dalsi vyhody a nevyhody ale ty jeden faktor umele potlacujes abys zvyhodnil 29"bike.

                                      0 0
                                      • Pebe  

                                        Spíš se snažim nastavit stejné parametry pro objektivní test.

                                        Už jsem to psal výše, pokud půjdeš po stejné úrovni komponentů, tak 29 bude těžší, to určitě. Ale taky to nebude o 2kg ale dejme tomu do 1kg max. Podle mětam takové rozdíly nebudou. Viděl bych to tak na 300g na rámu, 200g na vidli, zbylých 500g na kolech, zbytek může být klidně stejný

                                        0 0
                                        • Gorgov  

                                          S tim samozrejme naprosto souhlasim, muze to byt dokonce mene, viz treba ten superfly. Nicmene vyssi hmotnost je pro me vlastnost stejne jako jine vlastnosti – větší prostupnost terénem, menší valivej odpor apod, horší akcelerace apod.

                                          0 0
                                        • Shooter1  

                                          Zdarec,

                                          taky přispěju s troškou do mlýna ohledně těch hmotností. Jelikož se mi v práci „nechce pouštět do žádnejch větších akcí“, tak jsem trošku pohledal nějaké příklady obdobných komponent ve velikostech 26"(559) a 29"(622), hmotnosti v g.

                                          ráfek Remerx RDX 7320: 490 – 530

                                          duše Schwalbe Extralight: 130 – 140

                                          plášť Racing Ralph Evo 2,25: 520 – 580

                                          dráty 2mm, 32 ks (odhad): 210 –230

                                          nába, niple – stejné

                                          celkem 1 kolo: 1350 – 1480, rozdíl 130 g

                                          obě kola: rozdíl 260 g

                                          vidle Manitou Drake Super Air 100 mm: 1954 – 2050

                                          vidle Manitou Minute 100 mm: 1610 – 1715

                                          vidle: rozdíl cca 100 g

                                          rám Duratec Torain C1: 1450 –1450 (stejné)

                                          jiné jsem bohužel nenašel

                                          u RB CRR29 nejsou specifikace, ale dle geometrie je vše stejné jako CRR krom delší zadní stavby o 15 mm a naopak 35 mm kratší hlavovky,

                                          tak ať nežeru, řekněme, že rozdíl v rámech je do 100 g

                                          Tož suma sumárum celkový rozdíl hmotnosti mezi 26" a 29" **při použití obdobných komponent je **cca 460 g, takže ani to kilo ne …

                                          Pochopitelně při použití těžších low-endovějších (to je čeština !) komponent se ten absolutní rozdíl bude zvětšovat (při zhruba zachování procentuálního rozdílu).

                                          Takže s tou hmotností jako takovou to nebude tak horké. Samozřejmě pokud jde o setrvačnost, tak tu kromě vyšší hmotnosti kol zvyšuje i jejich větší průměr.

                                          0 0
                                          • vladaza  

                                            v uvedeném srovnání máš samozřejmě pravdu, ale když si budeš kola stavět, tak si pro 26" vybereš od Remerxe za podobné peníze třeba 7325 – 415 gr, 7330 – 460 gr nebo nasadíš galdy s ráfkem 7345 – 364 gr :-)

                                            0 0
                                            • Shooter1  

                                              Souhlasím, že ceny 29" komponent jsou obecně vyšší než srovnatelných 26" komponent. Dáno asi hlavně tím, že se jich prodá zlomek toho, co na 26". Navíc bych řekl, že poptávka je ve srovnání s nabídkou mnohem silnější než u 26" a tudíž na výrobce/prodejce není takový tlak na snižování cen/akce ap.

                                              Nicméně za stejné peníze rozhodně pořídíš lepší/lehčí 26" kolo.

                                              V tom srovnání jsem však záměrně peníze neřešil. Šlo mi spíš o to, o kolik budou 29" komponenty těžší než ty na 26" při zachování stejné kvality/konstruk­ce/materiálu.

                                              0 0
                                • Snowball  

                                  blbina to nie je, lebo ked vezmes rovnaku sadu trubiek a postavis z nich ram 26 a 29, tak 29 bude tazsi minumalne o dlhsie trubky na (prednu a) zadnu vidlicu, a kolesa z rovnakych materialov budu tiez tazsie – viac materialu na rafy, vyplety, dlhsia vidlica. To je analogicke.

                                  0 0
                      • pepek  

                        Přesně tak, pošetřit peníz…a koupit enduro.

                        0 0
                        • mastihuba  

                          tak to ten příspěvek vejš beru zpět 29 pevná + enduro je ideální kombinace. Kubad to dělá dobře :)

                          0 0
                          • pepek  

                            Myslel jsem samozřejmě enduro jako enduro (jako konečné řešení problému té výkonnosti) Ne nějakej bicygl, který si říká enduro.

                            0 0
    • André Vebr  

      …aneb takhle to dopadá, když se někdo 26" konzervám pokusí dát jiný pohled na MTB :)))

      A pokud někdo tvrdí, že 29" je úplně na .ovno, tak vůbec neví o čem mluví a s největší pravděpodobností na tom nikdy neseděl. Anebo je to takový zaprděnec, že si nevidí na špičku nosu a svět pro něj končí za tou hromadou hnoje co má za domem :))))

      0 0
    • DaSnail  

      Kona Unit

      0 0
    • DaSnail  

      Kona Smoke

      0 0
    • hečo  

      Author Instinct 29 (2009)

      nejsem závodník a nikoho nechci přesvědčovat, ale moje zkušenost je taková, že 29ka vám v terénu posune hranice možností mnohem dál, a kdo si dostatečně zvykne a osvojí si vlastnosti, nemá problém ani v zatáčkách. zpět na 26" se už nevrátím :-)

      0 0
    • t29  

      Se mi líbí, jak někdo řeší devětadvacítky podle vzhledu…

      0 0
      • roud  

        já ho i chápu ještě řekni že si za těžce vydělaný peníze koupíš kolo který se ti nelíbí ? ? ?

        0 0
        • Lister  

          tohle možná nebyla narážka na zakladatele… ale třeba se pletu??

          0 0
          • t29  

            narážel jsem sice trochu i na zakladatele, ale hlavně mě pobavili estéti, kteří mu odpovídají ve smyslu, že veliké kola na malém rámu vypadají blbě.

            Pokud chci na kole jezdit, neřeším vzhled.

            0 0
            • Polka  

              A moje pravidlo je: „Pokud chci na kole jezdit, musi se mi aspon trochu libit“

              0 0
              • kubad  

                s tim souhlas, jedina vyjimka by byla pokud by clovek kolo dostal zdarma :-)

                0 0
            • Snowball  

              mas pravdu, vzhled co riesia esteti je blbost rozoberat, ale na druhej strane plati, ze forma nasleduje ucel, a ked mas vypestovany nejaky cit pre posed a cele tie pomery ako vyzera cyklista na bicykli, tak plati, ze ked nie su zachovane urcite pomerne tazko popisatelne pravidla a pomery, tak ani jazda nie je optimalna… vynecham teraz lehocykly, ktore vyzeraju nepravdepodobne ze by mohli fungovat, a napriek tomu funguju lepsie nez klasika :o)

              0 0
      • jara111  

        předem díky všem za dosavadní reakce.

        Jo a určitě neřeším 29 podle vzhledu…jenom je problém je někde vidět v malém rámu.

        29" si chci kupovat pro sebe a řeším jestli mojí drahé polovičce koupím taky 29"(když je holt menší postavy). A přeci jenom ženské se to kolo musí převážně líbit :-)

        0 0
        • Kacondra  

          Pokud to s tou 29 pro drahou polovicku myslis vazne, muzeme se dohodnout na spol. vyjizdce. Moje zena je velmi mala, jezdi Ninera v Sku a jezdi ji to jako nikdy. Tech hloupych nazoru vyse si prosimte moc nevsimej. Ty lidi na tom vzivote nesedeli.

          0 0
      • Polka  

        Me se libi jak nekdo neresi kola podle vzhledu. Pokud tobe nezalezi na celkovem vyvazenem vzhledu a geometrii, tak lituju tebe i tvoje kola ;-)

        0 0
    • Crempa  

      Nevim zda si myslel meho 29" supa, ale jednoho na 16.5 ramu mam v profilu… znacne doporucuju, strachat se nekde na malejch koleckach by se me uz vazne nechtelo :-)

      0 0
    • Hynas  

      Malé kolo na velkých kolech, jestli se nepletu, tak je to 15,5.

      0 0
      • Gorgov  

        jo, tak takhle je vylozene osklivy v XL je to naopak parada.

        0 0
        • jara111  

          a mě se to zase líbí :-) 100 lidí, 100 chutí

          0 0
          • Polka  

            Mne se to nelibi. Chtelo by to anketu, at to rozlousknem, pac neverim tomu, ze se tohle vetsine libi :-P

            0 0
        • Ice-goofy  

          A me se to libi ;) hlevne, kdyz to jsou velka kola ;)

          0 0
        • Hynas  

          Souhlasím, větší velikosti jsou super, tohle mini se mi moc nelíbí…ale to už si musí zhodnotit každý rajdr sám.

          0 0
          • Pebe  

            přesně tak, na velikosti nezáleží, hlavně aby dobře pasoval :-))

            0 0
    • delfyn  

      není to sice vyloženě malý, ale úmyslně zvětšený sloping, jsem zvědavý až bude vcelku

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.