je to prostě hnus a masírka
je to prostě hnus a masírka
Slopingový peklo. Jako jo, je vidět že chrtí XC se asi pro holku dá udělat i v 29er (i když posed žádná sláva) , ale 120 mm trailbike ve stejné velikosti už ne.
Jaký slopingový peklo? Tos neviděl dámský rám? ;-)
No… takže opět žádný novinky. Místo toho aby se tu vyjadřovaly holky, tu kluci tvrděj, že jak by se jim to vic nebo míň líbilo. Klasika. Copak tu není žádná holka s vlastním názorem a nickem?
kvalitní názor :-)
+1 :D
Holky tomu houby rozumí. Jezdí poslušně na tom, co mají nebo co jim chlapi koupí, přičemž jim pánové nezapomenou připomenout, že to, co jim koupili je to nejlepší a že tedy na fullu 150/150 se budou na asfaltových stezkách cítit nejlépe :-)
jsem někde četl vysvětlení takové té klišé kombinace – drobná holčina v obr SUV – že prý slečny jezdí v energii svých mužů :-))) koneckonců to platí i na bajka. Moje přítelkyně taky nejezdí bajka kterého by si normálně vybrala :-)
jj moc bych za to nedal že jezdí 29 carbonovýho spešla :)
tak to bys o moc nepřišel :-)
mě se jen zdálo že se dooma zbytečně moc zastáváš :)
zastávám nezastávám ono si s doomem celkem rozumíme v tom že když si někdo něco otestuje a sedí mu to tak ať to prostě jezdí – i kdyby to třeba měla být tříkolka že jo :-)
sestry http://www.bike-forum.cz/…il-7669.html
bratr.přítelkyně http://www.bike-forum.cz/…l-10670.html
jasně, já s tím problém nemám :) akorát já třeba leju výhradně starobrno a taky to tady co 14 dní každýmu necpu :)
starobahno? no to se máš čím chlubit (:
ty flajmuješ flastní flákno!
flamewar světí prostředky :D
od nich měla bývalka tričko a ten nápis tak hezky vycházel… :-D
spíš se to tu cpe ruku v ruce tomu jak jsou ted 29er marketingově tlačený+zakládají se vlákna pořád na to samé+někdo s tím má problém tak se vedou žabomyší valky :-) taková okurkovka no :-)
foto? :)
jaká okurková, včera necelejch 50km testoval jsem hřebíky to bych řek že je s nadcházející zimou daleko duležitější než polemika nad 26/29 :).
mě asi tenkrát dělal jiný věci než abych to fotil :-D
já budu taky zítra testovat, slovy klasika již zítra… :-))) a okurková je, to mi nevymluvíš, teď už jezdí jen srdcaři, smrtelníci sedí u kamen
ja ježdění v zimě bytostně nesnáším a hřebíky jsou pro mne pouze vylepšení funkcí autopilota :)
Obr SUV je fuj fuj, navíc vevnitř stejně není moc místa, všechno zabírají jen plechy a světlá výška – což není moc úsporné :(
nejlépe sa bude cítit na silničních mavicoch a 23mm plášťoch ;o)
nejlip se bude citit když pojede do slusneho kopce na krev a bude poradne horko :D
to ji spis nejlip ucitis ty :)
Platí pořád viz nahoře. O tom, na čem se bude nejlíp cítit, rozhoduje její chlap :-)
vlastní zkušenost? :-)
o tom neni pochyb 8o)
Jasně, jsme uplně blbý a nemáme vlastní názor. Všechny.
Bez hadičky jsi nula.
hadička je na *****
ani tak nejde o to, jestli zeny maji vlastni nazor nebo jsou hloupe, jako o to zda ho smeji myt :P ;)… a protoze zensky maj predevsim poslouchat a starat se o domactnost ( a kdyz je nejhur starat se o deti ) :-D … tak dedukci je odpoved jasna.
Ale jinak s tim co napsal Singlspeed nahore se vubec neztotoznuji.
noxa rika 29" nebrat! :)
pekny kolo, verim ze si najde zakaznice (a to prece jde ze ?).
Nechápu. Zase tak převratné názory k založení vlákna tam nejsou, ani v diskusi. Nějaký záchvat paniky? (:
Vypadá dost divně, ale celkem se mi líbí. HT SJ 29" jsou nejlepší kola v nabídce Spešlu, takže bych věřil i tomuhle.
okurková sezóna :D
Následně pak na testovacích dnech lítala na tomhle kole jako zběsilá po okolních prašných trailech tak, že by většinu novinářů nechala v závodě daleko za sebou. – tak to by za sebou nechala v zavode i sachisty a treba i čišníky avotomtoje :D
jinak co je to prašný trail?
Šotolinová polňačka.
To je peklo, to je peklo !
devětadvacítky fakt spíš jen pro větší lidi, kteří berou rámy 22 a větší, aby na tom nevypadali jako ta vosa na bonbóně:o))
V tomto pripade by to spis byl bonbon na vose, ne?
Jinak to skatulkovani, ze 29ku jen od urcite vysky, to moc nechapu.
pro 40kg holku co ma 150cm je 29" idelani volba ? ;-)
ale souhlasim ze to skatulkovani dobre neni…
Kde jsi byl na těch rozměrech?????
?
jako drobná holka o tom musí něco vědět
On to vždycky žene do extremu …
tak nedame teda extrem ale vem si holku co ma bezne nejaky 16" ram? kolik bude vazit 50kg? porad je to pro ni skoro nepouzitelne…
Segra – 156 cm, kamoska 158 cm a takhle bych mohl pokracovat. Ta vaha take odpovida…
tak pokud ma tvoje zena stejne chrti miry jako ty tak se nedivim ze je to pro tebe unreal… :)
Rec o 150cm a 40kg nebyla, teda pokud jsem postrehl. Tam uz by to asi nebyla technicky zcela mozne dosahnout rozumneho posedu.
Narazel jsem na zminku o lidech, co kupuji 22" a vetsi ramy.
To už je skoro na 24", ne?:)
tak onehdá se to neškatulkovalo…i když já jsem kupoval nové kolo před cca 3 lety, tak 29er ještě nebyly a ted když jsou a je na výběr, tak už člověk hledí zas jinak. Myslím si že 2 metrový chlap na 26er dycky vypadal divně. Mohl si koupit treka/crosse, ale když chtěl jezdit mtb, tak mnoho na výběr neměl-ted již má a bude na 29 vypadat stejně jako 170cm chlap na 26. A nepřesvědčíš mě, že o vzhledu to není. A i se mu na té 29 pojede zaručeně líp. Je jasné že 29 nezačali vyrábět jen proto že někteří lidé jsou vyšší, ale když už ta možnost výběru je..
Při zatáčení si musí kopat do předního kola ne?Jinak je to hnus,rám jak pro dítě a takové obludné kola.
a kdyz jede zenska na trekovym kole to se do predniho kola nekope ?
Fate v nejmenší velikosti je opravdu extrémně krátký rám (545mm). Většina treků je v nejmenší velikosti o pár mm delší + navíc k tomu se získá něco na nižších pláštích.
U Fate to bude opravdu více na hraně, ale zase jsou tam osazeny 165mm kliky.
Trekkingy nemají tak nakoplou vidlici ;-)
Fate v 15" má 70,5° hlavový úhel. Spousta treků má kolem 71°, tedy naopak v tomhle na tom trek může být ještě hůře.
zakázat!!!! (:
Nebude. Odhaduju, že přesně tohle byl jeden z důvodů konstrukce samsotatného modelu na který dávají i ještě o něco kratší kliky (170mm kliky dávají na nejmenší velikost běžně, tady jsou ještě i 165mm).
Určitě to budou mít navržené aby to tak akorát rozumně vyšlo s tou délkou 165mm klik aby ke kontaktu nohy a předního kola při zatáčení nedošlo.
Tak tohle už opravdu neee. 29 se mi líbí od velikosti 19" nahoru, za optimální považuji 21".
S No.1
Baby nebrat!
:-)
chybí tu Hynas :-(
Je to jako ve všem, jde prostě o obrovský prachy. Specialized do posrané 29" nacpal hromady peněz, tak se snaží je dostat zpátky a vydělat na tom. Vždyť je to jenom masírka. Chápu 29 pro 190 cm + chlapa, pro něj je to vysvobození. Ale jinak jsem na tom ještě nenašel jedinou výhodu. Tedy abych nekecal, po silnici, když se to rozjede, tak to jede trochu lépe než 26, ale proč bych sakra měl jezdi na biku po silnici? 29 jde prostě mimo mě, nelíbí se mi to vzhledem ani jízdními vlastostmi. NEBRAT
650B
a znovu – nemáš zkušenost tak jak můžeš doporučovat?
Z pouhé logiky věci, nad tím není třeba dlouze špekulovat.
ty woe letadlo! :-D
? pozor neplést si s letadlem, ikdyž jistě se najdou modely, které budou jako letadlo jezdit, e tedy létat. :))
všichni jsou blázni jen já jsem letadlo
650B jsem zatím nejel, vypadá zajímavě, ale jestli bude 1,5" tak moc zásadních proti 26 bych neřekl. Zatím rozhodně zůstávám u 26.
650B jsem zatím nejel, vypadá zajímavě, ale jestli bude 1,5" tak moc zásadních proti 29 bych neřekl. Zatím rozhodně zůstávám u 29 !
75C
1+
90C nebo 90D je imho lepší :)
proti gustu…
75 je celkem málo, ni? :D
imho ne
no nic, já už nebudu zlobit :D
Sakra, jak to děláš, že se vyhneš asfaltu nebo třeba polní cestě a zapluješ hned do skutečného terénu?
Nikde jsem nepsal o tom, že zapluju hned do terénu, ale prostě nevidím výhodu v tom, že mi bike, který je určený do terénu jede lépe na silnici a v terénu je to méně obratné, hůře to akceleruje a celkově mi nesedí. Asfaltu se nevyhneš nikdy.
V tomhle jsme za jedno, já jen to „rozjetí se“ možná malinko přeceňuji, ale na běžné XC bych to za menší obratnost vyměnil. Je otázka kolikrát se během XC vyjížďky dostaneš do míst, kde se menší obratnost projeví a kolik času strávíš tam, kde využiješ „rozjetí se“.
Asi je to i místem, kde bajkuješ. Pro mě je lehké 29" HT jediné, co bych z 29" sortimentu v garáži snesl.
Souhlasím s tebou.
Já bych byl ještě extrémnější. To rozjetí se nepřeceňuje malinko, ale strašně moc.
Jak se tu vyřešilo už jinde, tak energie potřebná k roztočení kol závisí pouze na hmotnosti (a nezávisí nijak na velikosti kol). A ty rozdíly hmotností nejsou nijak extrémní i když tu samozřejmě rozdíl v neprospěch 29tky je.
Já třeba vozím na 29tce 1750g kola + něco málo přes 600g pláště (+ bez duší). Spousta lidí vozí těžší kola i pláště i na 26tce, ti by tedy dle toho, jak se tu prezentuje, měli být úplně v háji (budou potřebovat více energie na roztočení těch jejich menších kol než já těch větších).
A na stejném typu kola (celopevňák) jsem v praxi vozil zcela srovnatelná kola na 26 i 29 + stejné pláště, takže jsem měl dříve nějaké ty gramy u 26tky k dobru.
A rozdíl je naprosto minimální.
U superlevných kol ta hmotnost u 29tky může narůst už slušně a tam to bude o něco horší.
na těžší kolo je potřeba mít mentálně :)
a kdo na to nemá mentálně, obuje bezplášťáky, napije se kozího mlíka a sifonu.
Já jsem měl možnost celý den střídat na okruhu svou 26" a 29" a pocitově mi z toho vylezlo tohle. Když to vezmeme kolem a kolem, tak ten Stump měl kola o něco těžší než mám já a stejně se mi zdálo, že to valí více. Pravda, že s celkovou hmotností nahoru se to naprosto ztrácí, takže třeba u fullů a HT nižší třídy jsem to nepociťoval ani náhodou.
Stejné pocity jsem měl i z jiných 29" HT a stejně jsem si ještě několikrát ověřil, že 29" full pro mě neskýtá žádné výhody (pokud nebude hodně lehký/drahý).
Energie potřebná k roztočení samotných kol ano. Energie potřebná k rozjetí ale na velikosti kol závisí velmi.
Otázka: jakým klíčem utáhneš matku o stejný úhel snáze: klíčem dlouhým 1 cm nebo 100 cm?
roztočení se nerovná rozjetí?
otázka: je těžší 1kg železa nebo 1kg peří?
Ne, roztočená SAMOTNÝCH kol nerovná se rozjetí se na kole.
bacha uz je tady
a *****
Teď se dozvíme co.
To je příznačné pro trolly: k tématu nejsou schopni napsat nic, zato k autorovi příspěvku vždy… Každý dělá jen to, na co má.
Teď jsem si poprskala monitor, jsi génius, který by svým vtipem předčil jistě kdekoho.
100cm. čo to podla teba dokazuje?
no co, čím delší klika tím lépe :D
Já vim co to dokazuje, ale to bych musel použít ošklivá slova :-)
Slova „Zmýlil jsem se“ nejsou nijak ošklivá :-).
Že se Mlok mýlí.
on ne. ty ano.
OK. Určitě nebudeš sám, kdo si myslí, že tím 1 cm klíčem to utáhneš snáz.
máš problém s pochopením psaného textu.
I to je možné. Rád si to nechám vysvětlit – v čem a proč se mýlím?
je to zbytočné.
máš problém s pochopením psaného textu.
konec debaty.
:-)))
A: „Mýlíš se.“
B: „V čem a proč.“
A: „Mýlíš se.“
:-)))
ber to jako dogma ;-)
taková ta ženská pravda. proč? protože to říkám :)
Celková hmotnosť kolies nie je až tak dôležitá na roztočenie. Dôležitá je obvodová hmotnosť. A to je pri väčšom priemere kolies vždy nevýhoda. Máš dva páry kolies. 26" kola vážia 2.600g (aj s plášťami). 29" vážia 2.500g (aj s plášťami). 26" kola majú ľahké ráfky a plášte s hmotnosťou povedzme 1.650g. Ale majú pomerne ťažké náby. 29" kola majú plášťe a ráfky o hmotnosti 1.800g a ľahučké náby takže celková hmotnosť 29" kolies je nižšia ako u 26". Väčšia hmotnosť na väčšom obvode, ale potrebuje na roztočenie, t.j. zrýchlenie väčšiu silu. Taktiež na spomalenie alebo akúkoľvek zmenu rýchlosti potrebuješ vynaložiť väčšiu silu ako u menšieho priemeru kolesa, kde je obvodová hmotnosť na menšom polomere nižšia. Nehovoriac o tom, že s narastajúcim priemerom kolesa a zvyšujúcou sa obvodovou hmotnosťou sa pri vyšších rýchlostiach prejavuje väčší gyroskopický efekt.
Mně to nevysvětluj, zvlášť když to máš špatně a operuješ pořád s tím obvodem/průměrem/poloměrem.
Takže znovu odkaz, kde to bylo spočítáno:
http://www.bike-forum.cz/…-thread.html#…
V dalších příspěvkách je tam i počítán potřebný výkon jezdce pro zrychlování celé soustavy včetně jezdce a jak malý rozdíl udělá 29×26.
U konrétního srovnání to vyšlo pouze na 1% rozdílu potřebného výkonu pro celou soustavu pro zrychlování (tedy nejhorší případ).
A jen zvnou, na poloměru/průměru/obvodu nezáleží vůbec (ve všech výpočtech se poloměr vykrátí protože větší kola mají při stejné dopředné rychlosti soustavy menší úhlovou rychlost, jde pouze o to, že to je na obvodu kola), záleží pouze na hmotnosti.
Ten odkaz nič nevysvetľuje. Pretože to niekto spočítal a vyšlo mu, že potrebuje o 11% viac energie na roztočenie 29% kola s uvedenými hmotnosťami (obvodová hmotnosť bola vyššia u 29" kola ako u 26"). Potom tam zrazu niekto tvrdí, že je to iba jedno percento. A nakoniec ste autora výpočtu úplne zotreli, ale narozdiel od neho ste to nepodložili ničím iným iba vlastnými subjektívnymi pocitmi :) Potom sa tam bagatelizuje vplyv väčšej dåžky drátov. Väčšia dåžka drátov = vyššia obvodová hmotnosť a mäkší výplet.
Tvrdením, že obvodová hmotnosť nemá vplyv na zrýchlenie/spomalenie sa snažíš poprieť fyzikálne zákony.
Ikdyž mě fyzikální a matematické nadání opustilo už dávno, tak to vidím stejně.
Souhlas s Tinou a Nooskim, i když jste to pěkně spočítali, tak při +/- stejném kvalitativním osazení musím 29ku krmit víc než 26, tak aby jela stejně.
To nikdo nerozporuje. Rozdíl tam vždy nějaký bude. A dle konkrétního případu bude různý. Pro ten konkrétní rozdíl hmotností je to přesně jak to je v tom výpočtu a s tím nikdo nic neuděláš.
Můžeš mít větší rozdíl hmotností klidně o dost větší, tedy pak bude i větší rozdíl potřebných výkonů.
Navíc to vůbec neřeší další věci jako valivý odpor (třeba máš pomalejší pláště u 29tky, některé pláště jsou ve 29 pomalejší, některé nejsou – beru stejný typ pláště pro oba rozměry).
A pak se tam také neřeší výjezd. Tam se přidá ještě nějaký ten rozdíl navíc způsobený gravitací.
Já jsem v praxi ještě na o chlup menším rozdílu hmotností než byl v tom výpočtu. A jak jsem tu psal, tak nedokážu objektivně naměřit rozdíl v potřebném výkonu žádný (rozdíl je tak malý, že při srovnávání metodou tepy x rychlost x stejný úsek se nedá rozlišit).
Jinak já se už nehodlám vůbec dohadovat s někoho subjektivními pocity ohledně potřebného výkonu (to myslím na všechny včetně sebe; moc dobře vím, jak i sám dle subjektivních pocitů mám velmi zcestné představy o tom co jak jede). Bez nějaké objektivnější metody typu Watmetr to nemá smysl.
Zajímavé je, že jakmile někdo tohle zkusí (použít watmetr), tak opět potvrzuje, že rozdíly jsou zcela minimální. Tím myslím jak tu byl jinde odkaz na test na měření 26×29 v reálném terénu na okruhu pomocí watmetru.
Tohle je ještě mnohem zajímavější než výpočty, protože to bere v úvahu úplně všechny faktory (tedy i valivý odpor, rozdíl energie potřebné pro překonávání překážek, tuhost kol, atd.).
Takové měření v reálu bude mít také určitou svojí chybu a je vázané na konkrétní terén (za jiných podmínek to bude zase o trochu jinak), ale ten výsledek hovořil za vše. 29tka tam dopadla dokonce nepatrně lépe (rozdíl tak malý, že byl rozhodně menší než potenciální chyba měření).
V tom testu byla tedy dražší kola, tedy opět žádné extra velké rozdíly hmotností.
A levná kola na tom budou hůře (tedy tam bude rozdíl výrazně větší).
Fyzikálně tam je vyřešeno vše a dál řešit (že se to někomu nezdá a nijak to nepodloží) už opravu nemám sílu a končím.
11% je výpočet pro samotná kola (tedy když si budeš na místě točit jen samotným kolem, tak budeš potřebovat o 11% více energie), 1% je pak následný výpočet po započtení i zbytku soustavy (jezdec a zbytek kola) a je to tam spočítané (žádné, že se najednou vzalo).
Tvrdením, že obvodová hmotnosť nemá vplyv na zrýchlenie/spomalenie sa snažíš poprieť fyzikálne zákony.
Tak jestli jsi z toho vyčetla tohle, tak to je opravdu těžké a marné (nic takového tam nikde napsaného není).
„Jak se tu vyřešilo už jinde, tak energie potřebná k roztočení kol závisí pouze na hmotnosti (a nezávisí nijak na velikosti kol).“ tvoj citát
Energia potrebná k roztočeniu kol nezáleží „pouze“ na hmotnosti, ale hlavne na tom kde je tá hmotnosť rozložená. Kola sa „ťažkými“ nábami a ľahkými ráfmi a plášťami roztočíš/ubrzdíš/zmeníš rýchlosť ľahšie ako kola so superľahkými nabámi ale ťažšími ráfmi a lášťami. Kola s väčším priemerom budú mať vždy vyššiu obvodovú hmotnosť ako kola s menším priemerom. A je veľmi dôležité kde sa tá hmotnosť nachádza. V našom prípade je pre bajkera najhoršia hmotnosť na obvode kolesa, t.j. ťažší plášť, ťažší ráf a dlhšie dráty. A to je o čom stále hovorím :) Chápem, že chlapi sú z Marsu a ženy s Venuše a tak je niekedy komunikácia ťažšia. Bohužiaľ lepšie to už vysvetliť nedokážem :)
Dobře, musím vše psát vše příště více polopatě. Pokládal jsem za mozřejmost, že je snad každému jasné, že je rozdíl jestli to je na obvodu kola nebo u středu.
V těch výpočtech se to vše řeší pro zjednodušení, že je to přímo na obvodu (přitom plášť nemá celou svojí hmotu přímo na obvodu), tedy tak, že vyjde největší rozdíl.na obvodu).
Takže přesněji a pro ty, kteří to nepochopili:
Pro hmotný bod umístěný na obvodu kola nezáleží na poloměru toho kola, ale pouze na hmotnosti při řešení potřebné energie pro roztáčení takovéh kola.
Ono to platí i jinde než na obvodu, vždy akorát musí jít o bod, který bude mít stejnou poměrnou vzdálenost od středu vůči poloměru.
A všechny výpočty byly prováděna pro existující reálná kola.
A ještě jedno srovnání komu nejsou jasné výpočty, tak si to může dle toho představit v praxi:
26×29 co jsem jezdil:
Takže se to liší o 250g obvodové hmotnosti.
A je to úplně stejná situace, jako když někdo odlehčí/přidá 250g v rámci 26tky (na tom poloměru nezáleží, je podstatné, že je to v obou případech na obvodu kola).
A tady vezmu UST RaR x snake skin RaR. Na dvou pláštích to udělá právě akorát kolem těch 250g rozdílu.
Takže UST RaR x ss RaR na 26tce (při zbylém stjeném osazení) potřebuje stejný rozdíl výkonu jezdce při zrychlování jako je ten rozdíl pro srovnatelná (i když dražší) kola + pláště 26×29.
pocital jsem to ja, a bylo tam na konci napsano toto: „Je treba rozumnet, ze rotacni energie je radove mensi nez kineticka energie soustavy jezdec-kolo. Zde pocitam jen a pouze potrebnou rotacni energii.“ Tj. oni me „nestreli“, pouze se to dopocitalo cele dokonce
Zkusim ted ale upravit ten Mlokuv vypocet na udaje drobne zeny (tam bude celkovy rozdil vetsi nez 1%). Tina vozi ZTR rafky, dam do vypoctu ZTR Crest a Racing Ralph Pacestar 2011.
ZTR Crest: 26 – 340g, 29 – 380g
Racing Ralph 2.25: 26 – 495g, 29 – 535g
narust vahy o 160g .. (40+40)2
neco prida delsi vyplet (max 100g? dle dratu)
160g – mliko,ventilek,paska bude stejne pro 26 i 29
26 hmotnost na obvodu: 2(340+495+160)=1990
29 hmotnost na obvodu: 2*(380+535+100+160)=2350
Rzdil vahy na 26 ram/vidlice vs 29 ram/vidlice pdobne kategorie odhaduju 500g. Tedy mame rozdil 860g na celkove hmotnosti soustavy a z toho 360g na rotacnim obvodu.
davam tedy namatkou
26: 9.7kg
29: 10.56
to se mi zda realne
hmotnost jezdkyne 50kg
zopakuji Mlokov vypocet s jinymi vstupy:
26tka má 9.7 + 50 + 1.99 = 61.69 kg
29tka má 10.56 + 50 + 2.35 = 62.91 kg
Tady vychazi narust potrebneho vykonu skoro presne o 2%. Chtel bych k tomu pdotknout, ze si myslim, ze 2% objektivne mohou byt klidne 10% subjektivne vnimano. A muj nazor je, ze subjektivni vnimani je to PODSTATNE, ne exaktni vypocty..
Pěkný, díks!
Hele ono to bude celkem fuk, když to kolo rozjedeš, ale co se týče zrychlení a obratnosti tam pro menší jezdce jasně vede 26.
Mrkněte, co říká Sauser na konci tohodle – lehce propagačního videa.
I když to rozjedeš, tak pohyb nikdy nebude úplně rovnoměrný (to bys musel působit po celou otočku klik stále přesně tou stejnou silou, což se neděje ani při slušné technice šlapání).
A jak jsem to zkusil dál rozvést, tak ještě se přidá výjezd.
Největší rozdíly, které u těch hodně lehkých jezdců už začínají být ne zrovna úplně malé jsou ve výjezdech v terénu, kde je nutné často více zrychlovat na překážky. Tam se to dostává pro ten modelový případ už ke 4%, což uznávám, že není už tak málo.
Tak zrovna mě to povídej! Shodil jsem na kolech půl kila a ten rozdíl je neskutečnej. To kolo je jak raketa a i na obratnosti je to sakra znát. Když nahodím druhej set kol, tak je z kola hotovej tank. To samý bude u 29 vs 26 (a to je jen váha kol). I když zase pro technicky méně zdatný může bejt 29 výhodou v níže položeným těžišti oproti osám kol a větší nájezdovej úhel. Ale i tak je 29 podle mě vhodná tak na maratony a klidný popojíždění přírodou, to zase jo. A Jarda Kulhavý tam to bylo celkem logický, protože je to trénovanej dlouhán, co má sílu – pro něj to má smysl! Ale pro 50 kg holčinu se 160 cm, to si někdo dělá prdel ne?
keby WiLlow začala jazdit 29er Orbeu, to by byla pro tebe rána, že..? 8o)
to by ho odvezli rovnou na psychinu :)
ted zminkou o orbei jsi mne pripomnel zasadni rozpor mezi mtb a silnici.
na silnici necpou ani obry na kola s prumerem pres 30" :-). zato u bajku posadi klidne malickou devcicu na devetadvacitku. naproti tomu treba zrovna ta orbea dela silnicni modylek diva se 650c kolama pro sprtajzliky. prijde mne to take absurdne. :-))
Tak zrovna v USA 29 Orbey hodně frčí. Ale závodnicím nikdo 29 tak vehementně necpe.
to znamená ano alebo ne?
Tak ta pravděpodobnost je tak malá, že by mě to opravdu položilo. To bych nevydejchal :-)
8o)
To by mohlo tak cca být i když 500g za rám a vidlici je zejména v nejmenších velikostech rámů už poměrně dost (třeba u dražších karbonů není rozdíl hmotností rámů téměř žádný). Vidlice ta udělá asi nejvíc (tady to bude pro odpruženou narůstat větší, u pevné je rozdíl výrazně menší, tohle je také důvod proč to vychází o tolik více, není to jen těmi 50kg). Ale to je fuk, jestli to je o 100g méně nebo není, pro ilustraci je to dobré.
Teď to můžeme posunout ještě o něco dále. Ty 2% jsou pro zrychlování. A neřeší se zatím výjezdy (kde se ta rozdílná hmotnost projeví ještě jednou za překonávání gravitace).
Pro rovnoměrnou rychlost na rovině to bude znatelně méně (i když budu brát, že i když jedu stálou rychlostí, tak to 100% rovnoměrný pohyb stejně nebude kvůli tomu, že naprosto ideální rovnoměrný záběr nemá nikdo). Nevěřím, že to překročí polovinu toho rozdílu, při velmi slušném šlapání to může být klidně ještě méně (bude se to blížit rovnoměrnému pohybu pro který není rozdíl hmotností podstatný).
Oproti tomu do kopce to bude zase horší. Do výjezdu si pomohu kalkulátorem, ať to nemusím počítat ručně (navíc kalkulátor tam má započtený i valivý odpor a aerodynamiku).
http://www.nahoru.net/…ulatory.html
mám ho offline stažení a funkční (vypnul jsem si tu kontrolu pro kterou je potřeba ten chybějící soubor)
Tam jsem nahodil 10% kopec a ty uvedené hmotnosti a vzal jsem rychlost 10km/h.
To je 1,7% potřebného výkonu navíc u 29 pro překonání gravitace.
Tenhle kalkulátor to považuje za rovnoměrnou rychlost, tedy neřeší ani část z těch 2% výkonu potřebného navíc pro zrychlování.
Ve výjezdu v menší rychlost připouštím, že to reálně bude o něco vzdálenější rovnoměrnému pohybu než na rovině. Tedy z těch 2% nárůstu potřebného výkonu (který se týká zrychlování) může zůstat ve výjezdu poměrně dost.
Tedy pro výjezd to dá dohromady i klidně 3% (to jsem vzal 1,3% z těch 2% pro zrychlování, že pohyb bude poměrně blízký čistému zrychlování) potřebného výkonu navíc pro 29tku a 10% stoupání. A nemůže to být nidky více než 3,7%.
Na rovině to bude pro stálou rychlost o něco méně než ve stoupání (bude pohyb více blízký rovnoměrnému). Takže by to mohlo být třeba hodně pod 1%.
Vždy to bude hodně záležet na tom, jak moc plynule jezdec šlape a tedy bude do jisté míry individuální.
je možné, že existuje jedinec, ktorý pri jazde na tom istom biku (takže objektívny nárast potrebnej energie je 0%) pociťuje subjektívne (podla momentálnej kondície…) nárast potrebnej energie vačší jak tvoje 2%, mlokove max 3.7% a dokonca aji jak niekoho subjektívnych 10% ?
lebo toto je PODSTATNE… ;o)
pán je evidentně demokrat :)
ale jo, tahle argumentace se mi líbí. let the flame begin :D
no nic, poďme jezdit, venku je fajně:o))
Ale jen na 26 :)
jinší nemám:o)
no, ty nemáš na výber, že?
29 si můžu půjčit, ale nemám tu potřebu
Těch 14kg je tedy už pěkně nechutných :-)
až budou prachy, bude se odlehčovat :)
dle majitelky na hmotnost pořád sere pes. nedávno jsem se ptal, jestli nechce lehčí kola a prý jí to tak stále sedí.
už jsem to tu psal. ale kdybys viděl, na jaké těžké sfini jezdila dříve, 17 kg cross… i těch 14 kilo je pro ni pohodka :D
to je to same jako kdyby ses ji zeptal jetli ji staci velikost tvojeho pera tez ti vetsinou nerekne ze ne :D
typický nox :D
je to ale tak, osobne to mysleno nebylo protoze ty ho mas jiste 29" ale obrazne ze kdyby mela to kolo co mela predtim co melo 17kg tak by na nem dal jezdila… tak jako tedka jezdi na svem tezkem 14kg…
nic ve zlem samozrejme moje pritelkyne ma tez tezke kolo nejakych 12,5kg a taky na nem jezdi a nestezuje si… nema to cenu to kolo tahnout niž i kdyz mozna tedka kdyz jsem zrusil svoje HTcko tak to jeji poposunu k 11–11,5kg kde si myslim ze uz to muze byt pekna vaha… :) ale že by jezdila radeji vice rychleji… nez na tom stavajicim tomu neverim a ani to neresim je mi to fuk :D
ta tvá analogie kulhá na všechny čtyři :)
kulhá No.1.
já furt zapomínám, že to tu je samý hárdkchór rejsr… (:
Sere pes, ale kdyby déle jezdila na vhodném kole o 4Kg lehčím, tak by to viděla jinak a věřím, že by ráda kolo na správných místech odlehčila.
jasně. od stolu se dobře hodnotí :)
A copak se ti nezdá?
nic, jenom konstatuju :)
Nerozfoukáš – tady se snad shodnou všichni. (:
jo, 29 nebrat bo na to memáte po saxofonovsku mentálně :D
V tomhle konkrétním případě bych hlasovat přesně jak říkáš.
Je to hnus a masírka, přesně jak říkáš :-) Posed jak za stolem, rozumně zvolené 165mm kliky a pak tam prdnou 660mm klandry. Jezdit 29-ku za každou cenu je podobné, jako jezdit 26-ku při 2,1m výšky. Když už je ta možnost volby, tak proč tak debilně?
100
Když přišly z ameriky první 29ky, tak se řikalo, že to je supr řešení pro velký lidi, s čim se dá asi souhlasit.
Jenže dneska už to tlačí každýmu a všude… Nedivil bych se, kdyby výrobci začali tlačit na pořadatele svěťáku, aby ty okruhy navrhovali pro 29ky.
Klidně ať se to vyrábí třeba ve 13palcích, ale beru to jako speciál pro určitou skupinu lidí, který už přesně vědí, že přesně toto pro svoje ježdění potřebují
souhlas. tohle je rozumný názor.
+1
..no ikdyž dost skromný.. :)
Proc se nepozastavujes take nad trekovymi koly, nemyslis si ze by z nich meli mali lide slezt ?
V cem je ten rozdil ze 29er je pro ty ‚velke‘ a na maleho cloveka na treku / crossu ani pes nestekne ? :)
protože dogma hustodémonskykrutopřísných rejsrů :)
ein Volk, ein Reich, ein Rozměr :)
nad trekovým a crossovými koly se nepozastavuju vůbec, takže asi proto.
Mně to je jedno, ať si každej jezdí co chce :-)
No proto :)
Měl jsem možnost si vyzkoušet Haibike Big Curve 29", když jsem vybíral nové kolo.
Do mírného kopce s kořeny, trochou kamení to byla pohoda, ani jsem nevěděl, že přes nějaký kořen jedu. Po rovině také pohoda když se to rozjelo.
Ale normální dlouhý kopec třeba na Schmittenhohe to bylo peklo a stojky, které jsem na 26" vyjel jsem tady tlačil. Některé traily směrem dolů jsem vedl, protože jsem se do zatáčky s tak velkými koly nevešel :-(
Myslím, že pro závodníky je dobré, protože ti jsou silově a technicky o několik levelů výše, ale pro kopco plazivce jako já, je 29" nesmysl. A v AT obchodech je 29" velmi málo, je to tam spíše jako okrajové zboží typu BMX, skládací kola …
Myslím si, že i přes velkou mediální masáž to takový boom zase nebude.
Presne moje rec, akorat tomuhle uplne nerozumim:
//Ale normální dlouhý kopec třeba na Schmittenhohe to bylo peklo a stojky, které jsem na 26" vyjel jsem tady tlačil. //
To jsi tam asi jeste mel 2×10 kliky 42–28 nebo jeste vetsi ne? .. coz uz je zas jina diskuse nez 29.
Toto byla komerční 29" a tak byl převod 3×10. „Mrtvolka“ 24/36 což je maxi-lehký převod a přesto jsem to nedal. A přitom jsem to jezdil na těžším kole 26" a 22/32. Na 26" jsem ve stojce zvýšil frekvenci šlapání a kolo se rozjelo, ale na 29" byla hrozná doba než se kolo pohnulo. Větší kolo – větší odpor a v kopcích to bylo pro mne poznat.
Ačkoli je mi jasné, že „chrtům“ to bude asi jedno. Ale průměrný rekreační zevloun se bude trápit.
zas na druhou stranu je to pohodlnejsi, stabilnejsi – tam kde chybi techinka muze pomoct vetsi kolo :)
zajimave na 22/32 26 das, na 24/36 29 nedas, problem se zvedanim predniho kola by mel byt horsi na 26, trakce na vetsim prumeru lepsi.. Ohledne prevodu: 22/32 na 26 2.125 plasti ma gain 1.3, 24/36 na 29 ma 1.4 (tj. o 7–8% tezsi nejlehci prevod), to by nemelo hrat snad tak vyraznou roli. Nevim jak si to vysvetlit.
Zajimalo by me, jestli jeste nekdo ma takovou zkusenost..
A to ještě můj SUP má cca 14 kg a ta 29" měla 12,5 kg. A protože jezdím většinou jen kopce, tak jsem to v nich zkoušel. A na těch „stojkách“ jsem to s 29" nedával :-( .Pocitově jako bych nedokázal ušlápnout, nebo roztočit to velké kolo. A teď mám 24/36 na 26" a jedu to vcelku v pohodě. Je však pravda, že to kolo má 10,5 kg.
Ale já mám hovno najeto … tudíž chrt by to asi ani nepoznal jestli je v převodu rozdíl. Popravdě na 29" jsem v kopcích potkal pouze 1 člověka, jinak nikoho.
Jaké byly na kterém kole pláště? Měl jsi shodný posed na obou kolech (to dělá hodně, pokud jsi neměl na té 29tce nastavený stejný na jaký jsi zvyklý dlouhodobě z 26tky)?
Teď máš při stejném převodu 24/36 na té 26tce převod o dost lehčí (o skoro 10%, dle konkrétních plášťů na té 26tce a 29tce).
24/36 na 29tce vůbec tak moc lehký převod není (odpovídá to cca 22/30 na 26tce).
Já můžu říct po už více tisících kilometrech najetých na srovnatelně osazeném 26 a 29 celopevňáku (stejný typ pláštů, srovnatelná kola a shodné zbylé osazení), že to mám přesně naopak. Tedy vyjedu více na 29tce než 26tce.
Pokud to je pěkný povrch typu asfalt, pěkná široká cesta, tak je to ± nastejno nebo o chlup vede 29tka (dle sklonu jestli se už projeví delší zadní stavba nebo ne).
V rozbitějších pasážích v prudkých výjezd je to lepší na 29tce o třídu (na stejnou rozbitější pasáž mi stačí menší rychlost abych ji dal jak z důvodu překonávání překážek, tak z důvodu hrabání zadního kola).
Energetickou náročnost těch pár gramů rozdílu nevnímám ani náznakem (tohle beru dle pěkného povrchu, kde se to snáze porovnává) a to ani pocitově ani dle tepák/rychlost/stejný výjezd.
Rozdíl převodů mám tedy minimální. Na 26tce celopevňáku jsem vozil 22/32, teď na 29tce 22/34. Vychází to asi o 2% těžší převod na té 29tce (započítal jsem reálný poměr obvodu RaR 26×29).
Na obou těch kolech pak navíc i stejně poladění posed přesně jak mi vyhovuje.
A to jsem ten rekreační zevloun a budu rád když aspoň průměrný.
Typ plášťů na 29" byl Schwalbe RR, na 26" Schwalbe SS . Posez stejný, měl jsem ho půjčený na testování 2 dny. Prostě mi to kolo nesedlo. Tím ho nijak nehaním, prostě každému vyhovuje něco jiného. Avšak nebýt té mediální masáže, tak skoro ani nezaregistruji, že se vyrábí 29", protože jsem jich potkal velmi málo za celou sezónu.
V pohodě, každý ať jezdí co mu vyhovuje.
Já se jen snažil dobrat důvodu, který by mohl mít vliv na tvůj dojem.
Plášť to tedy nebyl a posed také ne.
Mně je třeba mediální masáž naprosto ukradená. U 29" celopevňáku jsem měl několik konkrétních důvodů proč jsem ho stavěl a nahrazoval 26" celopevňáka. A v praxi se mi to pak dlouhodobě potvrdilo, že to byl správný krok. A už bych se v žádném případě k 26tce nevrátil.
Oproti tomu 26" 150mm fullů mám více a rozhodně u nich zůstávám a na 29tku se v tomto segmentu nechystám ani náhodou (a zase vím přesně proč).
Pro svoje potřeby bych byl nerozhodný v tuhle chvíli už jen u chrtího fulla. Tam je to ale fuk, protože chrtího fulla stejně nechci ať má kola jaká chce :-)
Možná díky té počínající mediální masáži jsem si před časem na něco vzpomněl – jak jsem kdysi rajtoval po lese na ocelovém pánském kole z roku 1933, s velkými obručemi a s balonovými plášti, a jak parádně to jezdilo. Jó, byl jsem mladý, ale přesto…
Takže jsem masáži snadno podlehl a udělal jsem dobře. Pro moje účely jedině 28 alias 29 !
a ruku na srdce – nebýt mediální masáže kolem 29r, tak dneska nemáme možnost volby kola, které sedne preferencím uživatele. bylo by to jak za komunistů, kdy, vulgárně řečeno, byl taky jenom jeden typ kola.
mi se líbí ovce 26" které pořád řvou, jako by každému potenciálnímu zájemci stál u hlavy agent s pistolí a do něčeho kupujícího nutil.
vycházejme z předpokladu, že kupující má taky svůj mozek :)
A ačkoliv tady na bike-foru je tomu jinak (procento nedovedu odhadnout), tak v běžné cyklistické populaci je opravdových bikerů („klopenka vpravo-drop-klopenka vlevo“), kterým neobratnost a těžkopádnost velkých kol vadí, určitě menšina. Je bezesporu kvantum těch, kterým kros do lehkého-středního terénu už stačit nebude, ale živou a mrštnou šestadvacítku rádi vymění za něco „tankovitějšího“.
jenže to našim milým hustodémonským rajdrům nevysvětlí nikdo. klapky na očích jsou svinstvo (:
nikomu to nemusis vysvetlovat, kdo to nechape at jde doprdele.
když mě baví provokovat je :D
jj z tvy profilovky mi to nebylo jasny ;)
Bohajeho proč to pořád tak hrotíte, ať si jezdí každý na čem chce ne ?
od tebe to sedí :D
dobry vtip od tebe ;)
Co blázníte, já někde píšu, že to máte vyhodit z okna a jezdit na 26" nebo 27,5" ??
Nic jiného od začátku nepíši, než, že je to každého věc.
Pak je malý detailík, že 27,5" udělá tu službu, že nabídne alternativu větších obručí a celého kola a tím tyto dvě skupiny 26" a 29" nebude rozdělovat jakás propast a dohady, zbytečné spory a věřím, že se to uchytí, neb vše k tomu směřuje, tak jak jsem již dávno uvedla.
Pokud si myslíte, že já mám něco proti 29", tak jste na omylu, já jen dost dobře nechápu něčí výběr takového kola, kde by dle mého úsudku sedělo kolo 26" nebo 650B, jedná se především o postavy pod 170cm a holky, které s tím budou vládnout hůře než s menšími koly a hlavně nižší váhou kola celkově. Protože žádná z nich až na závodnice si nepořizuje špičkový 29" stroj s co nejnižší vahou, tzn. okolo 10kg.
Martin z Bakova na své 29" jezdí výborně, to jsem se osobně přesvědčila a když mu to sedí a je spokojený, tak je to jen dobře a to platí pro všechny, ale nemůžete brát jiný názor na věc a dělat z toho takovou koubojku. :)
máme ti připomenout některé tvoje výroky?
To samozřejmě můžeš, ale je to zbytečné, neb je to ve stejném duchu jak Ty osobně popichuješ 26" coby ovce co nic nechápou jen proti všemu bůůčí. Já 26" ovce nejsem, 29" jsem si několikrát vyzkoušela a to nejenom na dvorku a při mých 182cm a celkem dost nalítáno mi prostě nesedí, nechci to a tak se těším na alternativní 650B, kde si myslím by mohlo dojít k tomu, že to bude ono, ale jde jen o full, na HT 29" mám názor jiný, tam by se mohlo stát, že by při vhodné geometrii především váze, (a pouze na závody okolohnoje a KPŽ) mohl být pro mne lepší, ale jak uvádím já to nechci a jen se dělím se svým názorem a když někomu nesedí, je mi to opravdu velice líto, ale každý má právo na svůj názor nebo snad ne ??
no vidíš. tak běž dělat masírku kolem 650B :)
Jezdim kroskou a jsem s ni na horach fakt k smichu, ato uz chudera vyjela i sjela kdeco. Do prudkych stoupani se to s ni taky dava spatne. Uvazovala jsem nad 29", mam 165cm, nadchlo mne, ze se neco takoveho zacalo vyrabet. Tyto diskuse mne nahlodaly a ted fakt nevim, co si poridit. Nebo nechat neco poskladat?
poskládat :)
Dle rozpočtu. Já bych při tvé výšce poskládal 26".
to je psychika.
111
29 NEBRAT!
vitaj
jako vlákno o 29er bez tebe není vono B-)
Až se budu bát z kopce, tak si koupím 29" :o)).
Tohle je prd vlákno. Jestli to chceš trošku rozjet, tak musíš použít víc klíčovejch slov, např. RB IQ je na *ovno, nejlepší je spešl, m*dat 27,5mm, 29 pro 160cm, Reba 29 x Epicon 29, RR jedou hůř než Smart sam. Tímhle nalákáš lidi jako je Noxa, Zlatka, Ruprt atd., pak to pojede samo.
pouzil jsi dobre slova ale spatne si je poskladal za sebe ma to byt takhle :)
RB je na hovno
spešl *****
27,5 je pro zlatku
nox je nejlepsi
:-*
No, možná se mi něco přehodilo, no.
Schválně koho lákám na výrok, že smart sam jede líp než RR? :-), jo a zapomněl jsem tam dát návnadu na majkeeho :-(
už vubec nikoho, jen se ti budou vsichni smat avotomtoje ;-)
návnada na majkeeho? gt jsou ty nejodpornější kola pod sluncem a avalanche by měli zakázat vyrábět:-D
27,5mm ? ;o)
hehe :-D „zlatý poklad BF“
mas pravdu
Jdi se oběsit na bowdenu.
Když na to nemáš tak to nutně nemusíš kritizovat. Zrovna tato cenové relace je už hodně slušná – lehká kola, odpružené funkční … kdybych na to měl beru to hned. 26" je pro XC mrtvá a nazdar.
Proč je 26 pro XC mrtvá?
Bo není teď IN.
ale hovno povidám :)
Grajndkór na tebe! :-)
ptže frodo prešiel na 24ku a ostatní na 29ku. zlatka na virtuál 27,5…
nápověda – mrkni mi na kola do profilu :D
Hubu drz! Nic nevis, nicemu nerozumis! Tak a mas to :-)
no počkej ty uličníku. pošlu na tebe mrak.
Jo, odborník promluvil :D.
někdo to vidí třeba jinak :D
Řešení jsme našli – doslova na píču :-)
opět se ukazuje, že na to nemáš mentálně.
Já na to hlavně nemám fyzicky :-)
Já ti nevím, když někdo řekne ženské, že s většíma botama se jí v terénu bude chodit lépe, tak si asi nepůjde koupit na 38 nohu 46 boty a vycpávat je papírem. Takhle mi připadají ty 29-ky pro malé postavy. Velká kola za každou cenu a že je z toho pak příšerný paskvil je už jedno :-) Ale jasně, nemám na to mentálně. Já rád pěkná kola s co možná nejmenší hmotností, živostí, která jedou rychle a člověk má na nich sportovní posed. A to při mém vzrůstu splní 26-ka. Při 159cm, co má slečna z reklamy, hmmm…
ty jsi taky paskvil :)
Tak kontruj argumenty a ne pořád siláckými saxofoními hláškami :-P Pro tebe je 29 jasná volba, to nepopírám, ale opravdu 29 za každou cenu?
ty se ptáš proč 29 pro malou postavu a já odpovídám proč ne. ty máš svoje preference, jiní lidi mají zase svoje. navíc, konkrétně ty se do terénu zas tak moc nepodíváš, takže asi těžko pochopíš, proč chce někdo kolo, které v terénu jede jako tank.
pochop, že já se snažím obhájit možnost volby. ty jsi hustorejsr, někdo zas od kola vyžaduje jiné schopnosti
Jenže pro mrňouse je i 26 tank a netvrď, že se s ní nedá do terénu. Samozřejmě lidi si zvyknou na všechno, ale jelikož už nějakou dobu jezdím a pár kol jsem postavil, tak všechno má své meze. Pokud by tu nebyla taková šílená opačná masírka uživatelů 29-tek (modelové 29 NEBRAT!), tak by mi to bylo úplně fuk, ale když vy rádi ten flame ;-)
nesuď jenom ze svého omezeného pohledu. to, že TY nechápeš, neznamená vůbec nic.
já netvrdím, že se s 26 nedá do terénu. já jenom tvrdím, že i malým lidem může 29 udělat dobrou službu, pokud jim to kolo sedne. tak mi do huby nedávej něco, co jsem neřekl.
A copak nechápu? Mám v tom naprosto jasno. Když dítě roste, tak přechází na různé průměry kol. Menší holky v okolí jezdí i na 24. Jen díky současné módě se holt může stát, že malý človíček roztáčí obruče 29-tek. Ano, někomu to může vyhovovat, ale to neznamená, že 29-ka prostě není pro malé lidi a basta. Člověk si ale zvykne i na kriminál že?
bože ty jsi neskutečný. no zaslepenost se nedá léčit, ta se musí tolerovat :)
Se zaslepeností naprostý souhlas! :-)
Tu „tankovitost“ dělá z velké části ten jiný nájezdový úhel na překážky, který je daný tou velikostí kol.
A tohle ocení i ten malý jezdec. Tím nikomu nic nenutím a každý ať si sám rozhodne, jestli pro jeho výšku, styl jízdy, co jezdí mu převáží výhody nebo nevýhody daného řešení ať je jaké chce.
konkrétně nooskimu to nevysvětlíš. ten se terénu vyhýbá jak čert kříži. pro něj je vrchol bajkingu vylámat asfaltku na velký javorník :)
Tohle ti jedou vrátím ;-) Náhodou teď se na silnici jezdit nemá a bikuju jen v terénu. Ostatně on je tady terén taky torchu těžší, než na hané.
a není to pravda?
Jak čert kříži rozhodně ne, ale Javor po asfaltu je mým častým cílem ;-)
faktem ale zůstává, že tvoje subjektivní hledisko se nedá aplikovat na celou populaci.
Moje subjektivní hledisko je to, že když už máme tu možnost vybrat si velikost kol u XC MTB, tak jeden z rozhodujících faktorů bude i moje výška. 2m chlap se nebude talčit na 26 a 160cm holka nebude tahat 29-ku.
znova si přečti to, co psal pan Mlok – o vztahu průměru kol a nájezdového úhlu
To jaké valíš kola má pramálo společného s tvou velikostí při správné geometrii.
Nevypadá zle tahle 29ka, nevíš jaké je to velikost?
Nj, tahle je od mala zvyklá jezdit na velkých jitrnicích … Tak 29" není problém :D
193 :-D
Jo a konecne rozumnej nazor ;-)
Gary vám to všem pěkně vysvětlí :-)
29 NEBRAT!
(omluva za svou předchozí nepřítomnost…opět mě přepadl skorosmrtící moribundus…).
tak honem napravit resty
ve vlákně PF2012 jsem měl teď v noci 85 nových příspěvků a když to otevřu 84 jich je promazaných – přišel jsem o něco? :-) netroufám si tuhle otázku položit v jejím vlákně, měla by krátkej život :-)
zlatka neustála spamovačku :) – klasika.
Ale jak čekala potfora, až toho bude hodně a pak to všechno s radostí smázla. Asi nějaký komplex – běžte už s ní někdo „na ten bazén“!
sranda je, že smázla i svou noční fotku – že by čekala chválu, která se nevím proč nedostavila? :)
Jste na ni zlí a ona se pak mstí. Mně se třeba ta fotka líbila.
O co jsem přišel? Nějaká odhalená ňadra? :-D
ne, o noční prahu
Jo tohle. Čekal jsem, že v noci bylo něco z domácího alba, aby konečně někoho nalákala na ten bazén :)
vaši nebo svoji? Ona totiž nadává na vás, ale půlka těch bloklých příspěvků je jeji :-) sakra to náhodou mohlo být legráčo :-D
No nic, neměli jste ji zdrbnout tu noční fotku, to její focení je její kuří oko :-)
pokud se nepletu, tak jí to nikdo nezdrbal. ale ani nikdo nechválil.
tu fotku jsem ještě stih a maajkee tam tuším hodil něco dráždivého :-) něco jako přes ten šum bych skoro nepoznal co fotíš a pak tam bylo pár věcí o stativu atak — KGB is watching us :-D
nicméně to jsou fakta. stativ je na noc základ. pokud člověk nechce jít cestou vysoké hodnoty ISO, což je ten maajkeeho šum, tak halt musí natáhnout čas. pokud zlatka neustála tohle, tak má celkem problém :)
Byla docela legrace i když o hovně :-)
No asi jej máte rádi, dle mého patří do kanálu, ale co člověk to názor..
Prisel jsi o hovno, jinak nic ;-)
Skoda, ze se z toho stala takova masovka. Tolik kecu se jen tak nevidi.
no masovka, upřímě, menších lidí na 29tce jsem na vlastní oči viděl asi tak jednoho :-)) Soudil bych podle skutečnosti, ne podle toho co nám řikaj páni ze spešlu nebo treku.
Jezdim kroskou a jsem s ni na horach fakt k smichu, a to uz chudera vyjela i sjela kdeco. Do prudkych stoupani se to s ni taky dava spatne. Uvazovala jsem nad 29", mam 165cm, nadchlo mne, ze se neco takoveho zacalo vyrabet. Tyto diskuse mne nahlodaly a ted fakt nevim, co si poridit. Nebo nechat neco poskladat?
taky záleží, jaký preferuješ posed, protože u 29" v menší velikosti může být „problém“ dostat řidítka dostatečně nízko, ale je na každém, aby si vybral to, co mu vyhovuje, pro sebe si třeba 29" nedovedu moc dobře představit, jinak na 165 cm by mi stačil rám 15"/16", ale mám kratší nohy, tak potřebuji spíš nižší rám
tak vzhledem k tomu že jezdí na crossu tak asi bude posed hodne turistický
Proti mé vůli mi bylo koupeno toto http://kolo.cz/…tion-el-2008
Odjezdeny 3 sezony/8500 km, nakonec spokojenost, co nevyjedu, to vynesu a fakt ho nesetrim, sutry, koreny a hodne silnice. Jen ten komfort v terenu mi zacina chybet. Proto uvazuji o kolu na „nedeli“. Mam cosi odjezdenono na 26" fullu od spc, na vetsim i mensim ramu (17 a 15) a toto nechci. Asi kdybych s tou kroskou nebyla tak szita, tak bych „nevymyslela“.
Tak se vybodni na kořeny a spol, jezdi po silnici a jdi do žiletky. Uvidíš, že si na na krosku, natož na bajka, ani nevzpomeneš. Ten rozdíl v lehkosti jízdy je ohromný. :-)
Co je to tady za debilní vlákno…? To máte ještě furt chuť řešit obrkola?
nedupej nebo tě pozlatím :)
Dlouho jsem tu nebyl…„pozlatím“ je nějaká nová hantýrka?
tak se říká blokování postů :) podle nejlepší uživatelky zlatky :)
Důme měl bys mne už konečně vysvětit, prosím neplést s vysvětlit, už jsi mi toho navystětloval moc..
ať si tě vysvětí ten, kdo s tebou chodí na bazén… pak možná i odpovíš Noxe na ten dotaz ohledně orálku :)
Aha, příště spíš užit „pozlatkím“ nebo „pozlatkám“…ať se debilně nevyptávám. :o)