• Vaz

    Prosím o radu jaké vybrat rychlé bezdušové pláště. Pročetl jsem hezkých pár příspěvků, ale vždy se hledal „svatý grál“, já v tom mám jasno:

    jezdím tak 80% asfalt na cyklostezkách (po silnici téměř nejezdím) 10% šotolina 5% lesní/polní cesty 5% trail

    Takže ano, je potřeba, aby mě to v rámci možností drželo i na tom trailu, ale hlavní je tu rychlost na asfaltu a podobném povrchu. To je jasná priorita. Mám karbonového hardtaila. Foukám na větší tlak kvůli rychlosti, na trailu jedu pomaleji a opatrněji.

    Dívám se tedy (nevím jestli správně) po pláštích, které mají spíše plnější a tenší středovou plochu pláště, bez nějakých větších mezer, což by mělo snižovat valivý odpor. Boční drapáky ve 3/4 a na kraji pláště při mé jízdě většinou nedojdou s povrchem do kontaktu. Pouze když vjedu z těch cca 10% na nějaký jiný terén.

    Baví mě čísla, rychlost, segmenty Stravy.

    Co byste mě doporučili za pláště prosím, každou radu si přečtu a předem za ni děkuji.

    0 0
    • jIrI___  

      Co jsem tady postřehl, tak v poslední době je svatý grál v rychlosti nový Race King Protection, případně doplněný Cross Kingem na předním kole. Na 80% asfaltu bych ale uvažoval i třeba o G-One Allround.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Si tam dej gravel plášť. Pathfinder od Spešlu má třeba ten plný pruh ve středu běhounu, který chceš. 700×42.

      0 0
      • Vaz  

        Ta středová část se mě líbí, jen by to chtělo ne gravelový ale MTB – širší, 2,25 a ten střed ještě tenší pokud se něco takového vyrábí. Na MTB nemůžu jezdit s gravel pláštěm, to by vypadalo blbě.

        0 0
        • Jezevec70  

          Tak kup rovnou gravela. :-)

          0 0
          • Vaz  

            To je výborná rada, bohužel přišel koronavirus a bude to muset rok dva počkat :(

            0 0
            • jIrI___  

              Eshopy normálně fungují :)

              0 0
              • Vaz  

                Jo ale já byl bez příjmu a téměř až do srpna budu nadále bez příjmu coby svatební fotograf. Stát mě podržel docela slušně, ale na rozhazování za kolo to není, ani nemá být.

                0 0
      • Singlespeed  

        Ze stovek testů zpracovaných během let gumovým B-F guruem Mlokem víme, že jedině podhuštěný balón bezduš. Doporučovat 42 mm plášť znamená nečíst pozorně Mlokovy namakané příspěvky a dávat na odiv svoji neznalost. Jak píše obeznámený Jirka, svatý grál a nejrychlejší XC plášť všech dob je dnes Conti Raceking Protection. Vůbec nejrychlejší plášť všech dob je 2,35 palcový Schwalbe G-one allround případně ještě raketovější G-one Speed, to snad dnes už ví opravdu každý i lajdácký čtenář B-F. :-).

        0 0
        • Vaz  

          toto mě přijde jako ta nej rada, dle které se můžu řídit

          Jen ty G-one – toto už je mimo moje znalosti kolem kol, ty vypadají jako na silničky, fotky všude s ráfkama na silniční kola nebo se pletu?

          0 0
          • kamaro  

            No tak ono to odpovídá tvému využití horského kola – spíše ho využíváš jako gravelové kolo, což je zjednodušeně „silnička na širších gumách“.

            0 0
            • Vaz  

              Ano využití tomu odpovídá, přesto já hledám rychlostní kompromis ve stylu XC, ale ještě víc na povrchy, které jezdím, přesto aby to pořád bylo MTB vzhledově. S gravelovýma užšíma pláštěma by to vypadalo směšně.

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • nitraq  

      Hodně rychlý a s nějakým byť omezeným gripem v terénu je Thunder Burt.

      https://www.kupkolo.cz/…eed_z103148/?…

      0 0
      • Singlespeed  

        Jde vidět, že jsi pozorný čtenář B-F. Před příchodem nové verze Racekingu Protection byl svatým grálem XC rychlosti Thunder Burt 29×2,25. Je to taky oblíbený plášť špičkových jezdců světového poháru, takže lze jen doporučit :-).

        0 0
        • nitraq  

          Oh, děkuji. Ta změna svatého grálu asi stála za zlevněním některých verzí TB plus značná výběhovost 26". Takže pak jsem pořídil mé milé 26" pár za lehce přes tisíc a když jsem řekl, že to je snad nejrychlejší a nejlehčí plášť na trhu, to hned bylo nasbíraných rodinných bodů:

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Speedster1944  

      Maxxis Aspen 2.25 / Rekon Race

      Vittoria Mezcal

      Conti RaceKing Protection 2.2

      Schwalbe Thunder Burt

      Mitas Zefyros

      Specialized Renegade 2.3

      Bontrager XR1

      • nějaká Onza možná
      0 0
      • Mart7  

        Jaké máš zkušenosti s Mitaskami? např. Ocelot Challange, Scylla

        Jezdím pláště kolem 500–700 Kč a poslední dobou se mi nějak zužuje výběr. RK performance je E25 ready, má tuhou bočnici a šířku ve 2,2" kolem 53 mm, starší lehká varianta RaR se už neprodává a nová líp nejede a některé kusy váží 800 g +.

        0 0
        • Esi  

          Já se Scylou na zadní kolo dobrý, celkem rychlý, odolný plášť. Na předním strašně klouže, měl jsem to tak na novém kole a na tom předním jsem hned měnil

          0 0
          • kliiima  

            Scylla na zadním kole fajn jede, je i odolná (teda aspoň Textra), ale bohužel se strašně rychle sjíždí a při 1000 km jen na odpis. Dával jsem s ní i 2000, ale to už na konci byl plášť bez špuntů

            0 0
            • Mart7  

              Tak u Schwalbe sjedu 1/3 vzorků a jízdní vlastnosti jsou v háji. Proti tomu třeba Kenda Small Block Eight vydrží víc, ale nejede.

              0 0
            • Esi  

              To já nejezdi tak kolem 3 tisíc, ale jezdím hodně málo po asfaltu

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • krabica  

        Onza Svelt

        0 0
    • kliiima  

      Wolfpack Speed případně Race

      0 0
    • Fazzy  

      Nehledal bych v tom vědu. A) vzorek – co nejnižší a nejjednolitejší uprostřed pláště samozřejmě pojede nejlíp B) bezdušáky mají v testech nižší valivej odpor. Víc bych v tom nehledal. Nuace mezi pláštěma zmíněných vlastnostní, jsou mimo rozlišovací schopnost většiny smrtelníků a časovku na tom, hádám, jezdit nebudeš. Stejně skončíš u RaceKingu nebo něčeho od Schwalbe, jako všichni co se na to kdy zeptali :)

      0 0
    • scret  

      za mne Maxxis Aspen

      0 0
    • milan.v  

      Jo, to tu dlooouho nebylo… :-D

      0 0
    • pavlos12  

      Taky se přidám teďka už mě dosluhuje scylla,tak začinám pomaličku hledat náhradu převážne jezdím lesní a šotolinový cesty a asfalt a sem tam i nějaké trail co by ste mě doporučili za bezdušový pláště??

      zatím mám v hledáčku tyto:

      https://www.koloshop.cz/…-Kevlar.html

      https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html

      https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html

      Děkuji za návrhy.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • cosmo  

      Pockat par mesicu na Aspen 2.4 WT nebo Rekon Race 2.4 WT…nebo verzi 2.35 aktualne mam na zadnim…

      0 0
      • Speedster1944  

        jojoo Nino testuje. =) Taky jsem si všiml.

        0 0
      • pavelmisar  

        Co říkáš na kombo Aspen 2.25 zadek a 2.4 WT předek? Do zadní stavby se mi víc jak 2.25 nevleze…

        0 0
        • Speedster1944  

          takhle bych to rád měl, ale WT jsem ještě neviděl, že by se někde prodával :(

          0 0
          • pavelmisar  

            Teprve se začne prodávat. Rekon už je v prodeji ve verzi 2.4WT. Musíme počkat :-)

            0 0
    • Vaz  

      Tak čas uzrál, právě jsem objednal dle vašich rad, za které moc díky!

      přední:

      https://www.kolokram.cz/…-29-p192172/?…

      zadní plášť:

      https://www.kolokram.cz/…2-2-p157518/

      0 0
      • Snap  

        A jak jezdí?

        0 0
      • mrozu  

        CrossKing Racesport na bezduše je totální fail, to by mě zajímalo, jakého experta jsi poslechl. Vrať to, dokud to nění špinavé od tmelu ;)

        0 0
        • Vaz  

          mám v tom duše, je to ok

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.