odmaš?ujete kotouče – jak často, čim? nebo je lepší na ně vůbec nešahat. podařilo se mi pokapat kotouč olejem na řetěz, vydrhnul sem to tech. benzinem a zda se, že to brzdi stejně.
odmaš?ujete kotouče – jak často, čim? nebo je lepší na ně vůbec nešahat. podařilo se mi pokapat kotouč olejem na řetěz, vydrhnul sem to tech. benzinem a zda se, že to brzdi stejně.
Pokud brzdi, tak bych na ne nesahal. Po odmasteni je musim jeste chvili zajizdet nez zase zacnou brzdit naplno. Jestli se ti dostal olej do desticek, tak alach s tebou. Benzin mi nepomohl. Naposled jsem odmastoval nejakym spesl pripravkem na to, co meli v servisu. Doporucuje se Isoprophylalkohol (nebo jak presne se to pise), ale to si najdi v historii.
…to je fakt, taky sem mel po te operaci pocit, ze uplne jako driv to bylo tak po 20–30 km. do destiček se to nedostalo…doufam
zdravim ja pouzivam nejaky pripravek ve spreji, presnej nazev zjistim v pondeli, mam to v praci. je to smes snad benzinu a trychecu, sam nevim. je to super vec, kotouc se sice pak musi zajet par km ale na pohodu. ja to odmastuju preventivne tak po 200–300 km
Tak to potom nedelas nic jineho nez ze odmastujes a zajizdis?
nemuzete to brat tak doslova .)
Teda nedá mi to abych se nezviditelnil: mám vepředu kotouč cca 3 týdny, sotva si sedl po 200km. V neděli jsem v půlce vyjížďky zaregistroval, že to nějak málo brzdí. Už jste někdo rozmydlili po kotouči brouka? Rozmašíroval se na kousky, byl rozpatlaný v dírkách a byl nějak mastný nebo co, takže jsem nakonec musel doma čistit kotouč i prase. Mám na to jakýsi sprej, používají ho automechanici na kotouče u aut. Pak to chtělo projet tak 1 km intenzivnějšího brždění než se kotouč chytl. Mimochodem, když jsou zapatlané a zapečené destičky, dělali jste s tím něco ? (oškrabet, obrousit, odmastit ? nebo rovnou vyhodit a nové?)
Někdo tady zmiňoval vypečení destiček v troubě, dělal to ale někdo? Máte s tím zkušenosti?
Funguje. Nebo pořádně upíct ve sjezdu.
Já jsem destičky pekl na pánvičce, dokud se z nich nepřestalo kouřit, ale stejně to nepomohlo. Pokud mastné destičky zkušíš vypéct za jízdy a ony při rozehřátí nasají tuk, ztmavnou a jsou takové popelavě šedočerné. To ti pak zbývá jediné. Položit na rovný stůj, vzít jemný brusný papír a brousit a brousit, až mají původní barvu. Je to taková béžová. Pak máš vyhráno. Já osobně čistím destičky pokaždé, když začnou dost pískat. Mám XT08, takže je to paráda. Macimální spokojenost: Clean Star ve spreji a hrubší kadr. Dvakrát přetřeš a josou jako nové. Co se týče zajíždění kotoučů, mám je XTR a po čištění stačí párkrát pozvolna přibržďovat. Po chvíli už jde cítit, jak se chytají, takže žádné dlouhé zajíždějí. Ale to jen v případě, že se vypulírují kotouče. Vyčištěné destičky se chytají po chvilce. nevím, jak je to se sintrovanýma. To bych rád věděl, al bojím se, že mi sežerou drahé kotouče :-)
kdyz uz sme u toho – kolik km (bezne xc) desticky vydrzi a jak se k nim dostanu (shi 520) ???…nebijte me, sroubovak (a jeho braskove) neni muj pritel…
Original Shi. moc ne.Vydrzely mi asi 1500km. Navic nebrzdi.Nasledovaly desky Goldfren, vydrz cca.7000km, brzdi o dost lip nez Sh a hlavne neslabnou za mokra jako Sh. Ted jsem dal Fastop, vydrz ?(nove), brzdi hned po par zabrzdenich, vice nez Goldfren. Vse jsem jezdil na Sh525 se 180mm kotoucem, ne XC.
kdysi jsem nekde cetl v nejakem navodu na prezivani v tezkych podminkach, ze chroust ma v tele za hlavickou zlutou tukovou kulicku, ktera je dobrym zdrojem energie. tak asi si prejel nejakeho chrousta…
Nemejlim li se tak jsou chrousti u nas chraneni… cece ty se nam chces dostat do problemu :-)) Takhle nam devastovat faunu.
asi se budes divit, ale ja je zas tak casto nejim :)
Brouka ne, ale… :-D
myslim, že ta veverička to už asi nerozchodi, chudak mala
Tak to bych upřímně čistit nechtěl.
Technicky benzin nepouzivat je mastny. Jeste by sel pouzit perchloretylen ale je to silne karcinogeni:(. Takze na cele care vyhrava isopropylalkohol-da se sehnat technicky a pro zdaravotnictvi (ktery asi bude drazsi?) zatim jsem mel moznost sehnat jenom ten pro zdravotnictvi. 1litr cca 120Kc Takze tak:)
technicky benzin je mastny? – myslel sem ze odmastuje…
…byl sem v lekarne a chtel po nich isopropylalkohol, ale nevedeli co to je a rozhodne to nemeli – kde se to da sehnat? nema to civilnejsi nazev?
spray od f.BERNER – Čistič brzd BR.Cituji z etikety : čistí součásti brzd a spojky a zvyšuje jejich učinnost.pusobí jako univ.čistič a výborný odmas?ovač. Použití:bub.a kotouč.brzdy,brzdová obložení,destičky,bubny,kotouče,brzd.součásti obeceně atd atd. Používám ho a pohoda.
To my mame v praci Puretex od firmy Xintex, je to na cisteni kontaktu a obsahuje to 80% isopropylalkoholu. Pak mame jeste druhy na kontakty a odmastovani a ten jsem zkousel na kotouce a rekl bych, ze je jeste lepsi, jmenuje se Lexite extra od firmy Chemsearch. Zastoupeni pro CR maji v Nadrazni 203, Mesice u Prahy.
Isopropylalkohol ve spreji se běžně dá koupit v prodejnách s elektrosoučástkami.
Az zas tak bezne ne, na me koukali jak na blazna…
Např. v PS electronic na Husitské v Praze…
Izopropylalkohol v plechovce 1 litr – 125,– s DPH Izopropanol ve spreji 400ml – 110,– s DPH
Nebo GM Electronic…
Izopropanol 1 litr – asi 134,– s DPH Izopropanol ve spreji 400ml – asi 122,– s DPH
tos sem nemel psat!nam volaj obcas lidi protoze si spletou cislo do PS:-) ale dik,mam to za rohem:-)
Diky, uz se tam chystam :)
Nebo GES Electronics na Vinohradské…
Izopropylalkohol k čištění, kanystr 1 litr – 136,50,– Izopropylalkohol k čištění, kanystr 10 litrů – 446,30,– ??? Izopropylalkohol pro čištění jemné mechaniky, video-mgf hlav a optiky, sprej 200ml – 181,80,–
A co technicky lih?????zatim sem moje kotouce neodmastoval protoze sou nove ale jednou to bude muset prijit. A lih odmastuje docela dost ne?
Líh raději ne. Jsem to zkoušel a nic moc. Z nouze jsem to potom odmastil acetonem a bylo to úplně něco jinýho…
Aceton mě také napadl- jaké máš zkušenosti sním. je to OK?
Aceton je uplne v pohode. Ikdyz kotouc a desticky osetris WDckem:) , nechas pres noc desticky a kotouc namoceny v acetonu a pak to brzdi v pohode i kdz ne tak uplne jako predtim osetrenim :)
Líh nezkoušej, sice funguje jako rozpouštědlo a odmaš?ovač, ale na kotouč potřebuješ čistidlo. Po líhu se kotouč s deskama zajíždí tak 20km. Já nakonec zvolil jakýsi sprej na kotouče, je to na auta. Kotouč se zajede na prvním delším sjezdíku.
Používám technický líh a je naprosto v pohodě.Brzdy jsou pak slabší ale stačí pár stovek metrů a pár zabrždění a šup brzdnej účinek je zpátky.
Já používam ten přípravek od MOTOREXu – Brake Power Clean… Staci chvilku zaject a je to v pohode… Sprej 750ml – 260,– Jiank jsem se predtim pokousel shanet izopropylalkohol v drogerii jak psali ve velu a cumeli na me jak na magora…
to můj kámoš zjistil jak krásně čistí nafta řetěz tak sňou vyčisti i kotouče:)a pak se vcelku divil proč to nebrzdí,von je kuchař takže tak:).ale jinak já sem koupil v jednom auto kaufu sprej rapid cleaner což by měl být čistič brzd ale ještě sem ho nevyzkoušel takže doufám žeto bude fungovat.jinak jeto 600ml balení za 90kč.
v katalogu od GT je Power Brake Clean od firmy Motorex. Stoji 199Kc/500ml, 249Kc/750ml . Je specialne na cisteni a odmastovani kotuocu, destiček
jenze isopropyl stoji 120Kc 1L a to jeste z lekarny
Jenze ja mel isopropylalcohol problem sehnat, tak sem pouzil technicky benzin…
Já mám ještě jiný dotaz, ale tak pro chemika, pokud to nějaký bude číst. Nepodařilo se mi sehnat isopropylakohol=isopropanol, ale pouze isopropylen, který ma na rozdíl od isopropylakoholu dvojnou vazbu a tím pádem se jedná o rozdílnou chemickou sloučeninu s rozdílnými vlastnostmi. Odmaš?ovat a čistit by měl ale podobně jako isoproylalkohol. Je to tak? PS: když to po sobě čtu, tak tomu taky nerozumím :)
dle názvu tam nebude rozdíl jenom ve dvojné vazbě. Isopropylen by dle názvu neměl mít alkoholovou skupinu
isopropylen je možná komerční název něčeho, nevím, čeho. Chemický název sloučeniny to není. To je stejná blbost, jako kdybych prodával chemickou látku pod chemickým názvem vinyl. Obchodníci si názvy chem. látek deformují a komolí k obrazu svému.
na flasi je napisane isopropyl alkohol a je k dostaniu v obchodoch s chemikaliami ja ho mam v litrovom baleni
Z názvu isopropyl alkohol by teoreticky vzorec šeů šel, ale isopropylénu ne
kdybys byl z Phy tak muzu slouzit, v laborce mame spotrebu isopropylalkoholu pocitanou na litry :-)
Jsem vul ze jsem si tam nejakejch par decek neodlil :-(
jestli budes mit nekdy cestu kolem tak nebude problem :-) vyfasujes rovnou flashku p.a. :-)
Nerikej dvakrat, ja to mam 5min od baraku :-)) Problem je ze me nechtej poustet do skoly s Mansfeldem zrovna nejsme kamosi :-))
neni pro me vyjit ven :-) pristi tyden to domluvime (vyjma stredy tu budu vzdyod 8 do 18). Studentici mi ted dolaborovali tak si jdu uzit vikendu (bez bajku :-(
O.K. dik a preju pekneho uziti vikendu :-)
No bratrancovi sa podarilo ostriekat kotuc s WD40 a odmastil ho tak ze ho utrel a potom jazdil a pribzdoval; olej sa pri silnom brzdeni spali. Ale neskusajte to na DH trati, na zaciatku to brzdi trochu slabsie.
A co třeba blbej Cyklostar?
ten obsahuje inhibitory korozie, nieco ako konzervanty proti korozii, neviem ale podla mna to nie je najlepsi napad
Když čistim kolo Cyklostarem, beru s tim i kotouče … brzdy brzdí normálně. Nezkoušel jsem tim ale čistit zamaštěný kotouče. Ještě se mi to nepovedlo.
Jednou za čas odmastím kotouč odmašťovacím sprejem na brzdy a spojky co mám z práce a projedu ho smirkovým papírem. Destičky vyčistím jemným smirkovým papírem a vše O.K. Nikdy nebyl problém.
Technickej benzín není mastnej! Naopak odmašťuje! Odmašťuju s tím normálně spousta věcí, ale i kotouče a v pohodě. Je levný a dobrý! :-)
Technický benzín by měl být v pohodě mastný by neměl být a k čištění-odmaštění se hojně používá
prst do tech benzinu a pockej az se vypari to same posleze udelej s isopropylalkoholem
tiež som niekde pocul, ze je mastny, ale ruky mi po nom nikdy mastne neostaly, prave naopak…
Kotouč otřu hadrem namočeným do perchloethylenu, funguje spolehlivě. Zamaštěný desky sem chytil do kombinaček a dal je kovovou stranou nad plamen zapalovače, sice se z nich dost čoudí, ale mastnotu to vypeklo dokonale.
Chlapi, já se exprt na zamaštění brzd. Dozadu sem si nastříkal WD, dopředu taky… p ovýměně destiček sem si to dopředu nalil znova. Dycky sem odmašťoval kotouče technickym benzínem (nikoliv benzínovim čističem, tam je mastnej Toluen) a zdálo se to OK.
Ale jak sem si zalil ten předek podruhý, tak to je pořřád nejaký divný. Vyměnil sem desky a po intenzivnějšim brždění to zase vadne a hvízdá. kotouč mastnej neni, desky sou nový. Nemáte nejaký nápad? mám to odmastit ti spešl sprejem na kotouče, nebo v GM koupit ten zmiňovaný izopropil.. bo co (tim sem si nechal čistit klávesnici v mobilu).
Jinak jak ste se zmiňovali o zapejkání destiček v troubě… ty naolejovaný sem do tý trouby šoupnul. Na 200 stupnu. Zapoměl sem je tam a ve finále tam byly hodinu. nic nesmrdělo a vypadají furt stejně. Ještě sem neměl odvahu je zkoušet.
Spíš mě teď hodně sere to, že mi ten předek i s novejma deskama nebrzí? neporadil by mi někdo co tam mám ještě špatně???
Podívej se, jestli ti ten olej nestekl k náboji. Když se pořádně vypeče kotouč, není problém uděla nejakých 300 stupňů, a to i schované vyleze. Měl jsem s tímto problém po repasi předního náboje. Netěsnila mi tam guma, původně plnila funkci prachovky, a jak jsem zahřál, vazelína ze středu začala vylézat o odstředivou silou se dostala až k destičkám. Problém se vyřešil vovým nábojem. Pokud jsi ale jednou namazal ty nové, budeš muset shodit kotouč a pořádně odmastit okolí náboje.
No mě se dostalo také trošičku oleje na kotouč, brácha si mazal motorku co stála vedle :o).Zjistil jsem to až těsně před vyjížkou-tak jsem jel i tak. V jednom kopci jsem to držel na brzdách skoro stále a ještě k tomu šlapal-zažhavilo se to pořádně a už to zase brzdí.Ale bylo to jen trochu silikonovýho od spreje.
A co to třeba nechat naložený přes noc ve vodě s jarem?
To funguje nebo to byl ftip?
To nevím, ale jelikož je jar docela slušný odmšťovadlo, tak mě napadlo to zkusit. Nevím totiž, jaaký chemikálie doma máme.. Mluvil jsem ted s mojí učitelkou chemie a ta mluvila snad i acetonu, co je v odlakovačích. Nevím, nějak to doma všechno musím vykoumat…
bych to zařadil do kategorie vtip. Spolehlivě funguje Isoprophylalkohol v lékarně k dostání, na noc namočit a destičky sou OK. Ale výrobci doporučují při kontaktu destiček s olejem výměnu a ví proč :-) Jinak nějaké odmašťování a čištění kotouče jen pokud ho něčím zapatleš jinak je to vcelku zbytečné
Co přesně ti přijde vtipný?
Jar :-) Na zamaštěných deskách si vyláme zuby spousta lepších odmašťovadel. Namoč na noc špinavý řetěz do jaru jestli bude ráno čistý?
S řetězem by si to asi moc neporadilo, protože jsou tam kusy špíny. Ale tvrdím, že to jar na kotoučích dokáže, věřím mu :). Btw, kolik stojí isopropylalkohol v lékárně?
kup technicak (lih) v drogerii. 0.5l~cca 30kc ;-)
Jasný, koupil jsem ho dneska, za 31,50 :). Tak zítra se na to vrhnu, díky za rady…
asi 100kč půl litru, u nás ho mají
U nás isoprophyalkohol v lékárnách k sehnání není.U jedný mi řekli, že to již neodebírají, že se jim poslední várka zkazila-vypršela doba použití.A že již nebude.
Zkusil bych lékárny v nemocnici, používají ho na pitevně, takže tam asi bude větší šance na úspěch
a co dělat, když jsem zolejovaný desky vyměnil za nový a stejně to po zahřátí píska a přestává brzdit? ha?:)
Koupit V-čka? ne sranda Záleží kolik a kam všude se ti ten olej dostal. je potřeba opravdu v takovém případě vše dobře odmastit a chce to pak trochu víc času na zejetí.
Jo vědí proč… protože takovejch šikulů co je zamastěj je kupa a kdyby výrobce řek, že stačí odmastit, tak jich zdaleka neprodaj tolik :)
Máte někdo zkušenosti s nízkovroucím hydrogenovaným benzínem??? obsahuje to sprej od hekry určenej na čištění brzd
Ahojte, dnes sa mi stala taka nehoda, odvzdusnoval som prednu brzdu a ako som povolil ventil tak mi olej natiekol rovno do brzdy aj na dosticky, takze som to po odvzdusneni vsetko lestil riedidlom, dosticky som este aj prebrusil smirglom, no ked som to zobral von tak brzdny ucinok skoro zaidny a ked iem pomali a poriadne stlacim paku tak to len nechutne skripe :( dalo by sa s tym este neico urobit ? ci len nove dosticky pomozu ?:(
Vypálit destičky. Kovovou stranou podrž chvilku nad hořákem, začne se z nich kouřit (pálit se mastnota). Nenech je tam ale moc dlouho, protože známému se pak rozpadly.
tak asi hodinu sa to macalo v riedidle potom som ich vypalil a ste trosku osmirgloval, a znova vycistil kotuc, stale to ale vrga ked zatlacim, tak dufam ze ked to trochu zabeham tak to rpestane a ak nie tak asi kupim nove dosky :( inak dakujem :)
Ředidlo raději nepoužívej, může naleptat povrch organických destiček. Pokud nepomohlo zbroušení na původní, béžovou barvu, asi budeš muset koupit nové.
Izopropanol, 1litr asi za 120kc, vydrzi opravdu dlouho. Je to fakt. nej. Jinak na zamasteny desticky pomuze jenom terachlor, ale to je dost neekologicka cunarna.
To trochu oživím, zkoušeli jste odmasťovat IRONEM? Právě jsem sundal jeden disk (pokapaný olejem na řetěz) a nic jinýho doma nemám momentálně :))
Jo. Iron – líh je v pohodě.
no nevim ale radši bych to nezkoušel a počkal než si koupíš perchlór nebo něco podobnýho…
Tuhle nandávám kolo na střechu a kotouč vypadá takhle, něvšimnul jsem si, že by z brzd něco teklo nebo že bych je něčím zašpinil. Nevíte od čeho to může být? Brzdí to furt stejně. Kolo je nové, asi 100km (Canyon Spectral 6.0)
Jen se trošku zahřál a zabarvil … žádná trága.
skoro bych řekl, že to bude od kyslíku, měl by ses kyslíku, pokud možno, vyhýbat
prepalil si to.. zahral, upekl. uvaril.. rikej si tomu jak chces…
Heh, je zajímavý, jak je vnější strana toho zašpinění vlnkovatá. Měla by být dokonale kruhová…
Jde špína setřít rukou nebo tam drží? Pokud tam drží, tak to vypadá na hustě zapečenej kotouč. Což je s SLXama (pokud dobře vidím), chlazenejma destičkama a průměrem 180 mm dost kumšt… :-).
Když brzdíš jak játro, tak upečeš všechno. Tohle je klasika, když celej kopec přibrzďuješ jen zadkem.
Tak předpokládám, že člověk, kterej dává za kolo přes 50 tis. Kč, má tyhle základy dávno za sebou…
Setřít nejde. A brzdím fakt oběma. Jezdil jsem modrý/červený singly na Vysočina Areně, nepřijde mi že bych jim dával nějakej kouř. Každopádně dík, aspoň už vím od čeho to je :)
Vysočina Aréna je rovina na to, abys takhle začoudil kotouč. Jak vypadá přední?
jako nová
Zdar, podarilo polit kotouc brzd. olejem, otazka zni: cistit isopropylem (cistic kotoucu ve spreji moc nepomohl) a hodit zase nove desky nebo koupit rovnou novy kotouc? Jde mi o to ze uz jsem ho jednou postrikal bordelem z kazety, vymenil desky a kotouc poradne propral tim cisticem a brzdilo to pak zase poradne… Uz mi dochazeji desticky pomalu. Jestli teda nekdo mel stejnou zkusenost.. Dik
Naloz to přes noc do isopropilu, vylesti a zkus to. Melo by to povolit, vyhazovat kotouc je zbytecny..