chtěl bych si koupit zadní kotoučovky ,ale nemám na ně návarky, tak jsem se chtěl zeptat jestli existuje ňákej upínák na držení kotoučů na rámu?Nebo budu muset investovat prvně do rámu??Díky
chtěl bych si koupit zadní kotoučovky ,ale nemám na ně návarky, tak jsem se chtěl zeptat jestli existuje ňákej upínák na držení kotoučů na rámu?Nebo budu muset investovat prvně do rámu??Díky
Existuje nekolik udelatek, nejpouzivanejsi byl sveho casu asi Point… Ale uz to bude hodne z mody, budes muset hledat…
muzes pouzit treba adapter od Pointu
díky moc skoda ze momentálně nemám peníze, jinak bych do toho šel hned!!
Ty adaptery jsou dost na ho.vno. Tím bych to určitě neřešil. Lze na existující rám nechat navařit adapter-pokud je to ocel je to v pohodě, pokud je to hlína tak je dobré to pak nechat upect v peci-jenže pak zase potřebuješ novej lak-tady ve Zlíně je dost šikovnej chlápek co ti to komplet udělá, ale když si pak zpočteš cenu za práci a lak-tak počítej tak cca 2500,–. a furt to bude ten starej rám takže já bych nejdříve šel do nového rámu.
ten adapter bych na kolo nedal. raci kup novej ram."
To není jen nový rám. Mám stejný problém a musel bych koupit taky přesmykač a sedlovku.
A náby, ráfky, dráty :-(
Hele nic proti. Jseš si jistej, že vzadu je nutná kotoučovka? Nevim teda co jezdíš a jakou máš váhu, ale osobně bych dal kotouč jenom dopředu(předpokládám, že už máš, když jí chceš cpát dozadu) a na zadek bych se vyflákl. Stejně se zadní brzda používá jenom ke smykování nebo pomocnému brzdění..
jo to máš pravdu, ale když budou peníze tak proč ne, nemusíš se o nic starat akorát jednou za čas seřídíš a frčíš. Bude asi fakt lepší jít prvně do rámu a pak popřípadně do kotoučů..
Nechci ti kazit iluze, ale to ****** je častěji s kotoučema, nikoli s véčkama. Co se týká učinnosti, je situace jiná.
asi zkazim iluze ja tobe,ale uz si jel nekdy nekdy v desti?myslim v hustym desti.to rovnou muzes vymenit lanka a bowdeny.kdyz si nekdo koupi blby kotouce tak je to jeho problem,ale uz tu prosimte netvrd ze vecka jsou bezproblemovejsi.
To chce kupovat kvalitni nerezove lanka. Jinak to neni zadnej velky problem.
stejne to pak vic drhne a uz s tim asi nikdy moc neudelas a akorat(alespon me) to kazi radost z bikingu.
Hele, mel jsi mechaniky ? To co rikas, je blbost. Mam Avida, pozivam nerezove lanka (ted jsem zkusil s kevralovym povrchem a je to jeste lepsi) a chod je krasne hladkej. Menim to tak 1 – 2× za sezonu, otazka cca 15-ti minut. To ty takhle rychle hydru neodvzdusnis. Nehadam se o konci krouku a boleni prstu v dlouhych sjezdech (to jsem si overil letos ve Svycarech – prsty po delsim case boli jak z V), ale nerikej, ze to drhne.
kdyz budes mit mechaniky uplne nejvic nejlip serizeny a lanko novy a namazany v novym bovdenu, hydry budou vzdy jemnejsi s hladsim chodem. na odvzdusneni HFX9 HD mi staci max 10 minut. a nemusim pak nic serizovat . odvzdusnuju max 2X za sezonu, ale spis jen jednou.
To jo, budes mit hladsi chod a u vetsiny brzdy i prekny prubeh chodu, ale neni pravda, ze mechanika obecne skube. I kdyz si vzpominam, ze pred rokem jsem zkusil chod pri preskladavani bajku na chate na jednom GT s Avidama a tam mu drhly obe brzdy, ale nevim, co s tim provadel a co tam mel za lanka.
Tak todle jsem videl taky…avida serizenyho tak, ze paka sla na riditka, behem tohodle to jeste drhlo a blbe se to vracelo…samozrejme ze mu to nebrzdilo… :o)))
Ne kazda hydra jde lehce a hladce. Mel jsem v ruce hydry, ktere sli hur nez obycejne Vcka. Takze asi tak. Krome toho je mozne mit mechaniky s chodem tak jako hydry. Neni to nic technicky nemozne. Zalezi na par vecech, obecne je to narocne seridit a obvykle to dlouho (hlavne pri horsim pocasi nevydrzi). Ale neni to nemozne. Jednou takhle chytnul moje mechanicke Vkca :o) chlapik a po chvili rekl, ze kdyby mu chodili jeho takhle, tak by do kotoucu nesel :)
odvzdusneni 10 minut? to je vtip ? Me odvzdusneni magury trva 10–20s …
holt ses fakt dobrej. ja magury nevedu (neduvera) a nikam nespecham. na vteriny nemerim. a u tebe me nic neprekvapi. ve vsem ses nejlepsi a vsechno je podle tebe na hovno a nic nevydrzi (muj dojem z prispevku). jen tak dal. rad bych te nekdy videl cokoliv delat – mezi nama pokud mam odvzdusnit brzdu (samozrejme i vymenit kapalinu) tak pochybuju o tech tvych 20 vterinach – za tu dobu neudelas ani hovno. doslova.
aha. tak ja kapalinu nemenim, kdyz to odvzdusnuju. u magury je to potreba tak jednou za 14 dnu…
tak tu brzdu zahoď a kup si něco pořádného
uz se stalo. cekam na DEORE M525 vpredu uz ji mam, tak ted vymenim i zadni maguru za DEOREcko..
tesneni ?
asi jo, ale na jare sem dal do paky komplet novy gumicky, bovden je ok a dotazenej a na trmenu to muze nasavat jedine kolem pistku…
Takze bud netesni gumicky mezi pistky a trmenem nebo netesni paka…ja to vidim na tu paku !
Neco s tecenim a pakou jsem slysel v servisu. Kdyz jsem neco rikal o tom, ze mozna budu kupovat hydry.
no nevim, kdyby to bylo těsnění, tak by ti to asi někde chcalo z brzdy. A nestalo se ti to po tom co jsi otočil kolo vzhůru nohama?
zavzdusnuje se to furt. a kdz mam kolo otoceny vzhuru, tak tu brzdu pak raci necham chvilinku odstat… jo a nedavno sem koukal do přeplňovací nádržky a je úplně plná…
Jak teda odvzdusnujes, ze mas nadrzku plnou a nikde ti to netece? :o)))plus takovy casovy usek, ktery tomu venujes…nak se mi to tvy odvzdusnovani nezda.
namackas paku tak 20×. lehce povolis sroub v trmenu a hned utahnes. vyprskne trocha vzduchu. kdyz to nestaci tak zopakujes…z preplnovaci nadrzky neni potreba oddelat vicko, pac v nem je od vyborce malinka dirka…
Ehm…a co kdyz mas bublinu nekde v trmenu nebo hadici? Todle ti prece nemuze pomoct…jestli ti staci todle, tak mas neco s tesnenim na pace…si teda myslim.
tesneni sem menil na jare, ale stejne se to zavzdusnovalo i s novym tesnenim. jinak: staci to. vydrzi mi to pak tyden-dva. a kdyz vymenim komplet mineralni olej atd. tak to ma stejny efekt jako „rychle odvzdusneni“ …
A menil jsi i tesneni na pistu?
Blbost…todle je tak na povoleni jednoho sroubku…za todle ani nedoplnis kapalinu (nemluvim o vymene…ale o doplneni, ktere je u Magur docela nutny…)…
Enjoy tady ale mluvi u hustem desti. TO je dost rozdil. Jel jsem parkrat v desti a jednou-dva krat v desti hustem. Lanka mi sice nejak nerezli ale malej problem na zacatku bowdenu u paky byl. Tedy normalne to problem neni, ale pokud je nekdo uchylny az moc, a jezdi zasadne v hustem desti, tak lanka nejsou nic pro nej. Ovsem druha vec je, ze hydraulicke vedeni pro prehazovani se moc neprodava, problem jestli to jde ztuha pri brzdeni nebo razeni je pak zajedno a nemluve o problemoch s vodou obecne. Treba jak natece do ramu, i kdyz nema kudy :(
Tvoje finanční „problémy“ bych chtěl mít.:-) Já mám trvalý nedostatek finančních prostředků. btw Ale abych řekl pravdu, tak přesně takhle – „jednou za čas seřídíš a frčíš“- to funguje u mých véček…
Tvoje finanční „problémy“ bych chtěl mít.:-) Já mám trvalý nedostatek finančních prostředků. btw Ale abych řekl pravdu, tak přesně takhle – „jednou to seřídíš a frčíš“ – to funguje u mých kotoučů…
;-)
Mozna jsem na brzdeni antitalent, ale mne se opravdu moc nedari zablokovat zadni brzdou kolo. Mam LX brzdu, power modulator nastaveny na high, spalky Fibrax a proste to jen tak neurves. Po delsi dobe, co mam stisknutou paku to samozrejme do smyku jde, ale neni to nic uchvatnyho. Nez jsem mel kotouc na predku, tak jsem to moc nepocitoval, ale ted se mi proste zda, ze ucinek zadni brzdy je naprosto mizivej – zkusil jsem jet treba pomalu po pevnem povrchu na rovince a stisknout zadni brzdu – nic moc. Navic s prednim kotoucem jsem zjistil, ze mi tak nak min vadi jezdit v blate – proste to neskrta a brzdi. Proto planuji dat kotouc i dozadu. Jen resim dilema – novy ram, ktery mam vyhlidnuty (RB CRX) nema standartne navarky na V. Mam si je tam pro jistotu nechat navarit ? Zatim si rikam, ze se asi k V nebudu vracet, ale na druhou stranu : Nikdy nerikej nikdy, ze… Jinak mi nemusite rikat, ze se ma brzdit hlavne predni – to vim a taky to delam.
Až se zase potkáme, pučím ti mého bajka – zadní brzdí stejně dobře jako přední, zablokuju kdykoliv (až moc často). Páky XT na medium, Avid Ultimate (ale stejnou zkušenost i s Avid Mag a SD7), špalky BBB (trojbarevné). Jestli ti LXka nebrzdí (a ty jsou opravdu proti Avidům nic moc), mám nějaké Magy plonkovní na vyzkoušení. Mě se kotouč dozadu moc nezamlouvá – váha, nastavování, drahý provoz, možná problém s upevněním vozíku za šavli…
Takze Ty by jsi si nechal na ten ram navarit navarky, kdyby tam standartne nebyli a vyrobce to nabizel ? Tu vahu moc neresim, diky komponentum, ktere mi vyhovuji se nedostanu pod 11 kg a zase urcite nepresahnu 12, tak jsem spokojenej. LX brzdy nejsou zrovna lehke a diskovy ONYX taky nebude oproti LX nabe takovy vahovy rozdil. Ten vozik by snad mel jit upnout bez problemu. Jinak uvidime, jake bude pocasi, pristi tyden mame byt v tech Jesenikach (mozna az do utery, podle toho jak to vyjde), ale ten dalsi vikend bychom mohli zase neco naplanovat s voziky. A co pres tyden, jak jezdite a kdy vyrazite ? My tak 1–2× v tydnu, vyrazime mezi 16–17 hodinou na ± 2–3 hodiny.
Jo, nechal bych si udělat návarky. Už jenom proto, že jsem pokuston a občas rád vyzkouším pro srovnání i jiné věci. Třeba na vidli mi návarky na V chybí, chtěl bych si srovnat, jak moc se visle prohýbá při brždění s V a s kotoučem. Jeseníky – hezké počasí a žádné strážce ! Další víkend – tam ještě nevidím, není náhodou Mulda ? Přes týden se já moc nedostanu, a když tak je to systémem že to v práci zabalím bez předchozího plánování. Takže jen Simča – to by se mohly domluvit holky a ty bys měl volné ruce :-)
Ne Mulda se jede az 10.10.
Tož to by šlo. Mrknu se do mapy a vypíšeme akci :-)
Super :o)
Divne. Ale mozna mas traktor na zadnim :)
No traktor svym zpusobem mam – Maxxis Meduza 1.8 Ale momentalne je docela sjetej, navic by to s hrubsim plastem melo lepe brzdit, ne (nemyslim tim smyk) ?
No, jestli je sjetej plast, a navic uzky, tak je divne, ze ti nejde lehce zasmykovat zadni brzdou.
Na RB rámy sem taky koukal a sou fakt nádherný. a cena je taky docela dobrá. a hlavně je to kvalita. zatim asi taky nebudu měnit vzadu na kotouče, ale pokud budou peníze tak bych šel do hayesek.
Kup si hydraulické ráfkové Magury, osvědčené brzdy, za sucha údajně lepší než kotouče.
Jo jo jenže sou digitální :o) 1 nebo 0 = točí nebo stojí. To mezi stím moc nejde :o).
Za sucha !
adapter maji i na cykloprofi.cz od a2z, vypada celkem solidne. nazivo jsem ho ale nevidel, o zkusenostech ani nemluve, takze jestli jo nebo ne ti rikat nebudu..