Vyhody a nevyhody toho reseni. Dik
Vyhody a nevyhody toho reseni. Dik
Vyhody: mensi pravdepodobnost ze to znicis o nejakej koren nebo pri padu
udajne rychlejsi razeni (ale nevim, nezkousel sem to)
Nevyhody: neradi na 34 kolecko
Vyhoda je ze je raminko vys nad zemi nevyhoda nemoznost vyuzivat prevody v plnem taku, neboli clovek musi u razeni premyslet :) Myslim si ze pro normalni jezdeni XC, maraton nema vubec smysl uvazovat o provedeni GS.
co to je za blbost ? mam 44–29, 11–32, XTR GS a radi to uplne normalne na vsech prevodech , 29–11 skrta pravda ale to je problem klik ne saltru , na 32ce je to uz fakt tesne u pastorku, 34ku by to mozna nevzalo, ale jinak to funguje uplne stejne
nemas s kratsim ramienkom potom kratsiu retaz? zvlada to v pohode prevody ako vpredu 44, vzadu 28 ci 32? Kamos s kratkou retazou tymto sposobom zrusil ram.
retez preci musis mit dlouhej tak jak rika shimano prirucka tj. nejvestsi prevodnik a nejvetsi pastorek + dva clanky… pak je preci jedno jako mas prehazku proste se to toci…
proc potrebujes radit 44/32?
Ja tenhle prevod na zavodech radim dost casto… Spoustu kopcu na XCecku se da vyjet na velkou pilu a nahore pak jen radis saltrem a muzes do toho hned dupat.. -ale to jsou zavody, v treninku bych tohle nejel ;-)
no určitě to nedoporučujou (v návodech). a já bych to ani nedělal. aby to fungovalo, tak musí být řetěz citelně opravdu kratší.
No zrovna pro ten dvojprevodnik je SG OK. Kam az dolu bude radit SG kdyz budes radit na mensi pastorky a prevodnik budes mit 22z? Typl bych ze pri spravne delce retezu na posledni tri pastorky uz nebude prehazka zetez napinat a kdyz budes mit kazetu 34 tak jeste vic.
proc rikas ze neradi kdyz si to evidentne nezkousel?
krátké raménko je určeno pro ústrojí s dvojpřevodníkem, obecně tam, kde není třeba dorovnávat výraznou změnu délky řetězu protože u systému s trojpřevodníkem : velký převodník a 3 placka(řetěz defakto spotřebovaný) versus malý převodník 5 placka (velký průvěs-nadbytek-řetězu) to musí dorovnat dlouhé raménko… pokud je dvojpřevodník, tak rozdíl mezi zařazením velky/3 placka a malý/5 placka bude menší a můžeš mít kratší raménko…
tedy pokud máš krátké raménko i na systému trojpřevodníku, tak bych držel kratší řetěz, aby byl stále více v tahu a neměl tendenci padat při otřesech, jinak se nabízí v extremních situacích – hluboká kolej – vyšší světlá výška a tím průjednost, ale nevím jestli to nekdy nekdo využije :-) RESUME: nemyslím si že krátké raménko má nějakou výhodu, pokud máš trojplacku
…jinak jsem zapoměl, krátké raménko na XT vozím (byla s výraznou slevou) i s trojplackou…
dik vsetkym za odpovede. takze tebe to radi aj na 34 kolecko? O kolko clankov treba skracovat retaz?
ano.
Dost neurčité.. zkus rozvést
neco uz tu bylo receno – vys nad zemi a z toho vyplyvajici vyhody, kratsi, hezci, a nejak subjektivne se mi s XT GS prehazkou radi lepe nez z XT SGS, ale objektivne to asi rozdil moc nebude, ze jo:-) nevim, kratsi ramenko, jine napinaci sily ku prospechu, co ja vim, nezkoumal jsem. Proste jednoduse receno dalsi moje prehazovacky budou take s kratkym raminkem, delka raminka u SGS se mi zda ponekud prehnana.
Mam od lonska XT saltr s tim kratkym raminkem (to oznaceni uz nevim). Jezdi se mi na nem dobre, ale nejaky extremni vyhody bych nehledal. Jak uz tady bylo vickrat receno – je potreba myslet pri razeni, protoze pri nekterych kombinacich (krizeni retezu) by mohlo dojit k poskozeni saltru. Ja bych se mezi nimi rozhodl podle ceny, pokud by staly stejne, tak bych asi bral to kratsi :)
jaky poskozeni? kdyz mas spravne dlouhej retez tak je to totez jako SGS, a kdyz mas kratkej tak ses pohonovrah
Asi mas pravdu, ja sam si nejsem jisty, protoze takovy prevody jako 44–32 muze radit jen zoufalec, ale ja tuhle informaci mam od Kellys, ktery ke kolu s XT GS napsali, ze z duvodu kratsiho raminka je uzit kratsi retez. Z toho duvodu pry pri zarazeni krizovych prevodu muze dojit k odtrzeni patky nebo poskozeni saltru. Mozna tak jen hojili svou chybu pri urcovani delky retezu.
nemyslim, si. když jsem dal klasicky dlouhej řetěz (velkej převodník a největší pastorek + 2 články), tak to s krátkým ramínkem neřadilo úplně 100 %. a když dáš kratší řetěz (nejsem si jistej, jestli jsem ubíral jeden nebo 2 články), tak Ti při extrémních převodech moc prostoru pro přehazovačku nezbývá.
proc kratsi retez??? na 22–11 (tento prevod samozrejme nejezdim, je to parkovaci prevod) retez mirne planda a radi to spolehlive a absolutne bez problemu.
Pokud si vybiram vozim jen silnicni prehazky. Zadnej problem ani s 34 zubama nemam. Silnejsi pruzina, kratsi raminko, kratsi retez ⇒ mensi mlaceni retezu, mensi suckovani, mensi moznost urazeni ⇒ same vyhody. S doporucenym krizenim retezu by nemel byt problem ani s trojprevodnikem. Kdyz nekdo neumi radit ani nejdelsi prehazka mu nepomuze. Pak snad jedine planetovka.
Nezapomels podotknout ze mas ale vepredu jen jednu placku ;-)) Vetsina lidi tady si myslim ze ma vepredu 3 a to silnicni saltr fakt nepochyta..
Ja sice jezdim XC, ale tyhle vyhody co poisujes povazuju za natolik dulezity, ze mam kombinaci trojprevodnik Deore + presmykac XT a vzadu 8kolo SRAM + Shimano Ultegra prehazku. Radi bez problemu, na nejvetsi pilu se da zaradit nejakych 22zubu vzadu bez problemu, vic jsme nezkousel, protoze nemam duvod (ani na zavodech). Jediny co to nezvlada je nejmensi pila + 11->16 zubu vzadu, ale na tom snad jezdit neni duvod.
Taky vozim ultegru. Pri normalnim razeni (zadny velky krizeni retezu) nemuze byt problem.