• Gumicuk

    Ahoj, jak uz jsem tady nekolikrat psal tak hodlam zakoupit ram RB CRX Vcera kdyz jsem si porovnaval Jeho geometrii s geometriema jinejch srovnatelnejch kol, tak me celkem zarazil uhel hlavove trubky u CRX i u RB CR 1500 je jenom 69.5 stupne kdezto vetsina ostatnich znacek ma 71 stupnu krome Banshee Scirocco to ma sedesatdevet, ale to je asi trochu jinej druh ramu. Takze by me zajimalo jake teoreticke vlastnosti by to CRXko melo mit, ja se v tech geometriich moc nevyznam tak se rad necham poucit. Podle meho laickeho nazoru by melo dobre vest a drzet stopu a hur zatacet, nevim. Jinak ta geometrie je>

    Uhel hlavove trubky 69.5 stupnu Uhel sedlove trubky 74 stupnu Delka horni ram. trubky 570 mm Zadni stavba 420 mm Rozvor 1067 mm

    Jinak je to ram ve velikosti „M“

    Diky za nazory

    0 0
    • HonzaV  

      Doplnim jeste delku horni trubky merenou stred hlavove – stred sedlove: pro (M) je to 545mm, pro (L) je to 565mm. Polozenejsi vidle teoreticky mela ulehcit vyjezd, ale zhorsit prudke zmeny smeru. Je to trochu min polozeny nez vidle u ramu Sintesi(68°) a pri testu Sintesi ve Velu psali neco o horsi zmene smeru. Takze 69.5° by mohl byt ideal. Nebudu na to prece nadavat, kdyz budu CRX v nejblizsim tydnu objednavat. Velikost (M) pro 176cm vysky a predstavec 120mm. Konecne jsem se rozhodnul. Nebo ze bych koupil Gianta XTS Team v 19ti palcich? ;-((( Fakt nevim…

      0 0
        Výběr z produktů
        Mondraker Chrono DC 29 kolo, graphite/desert grey/orange Skladem > 2 ks

        Black Friday savings Mondraker Chrono DC 29 kolo, graphite/desert grey/orange

        od 26 799 Kč savings MOC 47 099 Kč

        SCOTT Spark 970 29 kolo, modré Skladem 2 ks

        Novinka SCOTT Spark 970 29 kolo, modré

        55 899 Kč MOC 71 099 Kč

        Cannondale Trail 29 SL 3 dámské kolo, modré Skladem 1 kus

        savings Cannondale Trail 29 SL 3 dámské kolo, modré

        25 499 Kč savings MOC 42 599 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • RomanH  

        A co CR1500 v „L“ nebo GT Zaskar v „M“ – ten by papirove byl prave mezi M a L – at to nemas tak jednoduchy :o)) ? Jinak by me to taky moc zajimalo – drtiva vetsina XC kol ma uhly 73/71, tak by me zajimal : 1.Prudky technicky vyjezd – stojka po kamenech/korenech 2. Prudky kolmy sjezd – teoreticky by 69.5 melo byt lepsi 3.Prudky sjezd po rozbitem povrchu – volne velke kamenny a kamenne nepravidelne schody – tady nevim

        0 0
        • Gumicuk  

          Ja se porad drzim toho RBcka protoze je to Ceska firma, ma to rucne tvorene svary a tudiz to neni zadna masova vec jako vecina ostatnich znacek. Cenove je to taky docela priznive. Puvodne jsem uvazoval o CR 1300 ale kdyz jsem zjistil ze je delane na +/- 80mm vidli tak jsem presel na CR 1500 ale jelikoz model CRX pro rok 2004 je levnejsi asi o tri tisice nez model 03 tak presla volba na nej, ta zadni CNC vzpera je nadherna. Jinak recenze na starym bikeforu byli pro RB CR 1500 a CR 1300 docela dost dobre, tak si myslim ze to CRXko snad bude pokracovat v jejich slepejich. Bohuzel jsem ho jeste nevidel uplne nazivo komplet postavene, jen holej ram v prodejne na roztylskem namesti. Tedka mi tam akorad prekvapil ten sklon te hlavove trubky, ale kdyz je jeste o pul stupne mensi tom Banshee Scirocco tak to asi bude mit neco do sebe protoze protoze Banshee neni nejakej shit (alespon myslim) Jinak jsem vystudoval ze to CRX ma s tim Sciroccem vcelku podobnou geometrii, snad jsem se dival dobre…

          0 0
          • RomanH  

            Na starym BF taky Petr Heinik psal o tom, ze CRX je diky tomu frezovani dost tvrdej (=pro zavodniky, nic pohodlnyho), pro normalni jizdu je lepsi pry CR1500. To frezovani je fakt krasny, ale asi bude chytat bordel. Ale CRX je taky jeden z mych favoritu, tezka volba :o))

            0 0
            • Gumicuk  

              Ja vim, ja to taky cet CRX Je na pomezi zavodniho a sportovniho kvuli vaze a taky je na 100mm vidli. Na zavody je urcenej Cr 1300. Ja ale myslim ze i kdyz je to CRX tvrdytak ze to neni velkej problem… daj se tam pohodlnejsi plaste a sedlo a je po problemu, ne? Horsi to bude s tim cistenim :-)) ale kdyz budu mit nove XT kliky tak to vemu pri jednom cisteni…

              0 0
          • Pá-dlista1  

            Tak to ti na tom pujde dobre i 4X jako Pevnakovi na široku :) Podle me se neni ceho bat. Maximalne das delsi predstavec nez jses zvyklej, abys doladil posez. S nejakou vyssi vidlici cca o 2cm a o 7mm vejs. Kolo bude klidnejsi, ve vyjezdu si myslim to nepoznas a ve sjezdu je to vyhoda. Ale zase ten dlouhej predstavec… no to vam krosarum nezavidim.

            0 0
          • HonzaV  

            Kolik meris, kdyz si chces koupit (M), popripade jak dlouhej predstavec hodlas pouzit? Mas vybranou barvu, aby jsme to nemeli stejny? :-))) Ja asi cely cerny matny s sedou samolepkou, abych hezky splynul s davem.

            0 0
            • RomanH  

              Merim 176.5, pokud si vezmu RB, tak velikost „L“ a predstavec 10cm (pravdepodobne cervena barva), pokud GT Zaskar, tak urcite to „M“ (nejprve vyzkousim s 10 cm predstavce a uvidim).

              0 0
        • fousac  

          absolutne netusim ani rozvor, ani uhly ani delky trubek u svyho biku.. je to normalni??? da se to lecit???

          0 0
    • BB  

      ten rám se mi zdá trochu krátký, přitom rozvor odpovídá normálu, je to logické, protože má dost položenou hlavovou trubku. Otázka je, proč to tak dělali, menší rám znamená větší tuhost a nižší váha. Normální rozvor zajiš?uje normální distribuci váhy jezdce mezi kola, takže se kolo ve výjezdech a sjezdech bude chovat dobře, trochu hůře bude točit. To se musí vyzkoušet v terému, naslepo bych to určitě nekupoval.

      0 0
    • kovar  

      no, spis by jsi se mel bat uhlu 71 a vetsiho.

      0 0
    • MartinXC  

      K té podkopnuté hlavovce (v Mku) vyzkoušej představec 130mm, a? dostaneš ruce (váhu) víc nad osu předního kola (120mm je standard). Měl by ses držet doporučené délky a zdvihu vidlice, pak to bude mít vlastnosti, které čekáš Rozvor je sympatický, ten bych na svém Mku chtěl. Zlom vaz !

      0 0
    • Staenly  

      Zadnej strach, geometrie je idealni. V vyjezdu to bude srovnatelny s klasikou, ve sjezdu to bude lepsi a v technickej pasazich ti stoupne ovladatelnost kola. Trochu se zmensi akcelerace a ve vyjezdu se ti asi bude vic zvedat predni kolo – pokud nezvolis sparvnej predstavec…Tohle by melo teoreticky platit, ale nemyslim si ze by to v praxi bylo nak moc poznat, to uz bys musel byt nakej vyznalej profik…

      0 0
      • Staenly  

        Sakra ted cumim jakou sem napsal blbost…Do vyjezdu se ti samozrejme predni kolo zvedat nebude, leda ze bys vyjizdel se zadkem za sedlem…:)

        0 0
      • BB  

        to by mě zajímalo, jak mu stoupne ta ovladatelnost, když to má dost položenou hlavovou trubku, to je jako bys tvrdil, že čoper je točivá motorka. Všechno muže být, ale ta položená vidle určitě nevede na obratné kolo, ale nevím, jak se ten 1,5 stupně proti normálu projeví. Všechny kola, co jsem měl, měly hlavovou trubku 71 stupňů.

        0 0
        • BB  

          jo a ještě něco mě napadlo, kratší rám znamená delší představec a s tím jsem měl na jednom kole negativní zkušenost (14 cm). Strašně blbě se mi kolo vedlo ve sjezdech a taky se špatně ovladalo v malých rychlostech. Nyní mám předtsvec 10 cm na delším rám a kolo je obratnější a ve sjezdu mohem lepší. Je fakt, že to platí pro kola typu trail bike (kolo na celodenní vyjížďky většinou po lesních a polních cestách), žádně XC závoďáky.

          0 0
          • Gumicuk  

            Mno tak barvu chci od zacatku matovou cernou a samolepku pod lak, prej davaj jeste jinou samolepici na lak ale tu rozhodne nechci. S tim predstavcem jste mi tady nasadili brouka do hlavy… Chci totiz co mozna nejkratsi… maximalne 10cm, ale radsi bych kratsi. Ja si vcera na starym kole pomeroval velikosti s tim RB CRX a prislo mi ze by to melo bejt akorat v „M“ -ku, jenom tam dam sedlovku- hokejku a ten predstavec do tech deseti cm a delka bude uplne O.K. Ale tedka mam zase strach aby se to hodne nestavelo na zadni pri vyjezdu do kopce. Tak Vam nevim… Jinak tam jeste chci dat vlastovky, ale to tady kte debate asi moc nepatri.

            0 0
          • Staenly  

            Jenze ten ram kratsi neni, protoze neni jenom jinej uhel u hlavovky, ale taky u zadni stavby. Tim ze je ta vidle vic kolmo k zemi stoupne tocivost, ovaldatelnost byl asi spatnej pojem…

            0 0
            • BB  

              jak to, ze je vidle vice kolmo k zemi, cim menzi uhel, tim je snad vice polozena, to znamena, ze 71 je blize 90 stupnum (to je kolmo) nez 69,5. Nebo se to meri v doplnkovym uhlu ? ale to je blbost, to by muselo byt mnohem vice.

              0 0
              • fotis  

                meria sa to presne tak, ako si to popisal. cim vacsi uhol tym je to kolmejsie.

                0 0
              • Staenly  

                Omlouvam se, mel si pravdu, nekde sem videl, ze timto uhlem mysli uhel mezi hlavovou trubkou a spodni ramovou trubkou, v tomto pripade bych mel pravdu ja a nak me to zmatlo, takze se jeste jednou omlouvam…

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Ono uz to, jak se to meri je dost pofiderni a jeste aby to bylo k dolni ramovy. Co ramy co ji nemaj? atd.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.