Poraďte nezkušenému jak je to s ráfkem a ventilkem a vzájemnou kompatibilitou – velo, auto, galuskuový ventilek a ráfek. Díky!
Poraďte nezkušenému jak je to s ráfkem a ventilkem a vzájemnou kompatibilitou – velo, auto, galuskuový ventilek a ráfek. Díky!
u levnejsich rafku se pouzivaji duse s autoventilkem,je tam vesi otvor pro ventilek.u drazsich rafku se pouziva galuskovy.s tou kompatibilitou je to celkem jasny,kde je dira pro galuskovy,tam auto nenarves a gde je dira pro auto,tak tam sice galuskovy das ale muhl bys mit potize s ustrihnutim ventilku,protoze diky vetsi dire je tam vule.
Díky.
u vetsiny novych rafku je malinka dirka na galuskac… v kazdem slusnem krame jsou schopni to prevrtat na vetsi dirku. tzn. „normalni“ ventilek nebo autoventilek (ten a pouze ten vozim…)… podle potreby…
Zacinal jsem s klasikou velo ventilkem, pak jsem zkusil autoventil a nakonec nedobrovolne i galuskovy. Jako nejlepsi volba mi prijde autoventil, po nem klasika, pak dlouho nic a nakonec kdyz neni jina moznost tak galuskac. Jeste jsem neodhalil zpusob jak galuskac spravne nafukovat – staci aby sel slaufek par mm sejdrem a uz to utika. Navic mi tenhle ventil prijde docela forovy. Auto i klasika jsou robustni a maji zhruba stejny prumer takze vlezou do stejne diry – dalsi duvod proc ne galuskac. V kramu me tedy jeste nenapadlo chtit po prodavaci odvrtavat nove rafky co u nej kupuju, takze si diry zatim odpilovavam rucne sam. Kazdopadne s sebou vzdy vozim starou dobrou dlouhou pumpu se kterou kdykoli cokoli na jakykoli tlak snadno napumpuju, velo slaufek a redukce velo/auto, auto/galuska.
Mě se někdy zdá že ty autoventilky trochu propouštěj. Při víc jak šesti atm. se to vždy tak nějak odpařuje na čtyry. Na biku jsem to nepozoroval, ale na treku mám 700×30C a dělá mi to. A to jsem vyměnil obě duše. U aut to nevadí. Při tom objemu a tlaku se to nepozná. Galuskáč mi nikdy neušel. Možná jsem také píchnul a nevím o tom. Ale o tom řeč nebyla tak to neberte moc vážně.
jo jo, taky jsem neco takoveho vypozoroval, proto taky volim jen a jen galuskovy. a neni treba rypat do rafku.
To som si tiez vsimol a preto pomaly (nez doziju auto-duse) migrujem k obyc. ventilom. Mohol by som este galuskace, ale bojim sa, ze by som ich mohol odtrhnut, kedze rafiky uz maju velke diery
Slyšel jsem, že se dá sehnat nějaká gumová vložka, která ti z díry na autoventilek udělá díru na galuskáč. Nikde jsem to ale neviděl, zkus ze zeptat v obchodech.
No hej, aj ja som nieco pocul o nejakych gumovych pruchodkach, ale nie je to jediny dovod, preco nechcem galuskace. Vidiac na bratovom cestaku ako ma kazdu chvilu ohute tie tycky a musi ich vyrovnavat… Mozno ma lave ruky a mne by to nerobilo, ale hlavne fakt nevidim ziadne zlepsenie oproti klasickym ventilom.
Proboha…co to? To sem jeste v zivote nevidel…jak to dela? Ja mam teda taky na jednom bajku galuskovy…ale uz se osobne tesim, az tam zas budu mit autoventilky. :))…pac galusky sou strasny…musi se udelat min o jednu operaci navic…vlastne dve (povolit a utahnout…)…navic autoventil je cernej :)
galuskový jde do všech, ale u autoventilku jsem viděl, že byl velký a duše nešla nasadit. Málem to dopadlo vrtáním ráfku. Vživotě bych jiný než galuskový na kolo nedával.
Třeba galuskovej ventilek na biku má tu výhodu, že při huštění překonáváš menší otvor v duši a tak se lehčeji hustí. Bohatě ti bude stačit malá pumpička – např. Velo Duopíst nebo Liliput, se kterejma se autoventil hustí hodně obtížně.
a taky má takovou tu matku, kterou se přitáhne k ráfku a není problém nafouknout i prázdnout duši – ventilet ti nezalízá do ráfku Hlasuju pro galuskovej!
Mě se přes schräder fouká dobře. Každá správná pumpička na autoventilek má zpětnou klapku, která drží vzduch v duši po dobu kdy trn v pumpičce tlačí na tyčinku v autoventilku. Tlakový schodek je přitom stejně malý jako u galuskovýho.
Hloupé pumpičky nebo hloupé redukce nemají ani klapku ani trn a musíš se prát s pružinou ventilku. Její síla způsobuje tlakový schodek mezi pumpičkou a duší.
Vello duopíst mám už druhou za 15 let a vůbec jsem nevěděl, že se mi s ní vlastně špatně fouká autoventil. Tak díky za upozornění :-)
Potřebuji vložku kolem galuskového ventilku do ráfku s dírou autoventilku, jedná se o tuto redukci ?
co jsem si všiml tak ji dává standardně na své duše rubena
nešlo by toto od Mavicu?
podle mě to železný šrubovací lepší
a v čem? Mavic to dává na ráfky několik let a většina lidí to používá, protože má galuskový ventil
nevim, je mi to sympatyčtější, líp to utěsní díru
Všude mám galuskovy a nemám problém. Navic sem ještě neviděl bezdušovej ventilek (tim netvrdim že neexistuje).