• Gumicuk

    Ahoj docela by mi zajimalo za jak dlouho se vam dostaly vase kotoucovky na max. ucinek, pripadne jestli existuje nejakej figl na urychleni zajeti… Ja mam nove kotouce a zatim jsem najel tak 100 km a nic moc se nezmenilo od prvni jizdy. Pri jizde z kopce jsem porad lehce pribrzdoval v domeni ze by to treba mohlo pomoci urychleni… Jo jeste by me zajimalo cim to vubec je ze se kotoucovky (alespon hydry) musej zajizdet. Dik…

    0 0
    • kovar  

      no třeba je třeba počkat, až desky nachytaji z kotouče nějaký kov a pak to teprv začne brzdit:-) Co máš za destičky? Mám polymer M08 u hydr. brzd Deore 525, tyto nebylo třeba zajíždět.

      0 0
    • Tomcat  

      Není to o tom kolik najedeš ,ale jak intenzivně budeš brzdy používat. Takže někteří Xc a turisti asi nikdy destičky nezajedou.

      0 0
    • 100kg  

      Najdi si nějakou silnici, která jde pořádně s kopce, tak abys to rozjel na 70 bez šlapání. Na konci by měla být nějaká překážka, nejlepší je zeď, kamion nebo stačí i vyústění na frekventovanou hlavní silnici. Rozjeď to na 7O a 50 metrů před překážkou začni brzdit. Až dojedeš budou zajetý. V případě plastových desek budou i dojetý.

      0 0
      • kovar  

        plastové desky neexistujou.

        0 0
        • 100kg  

          Semi metalický desky je jakýsi plast v nemž je roztroušen kovový prášek. Když je zahřeješ výše popsaným způsobem tak vypustí proužek dýmu, plast změní své vlastnosti a během pár brždění se vydrolí. Mám vyzkoušeno.

          0 0
          • kovar  

            jasně, ale ne každý polymer je plast. Kyby tam byl plast, tak by se to i rozteklo.

            0 0
      • jakub  

        jo a pak ty kotoucovky neuchladis a zabijes se, to neni nic moc , je ale fakt ze s nima proste musis poradne brzdit, me to taky trvalo dyl, ale tedkom si myslim, ze na tu bidu co mam docela fachaj

        0 0
      • McBlacky  

        to není špatná rada a když budou špatně nastavený tak to dopadne jak? instant coffin… hele takhle by na to nešel ani Lempl :-)

        0 0
        • sen  

          Ja bych tipoval, ze takova situace te donuti ten kotouc sevrit i vlastnima zubama. A prave proto je to velmi dobry priklad toho, jak co nejrychleji brzdy zajet. No a kdyz se ti to na prvni pokus nepovede, tak uz ti to pak stejne bude jedno:)

          0 0
    • MartinXC  

      Avid CPS 185mm vepředu, desky Faststop – trvalo to cca 100km jízdy, při brždění jsem ji dusil co to dalo (ale pozvolna, ne prudce na páku). Vyhýbám se čištění kotoučů a desek jinak, než deštěm a blátem. Teď chodí znatelně líp než nová (odhad podle brzdné vzdálenosti na silnici před domem).

      0 0
    • Zoid  

      mama mechanicky avidy a brzdily nic moc, po 50km uz se zacinaji zlepsovat, zajizdet se musi vsechny kotoucovky, jak hydrauliky tak mechaniky

      0 0
    • Pekáček  

      Mám dotaz tak trochu mimo: Na Králi se ze sjezdu jelo rovnou do vody, co na to horký kotouče?

      0 0
      • Charles  

        horky kotouce? pri sjezdu do vody? na Krali nejsou takovy sjezdy, aby se kotouce moc rozehrali :-) ne, moje MPH3ky to nijak neovlivnilo.

        0 0
        • giant  

          dotaz mimo jak jsi spokojený s MPHáčkama.Mám jediný drobný problém,že díky uzavřenému systému při sjezdech jde teplo od kotoučů do brzdovky a přestávají fungovat.Jaký máš s tím zkušenosti?

          0 0
          • Pá-dlista1  

            To je fakt prkotina… :)

            0 0
            • giant  

              asi máš pravdu tak si ty kopce dám na dvakrát nebo na třikrát dolů,každá přestávka dobrá hahaha

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Me to prijde docela podstatne, kdyz ti brzdy prestavaji brzdit :) ale proti gustu…

                0 0
              • Air  

                asi narazel na to,zes napsal „drobny“ problem

                0 0
              • cabbage  

                odkdy prestanou prehraty kotoucovky drzdit? MPH3kám se skrátí krok,může smrdět b. obložení ale brzdit neprestanou.

                0 0
                • blue  

                  zajed si autem do alp na nejakej prusmyk a cestou dolu poznas… samozrejme se to da eliminovat vhodnym stylem brzdeni, ale prehraty kotouce prestanou brzdit naprosto bez problemu

                  0 0
                  • McBlacky  

                    IMHO: jenže když přehřeješ kotouče, tak u véček už by ti upadly ruce :-)

                    0 0
                • kovar  

                  to dělají desky?, přehřejou se a sníží se tření?

                  0 0
                  • lubos  

                    desky nevim, spis kotouc.

                    0 0
                  • K2  

                    Začne vařit brzdovka. U uzavřeného systému by to spíš mělo bloknout, než přestat brzdit.

                    0 0
                    • kovar  

                      no právě, takže v této kauze by mělo být na vině přehřátí deska-kotouč ( žhavý kotouč klouzající po tekutém-kapaliovém nebo plynovém- polštáři na deskách:-) a ne uzavřenost systému.

                      0 0
      • Jenda  

        Fromula B4 pri sjezdu a naslednem padu do snehu kotouc popraskal:-( ale verim ze normalni brzda a ne tahle atrapa by s tim nemela mit vetsi problem

        0 0
        • Dumbo  

          myslim si ze je to uplne normalne ak ten kotuc bol poriadne zahriaty a nasledne bol prudko schladeny tak sa to moze stat

          0 0
          • wroum  

            muze ale nemelo by. uvedom si ze brzdy sou docela dulezita cast kola. kolikrat dlouhy sjezd konci treba brodem…

            0 0
            • Dumbo  

              to mas pravdu nemalo by sa… ale je rozdiel z horucou kotucovkov prefrcat potok ako padnut z horucou kotucovkou do snehu ak by sa to stalo pri tom potoku tak je to na ho…o no ak to spravil sneh tak sa to pochopit da

              0 0
              • Lada1  

                a to jako proc? pri projeti vodu dochazi k daleko vetsim teplotnim tokum nez pri zapadnuti do snehu. voda ma vetsi mernou tepelnou kapacitu nez snih (tipl bych tak 3–4×). navic pokud to zapadne do snehu tak ten v okoli rychle roztaje a tim zase vyrazne snizi teplotni toky.

                0 0
                • wroum  

                  souhlas, voda je mnohem horsi

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    a nejhorsi jsou trpaslici. Ty vam vlezou vsude.

                    0 0
                    • lubos  

                      i do kotouce … :o)

                      0 0
                      • Pavlos  

                        a pak se divite ze nebrzdi:)

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          To bud okusujou desticky nebo na ne curaj a jelikoz pijou brzdovku tak…

                          0 0
                          • Pavlos  

                            jeste ze mam mineralni olej:)

                            0 0
                            • Dumbo  

                              ja niesom odbornik tak asi mate pravdu…

                              ja som pocul ze je dobre pred zabehnutim kotucovky… ostat kotuc alebo ho oliat mineralkou :-) no neviem co je natom…

                              0 0
                              • TinkTink  

                                Ideal je cokoli s cukrem – ja to obcas polivam iontakem – pak to krasne voni po karamelu :)

                                0 0
                                • Pavlos  

                                  Co by udelali ti trpajzlici kdybyc kotouc polil slivovico???

                                  0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    Opili by ti strkali rucicky do direk v kotouci a mel bys instant handbrake :)

                                    0 0
                                    • Pavlos  

                                      A neni to pro ne nebezpecne?

                                      0 0
                                      • Pá-dlista1  

                                        Muzou si vypestovat cirhozu jater.

                                        0 0
                                        • Pavlos  

                                          spis myslim ze se jim zacnou delat mozoly na rukou a oni zacnou pouzivat indulonu a…

                                          0 0
                                          • Pá-dlista1  

                                            O rozsireni Indulony mezi trpasliky nechci ani slyset, natoz videt jeji prakticke uziti.

                                            0 0
                                            • Pavlos  

                                              proste si namazou pracky a kdyz tu ruku strci na kotouc tak ti ho zmasti!

                                              No a pak se divis ze ti Hayesy jenom pribrzdujou ze:D

                                              0 0
                                              • Gumicuk  

                                                Ja to o te idulone slysel jinak :-)) ale ze by i trpaslici? No mozny je vsechno :-))))

                                                0 0
                                                • Jogador  

                                                  Já taky třeba indulonu používám i na jiné věci, na ruce je dobrý, ale má i víc využití, a můžou bejt i lepší, já si ji třeba mažu na boty, hezky se nakrémujou, ale nesmí mrznout, obsahujou vodu, ale v létě v poho. Ale můžeš zkusit si naindulovat kotouč, a tou s měsíčkama:) A jak to bude hezky vonět:)

                                                  0 0
                • JP3112  

                  ano rovnici em cé delta té známe všichni nicméně jsi opoměl to šílený teplo 330kJ na přeměnu skupenství 1kg ledu na vodu, když už ne to že ten sníh v mínusu má zároveň i tu kapacitu té vody. navíc v reálu hraje spíš pro vodu to, že je výrazně tekutější a tím se i rychleji vymění voda která je v kontaktu s kotoučem(za předpokladu že jí proletíš a ne že opatrně položíš kotouč do stojaté) hlavně ta věc s tou kapacitou je blbost, protože sníh je vpodsatě nadrobno nasekaný led a ten má navíc ještě tu kapacitu potřebnou ke změně skupenství+tu té vody, ale tady jde o tu rychlost výměny polohy částic, které jsou v kontaktu s tím objektem, mezi kterých probíhá ta tepelná výměna. jinak se omlouvám že jsem tak vyletěl a nic ve zlém, ale mám fyziku dost rád a když mi ji někdo mrší tak z toho rostu :D

                  0 0
                  • nox159  

                    snad si to po tech 6 letech precte ;-)

                    0 0
                    • JP3112  

                      sakraaa :D musím víc koukat na data příspěvků :D no co :P

                      0 0
                    • JP3112  

                      a proč někdo vytáhl tak starý vlákno?

                      0 0
                      •  

                        Protože by ho hned někdo seřval, kdyby si založil nový. Proto.

                        0 0
    • jeniik  

      U Avida mam tu zkusenost, ze pokud je zajizdis v desti, tak je zajedes hned ;-) Proste mokry brzdy se zajedou driv…

      0 0
    •  

      Přidám svůj dotaz, jak moc velký rozdíl je mezi úplně novými brzdami a brzdami opravdu „při síle“?

      Na novém kole mám Hayes Stroker Ryde, najeto sice za dva dny možná tak 30 km v trochu mokru a trochu bahně, ale během těch 30 km jsem brzdil snad i silou vůle, abych vůbec dokázal zastavit. Nějaké přelétnutí přes řidítka si absolutně nedokážu představit i kdybych rval vší silou. Věřím, že se to zlepší, ale jak moc?

      Navíc páčky nemají v podstatě žádný „chod“, prostě jdou na volno asi centimetr, pak se opřou a brzdí. Nikdy jsem hydrauliku ani kotouče neměl, takže jsem z vyprávění čekal spíš něco jako dlouhý a lehoučký chod, který bude brzdit jako sviňa.

      0 0
      • nox159  

        XT hydry ( origo desky) + hope kotouce – zajete po cca 500 m

        0 0
        • pustipav  

          To máš štěstí, mě to trvalo snad až 793 metrů.. ale mám origo kotouče, asi to bude tím.

          0 0
          •  

            No jestli jsou teď ty Hayesy zajeté na víc než 50%, tak je asi zahodím, protože tohle je čajíček. Je mě sice na 165 cm docela kus (65 kg), ale stejně je to úplná muší váha.

            0 0
      • pavlik6022  

        mám stejný brzdy a žádný volný chod nemají, brzdí prakticky okamžitě a houbovité určitě nejsou..,desky origo, akorát kotouče Magura. Nemáš to zavzdušněný nebo mastné kotouče?

        0 0
        • pustipav  

          myslí tím volný chod = krok páky, když si to dobře přečteš.

          0 0
          •  

            No, to já právě nevím. Měly by mít volný chod? Mně přijde, že chodí volně jen desky ke kotouči, a jakmile se „zarazí“, páka se zarazí na fest. Stlačování vzduchu bych snad i poznal, to by bylo takový rozměklý a nejistý, ne?

            0 0
            • pustipav  

              no to jde jemně.. vzduch poznáš tak, že tu páku dorazíš až na řidítka.. nebo po tom, co se destičky opřou o kotouč tak je to houbovité…

              0 0
              •  

                No, když se „opřou“, páka se dá VELKOU silou dotlačit ještě tak 1cm (neohýbá se páka, pístek vážně zajíždí).

                0 0
                • pustipav  

                  tak to máš asi ok

                  třeba jen mastnej kotouč.. to obrzdíš

                  0 0
                  •  

                    Kotouč je na omak hladký, ale úplně suchý… no nevím, možná tomu pomůžu nějakým tím smirkem a zítra je zkusím pustit z kratšího kopečka, ale

                    1.buďto to jsou brzdy na prd

                    2.nebo se vážně musí VÝRAZNĚ zajet

                    0 0
                    • pustipav  

                      smirk ti nepomže, na brzdy čistič na brzdy (a nic jiného, lidi rádí experimentují:)… a asi bych to nelil do to třmene ale vyndat destčky ať ti to zbytečně neničí těsnění atd…

                      resp ještě isopryl alkohol…

                      0 0
                      •  

                        Ale ty brzdy fakt nejsou mastny, nemaji ani moc od ceho.

                        0 0
                        • pustipav  

                          šáhne na to mechanik rukou… nový kolo?

                          0 0
                        • RendyD  

                          To musí být zavzdušněný, proč bys měl mastný kotouč, když je kolo nové a pochybuju, že by ho při kompletaci mechanik schválně zamastil. Já kupoval kolo s obyčejnýma SH M575 a brzdily ihned a velice dobře, což platí do teď…

                          0 0
                          •  

                            Zavzdušněný vážně asi nebudou. Když zmáčku páku, je to pocitově jako by mezi ní a gripem byl kus dřeva.. Prostě se na jednom místě zastaví a brzdí, s úplně minimálním domáčknutím když vážně rvu. A brzdný účinek se od začátku zlepšil, to nepopírám – jen ne moc. Nestačí to.

                            0 0
                    • xshreck  

                      co chceš po 30km ;)

                      mě se zajely po nějaké stovce. šíleného brždění :-)

                      0 0
      • z0diaC  

        mám přesně ty samé brzdy … vyměň desky – ty origo jsou naprostá tragédie a dej coolstop/faststop … o poznání větší účinek.

        a asi máš mastné kotouče … pořádně to někde rozjeď a trochu je opal … mě to pomohlo vždycky :-)

        0 0
        •  

          Asi šestý člověk, co podezřívá mastné kotouče/desky. Kotouče se nikdy s ničím mastným nepotkaly, desky nevím. Delší brzdění už mají za sebou – schválně zatěžuju mnohem víc přední, a zadní brzdím vážně jen když potřebuju zaflekovat hned. A pořád žádný extra rozdíl, přední se sice zlepšuje, ale přes řidítka nepřehazuje ani mě s 65 kg.

          0 0
    • AleZ80  

      Někteří tady radí, že máš s novýma brzdama začít brzdit jako prase a o to dřív se ti zajedou. Hm. Tak třeba u auta, když dáš nové kotouče, máš nějakých 500 km brzdit v klidu než se zajedou, protože by se ti mohly zkroutit, když to někde prasácky zahamtneš. Neplatí něco podobného i u kotoučů na kole?

      0 0
      • kubad  

        ne protože se jedná o trochu jinou váhovou a výkonnostní kategorii :D

        0 0
      • Hornet  

        Stači si najst nejaký kopec (najlepšie asfalt – nech nemas problem s terenom), pustit to tak na 50–60km/h a zabrzdit na doraz striedavo prednou, zadnou, obidvomi(až do zastavenia) a ked to zopakujes tak 3–4 x máš zabehnute.

        Pri tej prednej trosku opatrnosti, nech neskončíš na zemi.

        0 0
        • Hornet  

          špatne zaradene, pardon

          0 0
        • xshreck  

          když se mi podařilo zamastit kotouč, tak jsem našel kopec, rozjel co to šlo a brzdil … a brzdil … a fuuurt šlapal :D

          pak bylo jen cítit jak začínají zabírat .-)

          0 0
          • Ruprt2  

            no, ale když je zamaštěný hodně, tak tě dole musí seškrábnout. :-)

            0 0
        •  

          Tak to jsem třeba udělal za ty tři dny tak desetkrát :) A vono nic moc. ÁLE právě jsem se vrátil z menší sněhové vyjížďky, při které jsem si pěkně zabrzdil s mokrými kotouči, kvičelo to jak patnáct koček, ale už se mi zdá, že se Hayesy chytají. Už se mi povedlo zvednout zadní ze vzduchu. (Sice jsem byl trošku ze sedla, ale předtím to nešlo ani tak). Takže voda a bordel, to je ono !

          A jinak jsem po asi 200 strmém asfalt sjezdu sáhnul na brzy, žhnuly jako prase, a taky pěkně smrděly. Ale leskle se nevypálily, takže je to ok?

          0 0
    • plastic boy  

      To sou starosti, já zajíždim Véčka už 8 let a furt nebrzdí.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.