• pit

    Ahoj, pred nejakym casom bola na fore extremebike.sk debata o vidliciach a lock-oute. Vtedy som sa cudoval nad tym a bolo mi divne,ze pri zdvihu 105 resp. 120 mm nepotrebujes ETA. Nakolko som bol vtedy (cca 2–3 mesiace) cerstvym majitelom MX Comp ETA 105 mm (r.2003) pouzival som ETA dost casto. Ale trvalo to len niekolko vyjazdov a odvtedy som ETA nepouzil…a veru vyjdem kazdy stupak tak ako predtym a vobec nemam potrebu nejako zamykat vidlu. Cize mal si pravdu…len tolko som chcel :-))) Mozno si z toho zoberu nieco aj ti, ktori uvazuju ci kupovat vidlu s alebo bez lock-outu.

    0 0
    • kovar  

      děkuji náčelníku, že jsi se mě zastal

      0 0
    • vlty  

      no ono je to asi hodně individuální, jak říká klasik dle „dle vkusu každého soudruha“ ale já osobně jsem měl taky 105 s ETA a používal jsem ji taky jenom zezačátku potom už vůbec. A kdž jsem tu etu zavřel na silnici, tka mně zachvilku začaly z toho sníženýho předku bolet záda… Takže i já souhlasím s Kovářem a i s tebou.

      0 0
    •  

      no v tom,hle taky souhlasim, eta a ruzny lockouty sou na nic, akorat je to složitější a je větší pravděpodobnost že se to po*ere

      0 0
    • K2  

      Nemám ETU, ale ECC – funguje to podobně. Bika mám vyladěnéha na pohodlno – předek trochu výše + vlaštovky a musím říct, že ECC používám příležitostně a šplhání do delších hodně strmých kopců. Záleží kudy člověk jezdí, já na takové krpály narazím cca jednou měsíčně. Zbytek v pohodě na plný zdvih. Momentálně mám 100, zvažuju 120–130, nechtěl bych však skončit tak, abych strmé kopce musel tlačit – uvidím. Chování biku při výjezdu je však samozřejmě závislé na samotné geometrii biku a šikovnosti jezdce (50 na 50).

      0 0
    • lubos  

      No, osobna skusenost, zamknutie sa mi hodi ak dupem v stojke. Ale to aj tak normalne nerobim. Znizenie predku sa mi hodi v extremnych vyjazdoch, kde sa mi tolko bajk nevzpina, a taktiez som pocitil , ze mi lahsie slape. Aj v kopci, kde byt som to az tak znizit nepotreboval. Akurat, ze potom nepruzi, co moze byt niekedy dost neprijemne. Tu bude lepsi asi u-turn od Ruckshox, akurat, ze na moj vkus treba tym koleckom krutit az moc :(, a minimalny zdvih je stale nie dost maly. No ale menej , to uz by tiez nepruzila. Nakoniec som ale dopadol tak, ze som lenivy tocit nejakym koleckom a ide to aj tak :o) .. nieco som potrenoval a je to :o)))

      0 0
      • Dumbo  

        niekde som cital ze ak z uzavretou vidlou nedajboze vletis do dieri tak sa moze jednoducho celi ten system skur…t nie vsetky su vybavene systemom ktory uvedie vidlicu do chodu pri vetsom naraze ja by som mal o zamknutu vidlu strach..

        len si vezmite kolko krat sa stane ze si to clovek smazi po asfalte a naraz natravi na kanal alebo na dieru mne sa to stalo uz viackrat… neviem co by to spravilo z lockoutom

        0 0
        • lubos  

          Ale ved ja nejazdim s lockoutom dole kopcom ani po rovine. Ale fakt je, ze posledne co som ho zapol, tak som zabudol zrusit :(

          0 0
          • Dumbo  

            no aj to je pripad clovek to na kopci zabudne vypnut pusti to zjazdom a lockout je pri vecsom stasti v prdeli… ja som narazal na tych co jazdia na MTB aj cestu a vtedy to zamikaju… a vsetci vieme aky stav ma vecsina ciest na slovensku a mozno aj tam uvas na zapade :-)

            0 0
            • lubos  

              Imho by to lockout prezil, ale neviem co jazdec :) Do Blavy ked-tak terenakom. Asi tak :)

              0 0
    • náčelník  

      Skoro každý páteční podvečer se dopravuji na chalupu po asfaltu a tam je LockOut přínosem.

      0 0
      • wroum  

        vec nazoru. obcas se po asfaltu prepravuju na kole se zdvihem 15/16cm a LO bych stejne nechtel

        0 0
        • kovar  

          taky ne, to bych nemohl v asfaltu vymést každou díru při malé rychlosti (viz jiná diskuze)

          0 0
        • náčelník  

          Jasně, že je to věc názoru, proto jsem ten svůj napsal :) Já mám ten asfalt pravidelně a chvílema šlapu ze sedla – proto to zamykání.

          0 0
    • Palo TT  

      Tak ja som teda zastanca opacneho nazoru. ETU do kopca casto pouzivam a vidim v tom prinos.

      Na rovine ju nepouzivam, lebo vidla aj bez ETA nekmita a nizsi predok na rovine mi tiez nesedi.

      0 0
      •  

        No, já se taky přidám. Sám mám M MXC ECC 2002 a zavírání jsem ještě nepoužil,spíš nepotřeboval a navíc když jsem jezdil kotouče Julie(přešel jsem zpět na véčka-problémy se seřízením,vibrace do rámu atd.), tak se mi při zavření vidle skoro netočilo kolo jak desky dřely o kotouč.Kámošovi jsem poradil M MX Comp 105 za necelých 7000Kč a je nadšenej.Ahoj.

        0 0
        • Air  

          a myslis, ze mi to nebude chybet, ani kdyz si to nastavim na mekko – zehleni? Nejsem XC svihar, ktery sni o vidlici, ktera nepruzi :) To bych si mohl dat rovnou pevnou :) Chci zehlicku pro vychutnani jizdy a mam strach, ze pak budu absence ETY litovat (pri stoupani a jizde po ceste).

          0 0
    •  

      Ječňák je borec!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.