radeji nekomentuju, nema to smysl, stejne se najde mnoho lidi, kteri vi, ze ze Suntourem jsou pouze problemy, a Suntour si koupi a pak budou na web hazet zoufale dotazy.
radeji nekomentuju, nema to smysl, stejne se najde mnoho lidi, kteri vi, ze ze Suntourem jsou pouze problemy, a Suntour si koupi a pak budou na web hazet zoufale dotazy.
No , moje stiraci krouzky zadne brity nemaji :) (ale nemam suntour). A zadnej problem se zadiranim nemam. Z toho leccocs vyplyva, ale nic nebudu psat. Uz i tak jsem byl bit az moc :)
ale maji a hned nekolik (olejove tesneni dva, prachove asi taky dva)
Ja myslel jedine prachove tesneni. Olejove je ma, tedy jeden brit, to jsem si vsiml. U prachoveho jsem si ale nevsiml zadnej brit. Ale to je starsi model, mozna ze nove to maji jinak.. nevim.
No ja byc az zas tak negeneralizoval, protoze s tlumenim vsechny Suntoury problem nemaji (nemeli) – viz. treba XCP-e a XCP-d (rocnik 2002) s otevrenou lazni v praven noze. Tam bud staci vymenit olej (XCP-d) nebo zmenit dole koleckem nastaveni (XCP-e). Je ale pravda, ze zadny zazrak to neni, ale co za 3500 sezenete lepsiho ze :-)
Je ale pravda, ze Suntour uz nemusim – kupoval jsem jako nouzovku na sezonu a nakonec ji jezdim treti a nemuzu si ztezovat, ale kdyz slysim co jsou ty novy kusy zac, tak po nich ani moc netouzim (ani za tu cenu), protoze vidle ma fungovat a jednou za sezonu tam vymenit olej a vic se nestarat. To co dela Suntour posledni dva roky je k …
bez komentare
Netvrdim, ze to co je napsano v clanku na xbiku neni aspon z pulky pravda, ale pokazde kdyz jsem rozdelal zadrenou suntourku, musel jsem odstranovat napechovany prach (ne strelny :) z pod stiracich krouzku. Takze ten bordel se tam proste dostane. To ze pak drou i suchy krouzky je mozne. Ale zase sem se nedocetl ani jediny konkretni typ fungujiciho tesneni na jakykoliv typ SR vidlice. Ale to bych ani od cloveka co je ma vsechny v mliku necekal :))
Presne tak… treba ja a nekolik dalsich jsme takovi, ze na Suntour padla volba jako prvni odpruzene vidlice vubec. Nikdy predtim jsem s odpruzenou vidlici nejezdil, takze poznam kulovy jestli pruzi a hlavne tlumi tak jak ma… takze kdyz nekdo z Brna napise ze tam ma prijit konkretni typ krouzku ten a ten, vymenit to a to, vyndat tohle, udelam to za tolik Kc, tak to pro me bude dostacujici informace :)
Tohle jsem chtel po milanovy uz na starem foru. Ale ten proste neni, pres sve teoreticke znalosti a prakticke zkusenosti s vidlicemi SR, schopny poradit jedinou konkretni vec. Ano, ani jedinou. Ten ti ani nerekne, jestli se zatka povoluje doleva nebo doprava. Tomu pak nerozumim. Budi to ve me dojem, ze s zadnou vidlici jeste ani neprisel do styku. Natoz, aby ji zprovoznil.
No to vis .. za informace se plati, kdo by ti neco daval zdarma, hezky naval prachy :-)))
Mám XC PRO SL v dílně kuchnutou a nějaký těsnění sháním. Zatím sem neuspěl v Brně v žádné prodejně s guferama. Zkusím se někde zeptat na takový ty gumový harmoniky-to kdyby se tam dalo, tak by to asi pomohlo.
Prosim nejaky odkaz na postup pri rozoberani nerozoberatelneho a upravu horneho utlmu. Strasne moc by som chcel mat tlmiacu vidlu a moje zapastia uz ani nehovorim…
Uznavam, takova tlupa je uz az moc … :-))
:-D
:-) Ja jsem na upravovani vidlice XC-PRO-SL jiz rezignoval, proto se nepokousim o zadne dalsi upravy. Nemam na to zkratka cas ani nervy, proto jsem hledal jasnou radu, abych nemarnil svuj cas, penize, nervy a zdravi, kdyz je tu nekdo co o sobe tvrdi, ze je suntourovidlicovy guru. Soustruh k dispozici mam, v tomhle problem neni. K problemum s tlumenim jsem se ani nedostal, pres problemy se stiracimi krouzky. Zkratka kde neni pruzeni nemusi byt zadne tlumeni. Opet jsi me presvedcil, ze o konkretnim reseni nemas ani potuchy a jen placas, jak bych tak rek pádlem do vody. O mych technickych znalostech a schopnostech se tu mohl uz kazdy presvedcit a svuj obrazek si udelat. A pro tvoji informaci. Technicke vzdelani mam. Dokonce jsem studoval dve skoly technickeho zamereni a v soucasnosti se strojarinou uspesne zivym. Svetem odpruzenych vidlic jsem si prosel nejen jako uzivatel uz od prvnich RST az po soucasne vidlice, takze o tom jak ma fungovat odpruzena vidlice a jak to vypada uvnitr urcitou predstavu mam. Rocne vystridam 3 az 6 vidlic, takze o nedostatku zkusenosti s vidlicema to asi taky nebude. Jen jsem chtel vedet za jaky konkretni typ stiracich krouzku (nebo jineho tesneni) mam vymenit to stavajici. Je mi s podivem, ze clovek, ktery toho tu o tehle vidlici tolik namluvi a „zna“ zaruceny zpusob jak tuto bajecnou vidlici sprovoznit, nevi za co vymenil nebo jak upravil tesneni. To, ze to s tebe nedostanu jsem pochopil uz na starem BF. Proto si taky rad rajpnu tady. Treba jen proto, aby nedochazelo k mystifikaci dalsich nebohych majitelu teto atrapy vidlice. Kdyz mi nedokazes dat jasnou odpoved na jasnou otazku, jak pak mam verit tomu, ze o ostatnich vecech (ktere vubec resit nepotrebuju) neco vis?
Ježišmarja, dy? nikdo nechce, aby jsi je vodil do obchodu. Právě proto, že je tu BF od toho, aby si lidi poradili, tak stačí napsat rozměr těsnění, kde se dá koupit (já se teď docela nasháněl s O-kroužky do Marzocchi tak vím, jaká je to lapálie) a případně foto. Ale ty tady pořád obecně žvaníš, narážíš se do Pádlisty a Luboše a ohledně praktických informacích skutek utek. Jinak je mi to jedno, Suntourku nemám a mít asi nikdy nebudu, ale buď to vyklop, nebo nemlž.
Jo jednu bych mel. Je to tedy stírací kroužek nebo těsnění ( a jaké) ? Nebo je to gufero ? Nebo o-krouzek ?
A to Ti opravdu dělá takový problém napsat přesné označení výrobku a případně hodit fotky úpravy na net ? Já Tě fakt nechápu. Ono totiž nemusí být vůbec jednoduché přesné těsnění sehnat, zvláště když jsi z malého města. Já týden lítal po Brně a hledal blbé O-kroužky do Marzocchi (mimochodem jejich přesné rozměry jsem našel na stránkách Bartoníčka a nechtěl jsem měnit olej ve vidli dříve, než je seženu – a změřit těsnění na desetiny/setiny milimentru, no nevím). A to byly blbé O-kroužky. Nevím, jak dlouho by mi trvalo sehnat gufera (pokud bych nechtěl originál za 600). Podle mě by jsi měl říci : vyměnil jsem to a to (rozměry těsnění), koupil jsem jej tam a tam, případně fotky úpravy jsou zde…
Pro ostatní – já v Brně po týdnu objevil prodejnu Alfa Agro, kde mají obrovský výběr těsnění všeho druhu. Kompletní těsnění (bez gufer) mě na Z3 a Maratonku stálo dohromady 63 kč, rozměry O-kroužků na Marzochhi najde u Bartoníčka v přehledech vidlic.
Vím, že ty ji neměnil O-kroužky, ale to byl jen příklad. Místo těch všech odpovědí, co tady píšeš, by stačil jeden konkrétní příspěvek.
Ano ja jsem taky pro. At konecne prispiva nekdo, kdo tomu rozumi. Udelal jsi dalsi z cetne rady preklepu. Podle vnejsiho a vnitrniho prumeru pasuje i ten original a presto nefunguje. Sam si tvrdil (i kdyz tomu moc neverim, ale nevylucuju to), ze zalezi na odporu toho krouzku a ze za sucha bude pridirat, tagze je nezbytne zkouseni a zkouseni toho spravneho. To ty mas uz jiste za sebou kdyz toho tolik vis. Takze uz staci rict jen typ. Samozrejme pro to tesneni nepujdu do kolonialu u nas na vesnici a necham si ho poslat, tagze na vyberu v nasi ulici nezalezi. Spis na dostupnosti a cene v ČR. A ted to co me zase utvrdilo v mem nazoru. Proc na vidlici mazanou vazelinou potrebujes krouzek, ktery stira olej? Ve skutecnych vidlicich je samozrejme dvojbrity stiraci krouzek, tak jak popisujes a nad nim jeste prachove tesneni. Tahle sestava se, ale do suntouru nacpat neda, takze si budem muset vybrat. Coz zase ovlivni vysledek naseho tuneni… bohuzel negativne :(
milan, je taky problem aby si Ty napisal:
ja kupujem suciastku XY u obchodnika YZ za cenu xxx.
Bud kecas a kruzky si nikdy nemenil, alebo to chces tajit, co by som chapal ak si tym privyrabas, alebo chces ludi nasierat.
Na ja osobne som sa na teba obratil, konkretne na xbike@xbike.cz a ziadnu priatelsku radu som este neobdrzal. Sam si niekde pisal, ze si si isty cas netrufal (neviem ci to je presne) rozoberat nerozoberatelny tlmic. No ja si tiez netrufam. Zatial. A po zisteni ze budem potrebovat sustruh…??? Rad by som vedel co vsetko tato uprava obnasa a po pripadnom zhodnoteni situacie a zisteni ze to nezvladnem… budem potrebovat kontakt na prvu pomoc t.j. kam treba vidlu zaslat, za aky cas by som ju mohol vidiet a v neposlednom rade aj kolko ma to vsetko bude stat. Kontakt by si mal mat ked nie napisem. Dik
milan, ja som v tejto diskusii uplne nezaujaty, ale nepovazujem lubosa ani padlistu za blbca.
Tvoja iniciativa s meranim vlastnosti vidiel je chvalyhodna a aj na Tvojej stranke sa daju najst vcelku zaujimave informacie ale zase na druhej strane si kriticky pozri vlastne zahmlievacie odpovede na B-F na vacsinu ziadosti o konkretnu informaciu.
Zase si nenapisal tu jednu jedinu jednoduchu vetu aspon s rozmerom a typom tesnenia. Vyrobcov a dodavatelov tohto konkretneho tesnenia v nasich krajoch urcite nie je tolko aby si to kupil na kazdom rohu. Takze ak by si dal info na specializovanu predajnu plus rozmer, urcite by to mnoho ludi kupilo a otestovalo.
Osobne tu informaciu nepotrebujem, moja dcera ma sice vidlu SR ale ta sa mi zda na jedno pouzitie, rozoberat ju nemienim, ma po roku a ani nie 3000 km vakel jak svina, ked sa poserie, dam jej tam axelku, to dievca nema ani 50 kg.
No ja myslim, ze kdyby nebyl ptak, tak by vcelku stacilo, aby prodaval ty stiraci krouzky on sam – klidne se 100%ni marzi – klidne za 200,– a fura lidi by si to koupila – ale on je ptak…mlzi…a povi houby…no nic. (myslim ze postovny 73,– neni az tak strasny…)
Presne!
A ty cist umis? Kdo ti radi, aby jsi to rozsiroval tu? Mne je uplne jedno, jestli tu budes vyjadrovat svuj nazor nebo nebudes…
Vlastni nazor – tvuj test je na hovno, protoze jaksi nebere v potaz to, co clovek od toho bajku vlastne ceka. Zenes lidi na panelovou cestu. K cemu tam proboha pojedu ja se svym druhym bajkem? Je urcenej na dual a vidle je pritvrzena tak, aby se dorazu priblizila velmi zridka. Pouzivam ho i na sjezdovani – uznavam, 10cm zdvihu neni moc, ale musi stacit – kdyz bych jel pres cihlu, poznal bych to i kdybych nechtel – ale treba vcera (ac mam mit nohu stale v orteze, tak sem tam ji jedu protahnout…) jsem ji dostal parkrat az k dorazu a tak tezky to nebylo – plaste vozim nafoukany na 50 psi minimalne…min tam mit nemuzu, defekty nemam rad.
Takze vlastni nazor mam a myslim si, ze to, cim se na strankach holedbas – tudiz prejet panelovou cestu, prejet cihlu a pak to tlumeni a nadrzene to zoves VLASTNICTVIM SVYM!, tak je naprosto na hovno.
Posledni email, ktery mezi nami probehl od tebe prohlasil, ze moje Judyna urcite netlumi – nikdy jsi tu vidlici nevidel, nikdy jsi ji nezkousel a presto to tvrdis.
Chovas se hur nez brouk pytlik – ne, hur, chovas se jak buh a to je horsi!
Původně jsem vůbec na tenhle přízpěvek nechtěl reagovat, ale nedá mi to. Na úvod, Suntoura nevlastním a snad nikdy nebudu. Pro Milana – Tvoje znalosti nikdo nezpochybňuje, ale co se týká úpravy tlumiče, mohl by jsi být konkrétnější. Ber ohled na to, že ne každý na tomhle fóru vystudoval několik vysokých škol s technickým zaměřením a po večerech se věnuje úpravám vidlic. Když někomu radím, jak vycentrovat kolo, tak taky nenapíšu, že je několik možností, jak se dobrat k požadovanému výsledku, že je problém s drátama a že na to musí napadnout průměrně inteligentního foxteriéra za pár minut… Jinak pokud prodáváš stírací kroužky, které dělají to, co mají, nejsou s nimi problémy tak klidně napiš, kolik za ně chceš, to ti nikdo za zlé mít nebude. Co se testování vidlic týká, můžeš to nějak specifikovat?? Asi jsem to někde přehlídl…
Jestli jsi vaazne presvedcen o tom, ze to, kolik oleje a jak hustit vidlu lze odmerit s pouzitim osobni vahy, tak je mi moc lito.
Zkusil jsem si jen tak pro zajimavost jeden z tvych domacich „testu“ vidlic. Ten s tou vahou. Jeste jsem ti napsal jaky mam sag. Dokonce jsem ti napsal, ze takove mereni je k nicemu a ze treba moje hodnoty jsou ovlivneny geometrii kola. A co ty jsi mi odpovedel, abych tu vidlici zahodil, ze je uplne v haji a neco o zadrenych pouzdrech atd… Btw. jednalo se o nove koupenou, tri dni jezdenou a bezvadne fungujici Marzocchi Z1. Jaky si pak ma clovek udelat obrazek o tvych testech. Navic jsem se ani slovem nezminil o nejake rade ohledne ladeni nebo nastavovani. Coz bylo uplne zbytecne u vidlice, ktera je proste a jednoduse zadrena. Chtel jsem jenom vedet za co jsi vymenil stiraci krouzky. Nic vic. Nic min. Ja jsem vyzkousel akorat prachovky, ktere mi doporucili v lumenu a ty tam nepasovaly a taky jsem to napsal do debaty s podobne postizenym suntouristou. Stiraci krouzky od Marzocchi jsem nezkousel z prosteho duvodu. Prodavaji se jen v sade s olejovym tesnenim a to za 600Kc (vic jak 17% ceny nove vidlice), coz se mi zda jako zbytecna investice, kdyz nevim jestli tam budou pasovat a pulku toho stejne vyhodim. A to ani nemluvim o tom, ze to treba vubec nepomuze.
Je to tak. Pro jistotu si nekdy, az budu mit na takove ptakoviny cas, vypodlozim zadni kolo do vysky vahy a zkusim to na vaze. Jenze udaje hovori jasne a neni mozne, abych to na vaze nameril a pri nasednuti se to nehlo (kdyby tam ta vaha byla). Tohåe neni suntour, aby to na krame chodilo a po 20km byla pevna.
Ja uz bych toho cloveka nechal byt, akorat tu prijdeme o nervy. Ja uz ani nemam silu na jeho uzasne nic nerikajici prispevky reagovat, takze kdyz uz opravdu perli, tak se :-D Nejak moc mi pripomina mistra Spidlu, ten taky keca pul hodiny a rekne ho…
Me by zajimalo jak se mam soustředil na velikost horního útlumu? Co je tim hornim utlumem mysleno?
No jo, ja souhlasim s tebou. Kdyz neco teoreticky nemuze fungovat, a presto v praxi to tak je, je lehci rict o tom druhem , ze je analfabet, misto skoumani, kde se stala v teorii chyba :) Nic ve zlym :) Btw, objektivne srovnat odpruzeni vidlic muzes jenom u tech funkcnich :) … ej, ale jsem si rypnul :-)) No nic, snad nic horsiho nezli zoufaly a drzy technicky analfabet byt nemuzu.
Analfabet sem asi ja to °btw° znamena protoze??
by-the-way, mimochodem.
Dik aspon neco rozumneho v tehle neprehledne zmeti vylevu:)
Vyndaval jse někdo ty stírací kroužky měl jsem ji rozebranou a nějak mi nešly vyndat. Jinak moje úprava: Celou vidli jsem rozebral, odmastil, namazal vazelínou yarrowline, hlavně jsem jí dal do těch drážek ve stíracích kroužcích, ještě jsem vyndal ty 2 černý goumový podložky u negativní pružiny. Teď to při větším propružením cvaká, ale je to jen pružina o silonovej kroužek – takže spíš psycho. Ještě jsem dal do olejový patrony olej, co se s ním maže vzduchotechnika – docela řídkej. Zatim funguje asi 100km v terénu, známky zhoršení nezaznamenány. Ps: Jestli víte o průmyslovým stíracím kroužku -rozměr – prodejce, tak si to nenechávejte pro sebe. Jsou lepší vidle, ale když už jí mam, tak se snažim jí trochu přizpůsobit – protože se svojí image je v bazarech neprodejná.
Ta patrona, to je ta nerozebiratelne ? Tahle vidle co mas je vzduch, nebo pruzina ?
Jo to vidle xc-pro-sl, takze vzduchovka. Vsechno rozebiratelne.
A jak se zmenil chod ?
Teď běhá docela dobře, když by to tak zůstalo, byl bych spokojenej. Možná, bych tam vrátil tu 1 gumovou podložku (k negativní pružině) aby to tak necvakalo. Dám ji tam až ji budu zase rozebírat. Jak říkám, po asi 100km zatim dobrý. Zase je fakt, že teď neni až zas tolik prachu po cestach.
Jo, chod promiň, tak teď je dost citlivá a dobře reaguje, zatím se nepřidírá. Dřív sem ji foukal tak na 6–7 atm aby něco dělala a při brždění stejně zajela a nic – teď tam dám 11,5 (na 100kg) a dobrý.
Opravdu si tady jeste nekdo mysli, ze koupe vidle Suntour nevyhazuje prachy do kose? Ja teda nevim, ale kdyz si chci neco koupit, tak bych rad aby to fungovalo, a ne abych se s tim potom musel sr.. Suntour mi pride jako to, co se rikalo o drivejsich Skodovkach – DODO (dodelej doma). Taky si nekupujes dres kterej nema diru na hlavu a ruce, ikdyz by to slo prece doma vystrihnout a zaposit:-) MOzna proto jsem nikdy nejezdil a jezdit nebudu Suntoury. To uz si muzu koupit pevnou cr-mo vidli a ta by se taky nejak dala upravit na odpruzenou, ne?:-))
k tomu bych se připojil. Jako technickej antitalent potřebuju věc co se musí co nejmíň spravovat,udržovat atd. Když někdo servisuje vidlici řádově po stovkách km tak to asi nebude uplně ok.
Sice jsem spis taky mechanik-zacatecnik:-), ale me jde spis o princip. Proc si kupovat neco, co nefunguje? Navic by clovek nedelal nic jinyho nez montoval vidli, mazal a zase montoval, a kdy budu jezdit?
Jen pro srovnání, co tady nezaznělo. Vidle SR olej, vzduch se dá sehnat za 3000kč Cenově nejblíž z vidlí, které už chodí jako vidle je axel 5500kč (ale je měkkej a subjektivně si myslím, že moc nevydrží), pak už nějaká M a duke za 7000kč. Ceny jsou z netu, občas i sleva. Takže když si někdo SR doma upraví, tak může mít za 3500kč průměrnou vidli a to je super cena.
Proti zadírání od bordelu existuje jednoduchá,ale neestetická úprava. Nainstalovat prachovky a zalepit černou izolepou na pevno na vnější nohy a ke korunce. V prachovkách, pokud tam není, udělat směrem ke středu malé dírky na pohyb vzduchu. Tato úprva omezí zanášení bordelem o 90%, takže čistit stačí jednou za 1000km…
Dají se normálně koupit? A kde? V guferech?
osobně si to takhle udělal kámoš, já nevím kde to sehnat, možná v servisu? nebo se dají koupit neoprenové návleky (ale u těch nevím jak by to fungovalo, musí se to lehce shrnovat, jinak to ta izolepa neudrží, to je jasný). Nebo z nějaký zničený vidle…
Lepsi nez izolepa jsou takove ty stahovaci (elektrikarske) pasky na kabely. Zajistis vlnovce (harmoniky) nahore a dole a neni ani poznat, ze jsou necim pridelany a drzi jako pribity.
No jelikoz nejezdim ani Axela ani M nebo RS za 7. Tak mi to je celkem jedno jestli stoji Suntour 3500,– Ale myslim, zes to s tou cenou trochu prehnal. Mozna nejakej starsi model, ale uz ne 04ky. Ty uz stojej skoro stejne jako rozumna M nebo RS. Ale uznavam, ze kdo pise, ze ma problemy se Sunt. tak asi jeste nejezdi 04 model. Ty by snad mely bejt lepsi. No ale stejne tomu neverim. Ty jejich udelatka na zdvih a LO, koukal jsem na to na SportLifu a uz od pohledu to vypadalo, ze bych to akorat ulomil. O chodu ani nemluve. Mozna za par let, kdo vi?
Obávám se, že to je spíš zbožné přání. např. XCP 75 LO, jejíž nefunkčnost se tady taky řešila, je model 04…
Svitava je řeka řek!