• JJ

    Protoze jsem stale nespokojen s výkonem prední brzdy Hone, zvazuju o novém praseti dopredu. Mam volit levnou variantu v podobe 525 nebo si priplatit kolem 1300 za Saint? Páka bude zustavat LX, puvodni Hone pujde dozadu. Je to na enduro bajka, vepredu 180mm kotouc

    Anketa: Jaké prasátko byste zvolili vy?

    10x
    83%
    525
    1x
    8%
    0 0
    • dzabo  

      ja hlasujem za saint hoci som 525 nejazdil, v predu mam len 160 kotuc a saint dvihne mojich 90kg bezproblemov na predne (budem kupovat 203 lebo sa mi 160 v zjazdoch prehrieva a asi sa budem bat brzdit ;-)

      0 0
    • djano  

      Mozem porovnat, jazdil som aj 525, mam aj Saint. Rozdiel nie je velky, ale Saint brzdi skutocne lepsie. Mozno to bude aj tym, ze dosticky maju vacsiu plochu, mam aj iny kotuc (XT), aj ked stale 160.Nemal by si ale jednoduchsie dat tam 8" kotuc a kupit k nemu iba adapter ?

      0 0
      • JJ  

        Vetsi kotouc nechci, nevydrzela by to vidle. A stejne potrebuju dalsi prasatko, to co mam vepredu ted pujde dozadu

        0 0
        • Komi  

          Snad se nepletu, když řeknu, že už se tady stokrát řešilo, že větší kotouč neovlivní výdrž vidle … jde snad o brzdný účinek, ne?

          0 0
          • JJ  

            Stokrat se to tu resilo, ale taky v reálu vidim stokrat denne, ze je to jinak a 180 kotouc cvici s vidli daleko vice nez 160.

            0 0
            • Toams  

              noo, cvici ale preto, lebo to viac brzdi … logika, ne?

              0 0
            • Komi  

              Ja si myslim to samé co Toams .. podle mě není rozdíl, jestli dosáhneš lepšího brzdného účinku kotoučem nebo třmene/destičkama . S vidlí by to logicky mělo cvičit stejně, jen vzhledově to může vypadat hůř/líp … ale hádat se nebudu ;-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Pro vidlici je to fuk, v tom máš pravdu. Ale když to dosáhne s menším kotoučem, tak to má výhodu. Menší kotouč je vždy méně problémů (škrtání, vibrace, ohlý kotouč, vždy s menším jsou ty problémy taky menší).

                0 0
      • mar_tin1  

        vacsie dosticky nemaju vplyv. trenie od plochy nezavisi. skor by som to pripisal tomu, ze su sintrovane (ak mas originalne).

        0 0
        • ivaneck  

          Ze treni nezavisi na plose je hezka uvaha, ale v praxi neplati. Je to fyzikalni zakon, ktery plati pro tuha telesa, coz tady asi nedocilime.

          0 0
    • goofy  

      Ja mam XT, coz je Saint v jinem laku, a vrele doporucuju. Brzdi perfaktne, a nijak nevadi ze nemam Shimano kotouce, jak tady zaznelo nekde vys. Vubec nevim v cem by mel byt problem… Takze doporucuju XT.

      0 0
    • kubad  

      Nečekej závratné zlepšení jen výměnou brzdiče !!!

      0 0
      • JJ  

        Kdyz vidim, jaky chod a brzdny ucinek ma moje Hone a jak funguji lidem okolo 525, tak zavratne zlepseni ocekavam

        0 0
        • kubad  

          Tak v tom případě hledej chyby jinde – destičky , kotouč. Ale je fakt , že výměna brzdiče + destiček to asi vyřeší.

          0 0
          • goofy  

            Vsechny shimana maji stejne paky, jak tedy vysvetlis ty rozdily? Vymena brzdice je dle mne podstatna…

            0 0
            • kubad  

              No jestli jsou ve všech pákách stejné pístky nevím – pokud jo, tak může ovlivnit brzdný výkon jen průměr pístků v brzdiči + velikost a materiál destiček. Jaký je rozdíl mezi Hone, Saint a 525 si porovnej sám :-))

              0 0
    • mimras  

      kámoš má 525 a lepší brzdy (spolehlivější jsem neviděl) jediná udržba vym. destiček a na předek to de jako nic (160mm)

      0 0
    • Archer  

      Vali se me doma po upgradu na LX dva prasatka 525 (predni/zadni) s hadicama + dva orig. rotora na 6 sroubu.

      Malo jety – stale v nich jeste puvodni desticky.

      O cene se dohodneme :)

      P.S. Proc jen prase s hadicou: Mel jsem 525 od kamose, rotor ale byl od LX (protoze naboj mel centerlock). Vozil jsem jich, ale vadila me nejaka vibrace pri prutkom brzdeny. Tak jsem vymenil prasa za LX, paky a rotory zustaly. Vibrace zmizely, ale trochu hur to brzdi (resin pad), o neco mehci chod paky. Jinak, pocitive, LX jsou lepsi.

      0 0
      • Veeteck  

        Kolik za to?

        0 0
        • Archer  

          2500 za vsechno (dva prase s hadicama, dva rotora, srouby na rotor, nejaky placky k tomu…). Pozor – oba dva jsou na post mount, ale adaptery na IS mam namontovany na kole. Tak ze – bez adapteru.

          Hadice na zadny trmen byla oriznuta pro Merida Matts s 16" ramem. Na mojem Specialized Stumpjumper ve velikosti 18" vypadala kratka, ale sedela v pohode, riditka slo otocit jak chce, ale rezerva na barspin uz nebyla :)

          0 0
          • Archer  

            Tady tu delku hadic dobre videt: www.pbase.com/…age/64326074

            0 0
          • JJ  

            To neni malo, kdyz paky stoji obe asi 1500 a novy 525 sou pod 2000 za jednu vc. kotoucu a adapteru…

            0 0
            • JJ  

              teda pokud sou to cesky penize:)

              0 0
            • Veeteck  

              Asi tak…

              0 0
            • Archer  

              bikestore.cz: 2240kc bikezone.cz: 2200kc trinity: 2400kc

              Ale souhlasim. Treba dokoupit paky (cca 800kc za kus), olej, mozno olive (to mam, nove), a naplnit to.

              Co tak 2000? :)

              0 0
              • JJ  

                koloshop 1999:)

                ja bych bral jen jedno prase, tak za 500 maximalne

                0 0
                • JJ  

                  A páky 535 na velotrade za 730:)

                  0 0
                  • Archer  

                    Tak koupim paku za 730, a mam kompletnu sadu :) Rozbit ji kvuli 500kc asi nebude chytre…

                    0 0
                    • JJ  

                      Ja stejnak asi nakonec koupim Sainta, pac je hezci a budu mit stejny desky vepredu i vzadu

                      0 0
                      • Archer  

                        Myslim, ze je to rozumna volba. 525 jsou super, bezproblemovy, ale uz skoro minulost' :)

                        Chtel jsem jeste zeptat – rozmyslim o vymene predneho kotouce (mam 160mm) za 180mm. Nechce se me davat metal-desticky, tak asi pomoci velkosti kotouce se da narovnat brzdnu silu.

                        Je k tomu nejaky jiny adapter (vidlu mam s IS)? Koukal jsem po obchodam, a jedine co jsem nasel – adapter na 203mm kotouc.

                        Jak je velky rozdil v brzdne sile mezi 160mm a 180mm?

                        0 0
                        • JJ  

                          Rozdil v brzdne sile poznat je. Adapter existuje nebo se da pouzit zadni na 160mm. je stejny jako predni na 180mm. Ale dej pozor na vyber kotouce, kdyz mas LX brzdy. Nekolikrat se to tu resilo

                          0 0
                          • Archer  

                            Je na to kotouc SMRT62M? Center-lock, 180mm. Dokonce na velotrade ho maji za 600kc. Pisou, ze na LX a Hone.

                            0 0
            • Archer  

              JJ, mimochodem, vsak paky uz mas, ne? Potrebujes jen trmen. Ale ti se zvlast pro 525 jsem v prodeje jeste ne videl :)

              Menit Hone paku za Deore – jediny duvod mozno kdyz obe dve sady menis celkem, a nechces to naplnovat a odvzdusnovat.

              0 0
              • JJ  

                No ma se to tak, ze mam dve LX paky, jeden Hone trmen a potrebuju nejakej druhej. Kotouce mam oba. Prase LX/Hone ani 535 nechci, takze zbyva 525, XT nebo Saint. Takze me staci jen to jedno prase

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.