• Hef

    Čaute, řeším dilema které brzdy budou nejlepší. Cenově se mi dost libi M8000 ale říkám si že sainty by mohly být ultimátní a konečné řešení. Ted mam formule RX a ty si blbnuti v bike parku totálně nedávají. Vím, že můj styl brzdění není ideální, protože brzdím průběžně furt, ale zatím se necítím na prudké dobrzdění když je nutno. Díky za rady.

    ps: chci shimana :-) , avidy atd nee :-) a prosím nehádejte se zbytečně.

    ps2: vim že je tam rozdíl 2 vs 4 pístky..

    Díky

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • zet65  

      Já mám kombinaci SLX páky,Zee třmeny a kotouče180mm Ice technology.Zatím naprostá spokojenost a to vážím 105kg.

      0 0
    • Hef  

      tak nové XT sem odsunul. určitě tedy vezmu 4 píst.. otázkou je který, na obchodu je rozdíl v tech brzdách 2 tisice.. když na zahraničních forech čtu srovnání tak všeci se vyslovuji pro saint. Našel sem i technické nákresy. Je vidět že Saint vychází z XTR řady zatím co zee slx/deore.. je tam i videt, že saint ma jiný systém plnění oleje. Třmeny jsou jinak identické … a ten šroub na doladění páčky od řidítek by se mohl na zee dát domontovat. :-)

      0 0
      • scret  

        vem sainty, zeecka jsou pro socky:))

        0 0
        • Hef  

          S tim nesouhlasim:-)) spis dumam nad ekonomicnosti toho rozhodnuti :-))

          0 0
    • HKou  

      Měl jsem obě páky XT 775, vzadu třmen 775, opletenou hadici Goodridge a vpředu Saint 810. Teď stavím podobnou kombinaci, zadní brzda komplet M8000, přední páka M8000 a třmen Saint M820, očekávám, že to bude fungovat podobně dobře.

      Zní to paradoxně, ale průběžný brzdění má větší nároky na chlazení (dal bych větší kotouč a třmen i dozadu), rozdíl v brzdné síle Saint a XT třmenu je minimální (podobná plocha 2-pístu a 4-pístu, 810 třmen byl pevnější), rozdíl ve výdrži, chlazení a zejmena výdrži desek značný.

      0 0
      • scret  

        nerekl bych, ze sila Saint vs XT bude stejna… To by bylo dost spatny, prtze osobne jsem si novy XT predstavoval jeste silnejsi… Samozrejme davkovatelnost bude u saintu taky jinde…

        0 0
        • HKou  

          Ne uplne stejna, ale rozdil v brzdne sile trmenu je minimalni. Novej trmen XT ma pisty 22mm, Saint 15mm a 17mm, tj. plocha pistu Saintu je o 6.2% vetsi → sila vlivem pistu o 6.2% vetsi pri stejne pace, tj. pokud je stejna paka (prumer hlavniho valce a prevod na pace, coz nevim, mam tu jen XT), tak to je opravdu zanedbatelne. Saint trmen je (teda byl, M810 vs. M775) vyrazne pevnejsi, coz ma mozna vetsi vliv nez plocha pistu (pocet pistu, „tvl ctyrpisty :)“ nema na hodnotu sily vliv zadnej). Tolik srovnani pouze po vymene trmene se stejnou pakou.

          Davkovatelnost Saintu je urcite lepsi, chlazeni vyrazne lepsi, vydrz desek o hodne vetsi. Zapomnel jsem napsat, ze ty organicky desky je potreba vyhodit hned na zacatku :) a dat tam sintrovany. Goodridge hadice jsou taky znat.

          Na parkovy jezdeni bych vzal Zee nebo Sainty (podle dostupnosti), velky kotouce, sintry a neresil to.

          0 0
          • goofy  

            A plochu desek jsi z tech tvých výpočtů vynechal proč? :-) A i ta dle tebe minimálně větší plocha pístků má ve výslednici velký rozdíl na výsledné síle. ;-)

            0 0
            • HKou  

              Protože třecí síla nezávisí na ploše (u tvrdých materiálů, např. u gumy je to trochu jinak). Rozdíl v síle působící na desky (těch 6.2%) odpovídá rozdílu v třecí síle, která zpomaluje kolo (zase 6.2%), jestli je to malej nebo velkej rozdíl, to už je otázka, za mě malej.

              0 0
              • goofy  

                No jo, když ono 6,2% na pístcích dělá nakonec 16,4% výsledné brzdné síly, viz test. Jestli je to moc, nebo málo, to je otázka, ale ten rozdíl je v reálu velmi citelný.

                0 0
                • HKou  

                  Však to já nerozporuju. Taky jsem to psal už v tom prvním postu, že ten třmen je pevnější, což má na brzdnou sílu větší vliv, v tomhle případě, než rozdíl plochy pístů, kterej je malej.

                  0 0
          • scret  

            trochu te asi nechapu, 22mm u XT vs. celkem 32mm u saintu… nejak mi tam nevychazi tech 6,2%…

            0 0
    • goofy  

      Pokud jezdíš dost v parcích a neřešíš váhu, tak bych vybíral mezi Zee a Saint.

      Funkční rozdíly tam moc nejsou. Zee má levnější páku – štelování vzdálenosti páčky imbusem, plechová páčka a ne odlitek, nemá štelování kroku. Třmeny jsou úplně shodné. V originálu mají Zee závlačky, ale závity tam jsou, takže můžeš koupit i šroubky. Desky jsou taky vzájemně zaměnitelné. XTR mají páku shodnou se Sainty (mnohem hezčí páka, páčky jako odlitek, všechny štelovátka).

      V podstatě je výběr na tobě. Sainty jsou dle mě subjektivně mnohem hezčí. Ale jestli ten vzhled stojí za cca 2000? :-) Ještě si můžeš libovolně nakombinovat třmeny a páky od shimana dle libosti ;-)

      0 0
      • becis  

        Ahoj,

        opravdu mají Zeečka taky připravený závit? Má to vlastně nejaký význam vyměnit závlačky za šroubky?

        0 0
        • MlokCZ  

          I SLX mají připravený závit, význam měnit za šroub nemá žádný.

          0 0
        • Sistematicx  

          Na tuty to tam je na zavit. Az nekde splasim ty sroubky tak si je tam vrznu misto tech zavlacek, zavlacky ja nerad.

          0 0
        • MirosPikos  

          Mají, udělal jsem z nich třmen Saint :)

          http://www.bikesport.cz/…-trmenu_3102

          Jinak jsem bral ZEE proto, že mi nepřišlo nějak moudrý dávat za jinou páčku 2K. To ocením nejvíc, až se někde vyválím a páčku urvu :) Rozdíl v odlitku vs. plechu bych beztak nepoznal.

          0 0
          • Esi  

            já bych se snad skoro bál víc že rupne ten odlitek než ta plechovka, ta se tak maximálně ohne, ale dojedeš s ní :-)

            0 0
            • MirosPikos  

              Tedy další důvod, proč kupovat ZEE :) A nebo tolik neutahovat páčky.

              0 0
              • Esi  

                :-) na to moje popojíždění mi stačí deorka, stejně brzdy jsou nepřítelem rychlosti :-)

                0 0
                • MirosPikos  

                  Souhlasím, od té doby, co mám ZEE jezdím rychleji :)

                  0 0
                  • Esi  

                    mě teda zatím brzdí nedostatečná technika jízdy, tak že zee mě nezachrání, prostě pokud je v lese klesání nad 20% a k tomu kořeny a za nima vymleté díry hluboké nad 20cm tak je to pro mě ztracené :-) prostě mizerná technika a k tomu HT :-)

                    0 0
                    • doubeq  

                      Můj člověk, mám to stejně, na Deore zabrzdím všechno a tankodrom s 26HT je stejně pase, prostě to sesunu na brzdách :-D

                      0 0
          • goofy  

            No jedním z důvodů, proč jsem kupoval XT místo SLX bylo to, že mi ta páka přišla příjemnější – plošší. Druhý a to hlavní, že jsem chtěl stříbrné brzdy… :-)

            0 0
          • deekay  

            Uvedu to trochu na pravou miru… Saint ma packu taky ohybanou a ne odlitek. Odlitek ma XT a XTR.

            Nekde bylo vyjadreni od shimana, proc nenechali na saint pace tu packu jako ma XTR, ze ta co je na saintu vice vydrzi mechanicky a pri crashi.

            Jinak osobne stejne jak goofymu je mi packa XTR/XT trochu prijemnejsi, plossi nez SLX/Saint, ale je to poznat hlavne bez rukavic. S prstakama se ten rozdil zmensuje.

            0 0
    • Hef  

      A co ty nove traily m9020?? Jen informativne. Jezdi to nekdo?? Vypadaji huste ale rekl bych ze ono popularni slovo trail zveda dost cenu :-))

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • goofy  

        No jsou to XTRka. Brzdit to možná bude drobátko lépe než XT, ale výkonů Zee/Saintů to dosahovat nebude. Jsou lehčí a vypadají lépe než XT… :-) Pokud chceš řešit i váhu a pořád mít dostatečný výkon v parku, tak můžeš nakombinovat třeba XT s předním třmenem Zee/Saint.

        0 0
        • Hef  

          Vidim to tak ze pokud sezenu sainty za 7 coz je stara cena tek je vezmu. V opacnem pripade zee. Do kombinaci se poustet nebudu :-)

          0 0
    • Markony  

      Trošku to tady oživím dají se někde sehnat manžety do pístku připadaně celé pístky nebo vyjde levněji koupit celý třmen ?

      0 0
    • milan.v  

      0 0
    • Markony  

      Oprava manžety a pístky .

      0 0
      • Vilém  

        Jeste bys mohl uvest do ceho.

        Pro Xt ap se daji koupit kovove pistky na Ali. Tesneni jsem nikde nepotkal, mozna leda nejaka loziskarna, musel bys to omerit.

        0 0
        • Hadato  

          Těsnění bylo taky mohlo být na Ali, kdysi jsem tam kupoval těsnění na mé staré Deore 596.

          0 0
        • MirosPikos  

          Nedají se koupit i kovové na ZEE? Bych tu pak měl jeden třmen navíc :)

          0 0
        • MirosPikos  

          Tak jsem dohledal i na ZEE, ale ty ceny jsou totálně nerentabilní.

          0 0
          • Markony  

            Díky všem máš pravdu to se nevyplatí raději nový třmen .

            0 0
    • Markony  

      Jo ZEE pardon .

      0 0
    • Pepe72  

      Jj, mám za to že ,,konečně řešení,, jsou SAINTy. 615 taky dobře bnrzdí. Páky ZEE a SLX 2 písty třmeny taky.

      0 0
    • MichaelSimek  

      Zatim prvotni dojem z M-8120, jsou super… na carbine mam sainty a jsou si hodne podobny, za co jsem rad protoze si nerad zvykam na jiny brzdy :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.