kde nejčastěji praskají rámy ? a jaká je myslíte přičina?
tedy kromě freeride a těch co si vythánou sedlovku až někam do nebes
kde nejčastěji praskají rámy ? a jaká je myslíte přičina?
tedy kromě freeride a těch co si vythánou sedlovku až někam do nebes
Můj Xaver, r. výroby 192?, dámenka, singlespeed, prasknul letos, a to obě rámové trubky kousek od šlapacího středu :) Pietně jsem ho pochoval v přistaveném kontejneru. A to jsem na jaře měnil falcáky! Silničku, ocel, r. výroby 1943 jsem přetrhl nejdříve dolní rámovou trubku, těsně pod hlavou. Potom jsem musel nechat vyměnit i horní rámovou trubku, ale to už nevím kde a proč to prasklo. Žádnou další destrukci rámu jsem nevyráběl :)
Tam kde sa najviac namahaju. Popripade v zvaroch. V podstate moze ram prasknut uplne vsade :-)
ze soukromych pozorovani asi nejcastejc (u) sedlovy trubky… pak u hlavovy, pak zadni stavba…
jestli ti to pumuze, tak me se zatim jediny prasknuti stalo na svaru sedlova-horni, ale to diky dementni konstrukcni chybe, sedlova treubka byla zezadu vybrana, cili ne profil O ale U… a to se pak dejou veci…
no nemusis mit zrovna vytazenou sedlovku do nebe aby ti prasknul ram pod sedlovkou. Me 3× kamaradovy ted jeden taky no a prvni ram mi praskl svar zadni patka s vidlici. Jo a pricina je ze vetsina vyrobcu dela to rozriznuti sedlovy trubky smerem dozadu to jest tam kde je to nejvic namahany sedlovkou a jeste se k tomu prida namahani permanentnim stazenim objimkou.
Včera jsem zjistul prasklinu na rámu, fak fak fak. Je to na spodní trubce zadní stavby v místě kde je zpláclá a míjí pláš?. Od spodu na vnitřní straně asi do půlky vejšky. ku.va. Jdu reklamovat.
o jakou značku rámu jde ?
Author Vision 2003
Co si budeš dělat? ......... má to cenu nechávat spravovat? Asi jedině v případě citových investic, který si do rámu vložil, co?
Tak jsem to v pohodě vytreklamoval, navzdory některým pochybovačům tady … Rám byl dva roky starej, kolo koupený v Praze u Štěrby. V pondělí odpoledne jsem to tam donesl a o 72 hodin později jsem seděl na svém kole s novým rámem. Všechny součástky přeházeli na novej rám + nový hlavový složení. Kolo jak nový, ale stejně … už to není ten můj bajk s odřeninkama. Uvidíme, třeba ho v sobotu na Manitouovi nějak vylepším :-)
tvuj ram ma jednu ale zato velko vyrobni vadu… vyrabiho znacka author:))))) kolik najedete km nez vam praskne ram? to je otazka pro vsechny:)
Každej nezruší půlku bajku během jedné vyjížďky:-)))
jako kdyby ja jo :) kolik ste na nem ujeli a pak zjistili prasklinu? u toho authora me to zajima obzvlast- abych mel jistotu ze je artur na...... jinak sel sem do sfinx a doufam ze takovyhle veci uz resit nebudu:)))
Kdyby u Sfinxe tušili, co je čeký. určitě by ti nic neprodali:-)))
Kdyby u Sfinxe tušili, co je čeká, určitě by ti nic neprodali:-)))
ja jezdil na arthurovi dva nebo tri roky a nikde zadna prasklina… asi nebude tak uplne na…
Pravda je, že to bylo asi slabý místo, i když to jen moje domněnka. Ten novej rám 2004 má proti tomu 2002 (nebo 2003 nevím) v tom místě udělaný trubky jinak. To „splácnutí“ nebo „prolis dovnitř“ je daleko menší, skoro neznatelný. V podstatě kolem pláště běží ta elipsoidní trubky spláclá tak na 90% oproti předchozím 50%
Ja mam (udajne praskajuceho) Authora Spirit 4 roky, navyse tam je 100 mm M vidla, a nepraskol… no ale je trochu tazsi :-)
Author tam jsou jenom nálepky, výrábí ho nejmenovaná tajvanská firma, jako všechny ostatní. Nebuď bláhovej …
nejmenovana,protoze jeji jmeno nevis.vzdycky koukam jak vsichni vedi ze vsechno je taiwan(nerikam ze neni) a pritom tam na exkurzi asi tezko byli.by me zajimalo kdo tohle roznesl,ze se toho vsichni chytili.
Skor by ma zaujimalo, ktora znacka nevyraba na Taiwane, okrem samozrejme toho skutocne „high-end“ segmentu… a garazoviek. A aj tie to varia z trubiek robenych vselikde…
Soudím podle toho, že jsem včera sundal z rámu nálepku „Columbus Zonal“ kde jako poslední řádek dole vpravo bylo „made in tchaiwan“ To snad staší ne ? Nebo že by se tam vyráběla jen ta náleoka ? Hele, ty máš taky Visiona, že jo ? Já proti němu nic nemám, naopak a koupil bych si klidně znova. Authory jezdím už 10 let na XC a maratony a věřím jim.
Heleeed…ja mam na ramu „HANDMADE IN TAIWAN“…to nemas, co? Ty mas strojni vyrobu, co? :o))) (mam meridu :-D)
Jeden Taiwan vládne všem Jeden jim všem káže Jeden všechny trubky přivede Na kole je zváže…
:)
To je hustyyyy…to se mi libi :o)
tu nalepku tam mam taky. A na vebu meridy se doctes toto: Lidské ruce jsou sice skvělé, ale jedinečná technologie TIG svařování MATTS (Merida Advanced Tigwelding Technology) se nikdy neunaví, nemá nikdy den volna a nemá ani představu o pátečním odpoledni. tak nevim…
Ta tajvanská firma co dělá Aurory se menuje Merida
já nmám 2 roky Instincta a žádná prasklina… ale hned jsem to zaklepal
Včera na Manitou prasknul Vision kamarádovi ve sváru horní rámové trubky a sedlové. Dokonale – kolem dokola… Dojel to se staženýma půlkama, protože pořád nevěděl, co to tam vydává ty hrozné zvuky. Až teprve v cíli. Pořeší to systémově – půjde do něčeho lepšího. :)
to je docela hustý, jsem si vždycky myslel, že na Visionech se dá už slušně pozávodit…
Mě teď prasknul rám Merida Big Air, taky na sedlový trubce. Výrobce tam navíc udělal takovou díru. Asi odlehčení. Po 10 000 km. Tak mě napadá, nechcete někdo tlumiče, asi je nebudu brzo potřebovat. SID XC (185 mm) za 3500 Kč nebo DNM AO-22 AR (190 mm) za 1000 Kč?
ty se po me drze opicis??? jakej si mel rocnik?? me takhle prdla 01… :(
dejte mi do ruky toho, co tam tu diru vymyslel a osobne ho kousnu do oka, previta…
ročník 2001, koupeno 2002 modro-stříbrný. Nemáš někde fotku, že bys mi ji poslal na ovilikus@seznam.cz? Chtěl bych to porovnat.
jestli myslis fotku ty praskliny tak ne… cely kolo bych mozna vyhrab… no zezacatku se objevily dve maly prasklinky na obou bocich, tam co zacinalo to vybrani, pak se zacly nepatrne zvetsovat a najednou koukam a celej svar s horni ramovou je skoro kolem dokola prdlej..
jeste jakou si mel velikost?? ja to mel ve 20.5" a co sem tak patral po netu, nenarazil sem na jedinej obrazek big airu, cobry (to samy) ani nighthawku (taky to samy), kde by to vybrani bylo, tak se domnivam, ze je to jenom u velkejch velikosti, kde je sedlova trubka dost delsi a vzpery dal od sebe…
Já mám 18,5". V sezóně 2001 byla díra u všech modelů. Před tím tam byly navářky na košík (99, 00)
Jinak já jsem zatím ve fázi dvou prasklinek, který se zvětšujou a rád bych na tom dojezdil, než budu mít na něco lepšího. Jak probíhala reklamace? Nechal sis to vyměnit kus za kus? Já bych si asi připlatil na rám Transmission Elite.
reklamace stale probiha.. vzal sem samotnej ram i bez tlumice a odnes ho do prodejny, kde sem to kupoval… za tejdem mi volali ze reklamaci uznali a ram vymenej, ale ted nemaj za co, ze se ceka na kontejner z taiwanu.. (doufam, ze to bude uz ´03…)
no snad uz to bude tenhle tejden, at nemusim drtice na silnicce.. :)
To jim stačilo vidět rám? Předpokládal bych, že to chtěj vcelku. Mě ale z původního osazení zbylo dost málo: řidítka, řazení a přesmykač.
presne tak… puvodnich veci tam bylo pramalo.. (riditka, predstavec, vidle a brzdy.. )
ale bylo to az po dohode s prodejcem… v tom nebyl zadnej problem..
hura… :)
mam ram.. :)
vyhral jsem tohle: http://fousac.wz.cz/…g_air_04.jpg
a jako bonus i tlumic, hlavovy (ihs) a sedlovou objimku..
uz sem na nej celej natesenej.. :)
neco mi rika ze techhle ramu u nas moc nebude:-)
ty 04 big airy se u nas asi moc neprodavaji co? u meridy na webu jsem je nenasel
Ten dolni kus zadni stavby vypada jako z LRS XC Mission :o))
Obecně praskají nejvíc za svárem. Ale pokud je svár poddimenzovaný (to znamená, že materiál trubky je vyšší, než materiál sváru) tak v pohodě prasknout přímo ve sváru.
Prasknout muze v podstate kdekoliv. Nedavno jsem videl hezkou fotku: http://mtb.netbox.cz/photos.php3?…
Mne prasknul ocelovy ram z trubek tange na sedlovy trubce pod upinakem sedlovky. Jezdil jsem s tim dost dlouho nez jsem si toho vsimnul. Tak jsem zajel do nejblizsi dilny se svareckou, kde mi to za pakatel zavarili na pockani. Vyhoda ocele…
praska vsechno, nejvice spodni ramova trubka u hlavove trubky a pak sedlova trubka.Vestsina kol se vyrabi na taiwanu, dnes uz vice v Cine, delaji tam vsechny „svetove“ znacky.Delal jsem dost dlouho s jednou takovou znackou, ani se Vam nesni, jak neskutecne vysoke procento prasklych ramu, jsem musel kazdorocne reklamovat.Kvalita az na poslednim miste na prvnim objem prodeje.Author je z toho pohledu na tom velmi dobre.