• stréc od piva

    kde nejčastěji praskají rámy ? a jaká je myslíte přičina?

    tedy kromě freeride a těch co si vythánou sedlovku až někam do nebes

    0 0
    • kankrlicek  

      Můj Xaver, r. výroby 192?, dámenka, singlespeed, prasknul letos, a to obě rámové trubky kousek od šlapacího středu :) Pietně jsem ho pochoval v přistaveném kontejneru. A to jsem na jaře měnil falcáky! Silničku, ocel, r. výroby 1943 jsem přetrhl nejdříve dolní rámovou trubku, těsně pod hlavou. Potom jsem musel nechat vyměnit i horní rámovou trubku, ale to už nevím kde a proč to prasklo. Žádnou další destrukci rámu jsem nevyráběl :)

      0 0
    • fousac  

      ze soukromych pozorovani asi nejcastejc (u) sedlovy trubky… pak u hlavovy, pak zadni stavba…

      jestli ti to pumuze, tak me se zatim jediny prasknuti stalo na svaru sedlova-horni, ale to diky dementni konstrukcni chybe, sedlova treubka byla zezadu vybrana, cili ne profil O ale U… a to se pak dejou veci…

      0 0
    • Jenda  

      no nemusis mit zrovna vytazenou sedlovku do nebe aby ti prasknul ram pod sedlovkou. Me 3× kamaradovy ted jeden taky no a prvni ram mi praskl svar zadni patka s vidlici. Jo a pricina je ze vetsina vyrobcu dela to rozriznuti sedlovy trubky smerem dozadu to jest tam kde je to nejvic namahany sedlovkou a jeste se k tomu prida namahani permanentnim stazenim objimkou.

      0 0
    • sax  

      Včera jsem zjistul prasklinu na rámu, fak fak fak. Je to na spodní trubce zadní stavby v místě kde je zpláclá a míjí pláš?. Od spodu na vnitřní straně asi do půlky vejšky. ku.va. Jdu reklamovat.

      0 0
      • Fido Mrlasek  

        o jakou značku rámu jde ?

        0 0
        • sax  

          Author Vision 2003

          0 0
          • Fido Mrlasek  

            Co si budeš dělat? ......... má to cenu nechávat spravovat? Asi jedině v případě citových investic, který si do rámu vložil, co?

            0 0
            • sax  

              Tak jsem to v pohodě vytreklamoval, navzdory některým pochybovačům tady … Rám byl dva roky starej, kolo koupený v Praze u Štěrby. V pondělí odpoledne jsem to tam donesl a o 72 hodin později jsem seděl na svém kole s novým rámem. Všechny součástky přeházeli na novej rám + nový hlavový složení. Kolo jak nový, ale stejně … už to není ten můj bajk s odřeninkama. Uvidíme, třeba ho v sobotu na Manitouovi nějak vylepším :-)

              0 0
              • lempl  

                tvuj ram ma jednu ale zato velko vyrobni vadu… vyrabiho znacka author:))))) kolik najedete km nez vam praskne ram? to je otazka pro vsechny:)

                0 0
                • ravo  

                  Každej nezruší půlku bajku během jedné vyjížďky:-)))

                  0 0
                  • lempl  

                    jako kdyby ja jo :) kolik ste na nem ujeli a pak zjistili prasklinu? u toho authora me to zajima obzvlast- abych mel jistotu ze je artur na...... jinak sel sem do sfinx a doufam ze takovyhle veci uz resit nebudu:)))

                    0 0
                    • ravo  

                      Kdyby u Sfinxe tušili, co je čeký. určitě by ti nic neprodali:-)))

                      0 0
                    • ravo  

                      Kdyby u Sfinxe tušili, co je čeká, určitě by ti nic neprodali:-)))

                      0 0
                    • blue  

                      ja jezdil na arthurovi dva nebo tri roky a nikde zadna prasklina… asi nebude tak uplne na…

                      0 0
                      • sax  

                        Pravda je, že to bylo asi slabý místo, i když to jen moje domněnka. Ten novej rám 2004 má proti tomu 2002 (nebo 2003 nevím) v tom místě udělaný trubky jinak. To „splácnutí“ nebo „prolis dovnitř“ je daleko menší, skoro neznatelný. V podstatě kolem pláště běží ta elipsoidní trubky spláclá tak na 90% oproti předchozím 50%

                        0 0
                      • Thorn  

                        Ja mam (udajne praskajuceho) Authora Spirit 4 roky, navyse tam je 100 mm M vidla, a nepraskol… no ale je trochu tazsi :-)

                        0 0
                • sax  

                  Author tam jsou jenom nálepky, výrábí ho nejmenovaná tajvanská firma, jako všechny ostatní. Nebuď bláhovej …

                  0 0
                  • enjoy  

                    nejmenovana,protoze jeji jmeno nevis.vzdycky koukam jak vsichni vedi ze vsechno je taiwan(nerikam ze neni) a pritom tam na exkurzi asi tezko byli.by me zajimalo kdo tohle roznesl,ze se toho vsichni chytili.

                    0 0
                    • Thorn  

                      Skor by ma zaujimalo, ktora znacka nevyraba na Taiwane, okrem samozrejme toho skutocne „high-end“ segmentu… a garazoviek. A aj tie to varia z trubiek robenych vselikde…

                      0 0
                    • sax  

                      Soudím podle toho, že jsem včera sundal z rámu nálepku „Columbus Zonal“ kde jako poslední řádek dole vpravo bylo „made in tchaiwan“ To snad staší ne ? Nebo že by se tam vyráběla jen ta náleoka ? Hele, ty máš taky Visiona, že jo ? Já proti němu nic nemám, naopak a koupil bych si klidně znova. Authory jezdím už 10 let na XC a maratony a věřím jim.

                      0 0
                      • TinkTink  

                        Heleeed…ja mam na ramu „HANDMADE IN TAIWAN“…to nemas, co? Ty mas strojni vyrobu, co? :o))) (mam meridu :-D)

                        0 0
                        • Thorn  

                          Jeden Taiwan vládne všem Jeden jim všem káže Jeden všechny trubky přivede Na kole je zváže…

                          0 0
                        • myc  

                          tu nalepku tam mam taky. A na vebu meridy se doctes toto: Lidské ruce jsou sice skvělé, ale jedinečná technologie TIG svařování MATTS (Merida Advanced Tigwelding Technology) se nikdy neunaví, nemá nikdy den volna a nemá ani představu o pátečním odpoledni. tak nevim…

                          0 0
                    •  

                      Ta tajvanská firma co dělá Aurory se menuje Merida

                      0 0
                • Darkson  

                  já nmám 2 roky Instincta a žádná prasklina… ale hned jsem to zaklepal

                  0 0
          • kankrlicek  

            Včera na Manitou prasknul Vision kamarádovi ve sváru horní rámové trubky a sedlové. Dokonale – kolem dokola… Dojel to se staženýma půlkama, protože pořád nevěděl, co to tam vydává ty hrozné zvuky. Až teprve v cíli. Pořeší to systémově – půjde do něčeho lepšího. :)

            0 0
            • McBlacky  

              to je docela hustý, jsem si vždycky myslel, že na Visionech se dá už slušně pozávodit…

              0 0
    • o.ndra3  

      Mě teď prasknul rám Merida Big Air, taky na sedlový trubce. Výrobce tam navíc udělal takovou díru. Asi odlehčení. Po 10 000 km. Tak mě napadá, nechcete někdo tlumiče, asi je nebudu brzo potřebovat. SID XC (185 mm) za 3500 Kč nebo DNM AO-22 AR (190 mm) za 1000 Kč?

      0 0
      • fousac  

        ty se po me drze opicis??? jakej si mel rocnik?? me takhle prdla 01… :(

        dejte mi do ruky toho, co tam tu diru vymyslel a osobne ho kousnu do oka, previta…

        0 0
        • o.ndra3  

          ročník 2001, koupeno 2002 modro-stříbrný. Nemáš někde fotku, že bys mi ji poslal na ovilikus@seznam.cz? Chtěl bych to porovnat.

          0 0
          • fousac  

            jestli myslis fotku ty praskliny tak ne… cely kolo bych mozna vyhrab… no zezacatku se objevily dve maly prasklinky na obou bocich, tam co zacinalo to vybrani, pak se zacly nepatrne zvetsovat a najednou koukam a celej svar s horni ramovou je skoro kolem dokola prdlej..

            jeste jakou si mel velikost?? ja to mel ve 20.5" a co sem tak patral po netu, nenarazil sem na jedinej obrazek big airu, cobry (to samy) ani nighthawku (taky to samy), kde by to vybrani bylo, tak se domnivam, ze je to jenom u velkejch velikosti, kde je sedlova trubka dost delsi a vzpery dal od sebe…

            0 0
            • o.ndra3  

              Já mám 18,5". V sezóně 2001 byla díra u všech modelů. Před tím tam byly navářky na košík (99, 00)

              Jinak já jsem zatím ve fázi dvou prasklinek, který se zvětšujou a rád bych na tom dojezdil, než budu mít na něco lepšího. Jak probíhala reklamace? Nechal sis to vyměnit kus za kus? Já bych si asi připlatil na rám Transmission Elite.

              0 0
              • fousac  

                reklamace stale probiha.. vzal sem samotnej ram i bez tlumice a odnes ho do prodejny, kde sem to kupoval… za tejdem mi volali ze reklamaci uznali a ram vymenej, ale ted nemaj za co, ze se ceka na kontejner z taiwanu.. (doufam, ze to bude uz ´03…)

                no snad uz to bude tenhle tejden, at nemusim drtice na silnicce.. :)

                0 0
                • o.ndra3  

                  To jim stačilo vidět rám? Předpokládal bych, že to chtěj vcelku. Mě ale z původního osazení zbylo dost málo: řidítka, řazení a přesmykač.

                  0 0
                  • fousac  

                    presne tak… puvodnich veci tam bylo pramalo.. (riditka, predstavec, vidle a brzdy.. )

                    ale bylo to az po dohode s prodejcem… v tom nebyl zadnej problem..

                    0 0
                • fousac  

                  hura… :)

                  mam ram.. :)

                  vyhral jsem tohle: http://fousac.wz.cz/…g_air_04.jpg

                  a jako bonus i tlumic, hlavovy (ihs) a sedlovou objimku..

                  uz sem na nej celej natesenej.. :)

                  0 0
                  • enjoy  

                    neco mi rika ze techhle ramu u nas moc nebude:-)

                    0 0
                    • websky.cz  

                      ty 04 big airy se u nas asi moc neprodavaji co? u meridy na webu jsem je nenasel

                      0 0
                  • lubos  

                    Ten dolni kus zadni stavby vypada jako z LRS XC Mission :o))

                    0 0
    • Orbis  

      Obecně praskají nejvíc za svárem. Ale pokud je svár poddimenzovaný (to znamená, že materiál trubky je vyšší, než materiál sváru) tak v pohodě prasknout přímo ve sváru.

      0 0
    • Aiax  

      Prasknout muze v podstate kdekoliv. Nedavno jsem videl hezkou fotku: http://mtb.netbox.cz/photos.php3?…

      Mne prasknul ocelovy ram z trubek tange na sedlovy trubce pod upinakem sedlovky. Jezdil jsem s tim dost dlouho nez jsem si toho vsimnul. Tak jsem zajel do nejblizsi dilny se svareckou, kde mi to za pakatel zavarili na pockani. Vyhoda ocele…

      0 0
    • BH  

      praska vsechno, nejvice spodni ramova trubka u hlavove trubky a pak sedlova trubka.Vestsina kol se vyrabi na taiwanu, dnes uz vice v Cine, delaji tam vsechny „svetove“ znacky.Delal jsem dost dlouho s jednou takovou znackou, ani se Vam nesni, jak neskutecne vysoke procento prasklych ramu, jsem musel kazdorocne reklamovat.Kvalita az na poslednim miste na prvnim objem prodeje.Author je z toho pohledu na tom velmi dobre.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.