Zdravím, myslíte že je prasklý rám nebo jen popraskal lak kvůli tomu důlku?
Zdravím, myslíte že je prasklý rám nebo jen popraskal lak kvůli tomu důlku?
Takhle od pohledu to vypadá jen na barvu.
To byla diagnostika pomoci kristalove koule, nebo z rentgenu fotek ?
Tohle opravdu vypadá na lak. Resp. přijde mi dost nepravděpodobné, aby se hliník prohnul a zároveň i takto rozpraskal, nejde to k sobě. Ostatně přijde mi celkově dost nepravděpodobné, aby hliník používaný na rámy takto rozpraskal.
Nicméně jak už tu padlo, té trubce už bych moc nevěřil (ne z důvodu že praskne, ale že se při větším zatížení zbortí).
Tej zdeformovanej trubce bych uz neveril. Jak to vzniklo? To musela bejt rana jako krava.
Moje blbost a špatné těžiště na kole. Ve svahu jsem v podstatě stál na brzdě a pod předním kolem se mi sesunul kámen. Když k tomu chytrému nápadu zastavit se na kameni přidáte špatné těžiště, tak to zákonitě dopadne jak musí. Jako já osobně jsem se v podstatě jen nevinně překulil přes řídítka, jen jsem si sedl na zadek, ale kolo vypružilo a zastavilo se přímo rámem o strom. Pech no.
zamrzí no.
já měl takto podobně bouchlou trubku na mtb oceláku. jezdil jsem další 3 roky, než jsem jej poslal do věčných lovišť (z jiného důvodu). závěr: nebál bych se toho, trubka je bouchlá pouze z části, většina okolního materiálu je ok
Popraskaný na povrchu je lak, co je pod tím, čert ví. Musela by se sundat barva nebo použít rentgen
Potrápil bych to v nějakém „bezpečném“ prostředí a pokud to bude držet, jezdil bych dál
Nic nepokazíš tím, že to osmirgluješ, pak se na to podíváš a jednoduše přelepíš nějakou reflexkou, nebo samolepkou. Budeš mít pak jistotu a klid.
S tou jistotou a klidem bych byl opatrnější. Praskliny bych se ani moc nebál, nezdá se, že by to bylo prohnutý nějak hluboko nebo s ostrou hranou, ale pevnost takhle deformovaný trubky bude nižší. Samozřejmě lepší když je to zboku než zhora, nicméně nějakej kouř na trialech už bych si osobně hodně rozmyslel. Na běžný XC ježdění asi ok, pokud neni nějak extrémně přetěžovaný.
Klidem a jistotou jsem měl na mysli jenom vizuální hodnocení toho defektu :)
Kamarád si na karbonovém rámu na střešním nosiči zlomil spodní rámovou trubku
Zvažoval, jestli má rám opravit nebo vyhodit. Zkoušel ho projet a trochu ne něm poskákat – rám se ani nehnul, z pohledu uživatele nepoznal, že mu jedna trubka chybí. Tak ho nechal opravit a přelakovat a jezdil na něm dál…
Myslím, že letci z dolecop.com tyhle šrámy mají za provozní oděrky
Tak úplně bych nesrovnával vlastnosti karbonu a tenkostěnný hliníkový trubky.
pro poučení, jak se mu to stalo? utáhl matici až moc?
Kdyby měl takhle obouchanou spodní rámovku tak bych byl v klidu, ta se totiž nezbortí. U horní je to bohužel v tomhle ohledu horší… nicméně na obrázcích se to může zdát horší, než v reálu. Navíc tenhle rám nebude žádné ultralight ořezávátko, takže to dost možná vydrží. Ale hodně záleží na jeho hmotnosti a jak moc tomu nakládá.
Tak ono to na ty fotce opravdu vypadá dramatičněji než to opravdu je. Zprvu jsem si toho ani nevšiml a celej den jezdil vesele dál