Jezdíte někdo RS Duke XC u turn 03? Rád bych znal Vaše poznatky. Díky.
Jezdíte někdo RS Duke XC u turn 03? Rád bych znal Vaše poznatky. Díky.
jezdím 04,ale ta je stejná jako 03.Zatím akorát 1/2 roku na v-breake brzdách.Nastavení zpětného útlumu se reguluje v rozmezí asi 3/4 otáčky na pravé noze dole.Docela citlivé nastavení od dost rychlého kopání až po to co se skoro nevrací.Uzamknou úplně ale nejde.U mě má saq asi 15–2cm asi okolo 80kg.supr žehlí.U-turn používám jen když jedu do dlouhého kopce na krátké se nevyplácí tím točit.asi okolo 10 otáček z maxima na normál.Používám do kopce zdvih na 85mmm jinak 100 takže točím méněkrá.Dolů to jde za jízdy v pohodě když chci zvyšovat musím se na sedátko posadit co nejvíc dozadu a po 32–3 otážkách nadlehčit vidli, nebo zapružit.Je to supr žehlička.bere od mravence až po kanál.Opravdu skousne i dost drsné nárazy-skok 1–1,5m a nešla na doraz.fakt supr vidla.Perfektně těsní a stírá nečistoty.fakt nevím co dotat.jedině s ocelovým sloupkem 2050g celkem.Teď budu po prázdninách měnit poprvý olej tak teprve uvidím.je opravdu krásně citlivá na drobné nerovnosti.Když šlapeš v sedle, tak se nehoupe.Když jdeš ze sedla musíš si dávat větší pozor.tam už se někdy shoupne..Napiš co konkrétně chceš vědět a pokud budu vědět tak ti odpovím.
Naprostý souhlas.Mám ´03 a do puntíku platí co je tu napsáno. Myslím si, že problémy by mohli mít těžší bikeři, nad 85 kg, tam už je na zvážení výměna pružiny. Jinak super, žehlí, U turn je fajn, ale používám jen občas. zatím prostě spokojenost.
Dík za vyčerpávající odpověď. Mám možnost koupit tuhle vidli z druhé ruky, tak sbírám informace. Ale jak to tak čtu tak do ní asi půjdu. Na mtbr.com jí taky docela vychválili (až na jednoho). Prý to štelovací kolečko na u-turn je dost fórový plast, je to pravda? Jak to je se servisem na RS v ČR? Někdo to kdysi psal, že je to dost bída.
Servis je hodně velká bída. Mě stratili tlumič. než ho našli tak jim to trvalo 14 dní. Celkově oprava 2 mesíce. Bylo to v seznóně tak si asi představíte, že to docela zamrzí. Mimochodem do dne jsem nedostal žádné vyjádření o oprávách a to jsem tam několikrát volál. Vždy se zeptali na jméno, seriové číslo, ale nakonec stejně nic nepřišlo. Mimochodem stalo se to už v loni takže maj docela skluz. A? žije Bike Live a hlavně pan Boubín.
se servisem jsem v klidu kluci od kořínka z Olomouce slíbili, že na to součástky seženou.Ten plast už je na modelu 2004 zabalen do gumy.asi aby se nerozbil.Pokud mi to křupne vyrobím si svoje kolečko z nějakého kovu.jinak ten plast docela zatím drží.Šteluji to za jízdy.Chce to samozřejmě zpomalit.A zvih nahoru přenést váhu dozadu a sem tam propružit.
Ještě otázka k u turnu. Když měníš zdvih, tak se vidle jakoby „vysunuje“ nebo „zasunuje“? Nebo je pořád stejně vysoká a zdvih je jen „omezen“ podle toho, co nastavíš.
ne vysunuje se a zasunuje.Na levé noze máš stupnici, tak vidíš kolik máš nastaveno.Přitom je zachována charakteristika tlumení i pružení.Prostě je to furt stejné akorát máš nižší zdvih.Netvrdne to.
Kdyz to jde takhle u pruziny, tak stejny system se da pouzit na ty vzduchove vidlice se zmenou zdvihu (jen se zmeni pruzici medium).
u té pružiny to funguje stylem, že plunžer končí šnekem ,který je v té pružině.a tím kolečkem nahoře se ten šnek posunuje v pružině nahoru a dolu ,ale u toho vzduchu teda nevim.Že by v pístu byla nějaká záklopka která by se pna chvilku otevřela a trocha vzduchu by se dostala pod píst plunžru.No ale jak by pak dokázali to aby se za jízdy dal ten vzduch přepustit zpět.Ten systém si opravdu nedokážu představit a velice by mě to zajímalo.Jak funguje systém pružení na bázi vzduchu s měnitelnou výškou zdvihu za jízdy a s tím, že se nemění charakteristika pružení, to bych rád chtěl vědět.
Duke SL U-Turn 04, ale já tomu nerozumím, tak si to z těch manuálů vyčtěte sami. Nákresy byly někde v downloads a nebo v service guides, už nevím..
musím tě zklamat duke sl u-turn je pružinovka.Všechno s u-turn jsou pružinovky.
Charakteristika pružení se nemění u vzduchových systémů např. u Manitou IT. Vzduch se tam přepouš?í do jiné komory.
Fox Talas ma nejakyej 85–125mm regulovatelnej zdvih za pomoci plouvouci komory. Ve Velu to bylo i vyfocene. Ovsem jak presne to funguje nevim :) Tahle vidlicka je moc zajimava.
Tvrdne to , podle manuálu až o 25% , v praxi znatelně ,tak jak to má být.
tak to ani náhodou.v manuálu o tvrdnutí nic není.A když se podíváš na stvbu té vidle tak ti to musý být logicky jasné že to nemá proč tvrdnou.Charakteristika se zachovává-to mluvím o změně zdvihu u u-turn.Já tu vidlu jezdím, tak vím co dělá.
Nevím, za kolik jí máš, v Německu jsem jí viděl novou za 220,– EUR.
Me kolecko U-turn na Psylu prasklo. Ale byla to moje blbost. Menil sem zdvih pri jizde z kopce a rval to silou. Spravne bys to mel delat s nezatizenou vidli… Nevite kde se da to kolecko sehnat a kolik stoji? V nemeckym katalogu stalo myslim neco kolem 900Kc…
kup(se)kundovy lepidlo za 40kc !
To uz 2× probehlo. :-) Ted to prasklo tak, ze se to protaci a slepit znovu uz to nejde… Videl sem ty kolecka este kovovy od jiny firmy, ale v Cechach to asi nesezenu…
a co zkusit nechat nekomu vysoustruzit ?
No, to me nenapadlo! Myslis, ze by to slo? Ja sem na manualni prace uplne levej, ale urcite najdu nejakyho sikovnyho znamyho…
snad jo, nevim jak to vypada
JO to je vono… Dik 25Euro za takovej knoflik… Nevite, jestli se to da sehnat u nas?
Tak vlastnim tuhle vidlu.Je to fakt zehlicka, quli tomu jsem ji kupoval.Kdyz nasednu tak zajede o 1,5 cm (cca 75kg), pri slapani v sedle viditelne ani citelne nezajizdi, ze stoje uz jo.Ja mam plus minus nastaveno neco malo pres 90 podle stupnice na levy noze.Stelovani U-turnem uz popsal krasne vlk.Co mi ale dela vidla je ze klape kdyz se vraci, vetsinou kdyz neni zatizena napr na hrbolu, vice dokopce nez zkopce.Pri sjezdu poradnym to neudela.Myslim ze se to uz i na bikeforu resilo, pry si tukne pruzina,ale nevim. Zatim na ni moc nalitano nemam, neco kolem 1300 km, pac jsem ji montoval na bajka az letos. Dalsi na co musim davat bacha je na packu na stelovani utlumu, je to plastova blbustka zacvaknuta do imbusu a ta moje ma tendenci se tak o 2mm vysunovat, takze po kazde jizde to docvakavam radeji (jinak bych ta asi nenasel:) Jinak pri padech se to ma taky tendenci vysoukat. Az budu na podzim servisovat tak zkusim nalit trosku vic oleje a uvidim, spis uslysim.
A nemuzu najit odkaz v historii, kde se to resilo :-(
mě to neklapá.Máš tam dost oleje?To bzch asi vzreklamoval.Jinak ten dolní útlum -regulátko držíé dobře drží ho taková gumička, měla by jít vyměnit.