• alinceb

    Zdravím,

    uvažuju o koupi vzduchovky, ale momentálně do ní nemůžu nacpat moc peněz. V budoucnu až vyzkouším, tak koupím asi něco lepšího. Teď jezdím RS J2, ale přijde mi, že moc nebere. Na Aukru sem teď našel tohle:

    http://www.aukro.cz/…ox_duke.html

    Nemáte s ní někdo zkušenost? Nevíte co je to za typ? Dá se na ní sehnat Lock Out? Vidli bych samozřejmě nejdřív přetěsnil a vyměnil olej. Popř. co byste doporučili (nechci Suntour)? Díky za rady a náměty…

    Anketa: Jakou značku vzduchovky jezdíte?

    RS
    3x
    21%
    0x
    0%
    3x
    21%
    Fox
    6x
    43%
    0x
    0%
    2x
    14%
    0 0
    • duk  

      Tuhle vidlici bych dneska bral možná na nějákýho veterána, ale ne na ježdění. Bejt tebou bych radši zvážil ten suntour co nechceš (např. epicon), nebo bych chvíli počkal a pošetřil na něco lepšího…

      0 0
    • Vilém  

      No nevim. I kdyz nikdo neprihodi, tak to mas za 600–620,– Kc, k tomu pretesneni, rekneme 1000,–. A to nevis v jakem stavu jsou pouzdra, jak je dlouhy krk, co ma ta vidle za sebou, zda ti sedne tvrdost pruziny… osobne bych do toho nesel.

      0 0
      • alinceb  

        Já měl za to,že Duky sou vzduchovky…těch investic by bylo víc (cca. dalších 300 za lak). I tak mi to přijde jako lepší řešení než Epicon…Za cca 1500 bych měl vzduchovku, která bývala jedna z top u RS. Na délku sloupku se zeptám prodejce…bohužel potřebuju aspoň 23 cm, protože můj rám má 18 vysokou hlavu…

        0 0
        • ememem  

          ako nic v zlom ale si tak mimo ze az.

          jaku top vidlicu mas na mysli? skus sa tu trocha pohrabat v historii. a 10 rocneho jazdeneho duka bych asi fakt nekupoval (navyse na slepo).

          0 0
          • alinceb  

            Mimo sem, to přiznávám. Ale né tak mimo, abych dal 3,5k za podprůměrnou vidli typu Epicon. Hledám ekonomické řešení nákupu první vzduchovky „na zkoušku“. Až budou prachy, mám v plánu něco lepšího…Předpo­kládám, že pokud nebude úplně vymlácená uvnitř, tak by mělo stačit přetěsnění a nová náplň a ve srovnání s J2 na tom budu pořád o něco líp…//pokud se nepletu, tak Duke býval ekvivalentem dnešní Reby…

            0 0
            • ememem  

              ja som o epicone nepovedal ani slovo.

              ano mas pravdu duke boli aj vzduchove (tusimze dokonca dual air) lenze to bolo tak pred cca desiatimi rokmi (mozno rok dva menej). z uvedenho dovodu bych vyrazy typu „spickova“ spred desiatich rokov a „podpriemerna“ z roku 2010 (v akomkolvek paramtre) pouzival opatrne.

              ja som ti len chcel povedat ze kupit povedzme cca 8 rocnu vzduchovu jazdenu vidlu uplne na slepo je imho nie moc mudre. bude to chciet minimalne totalny repas (odhadujem tak 40–50E) a aj tak to asi nebude uplne ono. minimalne bych sa cudoval keby nemala vakel. a co na nej chces akoze vyskusat? ked bude „nejaka“ tak na tu inu novu lepsiu co mas v plane to chces z tejto skusobnej hajtry extrapolovat? to je uplny nezmysel. ja bych sa na to vykaslal, trocha posnoril po forach a kupil rovno tu novu co aj tak chces a do tej doby dorazil tu judy.

              0 0
            • fousek  

              Kdyz narazis na dobrej kousek Epicona tak bude srovnatelnej s levnejsima vidlicema renomovanejch znacek (ty lepsi budou mit navrch jen v tlumici).

              Nejdriv si ho vyzkousej a pak delej zavery

              0 0
        • Vilém  

          Uz je to davno, co se delal, takze mozny to je. Podle fotky mi to prislo jako kolecko na serizovani tuhosti pruziny.

          0 0
        • duk  

          Jetou vidlici s tak dlouhým krkem taky nebude úplně nejsnadnější sehnat, 23cm to už je hodně velkej komín…

          0 0
          • alinceb  

            to vím…vždycky, když se mi někde nějaká líbí, tak má tak 19–20cm…Původně sem před lakem chtěl zafrézovat hlavu, aby byla menší, ale to by změnilo geometrii rámu:(

            0 0
            • Vilém  

              Co myslis tim zafrezovanim hlavy? Napada me zafrezovani korunky, nebo zafrezovani hlavove trubky, ale u obou techto operaci se ubiraji maximalne desetiny mm, takze o zmene geometrie nemuze byt rec.

              0 0
    • vlk  

      Vidlici Duke sice U-turn mám ještě doma. No nevím co je toto za typ, ale bacha dělaly se i oem, které byly pružinové a neměli u-turn.Řek bych, že toto bude pravděpodobně ten případ.

      Vypadá na obr docela jetě, takže když si vezmeš, že jen stíráky stojí každý 160,–Kč za Ks, když si vezmeš, že už budou futra vyglajdaná.No přetěsnění-to je otázka jak to dotyčný myslel, pokud je problém jen v o-kroužcích, tak ok to je za pár korun, ale bacha vnitřnosti tlumiče, ta část vté trubce od pístku co slouží na nastavování zpětného tlumení tak je z umělé hmoty.Pokud dostala náraz o kamen zespodu na to štelovátko, tak to nemusí též těsnit z důvodu prasklé té umělé hmoty ane jenom kůli kroužkům-jen hypotéza. Já mám sice u turn 108mm, ale kdysi jsem právě čet, že ty 80mm vidlice Duke maj kratší nohy než ten u-turn a že právě proto nejde přestavit na 100mm.A pokud je pružinová, tak by to stejně znamenalo novou delší pružinu.Pružinovky Duke byly docela citlivé. Vzduchovky, měli více čitelnou hranku náběhu do zdvihu . Průběh zdvihu -koukni do archivu-někdo tu kdysi dávno někam dával graf.V archivu fotografií jsou i fotky rozborek-ale nejsem si jist kterých konkrétně modelů.Já užž bych do takto staré vidlice asi nešel.Takový Epicon TAD má tlumič dle mne zpracováním lepší-méně umělých hmot i když je třeba u něj zase tlumič vytunit-vyměnit pružinku na záklopce.Pokud na to máš, tak bych si raději upravil Epicona nejlépe TAd a nebo koupil nějakého vytuněného od Milana.

      0 0
      • vlk  

        PS: Jinak designem pro mne srdcovka-u RS pro mne zatím nepřekonaná. Nicméně, na svém fullu mám už dnes Epicona TAD a tato je na kole do práce.

        0 0
    • JSt  

      dyt ti tam jasne pise, ze vidlicu prodava, protoze se mu nevyplati repas :-)).

      0 0
      • alinceb  

        To byl jen nástřel, jestli to má za ty prachy cenu…resultuje z toho, že budu asi dál jezdit na Judyně…a nebo radši na SS:) Od něj aspoň neočekávám, že bude nějak pružit…:)

        0 0
    • kubad  

      aktuálně:

      FOX

      DT Swiss

      Marzocchi

      Duke bych osobně už dnes nekupoval

      0 0
      • alinceb  

        No jo, ale já do toho nemůžu dát 10k (FOX, který by se mi líbil). A na moje kolo by to byl taky nesmysl, aby vidle stála tolik jako celé kolo…:)

        0 0
        • kubad  

          kolik do té vidle chceš dát peněz max?

          0 0
          • alinceb  

            Teď sem přemýšlel o něčem levnějším na otestování (klidně v horším stavu) tak do 2k a kdyžtak upgrade tak na do 5k (Recon, Tora Air, Reba, FOX?). Nepředpokládám, že koupím novou vidli, spíš něco staršího…Možná by mi stačilo si někde pujčit kolo se vzduchovkou…teďka nemám s čím srovnávat, protože TREK je moje první kolo s odpruženou vidlí…

            0 0
            • Vilém  

              …ale o epiconu vis, ze je to sracka:)

              0 0
              • alinceb  

                Na Epicon sem se ptal pár lidí a všichni řikali, že je lepší si připlatit 1,5k a koupit Toru Solo a nebo ještě víc za Recon… Já navíc nechovám důvěru k Suntouru jako značce…

                0 0
                • duk  

                  Tak si připlať, kdo ti brání… nevím proč srovnáváš vidlice v cenovým rozpětí 500–7000kč, je jasný že za víc peněz většinou dostaneš taky lepší- funkčnější vidlici.

                  0 0
                  • fousek  

                    No prave ze to uplne jasny neni, treba Marzocchi vidle fungujou podobne jako ten Epicon co se tyce citlivosti, jen top modely jsou mozna o kapku citlivejsi nez vytunenej Epicon.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Taky dobrý zmínit že Suntour a Marzocchi už třetim rokem leze z jedný továrny, žejo. Stejný vidlice to sice nebudou, ale stejně se mi zdá, že si tam platíš hrozně moc za nápis teď.

                      0 0
                      • Peslezedirou  

                        Nevím jak lepší Marz., ale ty levnější požívají uplně stejné díly jako SR. Měl jsem v ruce jednu Marz., která stála okolo 6ti tisíc, defacto uplně stejná jako SR XCR, lišila se možná akorát tím, že měla vnitřnosti prohozené z leva do prava. Za tu cenu docela zklamání :-(.

                        0 0
                      • fousek  

                        No minimalne je Epicon lehci nez vetsina Marzocchi. M vyrabi tak 2–3 vidle, ktery jsou lehci nez Epicon.

                        ALe zas se musime M zastat ze jejich lepsi modely maj lepsi tlumice, ale to neoceni kazdej a tyka se to vetsinou zdvihu 140mm+

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Když ale srovnáš, jaké vidlice mají v téhle kategorii vidlic lepší tlumič, tak to ani jinde není žádná sláva.

                          U RS pouze Reba a RVL v Team verzi a výše (Race a SL mají tlumič srovnatelný). A to u RVL až od modelu 2010.

                          Recon a Tora tam varianta s lepším tlumičem není vůbec.

                          U Foxe sice lepší tlumič už mají hodně let, ale je to jen pro verze RL a RLC. Rkové verze (32mm vidlic) jsou ošizené a taky lepší tlumič nemají.

                          0 0
                        • milan1  

                          Marzocchi nikdy nemělo extra tlumiče.

                          reakční doba při změnách zdvihu všech systémů založených na SSV byla hrozná, pokročilé funkce jako HS komprese či expanze namají dosud ani nejvyšší z nejvyšších modelů.

                          To, co mají ty nejvyšší bývá dost často holá povrchově neupravená al trubka a útlum u těch nejvyšších jde nazvat pozičně citlivým.

                          Střední třída disponuje tlumiči většinou z produkce Suntouru a modely, které jsou již hodně vysoko mají tlumiče vypůjčené od Epiconů. ty jsou na tom nejlépe a jmenují se TST 2.

                          Nejvyšší model je TST 5 a ten je opravdu lepší, disponuje funkcí locku naprosto stejnou jako Absolute od Manitou, tedy přímým seřizováním High sped komprese. Je třeba uvést, že TST bylo prvně použito u Marzocchi a Absolute je tedy tím druhým.

                          0 0
                    • MlokCZ  

                      Opravdu jsou citlivější? Neměl jsem z top modelů už nějaký čas žádnou v ruce, proto se ptám.

                      Vidlici s menším odtrhem než 5kg jsem viděl jednu jedinou a to upravený pružinový Pike.

                      Jinak jsem nikdy na žádnou s menším odtrhem než 5kg nenarazil.

                      A přestava, že by dnes byla v originálním stavu vidlice s odtrhem pod 5kg, to by mi opravdu konkrétně zajímalo.

                      V originálním stavu už jsem hodně dlouho neměl v ruce vidlici s odtrhem ani pod 8kg.

                      0 0
                      • jonti  

                        Otazka je, proc to tak je? Jestli pro vyrobce neni lepsi utesneni a proto vyssi treni prednosti. Vyrobce predpoklada, ze vetsina uzivatelu vidlic vic nebo mene zanedbava udrzbu, tak chtej dodat vidlici, ktera bude fungovat i za techto podminek. Treba za cenu zvyseni odtrhu z 5 na 10kg.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Kdyby to tak bylo, tak by to bylo ještě celkem pochopitelné.

                          Ale třeba u Foxu je to úplně jinak. Nejdříve zlepšují citlivost, co to jde a dostanou se až téměř k té hranici 5kg odtrhu (do navýšení komprese ta citlivost byla v originále parádní).

                          Tu citlivost pak zabijou navýšenou kompresí, tedy cíleně dají do vidlice prvek na úrovni tlumení, který tu citlivost pošle do háje. Žádné lepší těsnění se nekoná a citlivost je fuč.

                          Takže celé to spěje k tomu, že za horších podmínek naopak dlouhodobě bez servisu nefunguje nic a současně citlivost také není.

                          0 0
                          • jonti  

                            Nerozumim motivaci vyrobcu. U tlumeni komprese nevim, jaky to ma mit prinos? Mensi propadani do zdvihu?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Na význam se musíš ptát jinde, třeba přímo u Foxe.

                              Podle mě to nemá význam žádný a já jsem rád, že to na Talasu mám upravené a žádné omezení kompresí už tam tedy nemám.

                              Propadání do zdvihu nebo při ostrém brždění to neřeší, na to je to k ničemu, protože na to je ten odpor pořád hrozně malý (a jestli pod brzdou mi půjde vidlice ze sagu 3–3,5cm do zdvihu 6,7cm nebo 6,9cm je úplně fuk, to je zcela nepoznatelný rozdíl).

                              Propadání do zdvihu stejně musí řešit vhodný průběh pro dané použití.

                              Jediné na co to může mít vliv je pohupování při šlapání (já s tím v sedle nemám ale problém ani při těch 5kg odtrhu), ale od toho je přeci lock a ne abych to omezoval pořád.

                              0 0
                      • fousek  

                        Zkousel sem par 66RC2 takze pruziny, samozrejme bez jakyhokoliv vzduchu. U ty posledni co sem zkousel a pamatuju si ji dost dobre to byla proste spica, jak ses dotknul riditek tak se hla (samo ze mela SAG uz jen kdyz kolo stalo), ale je pravda, ze majitel se v ni asi kapku vrtal (evidentne to umi) a ma pristup k nahradnim dilum, takze je dost mozny ze takova uz jina nikde neni. Ale i seriovka jestli si dobre pamatuju tak sla hodne pekne, zajimavy je ze treba u vf2 byl uz podstatnej rozdil.

                        0 0
            • ememem  

              co chces furt zrovnavat? neviem ci ta dobre rozumiem ale extrapolovat vlastnosti vidly A na vidlu B pricom jedine co maju spolocne je ze su vzduchove je uplne out.

              a mimochodom fox za 5tis. asi nezozenies ani jazdenu…

              0 0
            • Al Stra  

              neresil bych to a jezdil na judy, dokud nebude na vyrazne lepsi vidli, potazmo na nove kolo

              0 0
            • Mr.Duck  

              No hele, já ti do toho nechci kecat, zkušenosti s moc vidlicema nemám, ale hledal sme toho dost o vidlicích do 5000, předpokládám že tys tu taky něco počet a v tom případě todle vůbec nečti, bo se jenom snažim shrnout co sem tady na fóru našel (a abys neřek že sem zaujatej, tak jezdim Marzocchi, mám i jednu low end suntourku, ale to se nedá házet do jednoho pytle s čimkoliv o řadu a víc vejš, bo to nemá ani kloudný pouzdra a těsnění)

              Čili si to představuju asi takle –

              Každej druhej servisák ti řek, že Epicon ne bo je to suntour takže nahovno, konec konců on by z toho velkej kšeft neměl, rači ti prodá o něco dražší Toru, která má lepší nápis, ale podle toho co tak študuju tady kolem, tak je prakticky ve všem lepší Epicon(sou to jenom moje závěry tady z fóra, ohledně tuněnýho epiconu za 4500) – je lehčí, má citlivost srovnatelnou s foxkama, dá se celkem slušně nastavit, a že by tu byly stovky vláken o tom že někomu odešel epicon se mi taky nezdá, to Reba jich bude mít víc

              Pro mě z toho teda plyne, že kdybych měl kupovat XC vidlici do 4500, tak je tuněnej Epicon jasná volba, a koupit si místo toho třeba jetou Rebu (ta by do 5k měla jít, myslim) která bude cca na podobný úrovni, akorát riskovat že bude mít v háji těsnění nebo v horšim případě pouzdra, za to mi ten nápis rozhodně nestojí

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • MlokCZ  

                Ta citlivost není rozhodně srovnatelná. Dnes nekoupíš Foxku s odtrhem 5kg jako kdysi dávno před navýšením komprese (teď řeším vzduchové Foxky).

                Foxky jsou na tom s citlivostí prostě jednoznačně hůře.

                A Reba to samé, i když tam hodně závisí na konkrétním kousku. Průměrná Reba v originále bude na odtrhu cca 10kg, tedy o dost horší než upravený Epicon, ale sem tam se objeví kousek s odtrhem kolem 7–8kg, který se už hodně upravenému Epiconu blíží.

                Mám doma už třetí Rebu a ten poslední kousek je zatím neupravený a chodí prostě jako vždy hůře než upravený Epicon. A jako vždy půjde časem na úpravu, aby se vyřešila ta horší citlivost (mám jako vždy u-turn verzi, takže průběh ok, problém pouze s citlivostí).

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Dík za upřesnění, já si to myslel, ale neměl sem ani jedno v ruce, tak sem nechtěl moc kecat, ačkoliv to se tudíž ve výsledku taky moc nepovedlo, no )

                  0 0
                • alinceb  

                  Jak to tak pozoruju, tak nakonec stejně skončím tam, kde sem nechtěl – u upraveného Epiconu…:) Včera sem byl na vyjížďce (Liberec-Turnov-Liberec), což je skoro pořád po asfaltu, takže se nedá moc soudit, ale jak byla horší silnice, tak mi přišlo, že kdybych měl pevnou, tak sem na tom líp. O nějakém žehlení a citlivosti na cokoliv se nedá mluvit a ruce sem měl vyklepané až hanba:( J2 mě strašně zklamala, ale od pružiny se toho nedá asi moc čekat:( Další zklamání přišlo, když sem s kolem poprvé vlezl na váhu a na vylezla někam ke 14kg. Lehčí vidle je asi neúčinnější hubnoucí kůra…aspoň že brzdy mi udělaly radost. V jednom vlakně tu na ně někteří kydali neuvěřitelné množství hnoje a přitom mě hodně moc potěšily…:)

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Jo, na vidlici se shazuje váha dobře, já to udělat na XCčku tak shodim aspoň třičtvrtě kila )

                    Co se citlivosti týče, tak sem tu vyčet, že u pružin bejvá lepší obecně než u vzduchu, ale myslim že s tuningem to beztak šecko zustává na těch 5kg

                    A jaký že máš brzdy? )

                    0 0
                    • Evilcleaner  

                      no obecně by to šlo říct pružina vs. vzduch že je citlivější pružina. nicméně vzhledem k tomu, že se skoro žádné solidní pružinovky na xc nedělají (vyjma reconu, který je však spíše ojedinělý, či tory, ale ta je zase těžká), tak celou vyšší kategorii ovládl vzduch, který vzhledem k cenové relac kde se pohybuje je mnohdy velmi kvalitně proveden- citlivý. kdežto koncepce pružina se většinou nyní objevuje v nižším cenovém spektru, kde je tomu i poplatné i provedení, takže žádná extra citlivost se nekoná protože jsou pasivní odpory zvýšené nedokonalostí výroby.

                      0 0
                    • alinceb  

                      Brzdy mám Diatech Anchor…o kramě, když sem se ptal to nahradních dílech mi řekli něco ve smyslu: „Na takový OEM sra*ky díly neseženeš, kup si radši nějaký pořádný…“. Je pravda že cena se nakonec vyšplhala na cca. 2K (jetý brzdy, nový hadice a kotouče Formula), ale to vem čert. Brzdí dobře…:)

                      0 0
    • vili  

      myslím že by to mohl být model duke C, nebo duke XC ročník 2002. Píšou air spring a olejový tlumení. Řekl bych, že ti stejnak ten krk bude krátkej. Taky jsem na ňu chvílu koukal, ale vzhledem k tomu že prodejce ani netuší co je to za vidlu, tak bych řekl že servis ve svým dlouhým životě ani neviděla.

      0 0
    • TC  

      Mám ji na zimákoj a aktuálně na tom jezdím (r 2002). Mám asi 100kg a kroutí se pode mnou jak žížala, citlivost nic moc.

      Pokud nebude potřebovat nic jinýho než výměnu oleje a vyčištění za třeba 500,– od známýho, tak proč ne. Ale pokud by tě to všechno mělo stát 1500 a víc, tak bych se na to vykašlal.

      0 0
    • Hanzz  

      Suntorku urcite neber mam ji ted a po dvou letech ji muzu vyhodit. Ja bych sel do FOX

      0 0
      • alinceb  

        no asi hodně záleží, jak se k vidli chováš, jestli je servisovaná atd…když se o ni nebudeš starat, odejde i foxka…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.