• jIrI___

    Je tu někdo, kdo na téhle Meridě jezdí? Zajímalo by mě, jak se chová zadní stavba. Hlavně jestli není nějak přehnaně aktivní. A taky co říkáte na tlumič. Sice vím 95 mm je nic moc a nemůžu čekat, ale přesto by mě zajímalo, jestli by celý tenhle full mohl být ekvivalentní náharada za mojeho HT Pellse. A vůbec by mě zajímalo jak je celkově to kolo zpracované. Chtěl bych ho na XC ježdění, občas nějaký maraton a samozřejmě vyjížďky po okraji Beskyd. Prostě žádné extrémy. Po několikaté jsem přehodnotil situaci a uvažuju, že bych HT prodal a nechal si jen „nízkozdvihého“ fulla :-). Díky všem za reakce a zároveň si prosím nechte reakce typu „Merida je sračka, na tom se nedá jezdit“, atd. pro sebe :-)

    Anketa: Vyměnit Pellse v profilu za tuhle Meridu?

    Ano
    5x
    100%
    Ne
    0x
    0%
    0 0
    • jonti  

      Podla mna je to velmi dobry bike, zrejme kedze tento system vozili v minulosti aj zavodnici na maratony aj na svetakoch, tak pojde dost dobre. Mne system celkom pripomina Specialized Epic.

      Mimochodom presne tento bike zvazujem aj pre seba.

      0 0
    • mates555  

      kolo to asi nebude špatný…jen bych se osobně snažil vyhnout nestandartnímu tlumiču…

      ale na pohodový ježdění s tímhle chybu neuděláš…

      0 0
      • MlokCZ  

        Na pohodový ježdění bych takové kolo právě nevzal ani náhodou, na to kombinace systém + zdvih + nestandardní tlumič vše je na pohodové ježdění zcela nevhodné.

        Naopak na závody by se o tom kole uvažovat dalo.

        0 0
        • jIrI___  

          V tomhle s tebou naprosto souhlasím. Původně jsem měl plán takový, že si pořídím nějakého enduro fulla se zdvihy třeba 140/140 a HT si nechám právě na svižnější vyjížďky a občasné závody. Pak jsem ale došel k tomu, že mít 2 kola by pro mě bylo zbytečné, protože mám rád delší vyjížďky a fulla bych měl v podstatě jen na blbnutí, na které stejně nezbývá moc času :-). Proto bych rád šel cestou kompromisu, HT bych prodal (tím by se mi taky poměrně znatelně snížily investice do fullu) a pořídil nějaký lehčí, hbitější sportovní full. Je mi jasné, že tahle Merida nebude nic extra pohodlného, ale počítám s tím, že oproti HT přece jen nějaký rozdíl pocítím. Trošku obavy mám z toho atypického tlumiče, ale snad nějaký ten pátek vydrží. Geometrie je tabulkově hodně podobná mojemu současnému Pellsu (Merida má oproti Pellsu horní rámovou trubku o 5 mm delší, celkový rozvor o 15 mm větší), což by mi vyhovovalo.

          0 0
        • gemini  

          Ono taky záleží, co je pohodový ježdění. Já třeba jezdím na „pohodu“ a mám pod prdelí jen 100 mm. Ale vzhledem k tomu, že jsem od nízkozdvyhovýho fulla čekal v podstatě jízdní vlastnosti HT s větším pohodlím než nabízí HT, tak je pro mě zdvyh 100 mm naprosto dostačující. Je to zhruba rok, co jsi mi moji volbu vymlouval, že na pohodový ježdění je 100 mm málo, ale jsem rád ( a to Tě rozhodně považuju za člověka, co fullům rozumí ), že jsem si svoji původní volbu nenechal rozmluvit…

          0 0
          • jIrI___  

            „Ale vzhledem k tomu, že jsem od nízkozdvyhovýho fulla čekal v podstatě jízdní vlastnosti HT s větším pohodlím než nabízí HT…“ Přesně tohle taky očekávám :-). Takže říkáš, že i těch 100 mm je oproti HT hodně znatelný rozdíl v pohodlí a méně znatelný rozdíl ve „hbitosti“?

            0 0
            • kovar  

              ano i těch 100mm je pekelně znát, co se týká pohodlí, pokud nejsou zprzněny tlumičem

              0 0
        • mates555  

          Ono jak se to vezme…to co popisuje tak to nevidím na nějakej extrémní terén..k tomu jakejsi kompromis mezi HT a fullem s větším zdvihem…myslím že vzhledem k požadavkům by tohle kolo mohlo vpohodě vyhovovat…

          jsem řešil něco podobnýho…mám to co mám a jsem spokojenej…zdvih stejnej a upně mě to stačí…ale to si musí každej sám za sebe…jestli se mu vyplatí kolo se zdyvihem 130+ a využije to jednou za čas při výletu do „hor“ a zbytek se stejně drncá po lesních cestách…nebo to má přesně naopak…

          jediná věc který bych se snažil vyhnout je ten tlumič…

          0 0
          • MlokCZ  

            A máš nějaké nejlépe dlouhodobější srovnání se svižným 140mm fullem? Celé je to o tom, že svižný 140mm full pojede klidně zcela srovnatelně s tvojím fullem a přitom nabídne v terénu zcela nesrovnatelnou funkci.

            S využití v horách naprosto nesouhlasím. 140mm je právě hodně znát i na obyčejných lesních cestách, kořeny jsou všude. A tam je to obrovský rozdíl. 140mm dokáže využít každý, na to není třeba jezdit žádné extrémní terény v horách.

            Kdyby šlo o časté ježdění do hor, tak tam by bylo na místě na pohodové ježdění uvažovat i o 160mm zdvihu.

            Samozřejmě pokud někomu jde o závody, tak je to jiná a tam třeba ocení, že nižší zdvih (při srovnatelném typu zadní stavby) pojede třeba o 2% lépe.

            Když třeba srovnám Stereo x AMS Pro, tak pocitově to jede téměř stejně, mimo závody nevidím přínos AMS Pro zcela žádný, chování v terénu rozdíl několika tříd.

            Např. dojezdovou vzdálenost a únavu z vyjížděk mám od HT po Stereo ± stejnou. Čím nižší zdvih nebo až HT, tak tím malinko šetřím síly při přenosu energie při šlapání, ale o to více mě unavují zase otřesy od terénu. Pokud je to trasa celá v terénu (a to nemusí být žádný extrémní terén celou cestu), tak bych řekl, že na Stereu dojíždím unavený nejméně.

            Samozřejmě pokud se nejede pohodové tempo, ale chrtí se, tak rozdíly ztrát energie při šlapání narůstají (zejméně v pasážích typu, kdy se drží ostré tempo v krátkých výjezdech, to se pak ale nebavíme o pohodovém ježdění).

            A v jeho případě se musí rozhodnout on, netrvdím, že pro něj bude lepší větší zdvih. On musí vědět, jestli je pro něj primární ježdění po závodech a tam být o pár pozic výše na nižším zdvihu (a on ani tohle moc velký rozdíl nebude, ale samozřejmě pokud někdo jezdí na bednu, tak je to zcela rozhodující rozdíl) nebo zda si užije pohodové ježdění.

            0 0
            • mates555  

              a co e stane když do toho stoupnu…?? ale jinak souhlasím…

              mám jen asi týdění zkušenost s erou od authora (130 na 130) ale o tom se moc nechci rozepisovat…:-) každopádně jsem si vybral raději GT … každopádně bych se moc rád projel i na force…pro srovnání…jinak moc nemám s čím porovnávat…:-(

              0 0
              • MlokCZ  

                Ze sedla je samozřejmě rozdíl větší. Tohle ale řeší dvě věci. Jednak se prostě jezdí jiným stylem nebo stačí omezit stavbu propedalem nebo jinou platformou. Pak záleží na konkrétním tlumiči a jeho nastavení. Např. kombinace RP23 s compression tune na max + propedal na dvojce nebo dokonce na trojce a může ze sedla do toho dupat jak chceš a pojede to jak HT, tedy samozřejmě až na tu větší váhu. Takže i vyšší zdvih se takhle dá ladit do chrtího stroje. Ale zase s takovým tlumičem to nebude ono. Takže každý si musí vybrat, co preferuje. Ten tlumič udělá mnohem větší rozdíl než rozdíl zdvihů. A samozřejmě zadní stavba udělá také moc.

                0 0
    • antuch  

      já na tom jezdím už druhou sezonu:-)

      Takže na copak se chceš zeptat???

      Já začnu asi takto: Ještě že tam začli montovat ty zamykatelný tlumiče, oproti SPV se zlepšila citlivost (samozřejmě to nejde srovnávat I-Drive bo s klasickým čtyřčepem), na druhou stranu to bere docela dost (já ale tlumič rozdělal a zmenšil pasivní odpory). Zamykání z řídítek je boží , musím však říct, že ho často používat nebudeš. Zadní stvabu totiž víc rozhýbeš jen při silovem spurtu ze sedla.

      Moje kolo má najeto cca 10000. Rám je bez nějaké újmy a to mu celkem dám do těla (mých 90 kg a občas nějaký ten skok). Zpracování dobré, lak drží. Jen ta váha rámu by mohla být jinde…nevím, víc mě nenapadá…prostě jestli to máš na maráče a XC, tak bych se toho nebál, přechod z HT nebude tak strašnej:-D

      0 0
      • jIrI___  

        Máš zvážený samotný rám? Nevím jestli mám věřit té udávané váze 12 kg, vždyť to nebude o moc víc než současný HT :-D

        0 0
        • antuch  

          samotný rám zvážený nemám, ale mně váží celý kolo 11,5kg a je osazený takle:

          Novej Sid, Juicy ulty, XT, kliky XT, kola AC, pláště Kenda Karma, normální doplňky (ne nic drahýho:-D)

          Když na tom byla Reba a Juicy 5, tak to mělo 12kg…takže váha rámu bude počítám tak kol 3 kg:-( i s tlumičem (ten samostatně váží cca 350g)

          0 0
          • jIrI___  

            Ne že by pro mě váha byla rozhodujícím parametrem, ale zajímalo mě, o kolik je zhruba full rám těžší než HT. S tlumičem nebo ložisky zadní stavby jsi zatím žádné problémy neměl?

            0 0
            • antuch  

              s ložisky ani tlumičem problém nikdy nebyl, fakt. A zjisti sem, že krom hlavního velkýho čepu tam sou kalsický ložiska, co se dávaj i do koleček od bruslí. Takže nemusí být origo a tím dost ušetříš při případný obměně. Já to zatím ale ani neplánuju. Vše je v cajku. Ale možná je to tím, že to třikrát za rok rozebírám a čistím a mažu…jako *****:-D

              0 0
            • kubad  

              počítej cca 1kg navíc na fulla

              0 0
    • Deathklaat  

      Rozhodoval jsem se mezi Meridou Mission a All Mountain.Obě kola jsou paradně postavene,ale tim že jsem chtěl něco na all mountain ježdění tak vyhrálo AM.Obě kola jsou osobně zkoušel.Mission je na xc a se svými zdvihy bych se vubec nebál vyjet na nějaký závod.Blíži se to porstě pevňáku akorát se tomu trochu hýbe zadek…

      0 0
    • Lišák  

      Vím, že jsi psal, že chceš nějaký spíše švihovější kolo, ale co tohle? Osobně bych do něho šel. Jen ta barva :-( Pokud by byl tlumič moc kompresně utlumen, dá se upravit. Vidlice to samé. „L“ by Ti mohlo být-kamoš má iDriva „M“ a má 180cm. Ty jsi o něco vyšší.

      0 0
      • pegas  

        barva super:-)..kolo taky…bohuzel ma problemy s cepy a jejich tesnenim…

        0 0
        • mates555  

          Jaký problémy?? to si rád poslechnu…

          0 0
          • Lišák  

            Vrz, vrz, vrz

            Většina těch, co je mají to právě poslouchat nechce:-)

             

            V mém okolí jsou dva iDrivy. Jeden problémy s vrzáním má (ročník 2006), druhý ne (r.v. 2007). Tohle je nový model 2008. Snad už to vyřešili.

            0 0
            • mates555  

              tak doufám že to moje bude vpořádku…už sem ho i párkrát myl a zatím se zdá že dobrý…

              0 0
      • Deathklaat  

        Asi nevíš že u Meridy mission se jedná o zdvihy kolem 100mm…

        0 0
        • Lišák  

          Vím. Však jsem psal, že vím, že chce spíše švihovější kolo…

          0 0
      • jIrI___  

        Do Force bych asi nešel. Ty zdvihy jsou už moc (kdybych si nechaval HT, tak přesně po takovém bych se poohlížel). Od GT by připadal v úvahu maximálně Marathon.

        0 0
        • MlokCZ  

          Rozmyslel bych si, jestli si nenechat HT a k tomu vzít ty trošku větší zdvihy.

          Nižší zdvih jako jediné kolo bude mít více komplikací. Nejen, že to nebude ideální na vše, ale budeš muset mnohem více řešit věci jako pláště (jiné na závody a na pohodové ježdění a užití si fullu v terénu) a pak u fullu je pořád větší šance, že se něco během sezony podělá, takže je dobré mít druhé kolo.

          0 0
          • Lišák  

            Poslední řádek do kamene tesat! Vlastní zkušenost.

            0 0
          • jIrI___  

            Já to zas nějak moc nehrotím – když se něco podělá, dám kolo do servisu a aspoň budu mít víc času na učení :-)). Nad tímhle už jsem přemýšlel dost dlouho, vlastně 2 kola byla první úvaha. Jenže pak jsem si nechal pořádně projít hlavou svůj styl ježdění a vypadl mi z toho právě jen nízkozdvihový full. Druhá věc je ta, že by naši asi neunesli přes srdce, že bych měl doma 2 kola – už teď mám přednášky když si koupím na bika něco nového :-)). A ještě k těm závodům – nejezdím kvůli výsledkům, ale pro tu atmosféru a zábavu, takže mi odpadají takové ty věci jako přezouvaní plášťů atd. Střídám jedině univerzály a slicky na silnici (jaro + podzim).

            0 0
        • Lišák  

          Jsem projížděl bazar a Ty chceš vzít tohle, že?

          Co tohle GT? Podle mailu je to od kamošovy ženy ;-)

          0 0
          • jIrI___  

            Uhodls :-). To GT jsem měl taky v hledáčku, ale je na mě malé (při porovnání papírových geometrií s Pellsem).

            0 0
          • jIrI___  

            Nevíte někdo, kde bych mohl najít geometrie na to GT, ale takové, že by byly nakreslene v náčrtu rámu? Na ofic. stránkách jsem je našel jen vypsané s anglickýma popiskama. Anglicky moc neumím, takže jsem spíš jen odhadoval co je co a moc se v tom neorientoval :-(

            0 0
            • JSt  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • jIrI___  

              Takže to udělám trošku jinak. Byl by někdo ochotný mi přiřadit délky trubek ze stránek GT k písmenkám, které jsou na přiloženém obrázku? Byl bych vám moc vděčný.

              0 0
              • jIrI___  

                Jo ještě jsem zapomně připsat, že se mi jedná o velikost L :-)

                0 0
                • kovar  

                  tak sem teda ještě zkopíruj a  přilož údaje o té velikosti L

                  0 0
                  • jIrI___  
                    • FRAME SIZE: Large
                    • SEAT ANGLE:.......­.............­.... úhel sedlové trubky           
                    • CHAINSTAY LENGTH:......­....... ?
                    • STANDOVER HEIGHT:............ ? (PC translator mi to přeložil jako „zastrašující skutek“ :-))
                    • HORIZ. TOP TUBE LENGTH:… na obrázku rozměr B1 ?
                    • SEAT TUBE LENGTH:......­........ na obr. rozměr A ?
                    • HEAD TUBE LENGTH:......­........ délka hlavové trubky (G)
                    • BOTTOM BRACKET HEIGHT:… ?
                    • WHEELBASE:...­.............­......... rozvor kol (D)
                    • FORK LENGTH:......­.............­... ?
                    • RAKE:........­.............­............. ?
                    0 0
                    • JSt  

                      chainstay length – delka zadni stavby bottom bracket height – vyska stredu fork length – delka vidlice rake – predsunuti predniho kola pred osu vidle

                      to si ale prelozi i clovek, co ang. nemel vubec…

                      0 0
                      • Krocan  

                        nebo goole translator taky:-D

                        0 0
                        • jIrI___  

                          A dal bys mi adresu ne ten goole translator? ;-))

                          0 0
                          • Krocan  

                            ale jiste…nehledej v tom nic slozityho: translate.goo­gle.com

                            a mozes tam prekladat i cely stranky…treba ti to klidne prelozi dejme tomu ebay(ale neni to zadnej zazrak na prekladani knih, ale to co potrebuju diky tomu dycky zjistim);-)

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Takže: a) nepovedl se ti vložit odkaz

                              1. ten google stejně pojmy z té geometrie neumí přeložit, stejně jako kterýkoliv jiný translator
                              2. celá stránka mu taky nešla přeložit, protože to nechtělo načíst obrázek, z kterého si pak v podstatě rozklikneš tu geometrii
                              3. pro příště, než tu někomu začneš přikyvovat a druhému radit, vyzkoušej jestli ta tvoje metoda funguje

                              Nejdřív jsi psal o goole (ne google), myslel jsem, že je to nějaký extra dobrý překladač co neznám :-)

                              0 0
                              • Krocan  

                                oops

                                ad a) vetsinou po sobe kontroluju jestli odkaz jede, ale nak sem na to tentokrat zapomnel

                                ad b) nezkousel jsem tak nevim…

                                ad c) text v obrazku samozrejme neprelozi

                                ad d) budu se snazit

                                ad goole) preklep…ani sem si toho nevsimnul:-(

                                0 0
                      • jIrI___  

                        Díky.

                        0 0
                      • Vilém  

                        Neni to k prekladu,ale na tech odkazovanych strankach jsou vzdy dve geometrie pro danou velikost. Jak to chapat, kdyz se obe lisi a ta druha nema uveden rozvor, rake ap.?

                        0 0
                        • jIrI___  

                          V tom jsem taky tápal. Nakonec jsem vybral tu, kde byly uvedené jednotky :-D

                          0 0
                    • Lišák  

                      HORIZ. TOP TUBE LENGTH:… na obrázku rozměr B1 ?

                      612mm

                       

                      Tohle bych řekl, že bude rozměr „B“ – tedy efektivní délka. Horiz. bude asi znamenat, že je to měřeno vodorovně. Si teda myslím.

                      0 0
              • JSt  

                ses maly decko? neco te zajima, mas internet a chces druhy zamestnavat s banalni zalezitosti :-)). jeste tu nekdy proklamuj, ze studujes vs :-)).

                kdybys alespon hodil odkaz, kde se ten z anglictiny obtizne prelozitelny :-)) popis geometrie nachazi. ale to nam jirik radej vztekle zablokuje smajlika. jen tak dal ;-).

                0 0
                • jIrI___  

                  Hele, já dělám angličtinu všeho všudy jeden semestr. Takže jak mám asi kua přeložit technické údaje, se kterýma si žádný slovník nebo translator co jsem vyzkoušel neporadí. Navíc jich je tam jak sraček a fakt nepoznám jestli je to napsaná třeba skutečná délka trubky nebo naopak spojnice něčeho s něčím. Odkaz je správný, jen si musíš všimnout toho, že v pravém horním rohu je odkaz na geometrii. Vůbec, divím se, že sis toho nevšiml… Odkaz nejde bohužel vložit tak, aby tam ta geometrie už byla načetlá. Na českých stránkách jsem geometrii nikde nenašel. Nikdo tě neprosí abys mi tu radil, takže se tu do mě nenávažej a běž si dělat hňupa z někoho jiného. Kdybych na tu geometrii celkem nespěchal, tak poprosím nějakého známého, jenže je to celkem akutní. A ten tvůj předchozí smajlík byla velmi, ale velmi inteligentní odpověď k tématu, proto ta blokace.

                  0 0
    • rorys  

      Já ji jezdil (3000 D) dokud mi ji neukradli. Byl jsem spokojen jak s pohodlím tak s tuhostí. Není to žádné ENDURO, ale dá se s tím jezdit vše.

      0 0
    • asmodeus  

      Jezdím 3000d druhý rok a max. spokojenost..­...zadek se chová podle toho kolik do něj nafoukáš!! vážím 90kg a žádné kroucení…při zmrazení zadní stavby se chová jako HT a krásně stoupá.Jediný nešvar je utěsnění hlavy…dal jsem bbb(kazetová ložiska)a je klid! Pokud do něj pudeš chybu neuděláš…to je můj názor!!! 

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.