Uvažuju o kotoučových brzdách, Protože jsem se o ně do teď nijak nezajímal – nevim o kterých bych měl uvažovat. Nehonim hmotnost a vážim 99,9kg
Uvažuju o kotoučových brzdách, Protože jsem se o ně do teď nijak nezajímal – nevim o kterých bych měl uvažovat. Nehonim hmotnost a vážim 99,9kg
Muj nazor
s tvoji vahou bych vubec neuvazoval o mechanikach (krome avidu s vetsim kotoucem) a sel bych do hyder, deore za cca 3000 by mely stacit.
já jsem taky těžší váha, mám ty deore hydrauliky a jsou v pohodě
To jsou ty 525? Jinak díky všem za info.
jo
525 nebo 555, ale ty už jsou dražší
525. jsou naprosto v pohode. za tu cenu neni co resit
souhlas :-)
Nekde jsem cetl, ze nekomu pri dlouhym brzdeni rapidne poklesla ucinnost hydr. kotoucovek. Stalo se vam to?, nebo to byla nahoda Prijde mi to divny, proc by si clovek jinak kupoval vec, ktera nebeha tak jak ma.
tak to je na mě fakt moc :-) jedu se projet…
Stalo. Záleží na obložení.
fakt ze jo ! tedka jsem to sel zkusit a mas recht. jdu ty XTRka vyhodit do popelnice?
Hmm, tohle nevim ale jestli to pomuze tak moje mechanicke hayesi s 160 kotoucemi brzdi cca stejne nebo predni mozna i lepe nez hydraulicke hayes s 200mm kotoucem. Sice jsem je skousel jenom na rovine v mensi rychlosti ale nejak velky rozdil jsem nepostrehl. Ovsem, pry desticky byli nejake zapecene, nebo tak neco.
tak to ti neverim ani smykem. 160 mechanika brzdi lip nez 205 hydra od teze znacky. ledaze ta 160 je super serizena a v ty 200 nejsou desticky.
Desticky tam byli, ale pry nejake zasklovatele, nebo co. Kazdopadne, nebylo to nic moc. A jestli brzdeni srovnat s XTR hydrami, tak ty brzdili asi tak 5× lip :)
mne sa to stalo v aute. Ak brzdova kvapalina zacnie vriet, tak sa to stane vzdy. Bod varu novej kvapaliny je tak 250–300 stupnov, u dva roky starej to casto klesne na 150 stupnov.
A ta miniaturna konstrukcia bicyklovych hydraulik imho cekom dobre vedie teplo, takez by som sa necudoval ak kvapalina zovrie.
Na aute totiz jazdis rychlejsie (lepsie chladenie vzduchom), nejazdis z takych strmych kopcov, brzda je ovela vacsia (lepsie chladi) a lepsie izoluje ku kvapaline a nakoniec vaha auta na jedno koleso nie je az o tolko vacia ako u tazsieho jazdca na biku.
Ale musis pocitat asi 80% ide dopredu. Takze u bajku je to tak povedzme 80kg*0.8 = 64kg na predne, u 1.3tonove auta je to na kazdu prednu brzdu asi tak 500kg.
a hlavne u auta toho dost (u)brzdis motorem…
Muj nazor
tendle nazor mam taky. Skusenost s avid 185mm predek=kdykoliv jakkoliv zablokovany kolo-neni problem.Deore 525 sem nejel ale kamos rikal ze to je dobry. Ja mel 555ku na zadku sice asi 8 dni a to sem najel tak 15km v lese z kopce dolu a s novym olejem a deskama a hadici brzdila jak prase od zacatku a to sem ji nemel ani zajetou. Kdybys mel zajem mam ji za 3000.Kdyztak foto http://www.bikerdata.unas.cz/deore555.jpg
Avid CPS se 185mm kotoučem potvrzuju, brzdí dobře. Zkušenost mám s bržděním sebe (80kg)+ vozíku se synkem (30kg), tedy 110kg. Brždění z rychlosti cca 60kmh (z Kohůtky dolů po silnici), žádný problém. Ale nediv se té duze, co ti na kotouči naskáče :-) A pozor, na jakou vidli to dáš, ne každá to rozchodí.
Jo uz tu nekdo zminil tohle? : http://www.cykloprofi.cz/akce.html Jsou stejne jako Promax a Promax brzdi dost dobre.
to logo na třmenu je super, ještě trochu líp pochystat design páky…