ahoj chtěl jsem si vyměnit destičky u kotoučovek XT, ale jaksi jsem je tam nenarval jak jsou tlustý :-)))) tak jsem tam dal zpátky ty sjetý :(
mají se nějak vymáčknout prasátka, ale to mi za boha nešlo
prosím o radu, díkes
ahoj chtěl jsem si vyměnit destičky u kotoučovek XT, ale jaksi jsem je tam nenarval jak jsou tlustý :-)))) tak jsem tam dal zpátky ty sjetý :(
mají se nějak vymáčknout prasátka, ale to mi za boha nešlo
prosím o radu, díkes
Normalne ty prsatka zatlac dovnitr trmenu (melo by to jit vcelku lehce)
Taky jsemn stim zapasil a neuspěšně :-( Zatlačím jednu stranu, vyleze druha… grrr (AVID CODE)
Musíš rozhtahovat oba pístky současně, pak se to nemůže stát.
nj jen mě nenapadlo co tam narvat abych rozahoval všecky 4 naráz… a ještě mám obě ruce levý tak to asi nechám na pondělí do servisu :-)
Starý destičky, to přeci musí fungovat u každý brzd ať mají pístků kolik chtějí. A dobře se to pak i rozepírá pořádným šroubovákem.
aha ty jo… ja vytah starý desky a pačil bez nih :-)
Jediná nevýhoda přes destičky je ta, že někdy nejde zatlačit poslední kousíček (pár desetin mm), což ale nemusí být většinou potřeba, jak kdy (u mojich K24 se 180kou kotoučem a novými deskami to potřeba není, s 203 kotoučem, který je o dvě desetiny tlustší už je).
Nevím to je nějakej podfuck narval sem mezi ty starý desky 2 šroubovaky a rval je tam jak blazen (sem přemýšlel i o tom je tam namlatit kladivem…) a to se ani nehlo :-(
Tak tam dej starý desky i kotouč a nejdřív zabrzdi, jestli si ty pístky tím páčením předtím nezkřížil, občas se to povede a pak s nima nehneš. Ale zabržděním by se měly srovnat a pak to zkusit znova, většinou na to není pořeba moc síly, ale měl bys tím šroubovákem tlačit zhruba uprostřed destiček a ne na kraji.
no dík, ale fakt se to ani nehne a furt tam není místo na ty nový destičky…asi mi nezbyde než je obrousit šmirglem :-(
Vidím, že nejsem sám…:-) oborusit ? to tam mužeš nechat zrovna starý
no právě :-))))))
Skus pozriet sem: http://www.ivelo.cz/…rzd-desticek ten srobovak asi nebude najlepsi, skus nejaky kluc, mne sa tiez stalo nieco podobne, ze bol skrizeny piestik a dost dlho som mu dohovaral..:-( dobre je pouzit silikonovy olej, ked mas vybrate dosticky, pomoze ich to rozchodit. pozri tuto debatu, mozno ti to pomoze http://www.bike-forum.cz/…7/forum.html#…
tak jsem je zkusil oddálit klíčem, mezi starý deksy jsem natlouk šroubovák.....zdálo se mi jakobych tam místo udělal, nasadi nový desky a kotouč mezi ně šel narvat horko těžko a kolo se netočí :-))))) takže tam dám zase ty starý teď už zničený destičky a jdu ven
pokud to nejde povol trochu víčko expanzky na páce, ale je možné že potum bude potřeba zkontrolovat množství brzdovky
to jsem dělal hned, protože mi řekli, že dole hezky oddálím prasátka a nahoře se vymáčkne z expanzky trošku oleje
zkontroluj si jestly jsou už oba pístky zasunuté nadoraz – a pokud ano můžou být desky trochu silnější – ale tohle se moc často nestává
Když jsem měnil u 4 pístu hope destičky,tak jsem jednu starou desku vyndal,druhou tam nechal,dvěma šroubováky oba pístky zatlačil zpět,vsunul novou,pak to samé na druhé straně a bylo to,pokud to nejde,tak vyndej kolo a vsuň tam nějaký plech,ať si nezkřivíš kotouč,já to neřeším,pokud mi to nejde,tak vezmu takovou nafukovací podušku,co se používá na motorky a tím to roztáhnu.
Jak se to vlastně s nastavením vzdálenosti brzdových destiček od kotouče? Já jsem měnil destičky u M525. Ty nové byly samozřejmě silnější než ty původní původní, ale po zatlačení pístů jsem je tam v pohodě dostal. Rozestup mezi destičkama a kotoučem je nejdřív dostatečný, když ale poprvé zabrzdím a odbrzdím, destičky už se do původní polohy nevrátí a lehce lížou kotouč. Po delším laborování to vždycky nějak vyladím, ale jakmile se vrátím z terénu, je problém zpátky a já musím seřizovat znova. Navíc mi kolem víčka expanzky trochu prosakuje olej.
bych si tipl, ze mas moc oleje v expanzce, zkus povolit vicko, vytahnout trochu oleje, zatlacit pistky a potom dolit olej a zasroubovat.
Tohle mě napadlo taky, ale já jsem s olejem nic nedělal (nepřidával jsem).
Nebo to souvisí s tím, že ty originální destičky, když byly nové, byly slabší a tudíž bylo potřeba větší množství oleje?
A jak je to teda s tím nastavením vzdálenosti brzdových destiček od kotouče?
ad olej … jo
desky roztáhni co nejvíc a při brždění si samy nastaví potřebnou mezeru (musíš mít nasazené kolo s kotoučem :) )
Tak problém se nějak vyřešil sám. Nový desky se asi obrzdily a ani olej z expanzky už taky neprosakuje. Jen jsem si teď všiml toho, že páka přední brzdy (tam jsem desky vyměňoval) zabírá o něco později než páka brzdy zadní (tam jsou desky původní). Nejsem si teda stoprocentně jistej, jestli před výměnou zabíraly úpně stejně, ale chci se zeptat: Je možné moment záběru páky nějak nastavit?
jo odvdušněním
svezu se na tomhle threadu:
koupil jsem nový destičky do Hayesů a zatlačil prsátka jak to šlo až se mi podařilo nasadit nový destičky. Bohužel brzdy brzdily neustále i na tom maximálním roztažení prasátek. Kámoš mi poradil upustit trochu brzdovky- nic prsátka dál neustoupily a brdy přibdržďovaly dál.
změřil jsem posuvkou sílu toho ocelovýho plátku(oceli na který je naisovaný brzdící materiál) starý destičky a pak nový a vyšlo 1,9mm u starý a 2,1 mm u nový. To je 0,2 u jedný a 0,4 u páru. Vzal jsem to brusným papírem a po 15 minutách usilovnýho broušení na plocho jsem obrosil nejdřív 0,05 mm barvy, pak 0,05 mm ocelovýho plátku a nakonec i 0,1 mm brzdícího materiálu.
pak jsem destičky namontoval zátky a konečně to brzdí jen když to
chci
:)
dobrý strory ne?
Napiš výrobce, ať to nekoupim taky!
noxon – jinak po tom obroušení brzděj moc dobře – jen byly na začátku moc tlustý
jak poznam že jsou sjete destičky?:-D
že se na ně třeba podíváš, ne?
výrobci píšou pokud je na nich míň než 0,5mm brzdového obložení.
v praxi dokud tam trochu je tak se dá jezdit.
mam avid juicy 3 a tda totalně nechapu jak je mam vytahnout:-D
Tady je hned na začátku článku popsaná výměna destiček ;-)
oživím tohle téma…vyměnuju teď taky destičky na svých Avidech 3. Podařilo se mi jeden pístek šroubovákem zatlačit úplně ale druhý nejde ani trochu. Z obrázku v tom článku nejde poznat zda-li jde hýbat s oběma nebo jen s jedním. Když tam nasadím destičky tak se mi tam tak tak vleze kotouč :(
dík za radu
Měly by jít zatlačit oba, pokud nejsou brzdy přeplněné. U mých AJ7 tomu jde pomoct tím že se brzdová páka „přecvakne“ více dopředu do servisní polohy. Ale je potřeba fest síla/páka.
no fungovaly normálně tak přeplněné asi nebudou, zkoušel jsem se do toho opřit plnou silou ale ten jeden se prostě nehne :(
Goldfren píše „vyměnit, jakmile tloušťka brzdné plochy klesne pod 1mm“. To myslím ani nebudu vytahovat z obalu a rovnou vyhodím … :-)
Goldfreny už nikdy, i na nových je strašně málo brzdný plochy (1,9 mm) a ještě k tomu mi ani nepasovaly do brzdy (Tektro Auriga), musel jsem je obrousit na brusce.
Přikládám obrázek sjetých Shimano M08 resin, kdy už by se asi mělo měnit – 0,6 mm a pružinka mi už občas kecala do brždění, ta má tloušťku 0,5 mm.
tak ty už mají vážně asi dost. Na ORO měla orig. pružinka asi 0,35 mm a stačilo to, o něco to prodlouží životnost. Nový desky snad ani víc než 2mm obložení nemají, nebo jo ? I Fastopy měly tak nějak, Doufám že Goldfren tak zlej nebude, asi mě čekají nějaký alpy a až odejdou Fastopy přijdou na řadu.
Nemaj, je to ± stejné u všech značek (třeba Koolstopy jsem naměřil 1,9–2,1 jak v kterém místě).
Az budes brzdit pistkama tak men :D
mno asi už brzdim, mam na nich nalitano 2500km…tak nvm
kilometry jsou hodne zavadejici .. mam nalitano skoro 5tis a desticky jsou sjety tak na pulce .. ale je fakt ze brzdim vetsinou jen za sucha a moc nesjezduju pac na rovne hane to moc nejde :-D
Po dvou zápasech jsem vymyslel.
záleží i na rámu)
Vejde se, nic nedrhne, trochu se ojede a obdobně se vymění vnitřní deska (cca 3.min. bez zápasu)
Ja zapasil dneska, na roztazeni pistku se mi osvedcil plochej 13ka klic, ma rozmer cca. jako pistky XT brzd. Roztahnout sly celkem v pohode.
tak u elixírů jsem je tam dostal nějak vždycky, je tam ještě jedno riziko, že se ti zatlačením pístků totálně zavzdušní brzdy :-(
Já měnil destičky poprvé v minulém týdnu, brzdy Avid Elixir 3. Přední šla bez problémů, zadní vůbec, ani za nic se nedařilo roztáhnout pístky tak aby se mezi desky vešel kotouč a volně se točil. Po 3 hodinovém trápení jsem upustil trochu kapaliny přes šroubek na páce a pak to konečně fungovalo. Jsem zvědavej, co bude při další výměně…
Ona brzdovka časem nasává vodu, takže ji v okruhu přibývá. A když člověk po 1–2 letech mění desky občas zjistí, že tam má moc kapaliny …Já při výměně desek používám stříkačku ( u Juci3), kterou připevním na expanzku, a jako bych odvzdušňoval. A to slouží jako další expanzka a pobere to co přebývá. Samo že tam musí být trošku kapaliny a vzduchem hore, aby jsme nepustily vzduch do systému .o)
V podstatě podobný princip, jako u aut …
Problém u Avid XO Trail (4-pístky), pístky roztáhnu v pohodě (zkoušel jsem přímo pístky plastovou montpákou i přes starý desky),
kotouč tam sedne (dře, ale to si předpokládám sedne), ale páka u brzdy je úplně tuhá. Po nahození starých destiček je to v pohodě.
Kde je problém?? Moc kapaliny?