ahojte všichni, pokoukávám po novém rámu a určitě by to měl být full. Ale jaký? V čem je rozdíl. Jezdím pohodové dlouhé vyjížďky a mám rád rychlé sjezdy. Dík za rady
ahojte všichni, pokoukávám po novém rámu a určitě by to měl být full. Ale jaký? V čem je rozdíl. Jezdím pohodové dlouhé vyjížďky a mám rád rychlé sjezdy. Dík za rady
Jednočep je mrtvej. A zachránit ho můžou jedině inteligentní tlumiče který z něho udělaj HT…
co to meleš za nesmysl, mám jednočep Cake vod Geryho, je na tom tlumič Swinger SPV od Manitů a je to citliví nebojim se říct skoro jak na pružině…
Skoro…
4 čep je trochu tvrdší, potřebuje větší ránu než začne makat. Jednočep je zas spíš žehlička, ale záleží u něho hlavně na tlumiči jak je tvrdej. jednočep bere jednoznačně víc, je pohodlnější. U jednočepu je docela dobrý když máš tlumič min. se štělovánim zpětnýho chodu nebo lockout. Mam jednočepa s průmyslovim ložiskem a tlumičem RS SID. Mam cca 81 kg a nemůžu říct že by se to kdovíjak houpalo – jezdim i silnici, tak ten rozdíl dokážu dost vnímat. Sem s nim spokojenej, na brouzdání po horách je super. Hlavně proto, že je, jak už jsem řekl, pohodlnější než 4 čep a víc bere – si myslim :-).
Co to placas!!!! :000
ze života brouka ;-)
Necitlivy 4 cep je tak mozna Giant NSR, ale ten je tak delanej schvalne pro svihare. Jinak FSR je podle me (a myslim, ze nejen podle me) to nejcitlivejsi co zatim vymysleli. Je znat i rozdil z prepakovnyho jednocepu ala Kona, natoz z jednocepu. Vyhody jednocepu jsou mozna tuhost a mensi naklady na loziska. Ale tim to konci.
Nazdar experte. Zkus mi jednoduše srovnat přepákovaný jednočep (Kona,Giant VT – ten se mi moc líbí) s čtyřčepem, případně s jednoduchým jednočepem. Zkušenosti mám pouze s jednoduchým jednočepem, tak jsem zvědavý na info od někoho, kdo zkušenostmi "oplývá"více. IMHO: všechny systémy se polohováním čepů a umístěním tlumiče dají postavit citlivě i necitlivě
No prave:( By to chtelo asi posuzovat konkretni ramy a nastaveni. Me se zda FSR zaves takovej nejcitlivejsi. Jednocepy mi prijdou malo progresivni, coz se treba prepakovanim (Benest) nebo tlumicem da dohnat.
Tak třeba tvoje oblíbené FRS kontra VT a Kona
Na VT jsem nejel. Jinak FSR vs. Kona = viz. vyse.
Tam jsem se dočet, že něco jde poznat a že FSR je best. (Dle mě je nejlepší barva kola žlutá:)
Nevim co je to NSR a FSR, ale ten Giant na kterym sem jezdil byl 4 čep a měl tlumič svisle, tj rovnoběžně se sedlovou trubkou. Bylo na ní i uchycený přepákování. Tvrdý to bylo poměrně dost, jak sem řikal. To? moje zkušenost.Já osobně to beru z pohledu XC.
Takze, za prvy je to NRS a ne NSR a je to pravdepodobne to co si jel – Je to udelany tak, aby tah retezu pusobil proti pohybu zadni stavby a navic musi bejt tlumic nafouknutej na NO SAG – nesmi se ponorit pri nasednuti – jinak se to houpe… Jinak by bylo dobry, kdyby, kdyz nekdo radi nekomu jinymu aspon rek co to bylo za bajk a nastaveni – je s podivem, ze tvoje projizdka na jednom ctyrcepu a k tomu jeste NRS te vede k tomu, abys hazel vsechno do jednoho pytle a vlastne tak ostatnim, co se nevyznaj predkladal nejakou svou mylnou predstavu… Tohle tady dela dost lidi a myslim, ze na to i spousta lidi treba doplati(mozna)… Kazdej nemuze vedet vsechno – dokonce ani ja ne :) ale snazim se vystupovat sebevedome jen ve vecech kterejm rozumim nebo mam zkusenosti – nebudu nikomu predkladat – ze sem jel na tamhletej silnicce a byla takova, kdyz tomu nerozumim… Jinak nic proti tobe… :) Vsetko dobre aneb co sme si to sme si…
:-) v podstatě máš pravdu. Ale ne uplně, páč i když sedneš na oba systémy, bude ti vyhovovat nejspíš jen jeden. No a když někdo jinej sedne na oba systémy, tak mu taky nejspíš vyhoví taky jen jeden. No ale co když každýmu vyhoví ten druhej systém? Pak to tedy znamená, že oba mají pravdu, v podstatě tu svojí ale. No ale kde je teda ta správná pravda? :-) Tim chci říct, že mi vyhovuje jednočep a nechci tim říct to, že 4 čep je na prd – ani sem to nenapsal, pokud si vzpomínám. A teď babo raď :-)… Jinak proti tobě taky nic nemam :-)
„4 čep je trochu tvrdší, potřebuje větší ránu než začne makat. Jednočep je zas spíš žehlička, ale záleží u něho hlavně na tlumiči jak je tvrdej. jednočep bere jednoznačně víc, je pohodlnější.“ Možná, že kdybys to napsal ve stylu, že konkrétní kolo je tvrdsi nez jiny zase konkretni, nic bych nenamital – ale me proste prijde ze sebevedome prosazujes nazor – kterej obecne neplati… Jasne, ze kazdymu vyhovuje neco jinyho, Souhlasim s tebou, ze NRS s no sag je urcite tvrdsi nez kdejakej jednocep… Je to jako kdybys zkousel sekacku z tesca a rek, ze celopero je na nic pac nefunguje a je tezky jak krava… Pral bych ti svezt se na poradnym ctyrcepu(norco, spesl), myslim, ze bys prehodnotil svuj postoj. Jinak porad – nic proti :))
ze by byl jednocep pohodlnejsi nez ctyrcep, to se mi nechce vubec verit. Neni sebemensi duvod, aby tomu tak bylo. Hlavni cep je umisten prakticky stejne, pouze ctyrcep ma pred zadni osou jeste cep navic, ktery meni trajektorii zadni osy (k lepsimu) a zajistuje aktivitu zadni stavby pod brzdou.
… jenze to je krasna teorie a v praxi je to tak nejak vselijak… stejne zalezi nejvic na majiteli co si vsugeruje …
a co sis vsugeroval ty?????? :-))
Ach jo, proc me tu nikdo nechape… Priste nez zareagujes, tak si prosimte precti na jakej prispevek reaguju a tak – zjistil bys, ze tva odpoved postrada smysl – Zacatek myho prispevku je zkopirovanej od brouka_pytlika, kterymu se snazim vysvetlit, ze jednocep je horsi – v citlivosti nez 4-cep…
no jooo nooo poráád… ukecali ste mě :-))
díky, to je pěkný názor. Taky si myslím, že jde o pohodlí, užmi není 18 a záda fakt bolí. dyž na tom sedím třeba 8 i víc hodin, koukám po pohodlí. U RB Speedstera nabízí nějaký tlumič s lock outem. Je to sice thajvan, ale žeprý zdařilá kopie. Jak se to za jízdy zamyká? Nařiditkách to asi není, že?
Mám RB Speedster s Manitou QRL a zavírání používám minimálně. V terénu se chová dobře a můžu ho srovnávat i se čtyřčepem (GT LTS) a nějakej extra markantní rozdíl tam nevidim, možná se trochu zavírá pod bržděním ve sjezdech, ale jinak pohoda. Ve sjezdech je lepší nebrzdit :))
Ten zavírací tlumič co tam dává RB myslíš asi X-Fusion 02RL, že? Ten by měl být v klidu. Zavírání (manipulace s páčkou) není kdovíjak komfortní, ale používat se dá. Navíc jak říkám, skoro ho nevyužívám…
Pro mě naopak čtyřčep vede nad jednočepem. Když zestručním moje postřehy: Jednočep mi nikdy nežehlil, kope do zadku, houpe se při šlapání a také ze šlápnutí požere dost energie (pokud nemáš zapnutý dobrý Pro Pedal), čímž se stává „línějším“. Musíš na něm mít výborný tlumič aby to nějak fungovalo. Pro jednočep hraje plus jedině jednoduchost a téměř bezúdržbovost čepů.
Naopak čtyřčep je citlivý, zároveň se tolik neprohupuje při šlapání a je živější po šlápnutí. Nevýhoda je poměrně časté opotřebení čepů.
Samozřejmě nějaký jednočep může být citlivější než nějaký čtyřčep a nějaký čtyřčep může být línější než některý jednočep. Tady dávám své postřehy, nechci vyvolat flame. Stejně jako brouk, jela jsem taky jen pár systémů a takový z nich mám pocit.
Koukám, že už reaguju na mrtvý příspěvek.. :-)
Jen to stále platí.
A taky neplatí jedna věc …Pro jednočep hraje plus jedině jednoduchost a téměř bezúdržbovost čepů… A co GT, Moongose, nebo Scott ? Jednoduchý to rozhodně není.
jednocep se zavira pod brzdou a pod zaberem. Ctyrcep je aktivni vzdy, ma lepsi trajektorii zdvihu. Celkove je funkcnost ctyrcepu lepsi. Vyhoda jednocepu je jednoducha konstrukce a vetsi tuhost, minimalni udrzba.
Driv jsem taky tvrdil ze se jednocepy obecne zavirej pri brzdeni, ale minulej tejden sme byli litat na sjezd trati v Krupce. Mam DeHackovyho Big Hita – coz je 4-cep a kamos jezdil s Dh eRBeckem – na jednu jizdu sme to prohodili – nepoznal jsem absolutne nic… :-)
To jsou ty chybejici zkusenosti :)
Jasne, ze kdyby to bylo prekazkou, tak jich tolik snad nejezdi. Snad.
Na kolo, ktery ma byt pevny a obcas pobrat nejakou tu prdu, bych si to dal. Ale takovyho fulla nepotrebuju.
sorry, ale mohl by mi někdo teoreticky vysvětlit proč by se měl jednočep zavírat při brždění?
Velmi jednoduse? Najdi si to v historii. Bylo to tu vysvetleno vickrat.
jo už jsem si to našel ,ale i tak mi to není až tak jasné -když mám pák .a na jejím koci uchyceno kolo brzda je na té smé tyčce tak to místo mezi koncem a brzdou je na jedné pevné části, takže by mělo docházet akorát k namáhání té části páky od čepu do zadu a nemělo by to ovlivňovat snad chod tlumiče,ne.Ohledně fullů jsem docela amatér tak toto nějak nechápu.Mám teď namysli systém co je u Canondale jekyl.
Jekyl je snad uplne obycejnej jednocep, ne?
jasně že je.
No a tam je prece cep, zadni kolo, brzda i tlumic na tom samem rameni ⇒ vsechno souvisi se vsim :)
Konečně pořádnej mátro na prostudování.
Vis jakej je rozdil mezi kapitalistou a komunistou? Oba Marxe cetli, ale jen kapitalista pochopil :)
Nestaci to jen precist. To jeden turista, ktery to vsechno vedel si nakonec koupil Meridu :)
Říkám prostudovat, né pročíst ;-)
Co mas proti Meride?
nechapu jak muze bejt 1cep tuzsi nez 4cep nebo 4rameny system(kona,trek,k2) kdyz je uchycen jen v jednom bode narozdil dvou bodu u 4cepu.
to aj mne zahadou… ale kazdy to tu tvrdi, takze to musi byt pravda:-)
je zahadou ze to ted netvrdi nikdo, asi zacali premyslet:-)
jednoducha logika, pevna trubka je tuzsi nez lozisko a ctyrcep na oproti jednocepu o par pohyblivych spoju na vic.
to mluvis o HT ne? navic trubky na zadni stavbe nebudou tuzsi nez cep uz kvuli sve delce. dva paralelne umisteny cepy musej bejt pevnejsi nez jeden. pruser je ze ta tvoje „pevna“ trubka drzi jen ne jednom cepu(bodu) a namahani se nerozklada na oba cepy. proc myslis ze spesl demo je krizenec mezi 1cepem(umisteni tlumice) a 4cepem- snaha o vetsi tuhost.
promin ale jeden vetsi cep bude dost mozna tuzsi nez dva mensi.nevim to jiste,nepocital jsem konkretni pripad. a jako demo pokud vim je sjezdak,takze snaha o vetsi tuhost je docela rozumne na miste:-)
v pripadec nrs vs. sovereign to rozhodne plati preztoze sov. mel mnohem vetsi cep. a na tom demu se predpokladam shodnem.
kdyz porovnam moje dva fullovy ramy, musim souhlasit.. (minimalne u tohohle konkretniho pripadu) starej ram jednocep s celym pevnym trojuhelnikem zadni stavby zavesenem na jednou cepu mel rozhodne mensi vule a min se kroutil nez ram novej, kde pribyly navic tri pary cepu + vahadlo…
a prijde mi to logicky… aby cepy fungovaly, musi v nich bejt vule.. kdyz se to secte, dostaneme uz slusnej vakl a prostor k pohybu…
a když to podtrhnem pár skočkama a dropama tak ta vůle začne bejt opravdu velká :-)
cas ukaze..
Jak naco, jak pro koho. Tohle vypadá na VP , FSR ,nebo nejakej jednočep s přepákovánim.
Pánové a máte někdo praktickou zkušenost s Trekem Fuel Ex 7 nebo 6? Jak se chová a zda jde s tím jejich tlumičem DRCV jezdit i teréní sjezdy.
Je to stále přepákovaný jednočep nebo co to je? Čep v ose náboje (kvůli vlastnostem)
Vahadlo, na kterém je osa zadního kola, je spojené s rámem přes jeden čep. Takže jak to chápu já … je to jednočep. Moje zkušenosti s tímto systémem (koncernový bratříček GF) jsou vesmě kladné. Trochu se houpe do šlapání, ale pěkně žehlí. Zřejmě díky čepu v ose náboje minimální tahání za řetěz a tuhnutí pod brzdou. DRCV mi připadá jako výborná věc a kdybych teď kupoval tlumič, bral bych ho.
Je to přepákovaný jednočep. Důvod čepu v ose už popsal eredin, ale s taháním za řetěz to myslím nemá nic společného.. Mám Fuel EX 8, ale s klasickým tlumičem. Jsem trochu v rozporu s eredinem a to v tom, že mně tlumič při šlapání houpe minimálně. Je to prostě takový sportovněji střižený full.
Přesně tak. U jednočepu je úplně jedno, jestli ten čep přepákovaní bude v ose zadního kola nebo kdekoliv jinde. Vliv na tahání řetězu bude mít u jednočepu pouze umístění hlavního čepu otáčení.
A tahání za řetěz je tady u toho rámu takové průměrné, ani velké, ani malé.
Aha takže tahání neznám protože hlavní čep je na úrovni prostředního převodníku, kterej jezdim asi tak 95% času.
Houpání naopak znám. Zrovna nedávno sme jeli s kámošem vedle sebe na úplně hladkym asfaltu jeho maestro se ani nehne, muj tlumič pořád tak o centimetr v pohybu.
Mne 6.5 (2008) taky houpala minimálně. Teda alespoň proti Meridě 96 – tam jsem měl málem mořskou nemoc.
Právě mně zajímá, jestli je mezi něma (stará 6.5 a novým 7) nějaký rozdíl nebo se to chová stejně. Rozdíl jsem našel jen v umístění čepu.
Rozdíl je jednak ABP (zadní čep v ose kola) a Full Floater http://www.youtube.com/watch…
Tak třeba zrovna full floater mi připadá jako dobřevypadající, kolaprodávající, marketingová záležitost která na funkci nemá vliv. Prostě spodní čep tlumiče trochu uhybá tak horní musí urazit delší dráhu → delší vahadlo.
Jo to netuším. Nějaké vlastnosti to nejspíš změní, jen je otázka v jaké míře…
Má to vliv na průběh, ale ten průběh co ten Trek má, tak není problém udělat ani bez full floateru, takže souhlas.
Jinak ale ten Trek chodí slušně, patří k tomu lepšímu na trhu.
Jako chrt se mi osvědčil, ale dá se s ním i terén s menšími max 0,5m výšky a 1,5m do délky skoky? To jsem nestihl vyzkoušet. Najel jsem na něm cca 500km.
To nejsou skoky :). Nevidím důvod, proč by to nemělo jít.
btw. teď jsem si všiml tvého nicku a vzpomněl si na destičky :). Kdybys to řešil trochu dřív, tak by nebyl problém tě na mojem EX 8 nechat projet, teď už bohužel v Ostravě moc nebudu, zase až v září.
takové skoky neexistují ;)
To si na všech kolech na trhu jel ? Nebo máš nějaký grafy průběhu jednotlivejch systémů a výš jak má vypadat ideální ? Zajímalo by mě třeba jak je na tom moje HIFI proti ostatním.
Jel jsem hodně fullů, ale samozřejmě je to pořád menšina toho co je na trhu.
V Linkage je pak v tuhle chvíli 775 různých rámů.
A je důležité mít více praxe, kterou pak srovnáš s modely. A pak následně díky tomu lze z modelu dost vyčíst (ale stejně zdaleka ne vše).
Ideální průběh neexistuje. Pouze znám průběh, který mě nejvíce vyhovuje. Tohle je ale dané více faktory jako stylem jízdy, preference každého, co se na tom jezdí, atd.
Tady je ten Trek a to konkrétně EX8 2010.
To a(mm/mm) na grafu je zdvih kola/zasunutí tlumiče ? Nemáš graf pro GF HIFI 29 2010 ? … Nechce se mi kupovat Linkage :) Nebo pod jakym nazvem to googlit ?
je k dispozici i freeverze :)
I free verze má přístup do DB, jen se tam musí asi registrovat mail (nevím přesně, mám už hodně dlouho koupenou verzi).
Mozna hloupa otazka ale muze mi nekdo vysvetlit rozdily v tech prubezich? lze z toho poznat prubeh ramu (houpavost atd)?
Dik
Houpavost jen z průběhu rozhodně poznat nelze, to ovlivňuje dalších více faktorů, kde některé ale zase z modelu vyčíst lze (třeba pedalkick).
Průběhy takhle obecně vysvětlovat není jednoduché. Tam není podstatné pouze to, že přepákovací poměr roste nebo klesá, ale také velmi důležité jestli je křivka konkávní nebo konvexní. A některé průběhy se chovají hodně specificky.
A do toho všeho to ještě velmi ovlivní tlumič.
Myslím, že bez větší praxe, kdy budeš mít srovnání více průběhů s chováním v praxi a ještě nejlépe pak více tlumičů na stejném rámu (abys dokázal odlišovat vliv stavby a tlumiče), tak není možné se pouštět do nějakých větších závěrů z grafů z Linkage.
Jop myslel jsem si to co jste chlapci napsali… Jeste kdyz jsi narazil na tu konvexni a konkavni krivku v cem se lysi? (vim jak vypada konvexni a konkavni spis mi de o to co to znamena )
Jen abych mel vseobecny prehled Dik
Např. když budou dvě křivky se stejným lev. ratio na počátku i konci zdvihu. A dejme tomu, že obě rostoucí, tedy degresivní průběh.
Tak ten konkávní bude mnohem progresivnější než ten konvexní průběh.
aha – napr sting bude tim padem jeden z progresivnejsich…
Ještě je třeba sledovat i absolutní hodnoty, nejen tvar křivky. Sting je pouze dle tvaru křivky poměrně progresivní průběh i přes cca první 2/3, kde je lev. ratio rostoucí.
Když ale koukneš na čísla, tak ta křivka je pouze z 2,56 pro minimální lev. ratio na počátku zdvihu a 2,75 pro maximální hodnotu cca ve 2/3 zdvihu.
A proto ta stavba zase až tak moc progresivní není, příliš malá změna.
Koukni pro srovnání třeba na staršího Blura (2005 model). Ten je mnohem progresivnější. Tvar křivky je podobný, i když se ta křivka mění z rostoucí na klesající už o něco dříve (to udělá část z té větší progresivity). Hlavně ale je tam mnohem větší změna (max. lev. ratio 2,72 a minimální 1,82).
A srovnej si třeba Stereo 2008×2010. Ne moc velká změna křivky a 2010 je o dost progresivnější.
A 2008 i když je celá křivka rostoucí, tak to není zase až tak málo progresivní (u výsledků vždy myslím co to udělá v reálu včetně tlumiče).
A k tomu srovnej Cube AMS 125 2007, co tam také má model. Změna v hodnotách je o něco menší než u Sterea 2008. Ale právě díky tomu, že to je konvexní průběh (a Stereo 2008 konkávní), tak AMSko je jedna z nejméně progresivních staveb na trhu vůbec (samotná stavba je samozřejmě degresivní, opět mluvím výsledek s tlumičem). Stereo 2008 je oproti AMS 125tce mnohem progresivnější.
Spousta věcí se ale jen z modelu nevyčte vůbec. Třeba Stereo (dávám ho jako příklad, protože ho znám perfektně včetně přesných rozdílů 2008×2010) má poměrně nízký pedalkick (tedy řetěz ho moc nezamyká), horstlinkový čep vysoko a přesto je to stavba, která jde za pedálem opravdu parádně. Za část může ten průběh na počátku zdvihu, ale samotný by zdaleka nestačil.
Jen z modelu bych nikdy neřekl, že Stereo půjde za pedálem tak dobře.
Je to alchymie a stejne pak jeste te stavbe das urcity tlumic a zas z toho mas uplne neco jineho…
Ten blur je mazec…
kdyz jsme u te konvexnosti tak napr. Pivot 5, jestli to dobre chapu, ma sice konvexni prubeh ale s malym rozptylem hodnot. a se spravnym tlumicem (spise progresivnejsi?) to bude pracovat super?
je to poměr přepákování v různým momentě – okolik se pohne zdvih na zadní stavbě vůči tomu, o kolik se pohne zdvih na tlumič.
Zpravidla je ten poměr různý v rámci zdvihu – pak to dělá takovou křivku.
Proti tomu jde ještě vlastní křivka (progresivita) tlumiče, plus jeho další vlastnosti (tlumení, propedál atd…)
A dohromady to dá výsledný efekt pružení. Ten graf samotnej je asi o ničem, spíš pro porovnání mezi více stavbama a vhodnosti určitého tlumiče.
Tak pokud se budeme bavit o starém Treku vs nový systém s plovoucím uchycením tlumiče, tak to je zrovna ta část, která chování kola ovlivňuje vzhledem k původnímu systému ze všeho nejvíce – a je to krásně vidět na tom grafu.
Prostě spodní čep tlumiče trochu uhybá tak horní musí urazit delší dráhu → delší vahadlo.
Ne tak docela, for je v tom, že spodní čep uhýbá z počátku rychle (systém je velmi citlivý na malé nerovnosti) a ke konci zdvihu uhýbá vůči hornímu čepu zase relativně pomalu a to konec zdvihu hodně přitvrzuje – a proto používají tlumič se dvěma komorami.
A proto je to s obyčejným tlumičem celkem fest progresivní.
Ano, přesně tak. Začínali s klasickou komorou – jezdil jsem a nepoužitelné. Pak dali HW komoru, což bylo dle mého ideální. Nakonec dali dvojkomorový tlumič, který zachovává v první půlce zdvihu původní charakteristiku a v druhé polovině otvírá druhou komoru a dělá tlumič přibližně stejně lineární jako HW komoru.
Snad už v nejbližší době budu mít tu HW komoru, jsem zvědavý jestli pocítím nějaký rozdíl :)
jestli chceš fula tak ti prodam mojeho ja už fula nechci ani vidět HT je HT :)!!!
:)
Mrkni na datum :)
já mám rám v reklamaci, tak hledám co vyreklamovat/koupit jiného.
Jinak co jezdíš? (Ovco)
vše co se da ale nejraději mam pořádné stoupáky, cesty kde se človek musi soustředit na jízdu čim vedší dřina tim si to člověk víc vychutná :) nebránim se ani jízdě mezi stromay :D
on spíš myslel jaké kolo jezdíš :)
:D aha scott spark 30
Ptal jsem se na kolo :-D
Jinak teda na Lysou jedeš po žluté nahoru,jo? :-D
Je pravda,že technické výjezdy mě letos taky začaly bavit, ale ty sjezdy po tom stále vedou. :-D
ee z ostravy od radnice kolem ostravice pořad v terenu a lysou po červene až na posledních par metru jde vyjed cele:)
a pokud mě vemš na žlutou tak rád se přiučim kudma to vede :)
žlutá nahoru by mě teda ani nenapadla :)
leda snad jako sázka z hecu, s tím, že dost míst je jasné tlačení pro kohokoli.
od hráze přehrady rovně nahoru :-D
…Maestro… :-D
Dneska už jo, ale tenkrát Maestro nebylo ;-)
Chtel bych se zeptat lidi ktery maj zkusenosti s Maestrem…nekde jsem se docetl ze se pri zaberu pruzeni blokuje…jak moc doslova to jde brat? Znamena to ze pri zaberu nepruzi vubec, tj. pri jizde pres koreny v zaberu tlumic nepracuje? Myslim (a doufam) ze to tak neni, ale rad bych znal zkusenosti…
Pokud je podnět od terénu větší, tak vždy přetlačí běžné šlapání. Ta síla toho podnětu je mnohem větší než ta síla, která stavbu zamyká.
Na té větší překážce může být problém opačný (zejména na nejlehčím převodu) a to, že tě pak pedály kopnou (i tohle je velmi individuální, někdo to nevnímá vůbec, někdo hodně, hrozně záleží na stylu jízdy a také zdvihu; tedy u Reignu je pedalkick znatelný nesrovnatlně více než u Anthemu).
Tedy v podstatě zamykací systémy jen snižují citlivost, o tom, že by to vůbec nepružilo nemůže být vůbec řeč. Výhoda je v tom, že to citlivost snižuje jen u šlapání. Pokud u nezamykacího systému to samé doženeš omezením na tlumiči, tak tam to omezení máš ať šlapeš nebo ne (na druhou stranu ho můžeš vypnout).
jezdim na anthmemovi klidne 20% trasy na kašparka v terenu a pedal kick necitim vubec… :)
a jsem rad jinak by me to asi desne sra**
To je právě o tom zdvihu. Ono to narůstá pro vyšší zdvh více než lineárně, takže na 100 a 150mm je obrovský rozdíl.
Na Anthemu bych neměl problém s pedalkickem ani já, který jsem na něj hodně citlivý. Je tam dokonce o píď menší než mám na Stereu.
Na Reignu mi už vyloženě vadí hodně (vyzkoušeno).
kdyz to tu resime potreboval bych od tebe radu
mam vybrane 2 kola ( muzu mit dobrou cenu…)
jde mi o to ktere pojede lip za pedalem ( řešme jen ramy…) a ktere bude citlivejsi…
pokud mas nejake prubehy nebo neco k tem kolum uvitam jakekoliv info… :) ( doufam ze obe pojedou za pedalem lip nez IQ6 :)
To se těžko srovnává. Toho Ghosta jsem nejel a u Meridy přesně tenhle typ taky ne, jen jiný a starší (a ten mi tedy neoslovil vůbec, nepřišlo mi ani že by nějak šla super za pedálem, ani super žehlila, já bych o Meridě vůbec neuvažoval, i když vyloženě průšvih to rozhodně taky nebyl) a nestudoval jsem, jestli něco změnili.
U toho Ghosta můžu jen hádat dle umístění horstlinkového čepu a dle toho bych řekl, že v rámci tohoto systému spíše citlivější a spíše lehce houpavější.
Třeba Canyona AMko typuju, že půjde za pedálem o malinko lépe (ten jsem jel a jde za pedálem slušně). Nejen kvůli jinému umístění horstlinkového čepu, ale také kvůli tomu, že Canyon bude o něco progresivnější a to zase dohání HV komorou (výsledný průběh bude podobný). A díky HV komoře, kde se používá větší tlak to opět bude o něco jezdivější. Ale také mírně méně citlivé.
Mně by se ten Ghost docela líbil.
Tady modely. U Ghostu to je jiný a více let starý rám. Je tomu současnému ale hodně podobný.
A IQ jsem pořád nejel, takže s tím už nemůžu vůbec srovnat, jak to půjde za pedálem.
A to můžeš mít za dobrou cenu samotné rámy nebo proč zrovna tahle dvě kola?
uprimne se v grafu nevyznam vubec… :( takze bez vysvetleni sjem v haji stejne :D
jinak uvazuju o nich kvuli dobre cene za jakou je muzu mit a pro me dostupnost… ( ghost bych bral cely meridu jen ram) pak mam nejaky zaklad proste kolo do terenu na kterem se da jezdit a casem nekde zkusit ibis, litevile… a vymenit pak ram…)
jinak ghosty jsem jel jak AMR tak ASX a AMR byl hodne dobry… :)
skladat tedka drahe AM/EN bez toho jestli budu vedet ze me to chytne bych nechtel… a ani bych tolik penez nemel…
do akej ceny kupuješ bike? Ten asx je podľa mňa dosť osekaný, pri takom zdvihu by sa už hodila pevná os… Fajn je samozrejme aj haibike trailstar s vhodným tlmičom :D
nemam stanovene do kolika bych kupoval…
Tak pak se poohlídni třeba ještě po Bluru LT. Jel jsem na něm sice jen pár km, ale přišlo mi, že jde za pedálem hodně slušně. Možná to bylo ale jen placebo, že jedu na takovém biku :-D
Jak je možné, že odborník tvého formátu uvažuje o jednočepu? Ten přece vůbec nemůže fungovat, už jsi nám to tu tolikrát psal!
podle mě za pedálem nepůjde ani jeden z těchto.
Jel jsem v testu Meridu AM – což byl předchůdce tohohle, a bylo to jedno z nejhorších celoodpružených kol. Žehlení mizerný a přitom to nejelo.
Ghosta neznám.
Pokud Meridu, která jede tak 1–20
Diky…a Ty jako mistni guru pres zadni stavby…doporucil bys Trance jako univerzalni kolo pro sviznejsi jizdu s tim ze si chci zablbnout trochu vic nez na pevnym kole? Chci neco co pujde slusne za pedalem,ale zaroven mi dovoli v terenu vic nez HT…a bude o neco pohodlnejsi :-)
U fulla už obecně nic nikomu nedoporučuju, protože každý má jiné nároky a požadavky a sedne mu něco úplně jiného.
Tady se dá pouze napsat, že Trance je slušný full a pokud sám nevíš, co ti bude lépe sedět, tak s ním určitě neuděláš vyloženě chybu. Pokud budeš mít možnost ho projet, tak si akorát ověř, zda nevadí pedalkick (třeba nahodíš nejlehčí převod a za stálého šlapání přejeď trošku větší překážku).
tak vyloženě k závodnímu fullu má hodně daleko, na nějaký sprintování ze sedla zapomeň… Ale zablbneš si, to jo.
a co si odbornici myslite o tomto Titus X Carbon Existuje model? Cena je zajimava tak me to celkem zaujalo..
cena super.
Akorát bych měl strach o případnou reklamaci. Značka loni ukončila produkci
On-One ji koupil, nevim jestli s tim budou pokracovat, ale vylouceny to neni .. fully dosud nemeli. O reklamaci bych se nebal, spis o nahradni dily za par let po zaruce, ale to je stejne asi problem vsude..
za ty prachy bych do toho klidně šel. Futra se daj vysoustružit, ložiska vyměnit a karbon opravit. Víc k řešení na rámu není.
Systémem to je hodně dobré kolo. X-racer v titanu vozil Frankie Salaquarda a moc si ho chválil.
njn, ja bych do nej taky sel .. kdybych jezdil vic a lip a kdybych nevrazil do kola tolik penez loni :))) Libil by se mi hodne misto meho Cube AMS, ale bohuzel :) nemam zadnej objektivni duvod menit..
lze nekde dohledat prubeh toho ramu? nebude RS Monarch prilis progresivni? (hleda se Mlok…)
Titus jede dal
2010 roční – model.
Systém se mi líbí. Nejel jsem to, z modelu a umístění čepů odhaduju:
Osobně se mi moc nelíbí geometrie, ale to je na vkusu každého. Na mě příliš velký hlavový úhel. Pokud bych to měl jezdit, tak se 120mm vidlicí. Pak by se mi ale nelíbila už výška středu (přijde mi už vysoko až dost pro 100mm vidlici pro kterou je uvedena geometrie), i když by to ještě nebylo tak hrozné.
Celkově za ty prachy mi to přijde hodně pěkné.
A s Monarchem jak to vyjde si nejsem moc jistý. Jde o to, že je tam použit hodně nízký přepákovací poměr a je tam tlumič s 51mm zdvihem i na těch jen 105mm zdvihu zadní stavby.
U tohoto zdvihu skoro všechny rámy používají 165/38mm tlumič a pro tuhle variantu mám více vyzkoušeno.
Při téhle kombinaci se jinak projeví i komprese. Různé délky tlumičů mají odlišné průběhy.
Klidně by to moc progresivní být nemusel. Kdyžtak i Monarch má možnost HV komory.
Diky moc za rychlou odpoved.
Ac se dobrovolne a pln nadseni kodrcam na pevne vidli, uz delsi dobu koukam po chrtim fullu. Problem je, ze shanim samotny ram, coz je financne trochu narocnejsi, nechci se mi rozprodavat cele kolo. Zatim byl v hledacku Anthem (ne uplne optimalni geo) nebo Sting (drahe)… Titus v Mku je idealni, tedy prave az na, jak pises, malinko strmejsi hlavovy uhel a klidne bych snesl i vyssi hlavu, ale co by clovek chtel za 800 liber…
Dulezite je, aby sel za pedalem, mam rad ten pocit, ze kolo jede.
U Stingu je škoda, že je k mání už jen v karbonu a tam je to za draho.
A nemá někdo praktické nebo teoretické zkušenosti s rámem Viper
Jestli je moc houpavej a jestli se s ním dá jet i nějaká ta 80km beskydská hřebenovka. A třeba i po asfaltu.
Nebo raději ne?
Velmi sympatický rám :)
Nikdo nezná?
To mám přečtené :-) Dokonce jsem na tom Cupikově jel, ale třeba i zkušenosti jiných.
96mm full (4čep) mně neoslovilo, na 120(1čep) mám pár set km a bylo to dobrý a tak mně zajímá, jestli je i taky vý rozdíl mezi 120/140 jako mezi 100/120?
I teorie neuškodí :-D (MlokCZ)
Pokud tím 96mm myslíš Meridu, tak to je jednočep.
jo už jsem si ji našel. Máš pravdu. Ale Viper je 4čep :-D A to vypadají skoro stejně :-D
ono zalezi kde cep je :)
Koukni sem:)
Mám CD Rush 5 (jednočep, tlumič s propedalem). Před nákupem jsem se tehdy rozhodoval mezi Rushem a Epicem. Teď mám tedy přes 3 roky Rush a jsem s ním fakt spokojenej. Jede skvěle, po maratonu záda nebolí, kolo je stále pořádku, závady žádné ložisko netknuté.
Když při závodech nebo při tréninku jedu za někým na Epicu, utvrzuju se v tom, že jsem vybral dobře. Zadní stavba Epicu totiž ve členitějším terénu vydává pro mě velice nelibé zvuky (zaznamenáno na různých kolech…) a navíc vypadá velmi tence, zranitelně.
Ale na Epicu jsem delší trasu nejel, osobní zkušenost nemám. Za mne mohu tedy jednočep doporučit : jednoduchost, masivní ložisko, jednoduchý servis, výdrž. A žehlí výborně a jezdí i rychle, jak ve sjezdu, tak ve výjezdu – prostě Rush.
Teď to pěkně schytáš! Jednočep už z principu nemůže být dobrej a už vůbec ne od CD. Určitě se dozvíš, že má velký pedál-kick a strašně tuhne pod brzdou. A že by byl rychlej ve výjezdu je už úplný nesmyls, protože dobře za pedálem jdou jenom fully od Cube a sem tam nějaký Giant. :-)
s propedálem se na tom šlapat dá, ale doporčuju mrknout na nějaký 90kg chlapa, až za nim pojede na závodech a sledovat zadní stavbu :-) Pružící schopnosti na závodnim kole bych radši neřešil vůbec.
Chudaci co jezdí na Epicách, aby vozili kosmodisk…
Kolik jsi toho na Epicu najezdil? :-)
na pevňáku nejezdim…
Souhlas s Antikem Epic je synonymum pro Hardtail :P A to jsem toho tveho Epica v rukach mel :P :D :) a nejvetsi zlo je Brain a podobna (snad mi to promines ) kurvitka omezujici chod… idealnim resenim je vzdy, aby to resila zadni stavba sama o sobe a tlumic jen delal to k cemu je urcen tedy tlumil :) :P
mě zase tak špatný epic nepřijde. Kdyby dali dolů půl kila na rámu, bude to bomba.
dobře nastavený to jede jak z praku a nemusíš řešit píčoviny páčkama když potřebuješ nastoupit ve stoje. Žehlí to v rámci možností, dobrý je, že si můžeš podle profilu závodu nacvakat na brainu přesně co chceš
Nevěřím tomu, že když bude část závodu hladká cesta a další pořádně kamenitá rozsekana bude to při nastavení aby to nehoupalo na ty rozsekaný výborně žehlit a naopak. (mně osobně vyhovuje páčka propedal a volný chod)
výborně žehlit to nebude, ale stačí to na to, abys na tý rozbitý ujel HTčkům s stačil fullařům.
já na kole do lesa taky preferuji open a propedal, na závody to je jinak.
Epic rozhodně není pro každého, to ale neznamená, že to není výborný kolo. Jenom to podle mě není univerzál pro hobíka co najede tisíce km za rok na biku, ale dá jen pár závodů.
To určitě nebude, to je jasné. Na závody ale s McBlackym souhlasím. Tam Brain má svoje opodstatnění.
Prostě se nastaví aby to jelo. Žehlit to bude hůře, ale žádný extrémní ztráty oproti ostatním závodníkům z toho určitě nebudou. A bude tam hlavně ta výhoda, že kdykoliv lze bez větších ztrát nastoupit i ze sedla.
Mimo závody na předních pozicích je to věc samozřejmě jiná. Tam jsou kurvítka typu Brain podle mě naprosto k ničemu.
Tam to ani nevyřeší povolení Brainu, protože pak to zase už tak dobře nejede.
1*