Ahoj.Dneska kdyř jsem čistil kolo,narazil jsem na dvě prasklinky.Myslíte že to půjde vyreklamovat?
Ahoj.Dneska kdyř jsem čistil kolo,narazil jsem na dvě prasklinky.Myslíte že to půjde vyreklamovat?
pokud je ram v zaruce, tak proc by neslo? Prosel jsi to cely, jestli jich tam neni vic?
To je ten Scott? Jak je to staré? Pokud je v záruce problém by být neměl.
Jojo,dva a půl roku,píšou že má záruku 3 roky,tak snad jo,jen se bojím že mě pošlou někam,že je to špatným zacházením nebo něco…
Ve skutečnosti jsi s tim zacházel špatně? Nejdřív jsem se divil tomu, že máš tak moc orvaný lak, ale po 2,5 roce to docela chápu. Tohle je zrovna místo, které dost trpí.
Pokud je záruka 3 roky, nebude snad problém.
Tak, rozhodně nemá co ztratit.
A nevíte ,jestli tam mám dovézt celé kolo,nebo jen rám?Kupoval jsem to jako komplet celé kolo…
Ani kolo, ani rám, staci mail a foto a jezdis, nez ti daji novy.. Aspon ja sem to tak udelal a slo to..
Asi zalezi na prodejci / vyrobci kola a znamostech :) Ja taky reklamoval prasklou osu v nabe a poslal jsem jen fotku. Nez reklamaci vyridili, tak jsem dostal nova zapletena kola (jiny vyrobce) a pak mi poslali rovnou cele nove kolo stejne modelove rady. Na me uz bylo jen to stare kolo poslat zpatky :)
myslím, že budou chtít celé kolo…to se za čas ztratí i s rámem a bude na tobě, ať vysvětlíš, co jsi vlastně chtěl reklamovat. Případně, to co bude na kole ještě ok, tak padne za vlast některýmu mechanikovi, který potřebuje zalepit díru někde jinde zase.
No to snad ne,nerad bych prisel o myho zanovniho Epicona.
Prosimte, hlavne neber vazne ty Pepovy zblechty. Zkus se optat prodejce, v jakem stavu si to preji dodat. Muze se ti stat, ze v pripade predani celeho kola, by ti uctovali prachy za prestrojeni. Neni to sice moc solidni, ale nekteri prodejci to takto praktikuji.
no a právě při tom přestrojení se ti objeví na kole nové Alivio a pevná ocelová vidla, místo toho šmejda Epicona.
pobavil jsi, jako vždy
a jeste mu tam daji ten na hovno radialni vyplet to je pak na mašli :D
Josefe, ty musíš mít velký mindrák když musíš úplně na všechno reagovat negativně a všechno shazovat.
Přesně, není co ztratit.
No myslím,že horský rám,by na špatné zacházení měl být konstruovaný,to jestli jsi s ním dělal nějaké prasečinky jako větší skoky ,to ti asi nikdo zjišťovat nebude.
se s tím při výměně zadního kola asi moc nemazlíš co? jinak myslím že určo na reklamaci
a dokonce s Véčkama tak to respekt
kolik ma nalitano?
Tak cca 8000km.
to neni tak hrozny
Já mám s prasklinami rámu dobré zkušenosti, mám nový rám a vyšší model..doufám, že na podzim zas něco praskne…tak bych měl na sezónu zase nové ;o) Taky jsem měl malinkatou prasklinku a reklamace byla bez problémů…
Kdyby měli kydy ohledně uznání, dej echo, na TULce se dá u známého co je soudní znalec domluvit defektoskopie a jasná zpráva jestli to byla vada materiálu, nebo nepřiměřené použití…
Jsný,dík za nabídku zítra uvidím.
tos mě rozesmál, když jsi schopný zjistit, že to upadlo schválně nebo nedopatřením.
Cože? Já jsem psal, že je schopen zjistit, jestli ten rám praskl v důsledku vady materiálu nebo v důsledku přetížení… Čti, než reaguješ…
Muzes mi prosim napsat e-mail, diky :)
a jaký je rozdíl v důsledku podle tebe???
nechápu dotaz. Zkus jinou syntaxi :)
Tak jsem to tam dovezl a ten boreček v Atrexu si napřed myslel že jim chci reklamovat ten oprýskanej rám :-))Ale pak sundali zadni kolo a ten druhej ,asi mechanik,řekl,že tam ta prasklina je!Takže to nafotí a mám si pro to přijet.No a budou tu fotku posílat do švýcarska a tam to prý budou posuzovat.No tak uvidím…
To držím pěsti.
Díky.
To bude v pohode, v lete jsem reklamoval Aspect 10 po roce a pul/najeto 10 tis, zlomenej pod zamkem sedlovky.
Sice se asi 6× ptali kolik merim (2× pred reklamaci, jestli nemam moc vysunutou sedlovku a 4× pote co uznali reklamaci zjistovali jestli mi nemaj radsi poslat vetsi ram).
Posilal jsem jenom ram + sedlovku (aby videli jak jsem ji mel zasunutou), ram se mi vratil po mesici novej a sedlovka po dalsim pulmesici vcetne toho kousku ulomenyho ramu ;-). Reklamovano pres prodejce, bikestore.cz.
Bohuzel to bylo v pulce leta, takze jsem to nakonec nevydrzel a koupil jsem si Anthema, takze dneska jsem vlastne rad ze ten scott prasknul :-) – ted mam aspon zimaka.
Tak sem tam vcera byl.Koren sundal kolo a po me otazce „co bude dal a jaky bude postup“ rekl:ze on jako byvaly strojar,si mysli ze to uz praskat nebude a taky si mysli,ze mi mezi kazetu a ram spadl retez a tim tam prej vzniklo pnuti a tim to popraskalo.A ze pry to na vymenu ramu asi nebude.A ze pry z 99procent ze Scottu napisou to samy co mi rekl on.Ale stejne mi do zarucaku napsal ze jsem reklamoval praskliny na ramu a ze bylo foto poslano k posouzeni.A napsal to tam proto,ze kdyby se pry nahodou neco stalo po zaruce.Tak jsem mu rekl ze na vyrizeni reklamace maji mesic a on rekl ze mi budou volat.No tak mi tak z toho prislo,ze uz je rozhodnuto..
ani ne :-) jeho názor je čistě informativní. Uvidíš jak ti to odůvodní scott v protokolu o reklamaci.
Musíš být optimista ;-)
No nerekl bych ze od zasekleho retezu by to prasklo takto. Toto vypada jako praskly tlakem z opacne strany, nez by tlacil ten retez.
Aha ,tak to bych si nechal podepsat od toho člověka že to dál praskat nebude a když ti to přece jen praskne ,tak na něm budeš požadovat náhradu za veškeré výlohy ,které vzniknou při případné nehodě,to pak bude vyřízená reklamace raz dva :-)
Hele proste vem kolo jed tam kde si to koupil nebo rovnou k dovozcoj zeptej se a uvidis pokud sou ferovy tak ti daj bez kecu novy. Jestli sou to klasicky vychcanci tak ti nic nedaj. Ber to tak ten ram koupej asi tak za 3000 maximalne a praskne jich malo (ty lidi co sou na forech a jezdej tak tem to praska ale to je jen spicka ledovce normalnim lidem to nepraskne nikdy) tak ze je to nezabije kdyz ti daj novy. Je to klasicky unavenej material podle zaruky by mel 3 roky vydrzet. Me uz prasklo hodne moc ramu a malo kdy je reklamace bez problemu. Ted teda ta posledni byla v pohode az sem koukal.
Me uz prasklo hodne moc ramu a malo kdy je reklamace bez problemu. – jakto že tobe praska jeden ram za druhym mi zatim zadny…
beru ze se muze stat ze praskne jeden nebo dva ramy… ale kdyz tobe praskaji porad tak je neco spatne ne? nezamyslel ses nad tim nekdy? ;-)
Nevim proste malo vydrzej , ty lepsi ramy preasknou tak koncem kvetna ty lepsi vydrzej az do podzimu :-D Proste se unavej a prasknou vetsi nejsem zadnej sjezdar a ni freerider jen rad vejletuju :-D cas odcasu nejakej ten maratonek
:) typický výletník. Co tam máš dál za pohádky :)
Možná by sis měl k náhradní duši začít přibalovat do brašničky i rám, ne?
je to naprosto normální…
hliníkový scotty právě docela praskaj. Mimo záznam to potvrdí dost prodejců. Jinak to jsou váhově dobrý rámy se super geometrií.
Reklamace neuznána!Dnes mi volal pracovník Atrexu,že prý došlo vyrozumění ze Scottu a prý reklamaci bohužel neuznávají.A mám se tam stavit pro to vyjádřění od Scottu.Tak zítra tam sjedu a napíšu…
Nic proti tobě ,ale kde je ta super rychlá reklamace supermegabomby zahraniční nadnárodní fa Scott kde automaticky dostaneš novej rám a jako bonus bude z výššího modelu?Nechci se ti vysmívat.
No to nevím,nic takového jsem nepsal..
musis pochopit, ze marszy dela v nejakem cykloksefte, kde nejspis prodavaji kola nevehlasnych znacek a on si nejakym zpusobem musi kompenzovat litost nad touto skutecnosti ;-).
:-)
Jsem nevěděl ,že Trek je nevěhlasná značka.Nám se podařilo vyreklamovat prasklý full rám od Treka cca 1/2 roku po záruce:-)a žádné megahustý páky jsme na to nepořebovali:-)
to je normalni a u treka s tim pocitaji. staci se zachytnout kratakama za sedlo a hned vylomis sedlovku s kusem ramu ;-).
kratáky od Kalaše jsou mega pevný:-))
Protože asi u Treku přišli na to, že je levnější naučit se dobře řešit reklamace než vyrábět kvalitní kola :-)
až na to přijdou u Scottu tak nám bude všem líp:-)))
u scottu zatím přišli na to jak vyrábět levný a lehký kola :)
dáme jim čas.
To není nic proti tobě.Jen reaguju na určité výkřiky do tmy určitých lidí tady.
Docela by mne zajímalo na co se vymluví ,že neuznávají reklamaci.
Pokud se ti nechtěj utrácet prachy za novej rám stav se např. v nějaký svářecký škole určo ti to tam za láhev dobrýho pití zatáhnou…
Taky bych to tak viděl. Zavařit a jezdit tak dlouho, jak to půjde. Respektive, než to prdne jinde a už to nepůjde zavařit.
Tak tady to je :
Podle mě nesmysl. I u jiných hliníků ulítnou sem tam patky a reklamaci uznají. Takhle jsem viděl ruplý authory, GT, KHS
Napsal bych jim, že nic takového se ti nestalo a že nesouhlasíš s jejich vyjádřením + si necháš udělat nezávislou analýzu od akreditovaného znalce a budeš to dále řešit, případně i soudní cestou.
bude tě to něco stát, ale máš velkou šanci se reklamace domoci.
První pravidlo reklamačních řízení ale i pojištoven je"pošlete ho do ******". Když se bráníš a jsi v právu, nakonec si vymůžeš náhradu.
Asi se s tím už setkali, že to servisák tipnul bez výpočtu. Když si to zkusíte nasimulovat v nějakém FEM software, tak nejspíš zjistíte, že by to opravdu takto prasknout opravdu mohlo.
Zjednodušená simulace se dá spočítat tak, že si vytvoříte náhradní prutový model.
Při zatížení, které vznikne tak, že fiktivně seknete kolo a budete uzel (v tomto případě bod cca v ose zadního kola) namáhat momentově, budu ty výztuhy namáhány tak, že opravdu prasknout mohou.
Faktem ovšem je, že kdyby s tím výrobce počítal a nesnažil se tam ušetřit pár trapných gramů a udělal to plné, tak by to nejspíš přežilo bez úhony. Házet tohle na zákazníka je pitomost.
Hm, smutne.
Podle me je to taky blbost, pokud by doslo treba k zasukovani retezu, tak by to neprdlo takto. Takto to podle me prasklo nasledkem tlaku z vnejsku dovnitr, kdezto ten retez by tlacil naopak.
Tak to je totální nesmysl, nechápu jak to ta firma mohla napsat, na základě domněnky, bez důkazu. Mi když rušíme záruku na přístroje musíme být schopni dokázat své tvrzení a také toto tvrzení doložit důkazy. Pokud ne, zákazník má právo požadovat záruční opravu …
Ale, prosím tě… Výrobce/dodavatel má důkazní povinnost do 1/2 roku od prodeje. Pak je to na uživateli. Tenhle rám je 2.5 roku užívaný, tak je závěr snad naprosto logický.
Že se k tomu mohli postavit vstřícně je věc druhá. Né každý z výrobců, nebo dodavatelů je ochotný tohle udělat. Navíc je hodně patrné, že na tomhle rámu byl provozovaný neseřízený šaltr…
Tak to jsem nepochopil …
Záruka v České republice je 2 roky, to všichni víme.
A pokud zákazník reklamuje den před koncem záruky nefunkční televizi a mi zjistíme, že v televizi je voda, tak to zákazníkovi musíme dokázat, že je bedna vytopena a doložit to důkazy, proč mu vlastně rušíme záruku.
Nevím co sem pleteš důkazní povinnost a nějaký 1/2roční termín, co to je za blbost ?
Otázka je jakou záruku výrobce na rám dal.
No je to prostě tak. Když se v roce 2002 zavedla povinnost dvouleté záruční doby na některé výrobky průmyslového charakteru, tak s tím, pravděpodobně, jako ochrana prodejců před vyčůranky vznikla i zmiňovaná důkazní povinnost.
Pokud tedy po půl roce od koupě dodavatel napíše, že výrobek byl poškozen z důvodu nepřiměřeného užívání, je na uživateli, aby prokázal, že dodavatel nemá pravdu.
mohl by jsi hodit odkaz na zakon ktery to upravuje pls.
Za právní rady si účtuju 1200,–Kč za započatou hodinu ;-)
No, ale dobrá, tohle řeší novela Občanského zákoníku, tedy zákon č.136/2002 sb. § 616, odst. 4 a §619, odst. 1,2.
V kostce je to takhle:
Vyskytne-li se v jejich průběhu na výrobku vada ( či objeví-li se jiný rozpor s kupní smlouvou ), má se za to, že byla na výrobku od samého počátku. Bude-li se chtít prodávající bránit, leží důkazní břemeno na jeho bedrech. Dojde-li k soudnímu sporu a nepředloží-li prodávající důkaz, spor prohraje a bude povinen nárok spotřebitele uspokojit. Pro spotřebitele z toho plyne poučení neztrácet čas a výrobek, jakmile se objeví jeho vada, bez prodlení reklamovat, neboť reklamuje-li spotřebitel výrobek až po uplynutí oněch šesti měsíců, tj. mezi 7. a 24. měsícem od jeho zakoupení, musí naopak on prokázat, že se jedná o vadu, za kterou prodávající odpovídá. Důkazní břemeno, že výrobek trpí vadou ( bez ohledu na to je-li odstranitelná nebo neodstranitelná ), za kterou odpovídá prodávající, se tak přesouvá na spotřebitele.
cau pokud ti reklamaci neuznali tak bych to resil tak ze bych koupil hlinikove specialni tycinky na pajeni a ty prasklinky bych s tim zapatlal
Muzu vedet o cem je rec? Nejaky odkaz by nebyl? Zni mi to jako neco od Horsta Fuchse.
jmenuje se to HTS-2000 stoji to kolem 600–700Kč myslim cele baleni, tady je video http://www.youtube.com/watch… nasel jsem to na http://www.svarforum.cz/…iewtopic.php?… a toto forum zem zas nasel prez jine forum s RC modely, ja s tim zkusenosti nemam ale jestli to funguje tak jako na fideu tak by to za zkousku stalo, podobnych vyrobku se prodava i vic
jmenuje se to HTS-2000 stoji to kolem 600–700Kč myslim cele baleni, tady je video http://www.youtube.com/watch… nasel jsem to na http://www.svarforum.cz/…iewtopic.php?… a toto forum zem zas nasel prez jine forum s RC modely, ja s tim zkusenosti nemam ale jestli to funguje tak jako na videu tak by to za zkousku stalo, podobnych vyrobku se prodava i vic
Aha ! to jsou věci, dík za rozšíření obzorů :o)
tady jsem este nasel neco podobneho a levnejsiho http://www.az-svarecitechnika.cz/…in/pajky-al/
Diky za info.
A čím budeš svařovat? Aby se ti ta prasklinka nerozšířila na dírku, dírka na díru a nakonec se ti kolo celé zhroutí.
normalne bych to nahral nejakym horakem a pritavoval tam tu tycinku melo by to drzet pak vic nez puvodne
Hele s tím nahřejváním a pájením opatrně.Rámy kol sou po svaření určitě tepelně upravený aby se odstranilo pnutí v místě svárů.Určitě se nahřejvá a tepelně upravuje celej rám.
Tím nahřátím při pájení může dojít ke změně struktury materiálu a pak z něj buď bude měkká žvýkačka a nebo vytvrdne a bude křehký a tím pádem náchylnější k prasknutí.
Podle mě je jediná možnost opravy zavařit prasklinu argonem.Najdi si nějakýho šikovnýho svářeče.Bude to mít za chviličku a nedojde v místě sváru k většímu ohřátí.
Ale třeba se pletu.Svařování sem se sice věnoval skoro deset let ale stejně tak už to deset let nedělám.
Viděls to video jak zaletuje díru v plechovce?Nahřívá to hořákem a plechovka zůstane celá.Skus ji zavařit argonem,se ti rozpustí.Bude tam daleko větší teplota.
To video sem viděl.Plechovka by argonem nesla.Jenze rám je daleko silnejsi a tak bude asi potřeba daleko víc ohřát.Ale třeba to fakt je tak dobrý jak je v tom videu.Nic méně jak tam pajej k sobě ten profil a pak do toho tluče kladivem a celé se to zohyba.Materiál na rámu je daleko tvrdší.
Chci jen říct to že tohle není svařování ale pajeni.A otázkou je jestli to bude dost pevný pro namahanou věc jako je rám kola.
je mozny ze to pak bude krehci nebo mekci ale moznost to zkusit tim by tu byla, to at si pak rozhodne majitel ramu jakou volbu zvoli, ja mam ram ocelovy takze u me to jde eventualne svarit nejakou svareckou
Na rám výhradně TIG technologii. Letování slitin Al jsme využívali při opravách prasklých motocyklových nádrží z PANTALOVÉHO plechu , kdy tyto nádrže praskaly vlivem součtu kmitů . Tuto zkušenost mám z dob mého motocyklového závodění převzatou od odborníků z LETU a AEROTECHNIKU v Kunovicích. Pro KUBADA:
Zadní stavbu mám svařenou , musíme ještě na CORTINĚ kalibrovat otvor pro ložisko. Z důvodu osazení není možno stružit.
Jsem teď doma z důvodu vysokých horeček , způsobených STREPTOCOCKem v krevním řečišti .
Problem je ten, ze pri klasickem vareni ramu se zahriva podstatne mensi plocha okolo svarovaneho mista.
Dobře jsou pájet jen „šufánkový“ hliníky, čím je to víc legovaný, tím horší. A i ty šufánkový nějak křehnou a rády pak praskají.
Vy chcete vážně hliník letovat takto? Pokud jde navíc s velkou pravděpodobností o 6061, tak za běžných dílenských podmínek vážně nevím … :))))