Zdarec,nevíte někdo hmotnosti bajkovejch rámů od Duratecu?
Zdarec,nevíte někdo hmotnosti bajkovejch rámů od Duratecu?
ten muj ma cca 1,7kg(career C10)
velikost 50
Dikes.Jo to je von, do toho asi pujdu, co jízdní vlastnosti,zpracování a tak, jak seš spokojenej a co jezdíš ?
muj kandik C9 ma 1560 bez laku
jezdim XC, zadny brutality(jen obcas)…jízdni vlatnosti:jsem spokojen…zpracování skvělé…a spokojenej sem moc…jestli chces vedet vic napis mi na mail…
ok,dikes
neni zac…
A kdyz ted predstavili karbonovou silnicku, tak uhlikovy bajk asi na sebe nenecha dlouho cekat. Nebylo by lepsi vydrzet?
vydržet a šetřit, protože pod 20tkč to nebude, spíš tipuju tak 25 a víc…
karbonovej se rozvrze ne? Aspon sem to slysel ze po nekolika sezonach tyhle kompozity degradujou
Duratec tam ma nejakou extra super metodu spojovani, ze to ma snad vydrzet nadosmrti. Ale neverim tomu. Ale vypada to moc pekne. Skoda, ze mam zhruba dva mesice staryho Cool R8. Jinak bych vazne uvazoval o tom Heroinu.
já bych pro začátek zkusil něco lehčího než heroin :-)
ta extra super metoda spočívá v tom že na dané karbon trube ce výstupek a druhé části hliníkové do níž se ta karbonový trubka strká je vevnitř takový zářez,takže po nasunutí sitou to zacvakne.Ještě je tam všude samozřejmě lepidlo.No nevím jestli takové spoje budou pevnější, ale uvidíme.
U karbonoveho bika bych nechal jeste doladit technologii tak 1–2 roky. Pripada mi, ze vnejsi ochrana karbonovych vlaken neni u bika jeste uplne vychytana. Clovek to muze nekde prerazit, „natrhnout“ pri padu, „poskodit“ narazy retezu ci kamenu. Uvidime co nove seriove Meridy… .
A jaký materiál neprorazíš? 1/2 cm tlustou ocel?Stačí projít fórum a najdeš jak proražený hliník, tak tady někdo protlačil ocel střešním nosičem. Karbon prý naopak nemá únavové změny (degradaci), problémem je odlišná tepelná roztažnost oproti hliníku a spoje.Výrobci ovšem tvrdí, jak to už skvěle vyřešili.Mě by zajímalo, jak u celokarbonových rámů řeší tuhost středu, přeci jen karbon dost pruží…
no s tím proražením… v neděli na vyjíždce jsem neustál mokrej nakloněnej obrubník v cca 26km/h jsem se to chvíli snažil rovnat a pak z kola nějak vyběhl, ale tak, že jsem si šlápl na spodní rámovou trubku (!), plnou vahou -kolo leželo na zemi-, a nic se nestalo, jen se mi pootočil představec. Mám silnej dojem, že by to karbon nebo hliník neustál :-)( mám CrMo d.b.)
Můj první bike z sezony 1990/91 je CrMo a váží asi 14,5 kg.Nejsem žádný gramař, ale raděj risknu 11kg hliník, než se s tím tahat.Možná mít na takové Morati, jdu zase do ocele, i když se mi tenké trubky nelíbí a už vůbec ne pevná vidle :)
já jdu taky do alu na příští rok, jak už jsem někde psal, akorát jsem ted byl rád, že ho ještě nemám, protože pokukuju po něčem okolo 1,5 –1,6kg a to bych určitě uprostřed trubky přošláp…
mne mobster (predlonskej, takze ten bez superlite – trosku tezsi) jednou vypadl z pode mne a kutalel se dolu svahem (15–20 m) tak dlouho, az se prostredkem horni ramove trubky zastavil o strom. naraz byl docela dobre slyset, lanka vedena vrchem ramu byla „nalomena“, ale ram az na jeden skrabanec prezil… takze by mozna prezil i to slapnuti. no zkouset to nebudu.
zatizeni trubky pouze razem od vlastniho zatizeni nemuzes vubec s rovnavat s dupnutim 80kg cloveka.
jedina drobnost, ono Morati, jak uz z toho TI lze poznat vyrabi z titanu…
Coz je myslim slitina hliniku a vanadia… :-)
Titan a slitina???? Hmmmmmmm… asi jsem ještě málo studoval. Morati pouze přidává k samotnému titanu malé procento vanadu a hliníku, ale titan je jinak samotný prvek… Aspoň tak nás to vždycky učili
No o hlinik a karbon bych strach nemel.Vydrzi to stejne,kdyz to je dobre udelany.
Já měl karbonovýho Gianta a prorazil jsem horní trubku při pádu. Finančně to docela zabolelo, protože jsem ho měl měsíc. Od té doby do terénu radši bez karbonu (týká se i komponentů)
ono záleží v kterém směru jsou vlákna a jak proplýtána.právě to je výhoda karbonu v jednom směru se dá udělat měkčí než v jiném.To se s hliníkem nepodaří.
to bych mohl čekat donekonečna :-), ale každopádně už těch 12,5tis je na mě dost.
Nezda se vam duratec obecne moc drahej? Me to prijde srovnatelny s Gary Fisherem … a to je preci naka znacka.
Zda, a proto do nej nejdu. Minimalne 2–3tkc z kazde ceny by meli dat dolu. Ty ramy zase nejsou az tak zvlastni (krome vedenilanka vnitrkem ramu u Sonixe, o ktere zase ja nestojim). Jenze na druhou stranu proc ? Oni jako firma se netaji s tim, ze chteji jeste vice zdrazovat, protoze vyvazi ven, a tak chteji ceny postupne srovnavat s Nemeckem.
points!!!
no za neco ty penizky utratit musime, ze?
moje reč…:)
Srovnavat Duratec s Gary Fisherem je docela ulet
proc?
protoze ma durateca:-))
banik **** :) je to neco uplne jineho, protoze Duratec dela ramu asi tak na stovky a GF tisice(????), Duratec vyrabi rucne a GF na autmatech…proste je to hra na uplne jinem hristi, jako muzeme se zacit bavit o kvalite, ale to se asi nikam nedostaneme, protoze ja kvalitu ramu posoudit nedokazu
kdyz nad tim tak popremyslis tak komu veris vic,stroji nebo cloveku?ja urcite stroji,ma nastavenou „kvalitu prace“ a jede,zato clovek?to si uz nejsem tak jisty.
a svemu CRX veris? Ja jen ze to urcite nesvaruje stroj.
vážně nad tím přemejšlet nechci, ale je každého věc na čem chce jezdit, zda na rámu od GF, kterej udělal nějakej stroj, kterej to mohl udělat pro nějakou jinou značku (prostě anonymní kus kovu) a nebo na rámu, kterej udělalo pár konkrétních lidí z Duratecu a je na tom vidět řemeslná zručnost
No právě, jsme lidi a ne stroje. Mám Durateky rád, ale mají svý mouchy. Dřív to byly nepřesně navařené čepy na V brzdy, dali jste tam XT 03 a jen jste zírali. Navíc ty čepy byly tak vysoko, že špalík byl nadoraz dole a bylo to pořád málo. Teď už je to lepší. Nicméně jsem si vždy musel nechat protáhnout závit na šlapák, protože jsem tam osu nemohl dostat. Na silničkách prý byly osy těchto závitů tak mimo, že osy od Campy se po dotažení ani nechtěly točit! (z ověřeného zdroje). Ale Duratec mi vyhovuje svojí geometrií, zatím jsem na biku nic lepšího neměl. Vystačím s představcem 13cm, na jiných rámech této velikosti musím mít 15cm. Navíc na HT je můj Vagrant velmi pohodlnej (a je to „jen“ Vagrant). Se servisem (přestříkání, vyvaření vrypů na vidli od řetězu a navaření antisuku) mám jen dobré zkušenosti.
jojo na stredy serou
jsem mel stejnej problem s osou xt octalink p dotazeni se netocila, ted s osou xtr se to uz nestalo
s tim stredem nevim.mam ardent s campou a neni problem.
stroj udela seriovy ram lip nez clovek,si myslim. a svemu CRX verim:-),ale neni to proto ze svaroval clovek.