• Daník

    Nějaké zajímavé poznatky o MTB rámech (vlastnosti, výdrž) z oceli x komplet hliník x hliník s karbonovou zadní vzpěrou/stavbou? Docela váhám, zda jít do dnes klasického hliníku dobré značky, nebo do pohodlně pružícího ocelového (Sfinx) nebo zvolit vlepenou zadní karbonovou vzpěru…

    0 0
    • MartinXC  

      „Zkus titan milá Lízo, milá Lízo, zkus Titan …“

      Co od biku čekáš, co chceš jezdit, kolik vážíš, atd, atd.

      POzor na „vlepenou“ zadní vzpěru pomocí šroubů.

      0 0
    • Staenly  

      Přesně tak, záleží na tom co chceš jezdit a jaký máš ambice…Když přesedneš z oceli na hliník tak poletíš jako raketa:) A myslim si, ze vlepena karbonova vidlice ti prida vic pohodli nez ocel – i kdyz osobne nechavam pohodli spis na plastich, nez na ramu…

      0 0
      • Vojtíšek  

        Ha, ha, ha, ha

        0 0
        • Staenly  

          Co ti pripada tak smesny?

          0 0
          • Vojtíšek  

            To že když přesedneš z oceli na hliník a poletíš jako raketa. To je trochu zjednodušující.

            1. záleží na kvalitě obou materiálů
            2. stejně je to všechno jenom v nohou (a trochu v hlavě)
            0 0
            • fousek  

              s tim 2. bodem nesouhlasim, teda spis s tou zavorkou, bych rek ze nesmis mit v hlabe nic, protoze kdyz mas tak se zbytecne bojis

              0 0
              • Vojtíšek  

                když hlava nechce, tak ani nohy nešlapou, tak jsem to myslel

                0 0
                • Staenly  

                  Jasne ze sem to myslel s jistou nadsazkou a urcite zalezi hlavne na nohach, ale ne pokud tentyz biker hleda rozdily mezi materialy

                  0 0
            • MartinXC  

              Když to bude najemno nabroušený hlinikový prášek, tak opravdu stačí jen dodat trochu kyslíku a škrtnout sirkou – a poletíš jako raketa :)

              0 0
              • Coudy  

                Tusim si pozeral McGyvera, ale on si tam tusim urobil nejaku raketu ci svetlicu z magnezioveho ramu, cize ako sa hovori „uplietol z hovna bic“.

                0 0
                • Staenly  

                  V klasickych „hlinikovych“ ramech je magnesium taky, treba by to stacilo…:)

                  0 0
                  • Coudy  

                    MacGyverovi by to urcite stacilo, a ako som ho tak sledoval, tak urcite by to dokazal aj s karbonom.

                    0 0
                    • wroum  

                      super serial. nejhustsi bylo jak udelal z flasky benzinu, posledniho dilu vyfuku a vyplne sedacek bombu ktera by vyhodila blok baraku do vzduchu. holt je fakt dobrej.

                      0 0
                      • MartinXC  

                        Možná by rozchodil i MZ nebo Suntoury ? :-)

                        0 0
                        • CZiko  

                          no to si piš… ze základního modelu sjezdovej speciál:)

                          0 0
                      • enjoy  

                        musim uznat ze podle me jeste nikdo nikdy nevymyslel tak dokonalou reklamu(victo­rinox).

                        0 0
                        • wroum  

                          ja sem ujetej na noze victorinox. je to nejdokonalejsi nastroj na vsechno. mam jich nekolik a vsechny jsou naprosto bozi (mam i 20 let starej). MacGiver akorat vi co je dobry :-) jinak si myslim ze zrovna victorinox reklamu snad ani nepotrebuje.

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Mozna nepotrebuje, ale stejne se pridam. Jen ty nejlepsi zkusenosti.

                            0 0
                            • Thorn  

                              To ja mam rovnake skusenosti s Wengerom :-]

                              0 0
                              • wroum  

                                kdepak. kam se hrabe wenger. mel sem a uz nechci. wictorinox je po dlouhem uzivani bez vaklu (wenger nebyl), nepraskaj perka ani v klestich ani v nuzkach (u wengeru ano) a v neposledni rade mi prijde (subektivne) ze wictorinox vydrzi dele ostrej.

                                0 0
                                • jimmy63  

                                  mam takovej hodne zakladni(nuz,nuz­ky,pinnicek a svetylko:))a u nuzek mi prasklo to perko:(

                                  0 0
                                  • wroum  

                                    v kazdy znackovy prodejne wictorinox ti perko vymenej zadara na pockani v ramci dozivotni garance na toto opotrebeni.

                                    0 0
                                • dodydody  

                                  Take sem mel .. jeste mam nekde hozeny victorinox pilka praskla a tu ulomenou cast sem si vrazil do ruky spicka od noze take ulomena zadne nounejm to nebyl kupoval sem ho v CH

                                  0 0
                          • scret  

                            mam radsi Wengery!:)

                            0 0
                            • wroum  

                              Wenger ma nektery nastroje oproti victorinoxu vylozene debilni – napriklad kleste a prijde mi ze cepele ma Wenger taky horsi – mel sem jednoho a ulomila se mi spicka noze a spicka vyvrtky. kamos ho ma uz taky bez spicky. momentalne mam 9 victorinoxu a proste mi prijdou lepsi a dyl ostry.

                              hawg :-)

                              0 0
                              • wroum  

                                a samozrejme victorinox ma lepsi pruzinky v nuzkach a klestich a v neposledni rade ma lepsi servis v CR :-)

                                0 0
                              • scret  

                                priznam se ze uz jsem videl taky jednoho wengera s ulomenou spickou,ale pri nevhodnym zachazeni to nei problem ulomit skoro u kazdyho takovyho noze… Jinak ja sam ho mam osobne cca 2 roky a je jak novej… Victorinoxe nemam rad kvuli jejich „komercnosti“ a hlavne ze mi prave prisly nektery kombinace nastroju nesmyslny u victorinoxe…

                                0 0
                                • wroum  

                                  ja se ke vsem chovam stejne. nejstarsi co mam je z roku 87…

                                  kombinace nehodnotim – vybral sem takovy modely, jaky mi prijdou OK a na nozich s hodinkama, USB, laserem… nevidim nic zajimavyho – zajima a libi se mi hlavne to zakladni jadro nabidky a nejvic si cenim stary modely bez paratek a pinzet – ty sou super.

                                  a k tem nastrojum – mam i velkyho victora s klestema a ty sou naprosto super a kamos ma konkurencni model s klestema a ty sou skoro nepouzitelny. vakl nema zadnej a kamosuv wenger tam lehkej vakl ma a pritom ty noze se asi tak stejne stary a stejne pouzivany. na druhou stranu wenger ma zubatou cepel, coz nekdy muze byt vyhoda, ale i tak si myslim ze MacGiver by wengera nebral :-P

                                  0 0
                                  • scret  

                                    ja jsem treba chtel cepel,pilku,otvirak na konzervy,na lahve,sroubovak obyc,krizovej sroubovak,vyvrtku… To bohuzel nemel zadnej victorinox… Ja hlavne nemam rad ty maly svycaraky,to neni pro „chlapy“:))) Mam wengera ranger,to jsou takovy ty vetsi…ale vict. je dela tusim taky…

                                    0 0
                                    • wroum  

                                      malej mam na klicich, stredni v kapse a velkej v batohu :-)

                                      jinak pozaduju +/- tu vybavu cos nasal + nuzky (huleni :-) a u victorinoxe sem si vybral.

                                      vecer ti sem hodim foto arzenalu :-)

                                      0 0
                            • j-c  

                              Toz se taky pridam :) Uz asi 4 roky vlastnim tento Wenger www.holan.cz/DetailPage.asp?… (teda krome jinych nozu napr od CRKT:)) Zatim naprosta spokojenost…

                              0 0
      • Daník  

        Ambice – jezdit stále a všude, zcela nevylučuji i nějaké XC, ale nějak nejsem přítelem davových akcí. Hlavně mít bajk, který vydrží a nebude mě limitovat jízdními vlastnostmi, takže jediným omezením zůstanou ty nohy :)

        0 0
        • MartinXC  

          Už to tady dole píšou – zkus klasiku oceláka. Když nebudeš chtít ultralehký rám, tak ti i něco vydrží. Ten Sfinx není špatná volba, možná ještě Fort má něco ze železa. Proti běžným hliníkům poznáš rozdíl v komfortu (+). Proti špičkovým hliníkům teda i v záběru (-).

          0 0
    • prodi  

      Já bych šel radši do kvalitního hliníku. O pohodlí a? se staraj gumy a sedlo, karbonové komponenty natož rámy se do terénumoc nehodí (vlastní zkušenost)

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Remec dela s uspechem nejaky ten patek i sjezdove karbonove ramy a konec koncu i kokpit v F1 je z karbonu. Asi zalezi spis na konkretnim vyrobku nez na materialu.

        0 0
        • TOMM  

          Davam prednost kvalitni oceli. Ted pujdu do Sfinx ZONA. Kvalitní ocel je sice krapet drahsi investice nez hlinik v dane kategorii, ale o to trvanlivejsi.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Taky mam slabost pro ocelovy ramy. Asi nostalgie nebo co :)

            0 0
          • Daník  

            Prave predevcirem jsem byl ve Sfinxu. Zase tak draha ocel neni – zona, myslím, 12 500,–. Za hliníkový Duratec dáš i víc a nemluvím o karbon.vzpě­ře.A když miPavlík popisoval proces svařování, je mi jasné, že takhle si s tím někde na lince nikdo hrát nebude-tam to prostě dorovnají na stolici a vem to čert). Ale složil by mi (Sfinx)komplet LX za víc než 40000, což zase můžu mít v různých akcích komplet v XT a ještě levněji!?Prostě těžko můžou konkurovat obřím firmám v cenách osazení a já to jako skládačku taky laciněji neseženu. U karbon. vzpěry šilhám po LB (Lucky Bike-rám Lucas).

            0 0
            • till  

              Nevíš kolik ten LB stojí?

              0 0
            • MartinXC  

              Posaď sem rozpis komponent a očekávané ceny – možná se najde cesta, jak to poskládat podle představ i s limitem ceny.

              0 0
              • Daník  

                Téch údajů o komponentech a cenách je na zdejší prostor příliš,možná mailem. Jinak má dosluhující Alu Merida je nesrovnatelně tvrdší než původní ocelák CrMo (z roku 91), ale ta je tvrdší i než všechny ostatní hliníkáče, které jsem zkoušel. Jen bych řekl, že se tady lehce směšuje pohodlí vlivem pružící zadní stavby s měkkostí rámu u klik při šlapání. Tam může být podle mě tuhý každý HT dle stavby trojúhelníku, trubek atd.Taky jsem zahlídl v Maxcursoru krasavce od Ridleys, Cinelli, Sintesi – připravené na Brno, ale moc o nich nevím a ještě neměli ceny (asi ne pro mě).

                0 0
                • vlk  

                  To je pravda hliníkové meridy byly dost tvrdé a nepohodlné.To to rb crx nebo rockmachiny tsunami či cps řada 4 5, jsou krásně pohodlné.

                  0 0
        • enjoy  

          u ty formule tam ten karbon ale neni kvuli pohodli pilota:-)

          0 0
          • jimmy63  

            co ty vis:)treba kdyz pak naboura tak to zaroven funguje jako airbag:)!

            0 0
            • enjoy  

              no funguje to asi jako strelivo co meli v abramsech amici za valky v zalivu:-)

              0 0
    • butcha  

      U hardtailu je to asi jedno. Aj tak ti plášte a sedlo a výplet kolies pruží tak, že vobec nepoznáš rozdiely v pohodlí rámov. Snáď jedine, keby si skúšal tie rámy tesne po sebe, a s rovnakými komponentami by to pozna? šlo. Inak je podľa mňa u hardtailu doležitejšia geometria, ktorá ti sadne, ako materiál, a keď ti sadne geometria, tak ten rám bude pohodlný.

      0 0
    • kralovek  

      Ja tedy jezdil nejprve oceloveho rock-machina-highlander 1997 bez vidle a po te duraloveho GF Paragon 2001. Co mi Gary umrel, jezdim na krizenci obou (ram rm, komponenty a vidle gary) … vsechno tedy HT Vim ze se rika ze ocel pruzi a je pohodlna, hlinik je tvrdy a zase vic zabira, ale abych rekl pravdu, ja v tom opravdu zadny rozdil necitim. Ten ocelovy ram muze vibrovat jak moc … tak 1 nebo 2 mm? Naproti tomu pneumatiky tlumi se „zdvihem“ tak o rad vyssim (1, 2 cm) a vidlice jeste vic (5, 10 cm). Vysvetlete mi prosim, jak se tedy muze „poznatelne“ projevit ruzna schopnost ramu pohlcovat vibrace, to se preci v porovnani s tlumici musi uplne ztratit. A to nemluvim o celoperu … tam je to podle me jeste jasnejsi. Naproti tomu HT bez vidle … o tom by se dalo polemizovat … bohuzel ale nemam srovnani.

      0 0
      • wroum  

        A to nemluvim o celoperu … tam je to podle me jeste jasnejsi. – celopera se prave z ocele nedlej kvuli velke pruznosti ocele, coz v kombinaci se slozitosti ramu na fula ma za nasledek minimalni tuhost ramu jako celku. jedinej kdo dela ocelovy fuly je Francezo Mrazek (neznicitelny stroje na FR a DH), ale vaha by se Vam asi nelibila.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Jestli mluvis jen o Cechach, tak tady jsou minimalne tri dalsi vyrobci (Dudak, Benest, Sekim) co vyrabeji celopera z oceli a v minulosti jich bylo pozehnane.

          0 0
          • wroum  

            ja vim, ale sou to vsechno znacky ktery sou na okraji zajmu vetsiny freerideru. navic sou to vsechno kravy tezky a funkcne spis prumer (Sekim neznam, takze nevim). jo a v minulosti se v terenu jezdilo s beranama a brzdilo cantilevrama…

            navic si myslim ze to varej z oceli spis proto, protoze je to mnohem jednodussi.

            0 0
            • Siddha  

              Cyklokrosu zddar, jezdim tak dnes, to neni zadna minulost!

              0 0
        • libi  

          hehe, tak ta vaha mi ale vůbec nevadi÷))))) njn sem zastance oceli÷)

          0 0
      • náčelník  

        Ono spíš než na materiálu záleží na konstrukci. Už jsem tady jednou psal, že hliník je měkčí než ocel. Ale protože je lehčí, lze při srovnatelné hmotnosti rámu použít trubku se silnější stěnou, resp. o větším průměru. Tuhost pak výrazně narůstá. Ve Velu před nějakým časem vyšel rám RB (Al) pohodlnější než Sfinx (ocel UltraFoco). Výhodu oceli spatřuji ve vyšší únavové životnosti.

        0 0
        • Daník  

          Nevíš ve kterém Velu byl ten test?

          0 0
        • TOMM  

          UltraFoco taky nejsou trubky na pohodli a cenove je ten ram jinde nez RB CRX. I v oceli jsou rozdíly dle toho k cemu je sada trubek urcena.

          0 0
        • zirecek  

          srovnavas nesrovnatelne. UltraFoco je nejvyssi sada pro profi zavody. Nemuzes cekat, ze to bude pohodlna, netuha ocel. Spis to svedci o tom, ze RB je mekke jak blato… .

          0 0
          • náčelník  

            Já nechtěl nic srovnávat. Jen jsem chtěl upozornit, že o rámech nelze obecně tvrdit „ocel je měkká a pohodlná a hliník je tvrdý.“

            0 0
          • Kozel  

            Osobni zkusenost nebo vesteni z cajovych listku? CRX osobne mam a s tuhosti jsem maximalne spokojen, rozhodne se nejedna o blato.

            0 0
            • zirecek  

              nechtel jsem RB nijak urazit. Reaguju na to Velo, ja ho necetl, jen co bylo napsano vyse. Prave ze me to prekvapilo, co jsem slysel par praktickych pocitu uzivatelu, tak RB tuhe, tvrde. Tak me prekvapilo to Velo, ze UltraFoco je jeste tvrdsi… .

              0 0
        • Alesh  

          Ovsem zadni vidlice toho testovanyho ramu byla prosta jakykoliv profilace…

          0 0
    • Daf  

      Ja myslim ze je to vcelku jedno co vyberes. Kola od Sfinx jsou moc pekna a je to asi jedina znacka od ktere bych si nechal postavit kolo na miru. Nemyslim si ze ocelovy ram je okamzite zaruka vetsiho pohodli. Jezdil jsem nekolik let na ocelovem ramu a po presednuti na hlinikovej jsem v pohodli nepoznal rozdilů. Zato v tuhosti pri zaberu byl hlinik o dost vpredu. Z hlinovych ramu mas zase velikej vyber, takze pokud nejses moc narocnej urcite se da vybrat i dobrej hlinikovej. Co se tyce karbonovych vzper tak dle slov meho kamarada, co je na biku ma, to neni poznat.

      0 0
      • Blink  

        Chci ragovat na to , že hliník má větší odpich než ocel. Neni pravdou. Mám starej KHS Team ocel – True Temper, a je to fakt raketa s Al si nezadá. Když k tomu připočtu téměř neomezenou životnost a materiálovou stálost tak u mě vede ocel na plné čáře. Je však pravda , že není niak vzláš? pohodlný.

        0 0
        • Daf  

          Cekal jsem ze se nekdo ozve :) Je to pravda a souhlasim. Zalezi co srovnavas. Ja jsem porovnaval tuhost Zaskara se starsim i kdyz dobrym ocelovym Scottem. Kdyz budes ale srovnavat spickovou ocel a spickovy hlinik mozna nebude rozdil v tuhosti tak velky, ale temer jiste bude o neco tuzsi hlinik.

          0 0
          • Blink  

            Stim souhlas. Ovšem ocelové rámy mě oslovují především zjevem. Líbí se mi ty tenčí trubky a malinké sváry a taky vsunutý patky. I když některý oceláky je maj vařený jako ten Team.

            0 0
            • Daf  

              Je fakt ze to ma neco do sebe. Me se taky libi uzke a ciste zpracovane trubky jeste v kontrastu se sirokou MTB gumou. Jsem ale se svym bikem moc spokojenej, takze bych u noveho ramu dost vahal jestli znou goupit GTcko, nebo si nechat prenest geometrii meho Zaskara na ram od Sfinx.

              0 0
              • náčelník  

                Pokud by to byl Sfinx, kterou ocel z jejich nabídky by jsi volil a proč? Že jsem tak smělý :)

                0 0
                • Daf  

                  Pravdepodobne Foco. Nebudu zastirat ze mi jde take o hmotnost :) Navic jsem si mohl tento ram prohlidnout libi se mi provedeni spodni ramove trubky kdy je svisle splostela u hlavovky a vodorovne u stredoveho slozeni. Vlastne stejne jako to mam na Zaskarovi. Kazdopadne bych to vse konzultoval s konstrukterem a nechal bych si poradit.

                  0 0
                • zirecek  

                  bych volil Dedacciai SAT 14.5

                  0 0
                  • Alesh  

                    Souhlas, videl jsem u Pavlika ram z hohohle matrose a vypada to super. Navic ma zadni vidlici zplostelou a prej to je super pohodlne (na pevny ram).

                    0 0
                  • náčelník  

                    Blbej dotaz, ale já to fakt nevím: jak se čte „Dedacciai“?

                    0 0
                    • zirecek  

                      [dedačai]

                      Myslím, že zploštění má až závodní sada 16.5. Ale není vůbec problém kombinovat 14.5 a 16.5 zadní šavli ze zploštěním… . Taky je možná varianta, že ti „zploští“ 14.5. To už je vypečený rám, když už tam jsou takové vychytávky, :-), kam se hrabe hliník, :o).

                      0 0
                      • Alesh  

                        Presne taxeto cte :-) Z toho ramu jsem si trochu ucurnul – fakt moooc peknej. Ze stoji 18 litru uz je druha vec…

                        0 0
                      • McBlacky  

                        asi máš pravdu. Lempl má přesně tenhle rám a můj první blbej dotaz byl jestli 16,5 je velikost :-) zploštění na zadních šavlích je dobrá machrovinka, ale majitelé takovýchto kol jezdí tak rychle že není čas to obdivovat. Kousek jsem to jel a paráda, mít tu cash tak to hned beru. Je to pila jak hovado, stačí držet řidítka a za chvíli jsi v cíli :-)

                        0 0
        • scret  

          nechtel bys ho prodat???:))ten ram…:)

          0 0
    • Krutor  

      Dotaz (svůj názor mám jednozančnej): známej se kterým párkrát do roka vyjedu, si koupil (údajně dobrá koupě, ale to asi není rozhodující) místo 3 roky starýho Authora Traction Authora Sector (CrMo rám). Je to normální hobby bajker, kterej nenajede ročně víc jak 2–3 tis. Km a krátkou Meridu umí objet za cca. 3 hoďky. Tvrdí, jak je to znát „v tuhosti záběru“ a „na pohodlí“ a tak. Jaxe na to díváte? Podle mýho škoda peněz…

      0 0
      • scret  

        podle mne urcite ne! starej Sector byl fakt dobrej! s Tractionem se to neda srovnavat…

        0 0
        • Krutor  

          Tak tos mě dostal. Myslel sem, že Author jako Author … až vtěch vyšších řadách že je patrnej rozdíl.

          0 0
          • scret  

            jo jenomze starej Sector neni Author ale spis Ritchey!:) Mimochodem kdyby ho nekdo mel v 19´tak koupim!:)

            0 0
          • wroum  

            tenhle ram se naprosto vymyka standardni Artus produkci. je fakt dobrej.

            0 0
      • Mirek1  

        Já jsem se tak díval, co noveho v produkci mych oblibenych značek a narazil jsem na Gary Fisher Ferrous. Je to nadhera! Bohuzel cena se zda, ze se bude pohybovat nekde pod 60k Kc, tak si necham zajit chut. Pred rokem jsem byl rozhodnutej, ze dalsi kolo bude Sfinx, jenze ten mi zkoncil cinnost a tak nezbyde asi nez zase hlinik…

        0 0
    • davevi  

      …a co scandium?

      0 0
    • mosquito  

      me prechod z ocele na hlinik pripadal divnej .. klidne priste zase vemu ocel, karbon neni pro me cenou dostupnej

      0 0
    • MadMax  

      Dneska jsem koupil rám Jamise Dragona ocel Reynolds 853, přecházím z duralu zpět na oceláka, jezdil jsem egoista, pak durateca careera a dural už nemusím.Těch pár gramů navíc ani nepocítím, rozdíl v tuhosti minimální, komfort větší, a spoleh na výdrž rámu o třídu výš něž hlína, ostatně oba předchozí duralové praskly..Předtím jsem roky jedil Sectora, prvně z trubek Tange, pak Ritchey a oba nezničitelný..

      0 0
      • Aiax  

        Mohl by jsi napsat, jakou velikost Dragona jsi koupil a jak se ti zamlouva geometrie? Dost o nem uvazuju, potreboval bych 18" ram a delaji se jen 17" a 19", tak nevim jestli spis vetsi nebo mensi. Podle cisel ze stranek Jamisu mi prijde, ze by byla lepsi ta 19". U ni me zarazi hlavovej uhel – 71,5 st. je celkem dost. Treba Blizzard ma 70,5 st. a kolo na kterym jsem jezdil doted 71 st.

        0 0
        • MadMax  

          Koupil jsem 19, s hlavovým úhlem si hlavu nelámu, půl stupně jsem teda nepoznal, posed se dá doladit jiným představcem, sedloovkou..

          0 0
    • MadMax  

      A pro doplnění, Sector Ritchey byl z trubek Dedacciai a poslední modely Sectoru byly z trubek Fuji Elios.Měl jsem ho krátce, vůbec nebyl špatnej, zbavil jsem se ho páč jsem přecházel na kotouče..

      0 0
      • Tomcat_1  

        Ja myslel ze puvodni Sector byl z Ritchey Nitania, ten pozdejsi z Eliosu II od Fuji, jak pises.

        0 0
        • MadMax  

          Ano, Ritchey Nitanium, jenže to je obchodní název, pro Ritchey to vyráběla Dedacciai, někde jsem se toho dopátral, už ale za boha nevím kde.. Zrovna tak Author uvádí trubky Triton, nikde jsem se nemohl dopátrat výrobce trubek, tak jsem zamailoval na Authora, a odpověděli mi, že jsem o Fuji Elios.

          0 0
    • mato tope  

      Ahoj. Sice nenajíždím 1000-síce,ale jezdím ocel,možná trochu z nostalgie,ale hliník(dural) jsem zničil(TREK).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.