Zdravím,
mám dotaz ohledně těchto dvou rámů od GT v hliníku.
Při osazení rámu shodnými komponentami třeba XT nebo Sram X.9(nebo jinými),jaké budou jízdní vlastnosti a rozdíl mezi nimi.
Děkuji za názory a postřehy
Zdravím,
mám dotaz ohledně těchto dvou rámů od GT v hliníku.
Při osazení rámu shodnými komponentami třeba XT nebo Sram X.9(nebo jinými),jaké budou jízdní vlastnosti a rozdíl mezi nimi.
Děkuji za názory a postřehy
Tak sram vs shimano bych asi neřešil, to si musí každej zjistit sám co mu vyhovuje.
Co se týče rámu, jsou to dva zcela odlišný rámy. Zaskar má geometrii závodního střihu, je delší, lehčí, viděl jsem už pár prasklých.
Avalanche je spíš takový All mountain HT, je dělanej víc na blbnutí v terénu, má celkem krátkou geometrii, je těžší.
Takže záleží na tom kde a jak chceš jezdit.
PS: koukám, že máš 120kg (jestli to ještě platí), tak bych zaskara rovnou vyřadil z výběru. Avalanche bude odolnější.
Takže pokud budu preferovat lehčí terény a zdolávat je v rychlejším tempu tak zaskar,pokud rozumím dobře.
Asi tak, ale fakt pozor, ten rám není extra odolnej.
pěkna blbost,kterej ram je odolnej?
.
Teď se ale dívám, že od doby co jsem ho jezdil se změnil materiál, ze kterého je vyroben, což by mohlo zásadně ovlivnit životnost rámu. Já jsem ho měl z materiálu Kinesis Superlight, nyní je to klasika 6061-T6. To je asi velká změna. Ještě by to chtělo, pokud se již tak nestalo, ale soudě podle obrázku tak ne, změnit řešení patky na zadní stavbě. To je poměrně slabé místo rámu, taková achylova patka :). Je to tam vybrané o polovinu materiálu a druhou část dělá patka, která je přišroubovaná skrz rám. Navíc ta díra v patce je dost velká a je tam málo místa mezi dírou a koncem rámu, takže to tam rádo praská. Tam mi také právě praskl podruhé rám.
Na druhou stranu je na GT sympatické horní vedení bowdenů a lanek. Na mém RBčku CRR je spodní vedení značně nepraktické hladně z hlediska čištění.
Tak váha je už na 100kg a půjde ještě dolu asi tak na 93kg,což je u mě optimum už z dob aktivního kopání do míče.
No myslím že zaskar prasknul i mnohem lehčím jezdcům, já bych do něj třeba asi radši nešel, ale tak reklamovat to běhěm 2 let vždycky můžeš.
Tuším jde zaregistrovat stále 3letá záruka na rám.
Já jsem jeden z těch, kterým prasknul, bohužel hned 2×.
První po 3/4 roce, dostal jsem nový rám, druhý jsem jezdil o něco dýl, cca 3 roky – roční nájezd na HT mám někde mezi 6–8 tisíci km. Nechal jsem ho pak zavařit a do půl roku mi prasknul znovu, ve sváru. To jsem už nic neřešil, koupil rám a komponenty přeskládal. Rám jsem kupoval RB CRR.
Jen pro informaci, vážím cca 73 kg, jezdil jsem ho spíš po asfaltkách do práce, občas i nějaké šotoliny, zpevněné a nezpevněné cesty a do terénu moc ne. Do terénu jezdím spíš na fullu, HTčko mám na do práce a hlavně po práci na ježdění.
Další postřeh je, že Zaskar je hodně tvrdý rám. Sice dobře jede dopředu, akceleruje, ale jak se jede po nerovnostech, všechno jde do těla. Asi je to dílem slitiny – kinesis superlight. Oproti tomu RBčko je podstatně pohodlnější. Má větší průměr trubek a jiný materiál. Přitom jede taky velice svižně. Co mě na Zaskaru dále překvapilo, že je těžší, než jsem čekal. Když jsem rám odstrojil, tak váha ukázala 1755 gr – vel. L. RB CRR je těžší jen o pár desítek gramů v XLku.
Tuším, že když jsem si kupoval Avalanche, tak uváděli nosnost do 120kg. Takže o rám bych se nebál…
avalanč je koza krátká vysoká a zaskar buď praskne alebo už praskol. HT od GT je holt PITA… ;o)
Ale prosim tě :)
Takže když to dám kolem a kolem tak zaskar na mojí váhu nevhodnej,avalanche krátkej a vysokej,takže bude asi nejlepší RB CRR.
Takže jakej je RB CRR,hodnocení měl vysoký,lehce zaostaval za zaskarem.
Přečti si můj příspěvek pár příspěvků výše, jaký je RB CRR, přepisovat znovu nebo kopírovat to nebudu.
Tak jsem dostal odpověď na doporučené zatížení na tyto kola.
Zaskara i avalanche doporučujou do 110kg.
Zaskar možná, ale Avalanche vydrží daleko víc.
vlastná skúsenost?
Nene,informace od dovozce GT firmy aspire sports
jop, pýtal som sa clayda či má hodne cez 110kilo a avalanč mu furt drží ;o)
Třeba má starší typ a ten asi vydržel víc anebo se firma sichruje a nebo nejspíš co to prej dělaji na Taiwanu tak tam nejsou bytelný lidi a dělaj to pro sebe :)