merida karbon x hliník - chlapi zhodnotte ty dve kola pls

76 nepřečtených
  • Lance

    zdari chlapi zhodnotte mi ty dve kola a proc davat ty prachy za karbon?

    http://www.merida-bike.cz/…-1500-d-2011

    http://www.merida-bike.cz/…-1500-d-2011

    Anketa: Kterou?

    3x
    15%
    17x
    85%
    0 0
    • Lance  

      tady stranka kde jsou vedle sebe,

      proc preferovat ten karbon?????

      http://www.merida-bike.cz/…e_result.php?…

      0 0
    • Lance  

      a kdyz jsme u toho, muzete mi tu hodit jakoukoli jinou znacku kola, ale ve stejne – podobne vybave a cene jako merida? nehraju na to, ze tech merid jezdi hodne, to je mi jedno, jde mi ted o pomer cena/vybava

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • McBlacky  

      Pokud neřešíš extra prachy, tak jednoznačně FLX.

      Při jízdě v terénu je hliník proti carbonu poznat i se zavázanýma očima.

      Rám je lehčí tak o 200–300gr víc určitě ne – váhu bych ale nebral jako kriterium pro rozhodování. V Mku má 1,24 s miskami hlavka a sedlovou upínkou a patkou.

      0 0
      • novcze  

        jestli chce karbon kvůli pohlcování vibrací, tak bych už začal přemýšlet o celopéru, sice nebude mít za stejnu cenu takové komponenty, ale bude mít rám a komponenty stejně časem vymění

        0 0
        • McBlacky  

          v rámci HT jsem myslel. Hliník u HT když neváží tunu, tak je to většinou kostitřas až běda.

          0 0
    • lukyn11  

      Napiš mi na email xkolo@email.cz

      0 0
    • AsiJura  

      Teoretického půl kila rozdíl a ID faktor za 12k? Myslím si že zbytečné.

      0 0
      • roud  

        Tak ten carbon ej dobrej základ pro případné další vylepšování…

        0 0
        • Zdenda CUBE  

          Na hlíně už dnes skoro nikdo nejezdí, a vážné argumenty proti němu uvádějí pouze ti, co ho nemají, ještě jsem nepotkal človíčka, co by jezdil karbon a řekl, že to stojí za h…o a že se zase vrátí k hlíně ;-)

          0 0
          • roud  

            jediný co bych podotkl v dnešní době bych se vyhnul kombinaci carbon hliník různý lepený spojky atd. to prostě zavání průserem :O(

            0 0
            • scret  

              nesmis vsechno posuzovat podle Cdalu:))

              0 0
              • roud  

                mno naposled jsem viděl looka jak mu jedna trubka povolila ve spojce a neni to ani první ani poslední kolo kterýmuse něco posledního stalo prostě to lepení nevidím jako ideální cestu ostatně všechny značky od toho ustupují…

                0 0
                • scret  

                  uprimne – ja to vzdycky pokladal za slabe misto… Lepit karbon do hliny:(

                  takovej karbon do titanu, to je vec jina…

                  0 0
                • McBlacky  

                  souhlas, ale lepený rámy byly vždycky jen okraj. To si koupí jen někdo kdo na to dostane super cenu, nebo tomu nerozumí, nebo nemá prachy

                  0 0
                  • roud  

                    Mno ale třeba cannondale donedávna žádnej jinej carbon nedělal jak scalpel taurin tak i třeba rize vše bylo spojkovaný…

                    0 0
                    • McBlacky  

                      jsem to často viděl nejen u Cdale popraskaný v laku okolo. Ne že by to vadilo funkčnosti, ale je to pruda.

                      0 0
                      • roud  

                        jj mám právě na scalpeloj popraskanej lak počkám ještě rok a pak ho vyreklamuju :O)

                        0 0
            • yetti  

              Jezdil jsem carbon lepenej do hlinikovych spojek na LOOKu KX Light a Cannondale Six13 a žádné problémy jsem nezaznamenal a ten Six13 byl asi nejlepší rám na jakém jsem kdy jel -tuhej, lehkej a úžasně stabilní. No a teď mám carbon lepenej do carbonových spojek a opět žádný problém.

              0 0
              • roud  

                A co to znamená nic xD mě se třeba jeden rám od V rozlepil a na druhym mám prasklej lak v místě spoje že by smůla ?

                0 0
                • yetti  

                  Nevím, jenom píšu, že jsem s tím neměl a nemám problém. A znám další dva co mají lepeného Cannona a také nevím o tom, že by s tím měli jakýkoli problém. Pravda všechny ty Cannony jsou ještě Hand Made in USA.

                  0 0
                  • roud  

                    já je mám všechny taky hand made in USA :O)

                    0 0
                  • roud  

                    Co ale musím konstatovat čím novější ročník tím mi to zpracování přijde horší i když je to zase kus od kusu jiný…

                    0 0
            • Ruprt2  

              Marketing sice říká opak a to, že v dnešní době je to už konečně v pohodě, že dřív s tím občas byli problémy.

              Ale já s tebou souhlasím.

              Bývala móda karbonových zadních staveb a pár sezónách od nich značky, kterým na tom záleželo, houfně přecházeli celokarbon nebo na hlínu.

              Problémy s tím byli vždycky a vždycky budou. Možná, že v dnešní době vychytaných technologií a plyskyřic je to problém menší než dřív, ale vždy je to slabina rámu.

              0 0
      • McBlacky  

        když budeme ignorovat hlavní benefit karbonu a to pohlcování vibrací tak máš skoro pravdu…

        0 0
        • yetti  

          Fascinuje mě jak vsichni básní o tom jak ten karbon pohlcuje vibrace. Z karbonu lze udělat tužší a lehčí rám, snáze se to opravuje, dá se z toho udělat tvar, který z hliníku nedostaneš, takže to vypadá cool, ale že by pohlcoval vibrace? Čím a jak? Kde se ty vibrace v tom rámu ztratí?

          0 0
          • Joseph de Sax  

            jo, dobrá otázka…jenže na toto zde nikdo mentálně nemá, aby ti dal tu správnou odpověď, protože to ví akorát pár cheefů, tam, kde se ty rámy vyrábějí a ti to mají uzamčené v sejfech…takže hned to budou místní borci komentovat, že oni to ví nejlíp a mají tu největší svoji pravdu ve Vesmíru.

            A s těma opravama bych brzdil, protože dát flastr na epoxid není u mně žádná oprava, ale bohulibost sama o sobě, protože do struktury karbonu, která je už dávno vytvrzena se stejně nic nedostané…avo­tomtoje.

            0 0
            • AsiJura  

              Souhlas, ale s těma opravama to vyprávěj inženýrům z letectví, nic jiného než flastr prostě nevymyslíš, a pokud se dodrží postup a podminky, tak je oprava většinou pevnější než původní materiál. Když jsem opravoval jeden starší karbonový full tak jsme se spíše smál z čeho to je, dvě nosné vrsstvy a jedna pohledová, prostě šlupička, celkem bych z toho měl respekt. Dneska už je to ale na jiné úrovni

              0 0
          • nox159  

            zkus hlinikovou vs. karbonovou sedlovku ( myslim tim pohodlnou karbonovou ) a poznas obrovsky rozdil…

            0 0
            • yetti  

              Pár jsem jich už vystřídal a některé karbonové sedlovky jsou měkké a když jsou dostatečně vysunuté z rámu tak plavou pod zadkem, jak se ohýbají, ale aby při tom mohli pohlcovat ty vibrace, tak by museli pružit ve směru podél sedlovky a to se teda IMHO neděje.

              0 0
          • scret  

            titanovy ram taky tlumi vibrace a kam se ztraceji?? jestli vono to nebude tim materialem cece:))

            Mas pravdu v tom, ze ne kazdy karbon musi tlumit vibrace, navic u karbonu to clovek nikdy nepozna jak je upecenej, strukturovanej atd. Ale na obranu Meridy, FLX je jeden z nejlip tlumicich karbon.ramu vubec, ktery udajne funguje velice dobre.

            0 0
            • McBlacky  

              s FLX souhlas, sice proti konkurenci je o cca 100gr těžší, ale vlastnosti má výborný. Na váhu má Merida o-nine, ten už tak dobře netlumí ovšem

              0 0
              • scret  

                slysel jsem ze o.nine uz tak pohodlny neni… je to trochu skoda, kvuli FLX bych kousnul i napis merida na ramu:)

                0 0
          • McBlacky  

            místo dohadů tady na BF si vem hlíkové kolo a pak carbon a projeď si shodnou trasu s různým zastoupením povrchů a sklonů.

            Pak to budeš vědět líp.

            Hlavní rozdíl je v tom, že ve sjezdu se ti hliník -čím lehčí a tužší, tím víc- rozkmitá. Dost záleží na frekvenci a síle rázů, ale víc nebo méně k tomu dojde vždy. Dobře udělaný carbon rám to neudělá.

            0 0
            • nox159  

              kamoš prešel ze supa G7 na karbon od rock machine tak jsem se ho ptal jak velky je rozdil v tom jak se to kolo chova a říkal že rozdíl vubec nepoznal…

              vim neni karbon jako karbon ale i tak…

              0 0
    • Sharka1  

      Ti, co te od karbonu zrazuji argumentem „prilis drahe usetreni vahy“, zrejme na karbonovem HT nikdy nesedeli… Byt tebou si zkusim nekde karbon HT pujcit, sam uvidis ten rozdil v pohodli a ovladatelnosti. Samozrejme ciste do terenu je lepsi full, ale pokud chces vylozene HT, karbon je jasna volba. Osobne bych uz na hlinikovym HT nejezdila ani kdyby mi za to platili ;-))

      0 0
      • JakeF  

        Sakra, už jsi mě přesvědčila, že chci karbonovej rám, ale jestli v týhle svatý válce proti hliníku budeš pokračovat, tak ten svůj hliníkovej v životě neprodám :D.

        0 0
        • Sharka1  

          neboj, polaci by museli hodne google translatovat, aby to tu nasli ;-)

          0 0
      • MlokCZ  

        Jak může být rozdíl v ovladatelnosti? Ovladatelnost dělá geometrie, nastavení posedu, šířka řídítek, atd. A pokud by se měl tady srovnávat vliv čistě materiálu (který podle mě není žádný), tak je nutnou podmínkou srovnávat dva zcela totožné biky (tím myslím nejen totožná geometrie rámu, ale i komplet stejně nastavený posed včetně stejného představce a řídítek).

        Jak už jsem tu myslím zrovna na Tebe jednou reagoval, já tak nadšený z karbonových rámů nejsem.

        Na silničce je to při úzkých nabušených pláštích znát dost, ale i tam přesto, že jsem jezdil několik set kilometrů možná to nejpohodlnější na trhu (Spešla Roubaix a k tomu navíc ještě bez duší), tak ani tam to není spása. Tady bych ale do karbonu určitě šel.

        Když jsem párkrát srovnával karbon x hliník na HTčku a i na celopevňáku (kde je to bez odpružení výraznější), tak při použití objemných plášťů na nízkém tlaku (jinak to nevozím) jsou ty rozdíly téměř neznatelné. Osobně mi za ty prachy rozhodně nestojí.

        Pokud někdo jezdí užší pláště a fouká trochu vyšší tlaky, tak se ten rozdíl projeví více.

        Oproti tomu rozdíl třeba větších kol u 29tky a vlivu na pohodlí je úplně někde jinde.

        Na 26 HTčku s odpruženou zase mnohem více pohodlí přinese lepší citlivost vidlice.

        Na druhou stranu je to jen o ceně a carbon navíc přinese i váhovou úsporu. Takže pokud někdo ty prachy na to má, tak proč ne.

        0 0
        • Sharka1  

          Ovladatelnost je dana i tim, jak se kolo chova napr. v rychlych rozbitych sjezdech, kde se odlehceny hlinik rozvibruje, kdezto karbon ty vibrace pobere a je tim padem ovladatelnejsi – vyzkouseno praxi. Tohle ovsem ocenis spis na zavodech, nez na normalni vyjizdce, kde se takova hrana nejezdi… Ale vahova uspora je proste znat porad.

          HT (karbon i hlinik) uz stejne dneska v dobe vymakanych fullu muze prinest pouze nizkou vahu (v pripade karbonu jeste nizsi) a rychlost za dobrou cenu (v porovnani s vahove srovnatelnymi chrtimi fully), coz je duvod, proc je porad tak popularni mezi zavodniky, kteri navic preferuji karbon z duvodu vahove uspory a uz zminovanych jizdnich vlastnosti. Takze kdyz nekdo vylozene chce HT a jde o to vybrat mezi HT hlinik a HT karbon, jednoznacne karbon. Kdo chce ale jezdit na pohodu v terenu, poridi si fulla a kdo na to ma, poridi si na zavody chrtiho karbon fulla :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            OK, rozvibrování rámu beru.

            Takový hliníkový rám jsem ale nikdy neměl (a HT hliníkových rámů jsem měl větší množství), možná že je to doménou ultralehkých ultrazeslabovaných rámů (nikdy jsem nejezdil hliníkový rám pod 1,5kg, teď 29tka Scale také těsně přes 1,5kg).

            Váhová úspora, ta tam bez diskuze je. Tam je ale už třeba srovnávat, zda není levnější ušetřit váhu jinde. Třeba když vezmu zase Scale 29, tak tam bych stále dokázal mnohem levněji šetřit váhu na osazení jinde a to už lepší osazení dávat nechci (u rámu by to byla úspora cca 40Kč/g).

            0 0
            • Ruprt2  

              IMHO vybrují všechny hliníkové rámy bez vyjímky.

              Otázka je jestli to jezdec rozpozná, jestli mu to vadí, popř jestli poznal něco lepšího :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Na cokoliv týkající se pohodlí jsem hodně háklivý. A když se přenáší vibrace třeba od brzdy nebo vzorku pláště, tak to poznám okamžitě.

                Pokud je to od brzdy, tak je třeba to vyřešit. Od pláště se to stává jen u některého vzorku na pěkném asfaltu, takže tam to vem čert.

                Rozvibrování rámu, co popsal Sharka pro sjezdy na HT, to jsem nezažil nikdy. Jestli tam někdy byly nějaké drobné vibrace, tak se stejně ztrácí pod vlivem větších překážek, které dají tělu mnohem větší sodu.

                A hezké srovnání mám právě ze silničky, kde jsem jezdil více hliníkových tvrdých rámů a naposledy oproti tomu to možná nejpohodlnější na trhu (a to nejen samotný rám Spešl Roubaix, ale k tomu tu jejich karbon vidlici a sedlovku a ještě k tomu karbon řídítka a sedlo, co má Ti ližiny).

                A jak jsem psal, že by ten materiál byl nějaký všespásný se říct nedá. Oproti objemným málo nafoukaným plášťům na 29 celopevňáku (kde mám vše v hliníku, jen vidlice je částečně karbon, ale pořád hliníkový sloupek) je to úplné nic.

                0 0
                • Ruprt2  

                  Věřím, že máš lecos najeto.

                  A že jsi citlivka je známé :-)

                  Nevím proč jsi to nezaznamenal, ale ty vibrace tam podle mě fakt jsou. A to vždy.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Nějaké vibrace tam být mohou, o tom se určitě přít nebudu. Spíš jde o to, jestli budou opravdu jezdcem zaznamenatelné.

                    On taky není hliník jako hliník, i tam jsou obrovské rozdíly. A když jsem sice toho jezdil hodně, ale nikdy ultralehký hliníkový rám (takový jsem nejezdil nikdy cíleně, nic to nevydrží)…

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      Domnívám se, že tužší těžší rám na tom bude možná i hůř.

                      Mám 2kg zeslabovaný rám GF.

                      Vnímám to asi jenom při zatáčení. Ale beru to jako vlastnost ne chybu. Karbon tak ozkoušený nemám, takže po něm zatím ani neprahnu.

                      0 0
                • McBlacky  

                  dost to poznáš při zatáčení ve sjezdech, hlavně na povrchu kde jsou pevně usazené menší kamínky, nebo serie menších děr. Na Carbonu to projedeš rychleji nebo bezpečněji. Hliník prostě nedělá to co bys zrovna potřeboval. Když je pochopitelně jezdec zvyklý na chování svého rámu neřeší to a jede jak má naučeno.

                  Také v techničtějších pasážích mezi pevnými šutry, kde ale musíš přes některé jet přímo, někde po nakloněné ploše atd, je dost poznat tuhost rámu a přesnost reakce. To už ale souvisí i s vidlí (osou), výplety…

                  HT rám kolem 1500 už je ultralight. Osobně bych do této kategorie řadil do 1600 v eloxu a 1650 v laku velikost L

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    26tkový jsem vozil naposledy Reaction, ten měl cca 1600g v eloxu a 18tce velikosti.

                    Teď ten 29 Scott Scale má o pár gramů méně (těsně pod 1600g) ale v laku, i když je to zase jen 17,5" (a to že to je 29tka mu materiál nepřidá téměř žádný při té krátké zadní stavbě co má).

                    Tuhost rámu je jasná (a také že tam je to o tuhosti hlavně nejslabšího článku a tedy nejen rámu).

                    Tady ale právě jak jsem uváděl, tak třeba Scale 29tka je na tom v karbonu hůře.

                    Na málo rozbitém povrchu (třeba ty zmíněné mini kamínky v zatáčkách), tak tam teď pociťuju výhodu hlavně díky větším kolům, v některých situacích je tak 29 celopevňák jistější než 26 full (při stejných pláštích).

                    0 0
        • McBlacky  

          jak jsem psal výše, carbonový rám je v terénu stabilnější protože lépe reaguje na rázy. Ty jsou vždy, tlak plášťů a tuning vidle je pochopitelně o dost sníží, ale k eliminaci nedojde.

          0 0
          • MlokCZ  

            Asi to bude dané tím, že nějakou extrémní hranu jsem na HTčku ve sjezdech nikdy nejezdil a oproti fullu jsem vždy o něco pomalejší a pak se to tolik neprojeví.

            Na 29 celopevňáku tam už není vůbec co řešit. Tam mi limituje vidlice a oproti tomu hodně udělají velká kola, takže do limitní situace, kdy to bude omezovat hliníkový rám se dostávat budu jen velmi těžko.

            0 0
      • martin_bakov  

        kdyz ja chci jezdit na 29er a to se pak nedoplatim za karbon :)

        0 0
        • MlokCZ  

          Na 29 bych to před koupením zkoušel ještě důkladněji. Tam to při větší kolech a jejich přínosu k pohodlí je znát ještě méně (přínos karbonu k pohodlí).

          A když pak ještě navíc třeba v tuhosti dopadne ten karbonový rám o dost hůře. Teď konkrétně narážím na Scott Scale 29, kde mám měření tuhosti hliníkové i karbonové verze.

          Ale zase tady se musí nechat, že karbon verze je více než o 0,5kg lehčí, což už je hodně. Taky ale ta cena…

          0 0
    • siafu  

      za mě určitě karbon, akorát Meridu by se mi nechtělo kupovat za doporučenou MOC, když po sezóně vždy mají slevy

      karbon rám beru jako základ pro případný upgrade + nižší hmotnost + jízdní vlastnosti – to je pro mě podstatná přidaná hodnota, které lepší komponenty těžko dohání. Když si budu chtít udělat radost a pořídit „lepší“ kola, je to investice třeba 10–15 tisíc, rám by vyšel min. na 20 a víc…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Lister  

        Vzhledem k nadpisu pochybuji, že tvůj hlas zde bude mít nějakou váhu.

        Ani jsem netušil, že je mistr takový antifeminista :-)

        0 0
    • mr.nikdo  

      V podstate jsem na takovem karbonu (tenkrat to bylo nejak FLX 5000) chvili jezdil. A po prechodu na hlinik RB – CRR jsem suse konstatoval jednu vec – priste karbon.

      Projev kola mi prijde u obou ramu (FLX a CRR) zhruba na stejno – pri porovnani 17 CRR a 19 FLX. Tuhosti mi to prislo stejne…

      Hmotnost ta tam poznat je (hlavne kdyz prenasis a nebo tlacis)…

      0 0
    • Soreno  

      za ty prachy za carbon mám svýho fula to bych nedal a za ten hliník taky ne :-)) ale to je věc preferencí

      0 0
    • lukyn11  

      Pokud uvažuješ o FLX, mohu ti za stejnou nebo lepší cenu nabídnout kolo o třídu lepší, nové, se zárukou a doklady o koupi na mé jméno.

      xkolo@email.cz

      0 0
    • scret  

      pokud chces HT, pak urcite karbon.ram, FLX funguje podle testu na vybornou, oproti hline se to neda srovnat a jak tu psali ostatni, mas dobry zaklad pro dalsi tuneni… a zvlast pokud se jedna relativne o maly cenovy rozdil..

      Myslim si ze v dnesni dobe muze hlina nabidnout maximalne uz jenom nizsi cenu, vsechny plusy ma kvalitni karbon

      0 0
    • oldaka  

      Za me carbon a ne kvuli vahove uspore nebo kvuli pohlcovani vibraci, ale kvuli nezmenenym vlastnostem ramu po par letech. Hlinik se zacne po nejake dobe vice kroutit, carbon si sve vlastnosti ponecha…

      0 0
    • grafik  

      koupil jsem skoro hiend scotta v karbonu za celkem těžký prachy a nelituju, těším se až ho doskládám a projedu …

      0 0
    • kubad  

      osobně bych vzal radši hliníkového fula, než carbonové HT

      :D

      0 0
    • wenda.simon  

      Kdyby si chtěl lepší cenu tak se ozvi na mail : wenda.simon@seznam.cz

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.