• Hirooo2345

    Zdravim vsechny cyklisty. Shanim kombinaci kola ktere je dobre do lesa na nejake agresivnejsi jezdeni,ale aby se na nem dal ujet i napriklad celodenni vylet… Pro tuhle kombinaci mi prislo dobre giant reign x2 2010. Co vy na to? Chtel bych znat i nazor druhych. Diky

    0 0
    • Kubiczech  

      Téhle kategorii kol se říká enduro (aspoň v Evropě). Reign X je možná volba. Pohledej na fóru a pak třeba nalezneš další kandidáty.

      0 0
    • Výběr z produktů
      Transition Spire AL NX 29 kolo, fade to black Skladem 1 kus

      Novinka -27% Transition Spire AL NX 29 kolo, fade to black

      89 199 Kč -27% MOC 123 999 Kč

      BMC Fourstroke FOUR 29 kolo, iron grey/black Skladem > 2 ks

      savings BMC Fourstroke FOUR 29 kolo, iron grey/black

      76 499 Kč savings MOC 109 999 Kč

      SCOTT Spark 940 29 kolo, černé Skladem > 2 ks

      Novinka -7% SCOTT Spark 940 29 kolo, černé

      68 799 Kč -7% MOC 96 899 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Horská)
    • esti  

      Ta x2 bude těžká a na celodenní vyjíždku nepoužitelná.Jes­tliže giant ,tak reign 1 .Poslouží mnohem více a univerzálněji.

      0 0
      • pitos  

        Tak nevím ale Reign X patří rozhodně mezi univerzály,je to enduro.

        Že bude nepoužitelné na celodenní výlet je samozřejmě nesmysl.

        0 0
        • sdasty  

          A co Trance X ? Jezdí se na něm pohodově celý den a sjezdíky také super.

          0 0
        • tomfree  

          Použitelné to ano,ale užiješ si to,určitě ne,je to jako jet s plnohodnotným offroadem po dálnici do Prahy,taky se tam dostaneš,jen je otázka,jestli ti šlo zrovna o tohle.

          0 0
        • esti  

          Jenže on v zadání nepsal ,že po koupi kola chce vyměnit půlku komponentů.Pochopil jsem to tak,že si chce koupit kolo a hned jezdit to co psal.Nepříde mi ,že by se s tímto kolem v základu dalo třeba v pohodě ujet 80km za odpoledne.

          0 0
          • nox159  

            proč mluvíš o 80km za odpoledne kdyz zakladatel napsal ze chce na tom kole davat celodenni vylety…

            celodenni vylet muze byt i 40k za 12h…

            jinak ani tech 80km/8h neni tak strasne… a uz jen kdyby kopce tlacil sjezdy si uzival a rovinky jel napohodu tak to musi bez problemu dat… :)

            ale osobne bych na tohle bral reigna bez Xka ;-)

            0 0
          • DaSnail  

            píše výlet. takže tepák, měřič kadence a tacháč nemusí sledovat ažtak uplne bedlivě 8o)

            0 0
          • Jenda  

            asi to chce do terenu, v terenu 80 km za odpoledne fakt neujedes, pokud jses v opravdovym terenu tak tech 80 km muze byt dost i na cely den :-)

            0 0
      • Atilla  

        Plky, plky, plky.

        0 0
      • gazman  

        :-))) To jsou moudra.Ach jo.

        0 0
      • MlokCZ  

        Tak zajeď na Plešiveckou držku. A dej si velký pozor abys nebyl v cíly o hodně déle než fousek :-)

        0 0
      • PjSky  

        ze se do toho pletu, ale nedavno sem cetl jak borec a borec vyrazili na endurech na Krale Sumavy a uspesne to dojeli.. plus si znacne pochvalovali jak se jim to oplatilo, vzhledem k blatu a terenim spekum.

        :)

        0 0
        • MlokCZ  

          Pokud si to dobře pamatuju, tak třeba Tink objížděl dlouhé maratóny (a to některé rozhodně náročnější než Král Šumavy) taky na slušném zdvihu a neměl žádný problém.

          Podle mě se to hrozně přeceňuje to nejetí vyšších zdvihů a mírně těžšího kola.

          Samozřejmě že takové kolo jede mírně hůře, pokud je to ale rozumný systém + vhodně zvolené pláště na dané trasy a osazení je spíše do jezdiva, tak nevidím jediný problém.

          K tomu je akorát potřeba jet pohodu, tedy mírně pomaleji než na chrtějším kole, aby se jezdec neutavil.

          To už větší problém vidím v geometrii do prudkých výjezdů. I tohle je ale hodně individuální a někomu to nevadí a nebo někdo ty hodně prudké raději potlačí.

          Třeba kamarád jezdí Canyona ESko (předchůdce AMka) a Torque ESko.

          Při stejných pláštích (třeba vozí FA), tak vůbec nepoznám rozdíl, že by mu to jelo na tom nižším zdvihu lépe.

          Nějaký mini rozdíl tam být může, ale zanedbatelný.

          A jel na tom více náročnější a delší tras typu kolem 100km a převýšení 2000–2500m.

          Je ale fakt, že Torque má poměrně lehké na ten zdvih, pořád je to pod 15kg.

          Ten Reign X ale nemusí být o moc těžší, fousek ho má třeba jen kousek přes 15kg.

          A o trápení to být rozhodně nemusí. Tady hrozně záleží na každém, co preferuje. Jestli si raději více užije terénější rovinky a sjezdy nebo více ocení, že to mírně lépe jede.

          0 0
          • lenochod  

            Fousek na tom jezdí tak, že limitem je pro něj jen spánek. Jinak by z toho kola slejzat nemusel. Jel na tom i MTB v Mostu. Utavil tam dost chrtů a v bikeparku si těch 180mm uživá s úsměvem. Já jel na Nomádovi MTB 24h a taky to šlo. Myslím více než 6km výšky. Jak říká fousek „Zdvihu není nikdy dost“.

            0 0
        • kesu  

          já to jel dva roky zpět na kole 160/150 a asi 15km jízdy jsem se vybavoval s týpkem na Bighitu, kterej mi pak řekl že by se mnou rád kecal ale že spěchá a ujel mi…

          0 0
        • Manas  

          To byl Rob Trnka a Marty Smolik. To nejsou reprezentativni vzorky vzhledem k tomu ze minuly mesic mel Rob najeto uz pres 5000km a to vetsinou na bajku.

          Oba jsou silenci :-)

          0 0
          • Kubiczech  

            Pět tisícovek? A já měl vždycky takové pochopení, když jsem v jeho článcích četl žehrání na slabou fyzičku. Podvod na čtenáři. (:

            0 0
            • Manas  

              Tak ono to je rok od roku. Ale vyjet s nim na vyjizdku je prej peklo. Do kopce si slapu pekne, povida si s tebou … jen mu nejak neodpovidas :-)

              Mi povidal Petr Heinik ;-)

              0 0
    • scoty  

      Enduro Test 2011

      Hezky uděláno..;-)

      0 0
    • blund  

      na tomhle udělat nějakejch 70 km za den po horách bude pěkný utrpení, volil bych nějaký enduro se vzduchovim pruženim, tohle bude vážit tak 17–18kg bych si tipnul a to je na cesty do kopce fakt moc, navíc ten napínák :)

      0 0
      • DaSnail  

        tu v galérii je ich pár okolo16kg a aspon jeden okolo 15kg. s tým sa dokopca už možno vyšmrdlat dá, ne?

        0 0
        • pitos  

          To ano, ale ten napínák ho bude určitě strašně brzdit.

          0 0
          • Atilla  

            A to jsi četl kde? Já dal dnes se 17kg kolem s napínákem za 2.5hod 25km v hárd terénu s technickýma výjezdama. Tam už mě limitoval krátký představec, ale váhu nepoznám.

            0 0
            • pitos  

              To napsal blund a ode mě to byla ironie.Je to taková blbost, že to snad nikdo nemůže brát vážně,tak jsem tam nedal ani smajla.

              0 0
              • Scotty  

                smajly musíš valit všude.. Lidi bez toho dneska už nic nepochopí..

                0 0
            • blund  

              25km to je tak výlet se psem :) , on hledá kolo na celodenní vylety.. pod tim si predstavuju dlouhy vyslapy a dlouhy sjezdy

              a tam rozdil 2kg bude znat

              taky sem mel 17 kg kolo nez sem vymenil vidlici, kola a tlumič ted má pod 15 kg a jezdi se s tim uplne jinak

              0 0
              • Atilla  

                Můžu tě k nám poznat. Uvidíš, že 30km je u nás hodně.

                0 0
              • KRAJIC  

                Přijeď do Beskyd – ukážu ti milion úseků co mají třeba kolem 8 km a chcípáš tam 2 hodiny.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ono v každých horách při výběru pořádných terénu se délka vyjížděk k tomu úměrně zkracuje. A z jindy stovky je při stejné náročnosti běžně třeba jen 30–50km.

                  A s Beskydy zcela souhlasím. Myslím, že naše hory mám objeté slušně, byl jsem ve všech z těch vyšších (tím myslím hlavně Krušné, Jizerky, Šumava, Beskydy, Jeseníky, Orlické) minimálně 14 dní a ve většině mnohem více.

                  A v Beskydech ty vyjížďky byly na kilometry při stejné náročnosti nejkratší.

                  0 0
                  • KRAJIC  

                    Pravda, je třeba vědět, kde sjezdy stojí za to. Nezřídka se mi stávalo, že po očistci nahoru jsem sjel nějakou úplně debilní nudnou cestou.

                    0 0
                    • gazman  

                      Nahoru je nejlépe dostati se po nasvaltu ať to tolik nebolí pak hřeben a zakončit fajnym sjezdem to mám rád.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        V Beskydech ale i tahle varianta někdy stačila na slušné odrovnání na krátké trase.

                        Třeba hřeben Bílý Kříž->Bumbálka po červené má více prudkých stoupáních, které aspoň já jel všechny nad ANP (ne třeba každé celé, ale kus stačil nad ANP). A třeba to z Konečné jsem ani zdaleka celé nedal vůbec, tam nejdříve nad ANP a pak konečná. Ten název k tomu dobře sedí :-)

                        To pak i jen ten hřeben může slušně odrovnat.

                        A přitom celý ten hřeben po červené je technicky úplně lehoučký, není tam žádný těžší terén (jen hned začátek cca 2km je lehce techničtější, ale pořád lehoučký).

                        I tak se mi ten hřeben moc líbil.

                        0 0
                        • gazman  

                          Sice nevím co je to ANP ale asi máš pravdu.Jinak v Beskydech mi nějak technicky náročných připadá jen pár sjezdů. Hřebeny jsou jen na kondičku, tam žádné velké vzrůšo nezažívám.

                          0 0
                          • scret  

                            anaerobni prah:)

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Nad ANP = ***** vysoká intenzita :-)

                            0 0
                            • tomfree  

                              To jsou ty elektronický srandičky,kdybys to neměl,tak šlapeš a si v poho.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                To právě ani náhodou. Už jsem to tu vysvětloval, jak moc mi tepák pomáhá a díky němu můžu jezdit více a na pohodu a zvládám více dní po sobě. Bez něj i když lecos už taky poznám, tak je to mnohem horší, tak dobře se neohlídám, na konci delších vyjížděk trpím a hlavně vůbec nezvládám více dnů po sobě třeba na akcích v horách.

                                S tepákem pohoda.

                                0 0
                                • tomfree  

                                  Jsem si dělal srandu,jen vás obdivuju,kdysi jsem to zkoušel a ten hrudní pás mi dost vadil,takže to nevozím.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    je to dost o zvyku…

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Prvních pár vyjížděk kdysi před lety jsem pás trochu vnímal. Teď o něm nevím okamžitě po nasazení.

                                      Chce to ale dobrý pás, třeba ten obyč od Polaru s platovými elektrodami mi moc neseděl. Vozím už ale hodně let Wearlink a ten pohodička.

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        ja mam obyc ktery byl k sigme PC 15 a pohoda ale treba ten co byval k onyxu se mi vubec nelibi…

                                        0 0
                          • goofy  

                            Vzruso tam neni zadne, ale me treba i bavi se tak pohoupat po tech kopeckach :o) Ovsem nejvetsi peklo je dojet pod hory a pak na prvni kopec ;o)

                            0 0
                          • KRAJIC  

                            Jo buhužel, těch super věcí je tam málo a ještě se k nim musíš prokousat. Takové lokality s velkými pevnými šutry + skalkami v kombinaci s lesním povrchem jsou asi hodně o něčem jiném.

                            0 0
                            • Treeper  

                              nemáš nějaky seznam těch super věcí, do beskyd jezdím pravidelně ale mam jen objete takové vetší věcí: lysa, Travný, hřebenovka prašivá-bílý kříž. co bys doporučil???

                              0 0
                      • KRAJIC  

                        Osobně radši umřu při výjezdu v lese na šutrech a kořenech než při asfaltovém výjezdu – já ten asfalt na horách nedávám psychicky, mám to spíš jako diagnózu.

                        0 0
                        • gazman  

                          Tak to tě teda obdivuju,mě to horekopcom nebaví ani tak ani tak, po asfaltu mi připadá, že se trápím měně.Špatné nejsou ani total stojky, které musíš vytlačit, nebo kolo i ponést.To si nahoře nejrychleji a ještě je to v lese, to je pro mě asi nejlepší varianta.

                          0 0
        • logoman  

          Stejen hlavne zalezi na gumach … kdyz das nejaky lepivy na 10 kg HT tak taky prd pojede … tech 15 Kg je pohoda na jezdeni. Bych to tak nazral :) silne pochybuju, ze kdyz by reign vazil 16 Kg tak najednou nepojede …

          0 0
          • goofy  

            Tak tak.. Je to hlavne o gumach, a u fullu taky trochu o systemu. Sam ted mam 17 kilovou mrchu s tezkyma gumama, takze teoreticky nic moc, ale kdyz nahodim lehci gumy, tak predpokladam hodne podstatny rozdil. Jinak i v tomhle setupu co mam, bych na tom byl schopny den jezdit, ale tempo proste musi byt pohodove :o)

            0 0
      • MlokCZ  

        Na tomhle

        http://www.bike-forum.cz/…il-3819.html

        dal TheIF 240km.

        Reing X jede na svůj zdvih velmi dobře a postavit se dá klidně ještě o něco lehčí než ten Canyon v odkazu.

        A jak tu bylo správně už napsáno, hrozně moc udělají pláště.

        0 0
    • logoman  

      Ja bych misto do reigna sel do tohoto http://www.yt-industries.com/shop/index.php…

      0 0
    • Joei  

      Podle mě je Giant Reign X dobrá volba..s kolem který má cca 15kg se celodenní švihy jezděj upe v klidku. Ale není to jediný kolo který je vhodný na enduro..je jich dneska už dost, a nedá se přesně říct že jedno je nejlepší a další je šit..spíš záleží který ti sedne..nebo na který máš:-)

      0 0
    • Hirooo2345  

      Prave jsem si vybral reign uz kvuli vidlici a tlumici marzocchi a diky cene je v celku dostupne…

      0 0
      • pitos  

        Tak zrovna vidlice by byl asi první komponent který by šel z tohoto kola pryč a tlumič by ji možná brzo následoval:)

        Ale pro začátek určitě dostačující.

        0 0
      • gazman  

        No tak to by byl u mě důvod proč bych ho nebral, kdybych měl možnost vzít něco na jiných závěsech.

        0 0
      • goofy  

        Za jakou cenu ho muzes mit? Zrovna ty dve veci tam nebudou zadna slava :o)

        0 0
        • Hirooo2345  

          Za 32k…

          0 0
          • goofy  

            No je to takova hranicni cena… zaden zazrak za to cekat nemuzes.. Ten Reign X je uz pomerne slusne kolo, ale casem holt bude treba vymenit aspon tu vidlu za neco slusnejsiho. Mozna bych se podival jeste po Specialized Pitch, ale tam taky pak bude lepsi nahodit jinou vidli…

            Nebo pokud kolum krapet rozumis, tak si muzes zkusit pozhanet nekde na netu veci a kolo poskladat… Ja si tak slozil za nejakych 35 tohle

            0 0
            • Kubas.1  

              To tě vyšlo fakt na 35? kde se dají tak levný věci sehnat? :-)

              0 0
              • goofy  

                Tak je to bez brzd a plastu, ktere jsem bral z Manika.. A jinak rozpocet byl planovany o 6000 vyzsi, ale nakonec jsem vzal starsi vidli, cili tak no.. Suma ale jeste bude krapet rostnout az se bude doladovat detaily.

                0 0
      • KRAJIC  

        Doba proslulosti výrobků od Marzocchi minula nějakých 5 let nazpět.

        0 0
      • mr.antik  

        cena je hezka, ale za stejnou cenu by to mohlo bejt na vzduchu a jiných komponentech o víc než kilo lehčí. Rámu bych se nebál, ale zrovna tahle X2 je stavěná víc do free než do univerzálu.

        Taky jsem ji zvažoval (není o tolik dražší než jen samotný rám), ale když jsem zjistil, že bych na tom nenechal nic původního (ani tlumič), tak se rovnou „vyplatí“ do X1 nebo holého X0 rámu.

        0 0
        • Vegan  

          Ver mi nevyplati! me vymena biku vysla na 7k kdybych bral novyho tak na 10k… jasne porad ma ten ultra tezkej tlumak, ale nechodi spatne to vubec ne jen je tezsi.

          0 0
          • mr.antik  

            no právě, jde hlavně o ten tlumák… Nevim za kolik se dá prodat/koupit DHX 5. Ani ostatní díly nevim za kolik bych prodal… (já bych za ně nedal ani ň :-)

            Dostat se na cenu rámu okolo 15 už bych o tom uvažoval :-))

            0 0
            • Vegan  

              Musim rict, ze jsem tomu tlumici fakt moc nedaval, ale nakonec ho asi necham alespon na tuto sezonu.

              0 0
    • pajasimi  

      mrkni do mých biků na Notona, je za super cenu, s jinýma pláštěma by to i jelo, je to lehký až se to na první pohled nemusí zdát (lehce nad 15)

      0 0
    • Mr.Duck  

      Asi fakt záleží, co si představíš pod celodennim výletem. Já mám SX na 16.6kg s kilovejma pláštěma. Dát tam půlkilový pláště, tak je to enduro jak vyšitý, a jak je to dlouhý, tak se to i do kopce poddá. Na druhou stranu to mám postavený spíš do DH/FR než na All Mountain. Takže jestli Spec. Enduro jede stejně dobře (a předpokládám, že i líp), tak bych do toho šel hned :)

      0 0
      • Maynard  

        16,6? jak jsi to udělal?:O..můj bude mít přes 18 nabeton(bojim se to vážit ať nestrhnu váhu:)…něco dělám asi špatně…ale furt se na tom dají jezdit hřebenovky, i nahoru to po asfaltu většinou vyjedu, ale je to porod, to každopádně:-D…

        0 0
        • Mr.Duck  

          No, ono by to šlo i níž..a pude, aspoň o čtvrt kila :)

          Ale vepředu mám plášť bez butylu, Totem Solo air má tak 2600, lehký kola, ty udělaly asi nejvíc. No, neni to nic těžkýh ose dostat na tuhle váhu, ale dostat to pod 16 už nevim nevim jestli dokážu :( Ale beztak jinde než na kolech to asi nepoznám, to už jen tak abych se moh chlubit :)

          0 0
          • Maynard  

            hmm, přední guma a vidle a jsem tam..kola mám taky lehké celkem:)…

            0 0
    • mr.antik  

      Ještě pro představu dodám, že ten Reign je kolo v pohodě na 10metrů skoky (do dálky) a třeba 4 metrový dropy (to už i na chrániče a integrálu) někdo s nim jezdí i ČP ve sjezdu tuším (starší model), takže asi tak.

      Jestli jsou v týhle kategorii podobně šlapavý i jiný kola, to nevim.

      0 0
      • goofy  

        No urcite podobne kousky jsou, ale asi v krapet jine cenove hladine :o)

        0 0
        • mr.antik  

          teď jsou koukal že letos je na pružině všechno kromě X0, takže jediná rozumná cesta je pouze rám.

          0 0
          • Vegan  

            No on ten DHX AIR 5.0 Novy s boost valve co zacina na 125PSI take neni zadna vyhra :(, bez tuningu v bikelive + predelani na jehlickove lozisko horniho cepu by to byla dobra bida… s temato upravama celkove za 2k je to fajn a uz to i chodi coz se pred tim fakt rici nedalo :-/

            0 0
            • gazman  

              Poznals výměnu jehel za pouzdro?

              0 0
              • Vegan  

                U sandry na jejich vtipnych tlacich co vozi v tom DHX jo a to jakoze fakt dost, az jsem byl prekvapen. Jestli by to bylo poznat i u me tezko rict, ale mozna, ze ten nejcitlivejsi zacatek jo .

                0 0
                • MlokCZ  

                  U originál pouzder taky bude hodně záležet na stavu. Nová mají odpor hodně velký, časem se to hodně zlepší – i když to už jsou skoro na výměnu :-)

                  U těch polymerových bushingů z TF tuned je to ok od začátku.

                  0 0
                  • gazman  

                    Ty právě mám a k tomu ten nedělený dutý čep, drží to jak svině už sezonu a půl asi a vakl furt nikde.Na výměnu mám připravené ty jehly od RWC tak jsem zvědav.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jehly budou mít jistě odpor menší, ale už bych při tom přepákování nečekal žádný moc znatelný rozdíl oproti tomu polymeru z TF tuned.

                      0 0
            • mr.antik  

              Tu výměnu v bikelive dělají jen když tam přivezeš tlumič? Teď v sezóně se nechce být třeba týden bez kola.

              Nebo ti to i pošlou?

              Docela to zvažuju pro horní oko, tam je životnost bídná. Pokud to něco přidá na citlivosti, tak líp.

              0 0
              • Vegan  

                ja to resil postou, ale predem telefonicky domlouval zda maji vse potrebne. Jedina vada na krase je, ze stycna plocha z vahadlem je pak asi 4× mensi zatimco u vlozek je to pomerne velka plocha u tohoto loziska vede nazkrz loziskem trubicka na ktere je uz pak na stranach navliknute jen gumove tesneni a stycna plocha je diky tomu rapidne mensi, otazka jak moc to vadi ponevads lozisko se hybe pomerne hladce. CO se tyce zivotnosti nemohu slouzit je to tak zatim jen u sandry a tam zivotnost ani neotestuji pac u ni to bude nesmrtelne.

                0 0
                • gazman  

                  Malou styčnou plochu bohatě vykompenzuje to že je ten dutý čep vcelku, né jak ty origo dvoudílné duralové mrdky od foxe.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Taky myslím. A hlavně velká styčná plocha a fest dotažení je potřeba pouze proto, že mají nová originál tak velký odpor a pak to může mít tendenci se protáčet v tom dotyku vložka-vahadlo (nebo rám na druhý straně tlumiče).

                    I ty jednodílné z TF tuned mají o dost menší plochu a nikdy jsem s nimi na žádném kole problém neměl s tím, že by se to protáčelo v tom bodě dotyku, kde se to otáčet nemá.

                    0 0
                • mr.antik  

                  Poštou celý tlumič nebo jen díly na domácí montáž? A cenově ta operace vyjde jak?

                  Asi levněji než toto http://www.enduroforkseals.com/id275.html

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.