• Lance

    Zdar. Inspiroval mě Road tím svým nádherným titanem na 26". Tak se ptám na čem procentuálně jezdím nejvíc. Když je 26 mrtvá

    Anketa: Na čem

    38x
    10%
    15x
    4%
    94x
    25%
    67x
    18%
    30x
    8%
    20x
    5%
    57x
    15%
    58x
    15%
    0 0
    • Martin  

      29 HT + grejvl :)

      0 0
    • kubad  

      29" HT

      28" Gravel/CX

      28" Silnice

      27,5+ HT

      27,5 AM Full

      podle nálady

      0 0
    • Vilém  

      Road?

      0 0
    •  

      dětský kola 26" už fakt ne :-)

      0 0
    • Mereck  

      Anketa celkem na pytel – hodně lidí tu má více kol, hlasovat však lze jen 1×. Tak jedině změnit název na „Na čem nejraději (či nejčastěji) jezdím“

      Já třeba víceméně 50/50 jezdím Full/HT, ale to z ankety nikdo nepozná.

      0 0
    • rb  

      26" HT do práce

      27,5" full ve volnu

      0 0
    • THORX  

      HT 27,5+

      0 0
    • goofy  

      26" full… :-)

      0 0
      • -b-n-x-  

        Sam se divim, ze nas tu je takovych jeste porad docela dost :-)

        0 0
        • goofy  

          Tady u nás v Asii se tomu ani moc nedivím, ale jestli jich jezdí dost i v Praze, tak to ještě není tak špatné. :-)

          0 0
          • -b-n-x-  

            No, ale ze jich je tolik tady na BF, to mi hlava nebere! :-)

            V Praze jsem s tim beztak sam. No, vlastne jeste Sunshine29. Coz je divne pri te jeho prezdivce :-)

            0 0
            • goofy  

              Jo takhle. :-) No u nás tu 26 bylo ještě dost. Prakticky pokaždé na vyjížďce 26 převažovaly, ale teď se to nějak začíná obracet, jelikož dost lidí chystá na novou sezónu výměnu. :-)

              0 0
              •  

                co je špatného na 26 že nad tím jakože všichni ohrnují nos?

                0 0
                • goofy  

                  Nic. Jen prostě kupují po x-letech nové kola, a to už ve 26 prostě nekoupíš.

                  0 0
                  •  

                    aha, takto

                    jinak asi funkčně má každé svoje pro a proti a nedá se obecně říct, co je lepší – maximálně když si někdo dá svoje subjektivní kritéria, tak to může rozseknout

                    0 0
                    • xtonda  

                      Už sem to tu někde psal, i s odkazem na nějaký článek o historii. Když se s MTB začínalo, tak se předělávala jakási městská kola, která používala tento průměr kol, prostě protože nic jiného vhodného nebylo a postupem času se tento rozměr vžil aniž by pro to byl nějaký důvod.

                      Když se podíváš od jaké doporučené výšky se dětská kola osazují 26" koly, tak jaký dává smysl aby na tom samém jezdil dospělý muž?

                      0 0
                      • Pavel  

                        Při mých 170 cm (vč. podrážek bot) mi ta 26" smysl dává hodně velký…

                        0 0
                        • xtonda  

                          Rád se nechám poučit.

                          0 0
                          • Pavel  

                            Nebudu nikoho POUČOVAT, ať si každý jezdí na tom, co mu vyhovuje. ;-)

                            0 0
                      • Rychlej turista  

                        Jestli problém není v tom, že se děcka předčasně cpou na velká kola.

                        0 0
                        • xtonda  

                          Co znamená předčasně?

                          0 0
                          • wilda81  

                            předčasně

                            0 0
                            • xtonda  

                              Ano, podobně rádoby vtipnou odpověď jsem čekal, nicméně snad není těžké pochopit, že mě zajímá při jakých rozměrech dítěte a rozměrech kola to je předčasně a kdy už to není předčasně.

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Až si děcko samo řekne, že by to chtělo něco většího.

                                Jenomže to v dnešní době už není prakticky možné – buďto ho na něj zakomplexovaní nebo obchodníky zpracovaní taťkové posadí sami nebo chce to, co vidí u svých stejně velkých kamarádů, kteří byli zakomplexovanými nebo obchodníky zpracovaní taťky na vetší kolo posazeni.

                                0 0
                      •  

                        menší kola přece mají i nějaké výhody – menší hmotnost, trochu sníží těžiště celého kola a asi i aerodynamický odpor, asi obecně budou i trochu pevnější – proti tomu jsou nevýhody – větší valivý odpor, horší převalování přes překážky a pak možná něco se stabilitou/posazem?

                        záleží přece jenom na tom, čemu kdo dává přednost, ne? ale přiklonit se dá snadno ke kterékoliv straně…

                        zvlášť když se k tomu druhotně přidá nižší cena a možnost sdílet jedno ze svých kol třeba s větším dítětem, případně s partnerkou

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • xtonda  

                          Neříkám, že nejsou nějaké jednotlivosti, kdy to vyjde líp, při použití totožného materiálu bude 26" lehčí a tužší, ale zase není problém udělat i 29" kola dost lehká a tuhá.

                          Jen sem tím chtěl říct, že rozměr 26" byl z nouze ctnost a že přechod většinové produkce na 27,5 a 29 není marketingový hype zatracující něco, co se vyselektovalo jako optimum dlouhodobou evolucí.

                          0 0
                          •  

                            a jak vznikl silniční rozměr 28"? – předpokládám, že to taky mohlo být kdysi střelené od boku a hlavně kdyby nebylo – v té době byli lidi průměrně celkem o dost menší, takže už to určitě neodpovídá původnímu velikostnímu důvodu nastavení

                            ta „dlouhodobá evoluce“ k 27.5 a 29, o které píšeš, mi přijde spíše jako logické přiblížení k tradičnímu silničnímu rozměru…

                            0 0
                        • Libores  

                          zajímá mě jak to myslíš s tím těžištěm. Čím větší kola, tím výš je těžiště? Děkuji

                          0 0
                          •  

                            ano – jednak to samo kolo má těžiště výše

                            a jednak i vidlice jsou vyšší – rám kola se samozřejmě dá postavit tak, že se zase nějak zdrcne dolů, ale to není případ toho mého zimáku – zadní vodorovná trubka vidlice vede od středu kola vodorovně ke středu šlapání – takže je cca o palec výše u 28 než u 26 – při stejně dlouhých klikách pak máš celé tělo o ten palec ve větší výšce, tedy i tvoje celkové těžiště je posunuté nahoru.

                            0 0
                            • xtonda  

                              Výška sedla od šlapacího středu závisí na výšce jezdce, respektive délce jeho nohou a výška středového složení od země závisí na konkrétní geometrii konkrétního kola. Tak z toho nedělej obecné závěry.

                              0 0
                              •  

                                pokud je ta geometrie dělaná tak, že ta trubka vidlice je od středu do středu vodorovně (což u starších kol je řekl bych celkem pravidlo), je to správný obecný závěr pro tyhle kola

                                i těžiště samotného kola/výpletu a pláště je vždy výše – to je také správný obecný závěr pro všechny kola – tohle ani rám nevykompenzuje

                                0 0
                                • xtonda  

                                  Zase se odkazuješ na geo nějakého svého šrotu a bez podložení to zobecňuješ. A pro stejný BB height bude logicky u 26 menší BB drop a tedy vzpěra bude méně z kopce. Změna těžiště samotného kola a výpletů bude nepodstatná.

                                  0 0
                                  •  

                                    „ten můj šrot“ bych ještě mohl doplnit o „můj ne tak úplně šrot“ (Specialized Sirrus Carbon) – ten to těžiště taky má jaksi vysoko a popravdě nějaké reálné podložení jsem zatím uvedl jenom já…

                                    0 0
                            • Libores  

                              chápu, na svých kolech to takhle zřejmě máš. Je to takhle u všech kol, u všech geometrií a typů kol? Proč je u 29" BB výš něž u 26"?

                              0 0
                              •  

                                to nevím, já mám z nových 28" kol osobní zkušenosti jen s jedním, dvěma

                                0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • Atilla  

                        Taky byl někde komplexní test mezi 26–27.5–29 a 27.5 na tom bylo nejhůř, protože si to vzalo to nejhorší z obou rozměrů :)

                        0 0
                  • Elwing  

                    Je to tak. Nějaký prodejce mi říkal, že pokud mám na sebe vyladěnou 26, na které se mi dobře jezdí, tak není důvod to měnit jen kvůli velikosti kol. Takže ještě sezonu s tím určitě vydržím, sjezďák už musel jít, toho už jsem chtěla nového.

                    0 0
                • Pavel  

                  Špatného na tom je to, že 26 už nekoupíš..

                  0 0
                • -b-n-x-  

                  A tak ja bych bral urcite rad vetsi kola. Precejen to v nejakem beznem terenu poznat je.

                  0 0
                  •  

                    a dělají se i větší než 29"? občas když vidím vysoké postavy na kole sedět jak vosa na lentilce – říkám si, že by jim asi seděly i větší kola

                    0 0
    • krabica  

      28 gravel

      27,5 EN full

      27,5 Trail full

      26 beer HT

      0 0
    • roupik  

      jednoznačně silnička, ještě nám starý trekový kolo, ale na tom jen s dětma

      0 0
    • MlokCZ  

      Mám to dost vyrovnané mezi 29" HT a 29" fullem, HT ale asi těsně vede (jak na něm jezdím i do práce).

      0 0
    •  

      Mám asitak 14 kol, na všech se snažím alespoň jednou za rok projet, ale hodně jich tu není v nabídce ankety – chybí 20" kola (mám 3 kousky), chybí trek s 28" bez odpružení nebo s odpružením (mám taky 3 kousky), chybí trek s 26" bez odpružení (mám další 4 kousky), dál pak různé hybridy jako je fitness kolo

      nakonec si vyberu jen v kategorii 26" HT, kde mám 3 kousky, takže 11/14 mých kol se nedá zařadit…

      jo a momentálně vede staré železo 26" na neodpružených vidlicích – pláště 26×1.5 na koloběžku – je to můj zimák na silnici, za poslední měsíc a půl najeto přes 1000km – to kolo nikdy dřív tolik nejezdilo

      0 0
      •  

        Ctrnact kol ! Proboha, zapomnel jsi snad skromnost kdesi za dvermi … budu se dnes modlit za spasu tve duse.

        No, koukam ze se v moravske zemi mate dobre to se hned pozna kde jsou penize. My pragocentraliste nemame pomalu co jist a vam tam uz nestaci snad ani danci na kancim.

        ;)

        0 0
        •  

          hodně jich je s malou hodnotou – celková hodnota všech těch kol dohromady je asitak 90kkč, co jsem teď v rychlosti odhadl – to tu má leckdo v jednom jediném kole – zkusím letos něco dát pryč (pokud zase něco nepřikoupím…)

          větší výzva je jejich umístění a provozování…

          0 0
          •  

            Potesil jsi mne . Ja mam jenom pet zavodnich kol ovsem pozor, ;) dve jsou „mrtva“ 26"… ;) a silnicka. Njn, se to nastrada za ta desetileti a potom ty neustale inovace od vyrobcu i kdyz nektere bych spis nazval devastaci.

            ;).

            0 0
    • vlasto  

      toz moje kategorie ti tam chybi:

      28" HT Fitness bajk 60% ( hlavne do rachoty)

      26" Full Fatbike 40% ( do hor)

      0 0
    • šlapatko  

      26 šichťák s pevnou

      27,5 ht

      pseudo gravel co dům dal

      0 0
    • losiik  

      na kole nejezdim, jenom prudim na bike fóru :)

      0 0
    • va-bo  

      Nejvíc na KONA Hei Hei. Nemá chybu.

      0 0
    • 2ndrate  

      29 HT

      0 0
    • scalar  

      27,5" HT, 29" celopevňák, silnice, „gravel“, 26" full, cross…Procentuálně nejvíc asi aktuálně běhám :-)))

      0 0
    • nozaki  

      27,5 full a silnička

      0 0
    • Cavendish  

      Road + CX

      0 0
    • Atilla  

      26 DIRT

      27.5 DH

      27.5 FULL TRAIL

      29/27.5+ HT

      0 0
    • černápole  

      fotky přítelkyň taky sem nebo zůstaneme u kol?

      0 0
      • Mereck  

        Val je sem. Rád se pro změnu podívám na něco hezkého.

        0 0
    • Elwing  

      26 full enduro

      27,5 full DH

      Když vyjedu mezi lidi, kteří jezdí to, co já, tak jsem jediná s šestadvacítkou. Stejně nepatřičně jsem si připadala do loňska v bikeparcích, kde už šestadvacítky taky téměř nebyly. Letos počítám, že 27,5 DH nahraděj 29 a ze mě bude zas exot :-D

      0 0
      • goofy  

        No u nás se to ještě celkem drželo, ale teď začali všichni přezbrojovat na nové kola a už tu moc 26 nezůstane… :-D

        0 0
    • exxonvaldez  

      27,5 HT

      0 0
    • blue.sun  

      Není nad to mít jen jedno kolo a nic neřešit. :-D

      Podporuju 29" HT.

      0 0
      •  

        není, když se porouchá něco tak druhej den nemůžeš na kolo, za ideál považuju tři kola mít doma

        0 0
        •  

          silnice, terén, zimák?

          to by byl sen to takhle zredukovat, já tam mám ještě kritéria drahé/levné (=dá se zamknout u vlaku a nechat přes den bez dozoru), pak terén rychle a terén na jistotu a v pohodě, pak ještě drahé/levné z pohledu kilometrových nákladů na silnici, pak ještě pro mne / pro návštěvu a fůra dalších pseudokritérií + vzájmené kombinace se základním silnice/terén/zimák

          ideálně jich více skloubit do jednoho kola, ale není to tak jednoduché

          0 0
        • Lance  

          Přesně tak. 3 minimum

          0 0
        •  

          u mě letos budu redukovat počet kol a zůstanu u 29 HT, pseudo gravel a e-celopérko 29

          0 0
          • nitraq  

            Pseudo… líbí se mi tvá úporná snaha stále pseudovat.

            0 0
            • Martin  

              Snaží se protlačit do módní skupiny, ale nemá na to vybavení… tak to zkouší remízou.

              Chápej, pokud by napsal, že má krosové kolo, tak se s ním nebudou bavit ani dveře na hajzl.

              0 0
            •  

              naštěstí se nemusím nikoho ptát co si můžu napsat, takže pseudo gravel s karbonkou na hydraulikách a komplet na ultegře s rovnejma za necelých 25 s tubolitama a váhou 9,1 :-)

              0 0
              • nitraq  

                Jistě, taky můžu o své krosce tvrdit, že to je pseudo aero silnice.

                0 0
                • Martin  

                  Když si na grejvla hodím silniční kola, tak mám pseudo silničku nebo nemám pseudo silničku?

                  0 0
              •  

                a 40mm pláště, to musí být u pseudo gravelu být, nic pod tím bych nechtěl

                0 0
                • Martin  

                  4-ce-timm-ové pláště jsou tak na silničku, echtovej pseudovej grejvlík musí mít minimálně 4-cet5-ětmm.

                  Ještě máš co pseudodohánět.

                  0 0
                  • nitraq  

                    Ty tvoje číslovky.

                    0 0
                    • Martin  

                      Simtě, co se to nelíbí na 4-cítce? Lepší než Heky a jeho 1/2–2-nácté…

                      0 0
                      • nitraq  

                        4-cítka je ještě cajk. Ale jak to začneš skloňovat, přidávat mm a dělat z toho přídavný jméno, hlava začíná explodovat.

                        0 0
                        • Martin  

                          A teď si vem, že negramotům praská hlava už, když mají napsat 1. :)

                          Je teda fakt, že tyhle prasozápisy jsou zápřah i pro mou hlavu, protože kontrola pravopisu samozřejmě protestuje :D

                          p.s. a co třeba zápis 3/4 → 2-náct?

                          0 0
              • nitraq  

                Dneska ráno jsem při záchodový meditaci byl osvícen. Jako k silnici je kolo s rovnými řidítky fitness silnice, tak ke gravelu je kolo s rovnými řidítky fitness gravel. Takže od nyní fitness gravel.

                0 0
                • Martin  

                  Aha, takže už ne krosové kolo, ale fitness gravel… oukej, to musím říct kamarádovi, že má přestat říkat kros.

                  Každopádně bude mít Romča pořád komplexy, že se pořádně nezohne k beranům a musí jezdit na pseudokole, když nemá na plnokrevné :)

                  0 0
                  • nitraq  

                    Ale kdepak. Tohle byla taková snaha Romanovi pomoci. Pokud tvůj kamarád má krose a je spokojen s tím, že má krose, nechť jej nadále tituluje jako kros.

                    0 0
                    •  

                      fitness gravel – to taky nezní vůbec špatně, jinak já vím jak to nazývat a jestli to nějaké ovci vadí je to jen její problém :-)

                      0 0
        • blue.sun  

          Když se něco porouchá, jdu běhat. V čem je problém? Nebo plavat. Nebo do posilky na veslařák. Nebo cokoli jiného.

          Ještě bych přetrpěl k bajku silničku, ale zbytek mě nechává zcela chladným.

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud sportuješ výhradně sám, tak to udělat můžeš. Pokud máš v plánu vyjížďku s partou, tak smůla. A pokud se kolo pokazí (a je to něco, co tam hned na místě nemůžeš opravit) třeba na cyklo dovolené, tak to musí být hrozná radost (já bych byl tedy naštvaný opravdu hodně, naštěstí se mi nestalo nikdy, protože vozím na dovolenou vždy 2 kola – a neopravitelnou závadu na místě jsem už párkrát zažil).

            0 0
            • blue.sun  

              Tak… parta se beze mne obejde, stejně jako se já snad dovedu obejít pro jednou bez nich. A na dovolené to sice může být průšvih, uznávám, ale abych kvůli tomu na dovolenou tahal dva bajky, to fakt ne…

              Asi hlavně proto, že na „životě s kolem“ nejsem závislý.

              0 0
          • Martin  

            Nebo honit… nebo prudit na b-f…

            0 0
      • jIrI___  

        +1. Já se před třemi lety po pořízení gravelu zbavil fulla zatím mi to tak plně vyhovuje. Ale je fakt, že toto hodně ovlivňuje oblast, ve které člověk bydlí. Tady na placku a polňačky kolem Ostravy je pro mě gravel ideální, ale 18 let jsem bydlel v Beskydech a tam bych gravel zase využil daleko méně než právě fulla a z té dvojice bych se s velkou pravděpodobností zbavil gravelu.

        0 0
        • sYs  

          No vidíš, já se zbavil 27,5" fulla (160/140) a to žiju prakticky v Beskydech. Řekl bych, že i v Beskydech se dá na gravelu vyblbnout. Jasně, že nejezdím to, co na fullu, na druhou stranu, člověk objeví spoustu nových lesních cest atd.

          0 0
        • Mig_all  

          A co si nechat obě?

          0 0
          • jIrI___  

            Takový byl původní plán, ale nakonec se na fulla ve sklepě jen prášilo. A prodej pokryl dva nájmy, takže dva měsíce jsem žil jako král, spokojenost :D

            0 0
    • Mig_all  

      čumím kolik lidí ještě jezdí 26" a jak málo se navzdory masírce prosazuje 27,5"

      0 0
      • Pavel  

        27,5" se prosazuje hlavně proto, ne-li jen kvůli tomu, že 26" se přestalo vyrábět..

        Taky přejdu na 27,5". Ovšem ne dobrovolně, ale jen proto, že musím.. :-/

        0 0
        • -b-n-x-  

          No, ja posledni dva roky premyslim, jestli nejake moje dalsi kolo bude 27,5, nebo 29. A zatim se nedokazu rozhodnout. Ale asi mi to mozna nakonec bude jedno. Asi spise rozhodnou jine veci.

          0 0
        • Peslezedirou  

          1* tak to bylo u mně…

          0 0
    • Lance  

      Nekdo nejaka zmena? 29 mi nesmi do domu. Silnicku sem.prodal

      0 0
      • Rychlej turista  

        U mně :-)

        0 0
        • Cavendish  

          Sledoval sem se zatajeným dechem a už ani nedoufal. Gratulace a FOTO!

          0 0
          • Rychlej turista  

            Asi ho zkusím prozatímně vyfotit mým mobilem – jen pro hrubou představu, jak si vypadá. Než seženu někoho s foťákem :-D

            0 0
            • Rychlej turista  

              Tak jsem ho teda vyfotil :-D

              0 0
              • Peslezedirou  

                Vypadá suprově, přeji mnoho šťastných km :-)

                0 0
              • Polka  

                Pěkný!

                0 0
              • tomasz70  

                Podle fotky vidím, že jsi z Poruby nebo jen fotka u bludneho kamene. Bydlím asi 200m od kamene směrem k Penny po ul. K Okovici. Kolo zajímavé. Taková převlečena silnička za HT.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Jsem teď v Porubě. Když tak písni a můžeme dát švih :-)

                  0 0
                  • tomasz70  

                    Toho času ležím v nemocnici. Vypla mi nějak ruka, ale dnes mě pouští, pak rehabky. Ale na kole mi to až tak nevadí pokud bych nejel nějaký delší sjezd kde bych musel být opřen více na rukou. To bych asi trpěl. Ale je dobré vědět.

                    0 0
      • goofy  

        Zde prosím. Už mám taky tu super kůl 27,5. i když to vlastně super a kůl není, bo teď už zase znova frčí 29… :-)

        0 0
        • Breakpain  

          Ty chceš jít prostě vždycky proti proudu, jen to přiznej :D

          0 0
          • -b-n-x-  

            Na 29 půjde, až to již několik let bude mrtvý rozměr a všichni budou zase na 26 :-)

            0 0
      • cubista  

        Konzervativně beze změny 26 HT + silnička.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.