• zuzabrno

    ahoj vsem,

    mam na GT Sensor 2.0 brzdy Avid Elixir 3 (najeto 300km).

    Jsou to moje prvni kotoucovky. U V-braku jsem mela vzdy nastaveny rychly nastup brzdy (po malem stlaceni paky), u Avidu brzda zacina brzdit tak v 1/3 chodu paky a uplne stlacena je v 1/2 az 2/3 (tedy mnohem blize k riditkum nez jsem zvykla ze starych brzd).

    Da se s chodem a nastupem teto brzdy neco delat nebo je toto fungovani normalni?

    Dodam, ze brzdy brzdi dobre, akorat posledni dobou mi prijde, ze pri plnem stlaceni pak je paka predni brzdy k riditkum blize nez paka zadni brzdy.

    Btw jak casto brzdy odvzdusnujete, jake jsou priznaky zavzdusneni?

    Diky.

    0 0
    • DominikGT  

      Já mám zase delší chod pravé páky. Brzdy jsou zatím po 1000km super.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Mjr.BlasterX  

      Zde je foto, musí se odšroubat celá ta páka z řídítek. Když je našroubována nelze štelovat, aspoň já se k tomu takto nedostal, záležitost 30s povolit 2× imbus.

      0 0
      • zuzabrno  

        wow, super, hned to doma vyzkousim

        takze predpokladam, ze by mel jit vice zasroubovat, kdyz chci rychlejsi nastup brzdeni, je tak?

        a povolit, kdyz chci brzdu mekci

        divala jsem se do manualu a na obrazku na str. 6 neni vubec napsane, k cemu ten imbus je :-)

        http://www.sportimport.de/…e_manual.pdf

        0 0
        • Mjr.BlasterX  

          No to si už nepamatuju, musíš to vyzkoušet, ale jde to vidět jestli jde páka nahoru a nebo naopak klesá dolů. Nahoru = rychlejší záběr, páka dále od řídítek. Dolů = musíš to více promáčknout, páka je blíže k řídítkům. Potom napiš jak jsi dopadla Zuzko :)

          0 0
        • Vilém  

          No to bude spis popsane v navodu k obsluze, nez v servisnim manualu.

          0 0
        • mi-psi  

          čim víc zašroubuješ, tim rychlejc brzdí.

          Už se nedivim, že tu polovina lidí doporučuje avid BB7, když si neuměj nastavit ani jedinou věc, co se na levnějších hydraulikách nastavit dá

          0 0
          • Vilém  

            U vetsiny brzd tento sroubek slouzi k regulaci vzdalenosti paky od riditek.

            0 0
            • MlokCZ  

              Včetně Elixirů (tedy minimálně u Rkové verze to tak je, i když tam už není třeba nářadí a je tam místo šroubků ovládací prvek).

              A tedy samozřejmě jak sám už uvádíš se tím nijak nemění ani mrtvý chod páky, ani pak záběr a pouze to mění vzdálenost páky od řídítek.

              Tedy žádný rychlejší záběr se nekonná. Tedy pokud si někdo nepředstavuje pod rychlejším záběrem to, že zabírá 4cm od řídítek (při nastavení páky 6cm od řídítek) a předtím zabírala 3cm od řídítek (při nastavení páky 5cm od řídítek).

              To samozřejmě není žádný rychlejší záběr ale pořád stejný.

              0 0
              • Vilém  

                Krasne „srozumitelne“ to ma Avid popsano ve svem uzivatelskem manualu:)

                „NASTAVENÍ ROZPĚTÍ

                Pokud je to nutné, na nastavení akčního poloměru brzdové páky použijte 3

                mm šestihranný klíč. Otočka o čtvrtinu odpovídá 1 mm nastavení.“

                Nicmene z obrazku je to pochopitelne, k cemu sroub slouzi.

                0 0
          • Kosta  

            čím víc zašroubuješ, tím pozdějc brzdí, já se už taky nedivím

            0 0
    • Jimm22  

      A neví někdo jak seřídit destičky, aby mi při jízdě v zatáčce nedřely destičky o kotouč?

      Na jedné straně mám tak 0,5mm destičku od kotouče, na druhé tak 1–1,5mm odhadem samozřejmě :)

      0 0
      • Azmir  

        Tak si vem někoho k ruce, povol ty dva šrouby co drží brzdu na adaptéru, nasedni na kolo, párkrát zmáční brzdu, budto jí drž zmáčklou a tvůj pomocník jí přitáhne, nebo jí pusť a ať jí tvoje druhá ruka přitáhne tak, aby byla vzdálenost stejná.

        0 0
      • Kosta  

        Pokud ti škrtají jenom v zatáčce, buď rád ;) Avidy mají tak malou mezeru desky/kotouč, že sem tam prostě škrtají ;), takže buďto vystředit, jak píše kolega výš, anebo, co mně pomohlo na juicy5, trochu přitáhnout právě tu trojku inbus, sice se ti nepatrně zvýší dráha páky, ale dá se najít takový poměr, kdy desky neškrtají a brzda zabírá relativně rychle (u mě se dá i při sjetých deskách nastavit nulová délka chodu páky :).

        0 0
        • MlokCZ  

          Juicy mají mezeru naopak hodně velkou a ne malou.

          0 0
          • Jimm22  

            Může se do destiček dostat bordel?

            A pokud ano, jak je čistit? Zdá se mi že mám na kotoučích drobné rýhy a nevím jestli je to normální nebo ne.

            díky

            0 0
          • Kosta  

            a odkedy

            0 0
            • MlokCZ  

              Odjakživa. Pokud ji tam nemáš, tak je něco špatně, třeba nevracející se pístky.

              Elixíry mají mezeru o něco menší, ale ani ta není až tak extrémně malá jako mají např. Formule (The One, RX, R1).

              0 0
              • Kosta  

                Ale mám ji tam, jenom jsou brzdy hodně náchylné na vycentrování, taky je stačí trochu zahřát, a jsou na kotouči, pístky se vrací bez problému. A i při neškrtajících brzdách je mezera docela těžko viditelná.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jedině, že by Juicy byly v poslední době přepracované, starší mají mezeru velkou.

                  V poslední době jsem žádné novější nezkoušel, dnes je vůbec nesmysl je kupovat. Starší máme pořád doma na jednom kole.

                  0 0
    • zuzabrno  

      Jeste bych se chtela zeptat na jednu vec u techto brzd – predni, kdyz je studena (nahle zabrzdeni), strasne hvizda.

      Kdyz je zahrata (delsi sjezd), tak to nedela.

      Strasne mne ten zvuk rozciluje.

      Poradite, zda pomuze treba vymena desticek ci co s tim?

      0 0
      • marapara  

        Asi jo, myslím že tohle budou destičky. Předpokládám, že to budou sintrované. Kdybys tam dala organiky, tak to asi přestane, ale změní se trochu vlastnosti brzdy.

        Na druhou stranu, nepotřebuješ zvonek ;)

        0 0
        • zuzabrno  

          To mas pravdu, ale zase si pripadam jak matla, ktery si ani nedokaze seridit brzdy… Vim, ze u vecek se piskani brzd dalo pekne resit vymenou gumicek (delsi, lepsi smes).

          U kotoucu si nejsem jista, zda a do jakych desticek kdyztak investovat. Asi bych tam ty sintrovane nechala, ale nevim, zda vymena za jiny typ ci znacku pomuze.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • zuzabrno  

            tak jsem zjistila, ze vlastne vubec nevim, jake typ desticky tam mam (na webu nekde pisou organiky, nekde nova unikatni smes, atd.)

            hvizdani bych se rada zbavila, na stranu druhou, dokud to brzdi…

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • RendyD  

              Pískání neřeš. Aspoň jsi slyšet a nemusíš říkat „z dovolením“…:-).

              0 0
          • Mjr.BlasterX  

            Taky mám Elixíry 3ky, píská mi jen zadní brzda. Je to celkem hnusný zvuk, ale na funkčnost brzdy to snad vliv nemá.

            0 0
      • warps  

        Vubec to nerez nevim proc mam take SENZORA a predek rve od zacatku a zadek po delsi dobe. Zkousel jsem desticky asi 5 druhu vcetne goldfrenu. Nakonec jsem prisel na to ze jsou to kotouce. Proste 185 mm AVID kotouce katastrofa nahradit a je klid.

        0 0
        • Mjr.BlasterX  

          Já mám předek v pohodě a to tam mám ty 180mm Avid kotouče, zadek 160mm a řve to jako kráva. Nevíš jestli by pasovali na Avid Elixir 3 kotouče HOPE?

          0 0
        • zuzabrno  

          a jake kotouce jsi koupil?

          0 0
      • snowflake  

        JJ, je to běžné, u sintrovaných destiček obzvlášť.

        Jinak bych ti doporučil zvyknout si na správnou techniku brždění tak, aby páka zabírala zrhuba od rovnoběžné polohy řidítek nebo i později (v závislosti na délce prstů).Umožňí ti to pak v techničtějších úsecích neustálé držení brzdové páky ukazováčky, zatímco ostatními prsty držíš řidítka.

        0 0
        • zuzabrno  

          tak jsem ty desky vytahla a jsou tam organiky… ty by hvizdat nemely, ze? :-)

          0 0
          • zuzabrno  

            dneska jsem koupila tyto desky http://www.velohanak.cz/…vid-elixir-/ a namontovala jsem do predni brzdy

            nejprve tam nesly vubec dat, ale pak jsem do brzdy strcila ten ruzovy plast, roztahla ji a desky sly dovnitr

            nicmene siroke jsou o novoty tolik, ze o kotouc neustale drhnou (z obou stran), i kdyz jsem brzdu celou znovu seridila

            predpokladam, ze se po chvili trosku sjedou, je tak?

            nevadi nejak kotouci, ze je v tuto chvili s destickama porad ve styku?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • TomasT5  

      Ahoj všichni. Dnes jsem si byl vyzvednout kolo s těmito brzdami a po ujetí cca 20km začaly vydávat zvuk, jako když strčíte něco do děr kotoučů. Dělá to jen při větším tlaku na brzdu. Je to celkem nepříjemné, protože kolo začne vibrovat. Teď ještě čekám, jestli se přidá i zadní brzda. Nevíte někdo co s tím?? Děkuji ;-)

      0 0
      • Milvus888  

        S tím nic neuděláš, dělají to elixiry 1–7.. Vymena za shimano jednoznacne pomuze.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • nox159  

        ja bych to resil tam kde jsi kolo koupil ;-)

        0 0
    • kcvalin  

      Obnovím vlákno s podobným dotazem.

      Nově jsem si namontoval na staré kolo nové avid elixir3. Zadní funguje jak má, ale přední dělá potíže – Promáčknu normálně mrtvý chod, následně je jasně rozeznatelný dotek destiček na kotouč – brzdná síla je poměrně veliká – ale pak, když chci ještě přitlačit, tak promáčknu páku až k řídítkám a brzdná síla zůstává stejná. Co s tím je?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.