Asi jsem zakřikl bezproblémovost hydraulických brzd. Do doby než jsem na brzdy nešahal, bylo vše po 2 200km v pořádku. Pak nastal čas výměny desek a odvzdušnění. Výcuc vzduchu proběhl bez komplikací a k mému překvapení jsem zjistil kolik luftu se v brzdě nachází. Nicméně bez problému. Pak došlo k výměně desek, pístky byly roztažené na max. již z předchozí operace, takže vpravení desek proběhlo standardně. No a přišel čas centrování a seštulongování třmenů vůči kotoučům.
A nyní se dostáváme k jádru pudla. Na obou brzdách, přední a zadní se zadrhávají pístky. U zadní ten co je na straně třmenu u hadice a u přední ten co je na vnější straně u šroubu na luftování.
Prvně jsem zkusil zde osvědčené rady místních mágu o silikonovém oleji a rozhýbání pístku, marně. Zdálo se mi že něco brání přítoku oleje do třmenu. Tak jsem přistoupil k tvrdšímu kroku – rozebrání třmenu. Po důkladném vyčištění kanálku, pístu, manžety, prostě všeho byl úspěch 0. Co dál ? třeba je chyba v pístku, či manžetě, prohodil jsem tedy pístky i manžety, ale bez jediného úspěchu či náznaku zlepšení. Přivádí mě to k jakési konstrukční vadě brzd, ale proč by u přední a zadní brzdy byly zadrhnuté protilehlé pístky ?
Máte někdo zkušenosti s těmito brzdami ? nebo snad nápad, jak rozhýbat pístky, které nejsou zatuhlé, ale asi potřebují větší tlak než jejich soused na vysunutí ? Nějak mi docházejí nápady mám chuť brzdy šlahnout do koše a udělat obřad bongo bongo :( Takže nějaké konstrukční řešení by se hodilo …