• stehlikp

    Zdravim, mam brzdy Avid Juicy 3 a zadni brzda se mi nejspis porad zavzdusnuje. Mel jsem to v servisu a rekl mi, ze to bylo zavzdusneni a ze to poradne nejde, ze je ta hadice asi prilis dlouha a bude to delat porad. Coz se mi zda jako blbost. Predni brzda je ok. Paka ma sice delsi chod nez jsem byl zvyklej u Shimano, ale zadni promacknu az na riditka. Jeste jsem si vsimnul, ze kdyz zmacknu predni brzu tak kdyz se paka pohne neni nic slyset, ale u zadni brzdy vni tak jako cvakne nebo mlaskne jako kdyby tam nebylo neco v poradku. Mozna nejake tesneni? nebo co?

    0 0
    • Ruprt2  

      chtěli za to v servise zaplatit?

      Jinak to, že to nejde, protože je dlouhá hadice je joke dne.

      Možná by jsi jim měl udělat reklamu za poctivě odvedenou práci.

      Avid se odvzdušňuje složitěji než některé jiné brzdy. A prostě se to musí umět.

      Já si Avidi odvzdušňuji sám, nacvičené to mám už velmi dobře a přesto se mi to občas nepovede. Což se projevuje delším chodem. Pokud spěchám a některý z kroků udělám blbě, tak páka leze až k řidítkům a musím prostě znovu. Někdy i 3× než jsem spokojen.

      Avidy správně odvzdušněné mají kratší chod než Shimana. Pokud ne, jsou odvzdušněné blbě.

      Takže znovu a pořádně a v jiném servise.

      0 0
    • Hejdik  

      O tomhle problému jsem teď četl docela zajímavej článek v posledním Cykloservisu.

      Zásadní je podle všeho to,že kapalina DOT má negativní schopnost natahovat vlhkost do hadiček a při zahřívání kapaliny při brždění dochází k vypařování vlhkosti do systému,čímž se potom častěji zavzdšňuje a tím dochází k propadání páky.

      0 0
      • Ruprt2  

        To je pravda. Já ten článek nečetl, psali tam kolik měsíců při častém použití to trvá než se to stane?

        Určitě ne během cesty ze servisu že?

        0 0
        • Hejdik  

          No to by asi takhle být nemělo:-)

          To opravdu vypadá spíš na blbě odvzdušněný systém.

          0 0
      • MlokCZ  

        Teoreticky je to sice pravda, ale prakticky to není vůbec tak žhavé.

        Mám tady doma J7 2006, už mají tedy akorát 4 roky od koupení. Nebylo za ně celé 4 roky sáhnuto, co se týká výměny kapaliny nebo odvzdušnění (pouze výměny desek a 2× lehké rozhýbání pístků bez rozborky).

        A žádné větší propadání (nějaké minimální být může, nelze objektivně říct, jak se páka chovala před 4 lety, to si fakt nepamatuju přesně; samozřejmě nějaké zmáčknutí páky až k řídítkům nehrozí ani náznakem, chod mají pořád nejkratší ze všech brzd co doma máme) páky se stále nekonná. Tím neříkám, že takhle dlouho vydrží každý kus a tenhle už také brzdy dostane novou kapalinu, ale je na tom hezky vidět, že to není tak žhavé s tím natahováním vlhkosti.

        0 0
        • roud  

          Tohle se zase ale odvíjí od toho kolik na tom najedeš já sice vozim shimana s min. olejem ale po sezóně jsem si nechal vyměnit kapalinu a vypadala příšerně (a to brzdy byly celou dobu ok)

          0 0
          • MlokCZ  

            To jistě, když se najede hodně a navíc i hodně v marastu, tak bude třeba měnit častěji. Já tím chtěl hlavně ukázat, že samotné stáří kapaliny nebo oleje (u kapliny to bude ale vždy horší) až takový problém není.

            Je jasné, že mně vše vydrží déle proto, že střídám více kol.

            A netvrdím, že až půjde kapalina na výměnu, že taky nebude vypadat příšerně.

            0 0
      • jipík  

        Hm, zajímavé, já mám na DOTce 15000km a ještě jsem neodvzdušňoval ani neměnil kapalinu, dokonce mám ještě origo destičky, sice to je jiný systém, uzavřený Giant MPH což je licenční Hope a v tom to asi bude, nevím jaký systém je Avid, ale pokud to je uzavřený, tak se ta vlhkost tam nemá jak dostat, že.

        0 0
        • Hejdik  

          Jak jsem nakoupil,tak prodávám.Praktické zkušenosti nemám,takže nemohu soudit.Reagoval jsem jen poznatkem k tématu.

          Jinak tam ještě psalio tom,že k zavzdšňení je náchylnější kapalina dot,než minerální olej.

          Podrobnosti viz.článek v Cykloservisu.

          Zda se to zakládá na pravdě nevím,ale asi lze předpokládat jistou opodstatněnost tohoto tvrzení v článku.

          Jinak je jasné,že výjimky mohou potvrzovat pravidla,nebo je i vyvracet…

          0 0
      • pavlix  

        Ale ten system je uzavreny, kama by to natahovalo tu vlhkost ? Musela by byt „nacucana“ ta kapalina, nez ji tam dali.

        0 0
    • Tidli  

      mal som mozno podobny problem s juicy 3, chyba bolo vadne tesnenie v pake. spravalo sa to asi tak, ze pokial som stlacal brzdu rychlo niekolko krat za sebou tak vyzera ze je to ok ale pokial som packu stlacil a drzal tak isla az ku riaditkam. tiez to tipujem u teba na zle tesnenie v pake, zevraj sa u Avidu kazia celkom casto…

      drzim palec pri oprave..

      0 0
      • stehlikp  

        chova se to presne jak popisujes. Prave ze kvuli tem zvukum si myslim, ze by to mohlo bejt nejake tesneni v pace

        0 0
        • Tidli  

          v tom pripade je to urcite tesnenie:) v prilohe je obrazok mojho tesnenia z juicy 3 v ktorom je celkom badatelna ryha, ktora prepustala kvapalinu…

          0 0
          • jURis_1  

            Zdravím, sehnal si ten díl těsnění někde samostatně..? Mám stejný problém..

            0 0
    • jIrI___  

      Mlaská mi i jedna páka na úplě nových Elixirech, ale zavzdušněno není. Zajímalo by mě, jestli to časem zmizí nebo je to nějaký normální jev.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • stehlikp  

      Tak mi to sice trvalo, ale kolo jsem odvezl do obchodu na reklamaci brzdy. Tak teď čekám na opravenou nebo vyměněnou. Když jsem to přivezl a řekl svůj problém sami mi navrhli rovnou reklamaci než něco opravovat na servisu.

      0 0
    • stehlikp  

      Tak kolo se v patek vratilo z reklamace brzdy. Vse je OK a v protokolu bylo vymenen servisni paket brzdy

      0 0
    • Fernet-stock  

      taky přidám jednu trošku do mlýna. Podařilo se někdy někomu ty Avidy odvzdušnit bez pomoci toho jejich odvzdušňovacího systému?

      0 0
      • Luk02  

        Elixiry i Juiciny, podtlak se dá vytvořit „zalomením“ hadičky…případně svorkama z akvaristiky…Ten podtlak nemusíš dělat tak velkej…jde to doecela jednoduše…

        0 0
    • Honza729  

      Já tedy sice mám nejhorší kolo tady na BF, uplny low-end (Trek 6300), ale odvzdusnovat jsem za tri roky pouzivani nemusel ani jednou. Na kole mam najeto plus minus 14tis km. Vymena desticek dvakrat. Krok paky se mi zda vpodstate stejny jako na zacatku.

      Ale jak rikam, je to low-end, sracka kolo, uroven Tesco, takze to neber jako bernou minci.

      0 0
      • StuntJ  

        co to je za blábol ? odkdy má kolo vliv na brzdy … chtělo by to vyšetření na psychiatrii …

        0 0
        • Honza729  

          To se neobracej na mě, ale na autora toho blabolu, kterym je uzivatel s nickem Maajkee. Ten to kolo tak oznacil. On je na kola odborník na slovo vzatý ! :-)

          0 0
          • Mr.Duck  

            To ale nic nemění na tom, že je uplně fuk co máš za kolo, na zavzdušnění brzd to nemá vliv. Teda to bych kecal, technicky vzato, když brzdu uvaříš, tak se prej může vzduch zjevit, a když bude větší kotouč, tak se neohřeje tolik a předá o něco míň tepla třmenu, ale furt tam bude stejný tření na deskách čili větší kotouč jenom o trochu sníží možnost uvaření. No ale myslim že o to tu nejde ;)

            0 0
    • StuntJ  

      podle mě je v zadní brzdě stále vzduch … já mm J3 a krok zadní páky je v pohodě, tedy kolo se blokne cca ve 2/3chodu páky. Zadek je těžké odvzdušnit, ale jde to

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.