Zdravim
Chystám se na koupi nových hydraulických brzd ale stále váhám Avid Juicy 3 nebo Shimano Deore BR-M595, uvítal bych spíše zkušenosti s brzdami
Díky
Zdravim
Chystám se na koupi nových hydraulických brzd ale stále váhám Avid Juicy 3 nebo Shimano Deore BR-M595, uvítal bych spíše zkušenosti s brzdami
Díky
Momentalne mam 3ky 185/160 a jsem spokojen brzdi to jako kjava… Najeto zatio 2500km
Mám je taky a spokojenost.
Najeto tak 15000km.
Doma mám obě 2 brzdy. Juicyny mají kratší chod páky s tvrdším zakončením, Shimana jsou měkčí a mají delší krok páky. Jiucyny se lépe přehřejí. Mě více vyhovují Shimana. Brzdný účinek je ± stejný, u Shiman možná trochu větší.
Jiucyny se lépe přehřejí… …opravdu je to brzdama ;-)
destičky mají stejnou směs, koouče stejnou velikost, obě kola jezdí stejný profil trati…
A co Elixir 5? Daj se koupit okolo 2500Kč obě…
právě že za 2500 se dá koupit jen jedna, kdyžtak hoď odkaz dík
Na kupkolo, bez kotoučů a adaptérů ti odečtou 700Kč…
A nasledne si za ne priplatis 1000,– :)
Mouzna bych si nechal jeste odpocitat hadicku, nebo paku, vyslo by to jeste lip.
tak adaptér stojí jeden 140kč a kotouče se daj sehnat levnější a nebo třeba jetý, teď byly na Aukru XT na unašečích oba za 400Kč…
maj tam jen bílou barvu, to by na šedým kole vypadalo blbě, ja potřebuju černý
Teď sem je dával na stříbrnýho Spešla a vypadaj tam suprově! ale jinak v černý už jsou dražší…to se nedá nic dělet…Vzal bych Deorka, sám sem je měl a můžu je doporučit, ale vyměnil za Elixíry teda… :D
Ještě otázka jak bys řekl že je velký rozdíl mezi těma deorkama a elixirama 5? třeba v brzdném účinku nebo tak celkově
Můžu ti porovnat Elixir R, 5 a ty Deore…všecko na XT kotoučích 180/160mm…Pocitově maj o něco větší výkon Elixíry, Šimana sou dost houby, ale když dáš páku co nejdál od gripu, tak je sice docela velký mrtvý chod, ale dost tím eliminuješ tu houbovitost, teda když už páka brzdí..Elixíry maj teda taky dost dlouhej mrtvej chod, ale to doufam vyřeší odvzdušnění, ale jsou prostě ostsřejší…ale je tam dost rozdíl kvůli deskám, Avidy maj sintry a Deore organiky…
Moc se v tom nevyznám, co přesně znamená ta houbovitost?
No prostě je ta páka mnohem měkčí když jí mačkáš…
a je tam teda potom cejtit ještě vůbec ten rozdíl oproti mechanickým
NO to každopádně…tady de páka lehčejc, nemuvě o dávkovatelnosti a toho že ti stačí 1 prst…
takže když to shrnu tak ty shimana nejsou špatný brzdy je to tak?
To každopádně nejsou, jsou fajn, kór za ty prachy…
Dobře, díky za info :)
ještě dodám, že elixíry máš i s kotoučema a k těm deorkům kotouče nedávaj takže na peníze to vyjde úplně stejně. pětky mám a nelituju, větší potíže se škrtáním jsem měl jen jednou a po ± 40 kilometrech se mi to podařilo srovnat…
teď jsem zase začal přemýšlet o Shimano SLX BR-M665 co ty na to?
Chybu neuděláš, ale Deore ti odvedou naprosto stejnou službu. Spíše bych se zaměřil na kotouče. Nějaké XT a tak…
od slx nahoru jsou kotouče ok. nejvíc to zabijou ty úplně obyč sm-rt53, to je peklo.
Píšou že SLX májí lepší brzdný účinek o 20 % než Deore
jo a XT o 20% vic nez SLX, XTR o 20% vic nez XT a takovy BR-M445 jen lesti kotouce a jsou na okrasu.
Proste nesmis verit vsemu co Shimano napise.
Jo tak je mi jasný že to nebude uplne pravda, ale přece jenom je to novější model, mohlo tam dojít k nějakýmu zlepšení nemyslíš?
jinak kdybych mel vybrat nejaky dobry kotouce, jaky bys doporucil? nejlepší za nejlepší cenu
Kotouče ber jednoznačně s hliníkovým unašečem, třeba XT.
OK, co ty bys volil XT nebo SLX je v tom velký rozdíl?
Vidím že máš na jednom kole XT, jak brzdí? seš s nimi spokojeny?
XT jsem měl, vyměnil jsem je za Elixiry. XT určitě nebrzdí špatně, ale neseděl mi jejich projev, resp. houbovitost páky. Maximální brzdný účinek je u XT a Elixirů v podstatě stejný, ale liší se právě tím projevem. Navíc jsou XT hezčí a podstatně jednodušeji se odvzdušňují :).
a ještě se tě chci zeptat jestli nevíš jak moc velky rozdíl je mezi SLX a Deore, já bych bral Deore, vypadají dobře, ale pak je tu zase že SLY je novější a údalně lépe brzdí, co bys volil ty z těchto dvou?
Bral bych spíš Deore. Podle jakéhosi testu brzdily líp než SLX i XT.
a ještě doplňující otázka :D, jak velký rozdíl je v modelu Deore BR M 595 a BR M 596, M 595 vypadají vzhledově líp, ale jak jsou na tom v praxi?
596 jsou pár týdnů nový model, takže nebude ještě moc zkušeností. 595 je jejich osvědčený předchůdce.
Dobře takže jelikož přecházim z mechanických a asi by pro měl byl šok dostat do ruky hned takovy kalibr jako je Elixir tak zvolim houbovitost a vezmu Deore 595, Díky za info :)
Nejlepší je si někde v akci vyzkoušet, které ti sednou víc. Abys pak za půl roku nechtěl měnit značku :)
No dobře, pokusim se, chci se zeptat jak je to s kotoučema jdou do Deore dát i 180 mm? a jestli jo, co bys volil třeba na předek dát 180 a do zadu 160 nebo obe 180, nebo naopak obe 160
ted mam na kole obe 160, tak nevi jestli by 180 nebyly moc velky a tim padem by tam nepasovali
Na 180 mm musíš koupit jiný adaptér. Jinak já vážím kolem 80 kg, jezdím po okraji Beskyd a 180/160 mm (předek/zadek) mi bohatě stačí. Občas bych vepředu snesl dvoustovku, ale to je jen minimum případů. Zadek dostanu lehce do smyku i s tím 160 mm kotoučem, takže tam dávat větší kotouč mi připadá zbytečné.
Brzde jaksi ukradené jaká velikost, tam je problém je věc jménem úchyt a adaptér. A jaký koupíte takový bude.
Díky
Ještě by se hodil odkaz na nějaký ty kotouče nebo stačí jen značka Díky
Psal jsem ti to o něco výš, kotouče s Al unašečem. To snad dokážeš sám najít. A když ne, tak tady máš vzorový příklad: http://www.kupkolo.cz/…EW_5350.html :) (nevím, jestli potřebuješ CL nebo INTL)
promiň nejsem znalec :D co to znamená CL nebo INTL :D
Uchycení kotouče k náboji pomocí Center Locku (tisícihran) nebo 6-ti šroubů.
Myslím že to je tisícihran
Tech 700,– bylo za 1 brzdu, nebo za par?
No prostě když ti je pošlou bez těch 2 kotoučů a jednoho adaptéru jako to posílaj normálně tak ti odečtou 700kč…
kde?
Na kupkolo, bez kotoučů a adaptérů ti odečtou 700Kč…
Mam taky oboje. S obema se da zit, ale nejak odvarenej z nich nejsem. Taky za ty penize, ze jo. Asi bych sel do Shiman… a nejlepe alespon do SLX :)
juicy 3 mam a nedoporucuju. ve srovnani s vyssima modelama moc nebrzdej, hrejou se a vadnou.
Raději Elixiry
Takže lepší budou asi spíš ty shimana je to tak?
Minimalne z pohledu servisu ano:)
mám ty Avidy 3 a jen taková perlička – teď sem na té Meridě překročil 9000 Km a pořád na těch Juicynách co byly od začátku na kole mám původní desky :-)) – příští rok už budu ale muset vyměnit
jezdis hodne prudke a/nebo dlouhe sjezdy v terenu a jezdis za mokra?
no občas si prudce zabrzdím ale není to pravidlem…těch sjezdů tam vtěch 9000Km samo pár bylo ale nic dramatickýho – kolo jezdí furt – všechny roční období
Já desky na avidech (elixirech) oddelal za 1500km :D a to Hradec je docela placka
To já jsem měnil desky na J7 po 4 letech a to jen vepředu. Vzadu mám ještě původní 4,5 roku staré desky :). Takže najeto cca 28000 km :)
a to sem si říkal jak je to hodně, že vydržely přes 9000Km :-))…navíc nejsem žádnej ras – rekreačně ježděný kolo – sem tam nějakéj závod ale nic divokýho…28000Km to mi hlava nebere :-) – brzdíš tretrama ne? :-)
Ne, brzdama :). Brzdy jsem si koupil ke 30tinám a mám 34. Měnil jsem desky poprvé letos v květnu a to mám roční nájezd na HT mezi 7–8 tisíci. Takže spíš 30000 km jsem na nich dal. A to občas dostávají pokouřit v Karpatech.
ja menim desky co rok tak cim to:d
Shimano v nižší třídě nebrat.
Osobně mě od Shimana´( Hone, Saint, XT atd…) odrazuje nižší počet alternativních dílů. U centerlocku i horší serviso vatelenost a náklady na údržbu.
A co se týče odvzdušňování Deore M BR 595, musí se koupit nějaká sada, nebo stačí koupit pár hadiček, nějakou stříkačku, a kde seženu šroub na třmen a do páky?
Stačí kousek hadičky a minerální olej. Nic víc nepotřebuješ, žádné šrouby se nikam nešroubují.
aha tak to je paráda, třeba u Avid potřebuješ závit, tak to je super,
U Avidu také nepotřebuješ závit.
Osobně považuju posuzovat brzdu podle odvzdušnování za excelentní blbost. Protože pokud v základu má Shimano minerální olej a organické destičky je na to co se týká brzdění hůř. Ale brzdění asi není u brzdy co by tě zajímalo. :-
Ty si posuzuj podle ceho chces, to ze vzdy posoudis presne naopak nez vetsina, je tu myslim dobre znamo.
Pokud avid odvzdusnis bez zavitu, tak jsi jeste vetsi borec, nez tu ze sebe delas.
Jak odvzdušňuješ Avidy bez odvzdušňovací sady?
jaky je rozdil mezi organikou/olejem a organikou/dot? :P :D
LOL… DOT je označení normy pro tyhle kapaliny nikoliv samotné značení jestli to je „brzdovka“ nebo organika :-P
Neprebral jsi? Uz vedle neni tvemu projevu temer rozumnet, zde mas zase evidentne problem porozumnet ty.
Ptal se te na rozdil mezi brzdou s olejem pouzivajici oganicke desky a brzdou s brzdovkou (znacenou DOT X)pouzivajici organicke desky.
Neptal napsal…
…jaky je rozdil mezi organikou/olejem a organikou/dot? :P :D
Oboje může být DOT X.X vyjadřuje jen normu. Například http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_4
Olej může být jak organika tak DOT
Neptal? A otaznik pro tebe znamena co?
Aha, olej znacenej DOT :) Tak to potom jo.
Rec byla o organickych deskach, pro mene chapave, ne o tom, zda je olej pouzity v brzdach organicky nebo synteticky.
Timto koncim, nema to smysl.
Jeste drobny dodatek. Tim organickym olejem jsem myslel mineralni.
cože ??!