Avid Juicy Seven model 2008 nebo Shimano XT 08 ?
pořád se nemůžu rozhodnout, viz. můj minulý thread, tak se prosím nezlobte, že zakládám zase nový, rád bych dal hlasovat
děkuji všem za nárory
Avid Juicy Seven model 2008 nebo Shimano XT 08 ?
pořád se nemůžu rozhodnout, viz. můj minulý thread, tak se prosím nezlobte, že zakládám zase nový, rád bych dal hlasovat
děkuji všem za nárory
Presne takhle jsem uvazoval i ja a vzal Juicy. Na druhou strnu pro nekoho, kdo jezdi jaro-leto-podzim v tom nevidim neprekonatelny problem.
Todle bych rozhodl podle zbytku kola, jestli máš sram, vem juicy, jestli vozíš shimano, vem shimano. Pokud se ti obě líbí stejně, tak snad hlavní rozdíl je ten, že shimano se trošku líp ovzdušnuje, ale to je jen pro případ, že by jsi si zkracoval hadičky,jinak myslim ani u jedněch neyužiješ, a juicy mají kolečko pro nastavení vzdálenosti destiček od kotouče. Brzdný účinek bude u obou stejný.
od Shimana mám akorát kazetu XT, jinak kolo neposkvrněno :D
jakej vliv má shimano řazení na brzdy?
všichni koně z jedné stáje? :-D
Přesně tak, aby to kolo bylo vyvážené, je hezčí, když máš sedlovku, představec a rodla od stejného výrobce… Ale on chtěl stejně jen prudit:)
a magury jsou lepší spíš ke sramu nebo k shimanu? :-)) Avid dřív nedělal brzdy tak aby vzhledově ladili k jejich řazení (spíš naopak), možná je to dneska jinak.
No, já bych vzal jednu sestavu , rock shox, sram, avid, truvative, a druhou sadu shimano, manitou, to jœou takový základní, pak ty magury marcochi, a další výrobci si můžou rozhodnout už sami, do jaké stáje zapadnou… Jo, samozřejmě je i jasný, že vy shimanáci se s vidlema od manitou nespokojíte, a proto kupujete z produkce sramu vidli rebu:)
no já jsem hroznej:
Zbytek už je doufám jedno :-)
Navíc vidle RS až do loňska dělali IS, což je na brzdy Avid dost naprd
proč?
no protože tam musí být ten adaptér navíc
avidy jdou na PM bez adaptéru?
Na mym kole to bohužel není vidět na fotce (stejně už Nixona nemám:-) Ale 160mm kotouč jde bez adaptéru, na 180 potřebuješ nějaký podložky a delší šrouby.
aha. to jsem nevěděl. zas jsem chytřejší.
Estetické, to je jako by sis na slniční kolo s campou dal shimano kliky, nebo shimano rám osadil campou… Doufám, že mi nenapíšeš, že shimano kliky nejsou s campou kompatibilní:)
A co takova Ultegra s Recordama klikama a C10? :-)
Bika mam zase cely XT az na brzdy – Juicy7..
Ja bych v tom zadny problem nevidel, navic nejsem preci zadnej estet :D
No jako jestli máš smlouvu se sramem tak bys měl určitě brát avid:D
Ne, beru jen to osvědčený, na silničce campa, jen na horákovi sram, ale brzdy formula:)
Shimano součástky Sram součástky :-D Stejně se to všecko vyrábí na Taiwanu…:-D
Tojo, ale nemám rád, když se vše míchá dohromady, když máš rodla pells, měl by jsi mít od pells i sedlovku, představce, rohy, když máš sram, kliky by měli být truvativ, rozodně ne XT08. Prostě mi to přijde potom jako slátanina…
to bys ale potom musel mít na kole jedině sram rock shox a truvativ…tedy včetně řídítek, představce sedlovky…:)
No, a co myslíš, že tam mám?:) Teda skoro:)
Tak to sem netušil že i race face patří pod sram…
tak to jsem v pr… :-). bontrager komponenty, avid brzdy, X.9 razeni, XT 08 kliky. Doufam, ze to bude jezdit :-). neee, delam si srandu, myslim, ze to ani nevypada blbe
tak to jsem v pr… :-). bontrager komponenty, avid brzdy, X.9 razeni, XT 08 kliky. Doufam, ze to bude jezdit :-). neee, delam si srandu, myslim, ze to ani nevypada blbe
tak to já jsem snad v kliku…už jsem se bál dalších investic:-)
v klidu,sakra
obojí jsou hodně dobré
až na to zimní tuhnutí :-)
uvidíme jestli to moje XTčka taky potká
Jezdim s J7 rok…a řikám pro mě naprosto dokonalý brzdy:) předtim sem jezdil gianty MPH a véčka XT, tohle je uplně jinej svět.
objednány Avid Juicy 7, 185/160 mm
díky všem za hlasování
Taky jsem to tak 2 roky zpátky vyřešil. J7 185/160 mm. Vozím je 2 roky a zatím jsem s nimi neměl problém. Ještě jsem neměnil kapalinu, ani neodvzdušňoval, nic. Destičky mám zatím původní a jsou sjeté tak z poloviny. Pořád drží.
No to ja sem je musel už po 3tisících měnit:( ale jako brzdy sou to skvělý:)
… asi moc brzdíš :))
Spíš moc vážim:-D tak dostávaj zabrat eště mnohem víc
To je taky možné. Já mám váhu cca 74–75 kg.
Mám to uplně stejně, s tím že jsem zadní musel odvzušňovat (bylo tam už něco „z výroby“), od té doby super. Destičky už mam ale třetí nebo čtvrtý (po původních jsem bral organický)
Myslím že jsi udělal dobře že jsi vzal ty Avidy z tohoto výběru.Brzdy musí chodit stejně v zimě i v létě,prostě pořád.Je to prostě průšvih že vždy tak skvělé brzdy jako XT mají takový problém.
Také by mě zajímalo zda ten problém se zkráceným chodem v mrazu mají i Sainty08 (ty nové 4pístové asi mít zatím nikdo nebude)
Pozri sa sem http://www.mtbr.com/…1507crx.aspx
Vela ludi tu ma problem s juicy s vibraciami a s plasenim lesnej zvery:)))
avid klepe, shimano zamrzává, nic není dokonalé :D
XT 08 tři hodiny v –8°C a nic nezamrzlo..... :-))
dneska cca 2 hodiny v teplotách mezi 0 a 5°C, brzdy se chovaly slušně. nic necinkalo, nic nedrhlo, chod páček pořád stejnej.
ale je možný, že tomu nerozumím a v teple se chod pák změní k lepšímu, to neumím odhadnout, XT jsou moje první hydry
s XTckama jsem poprve vyjel v –8. nepozorval jsem nic nenormalniho (zadny samovolny brzeni nebo cinkani/drhnuti desticek), jen se zkratil chod paky, kterej ale mi dost vyhovoval.
Vcera jsem si poprve vyjel nad nulou a k mymu prekvapeni to „najednou nebrzdi“, brzdna sila je proste rozvrzena na celej chod paky, coz mi moc nevyhovuje.
Mozna se to tu uz resilo, ale v historii jsem nic nenasel – jde nejak jednoduse zkratit chod paky (tim nemyslim vzdalenost paky od riditek, ale proste chci aby brzda byla mnohem vic citliva). Myslel jsem ze se to resi tim jedinym stribrnym sroubem na pace (napis free stroke), ten je ale nadoraz a nevypada to ze se tim neco menilo. Na ostatni srouby jsem hrabat nezkousel, nerad bych tu zakladal topic s nazvem „jak dostat mineralni olej z koberce“…
to je asi ten hlasvní rozdíl mezi XT a J7…
… J7 jsou mnohem jedovatější, na pár milimetrch chodu páky blokneš kotouč, XT jsou pozvolnější, brzdný účinek víc rozloženější… ale konečný efekt je srovnatelný… každýmu vyhovuje asi něco jiného…
nemám s XT zkušenosti, ale jak to tak čtu, tak čím větší zima tím se víc podobají J7 :-))
přesně tak, a navíc rozdílný tvar páky (Avid pro mě subjektivně pohodlnější a placatější). A ještě jedna věc a to je suprový seřizování Avidu vůči kotouči (ale možná je to tím, že neznám nějaký figle na shimano).
Páka je taky jedna věc, která se mi na Avidech líbí. Je placatější a pohodlnější.
a nevíš které jsou lehčí ? všude pišou něco jiného… Taky se rozhoduju mezi J7 a XT …
Těžko říct, ale myslím, že rozdíl bude asi minimální. Pokud ti jde o váhu, tak bych asi pouvažoval o Avid Ultimatech.
No jenže ty jsou cenově uplně jinde :) … Takže v uvahu připadaj jen ty XT nebo J7 …
No jinak fakt nevim jake vzít, takže ta váha by to snad rozhodla :D
Každá z těch brzd má něco. XT má problém v chladnějším počasí, tuhnutí a změna délky kroku, Avid se složitěji odvzdušňuje. I když za téměř 2 roky co je mám jsem nemusel v podstatě nic dělat. Ani destičky jsem ještě neměnil.
no právě to tuhnutí :/ … odvzdušnění bych stejně nechaval v servisu asi protože vůbec nevím jak… XT se mi líbí trochu víc, ale zas na kole nebude krom kazety nic shimano… takže asi tak :D
Co se týče odvzdušnění, tak to je mi taky celkem jedno, pač bych to nechal raděj servisu :). Ještě je tu otázka, jestli máš náby CL nebo 6 děr.
Kdybych se rozhodoval já, tak bych asi brzdu, která s nízkou teplotou tuhne nebo mění charakteristiku chodu, nechtěl. Takže bych spíš šáhl po J7.
náby jsou 6der, kotouče stejně jiné, takže bych ty brzdy bral bez kotoučů
Jo tak. Pak už je to otázka funkce. Pokud ti nevadí to tuhnutí a změna charakteristiky chodu, tak XT má lepší cenu. Mně by to asi hodně vadilo a odpuzovalo od brzdy.
Ihned po tom co mi XT přišel jsem byl nucený do přední brzdy doplnit olej a odvzdušnit. Nebyl to sebemenší problém, navíc jsem to dělal poprvé, za pár minut hotovo. Stačilo kousek hadičky a bylo to. Nevím, jak bych se s tím bez spešl nářadí porval u Avidu :).
uplně stejně. já používal jen stříkačku
Tak to pak jo. Já všude v různých návodech četl, že k Avidu je třeba spešl odvzdušňovací sada a i to samotné odvzdušnění vypadalo složitěji. Ale praxe se od teorie většinou liší :)
no na příště bych si tu sadu koupil, tohle bylo takový provizorní řešení, který ale funguje skoro rok.
Zkus kouknout po elixirech R, cena by mela byt hodne obdobna, funkce lepsi a tvar paky je hodne podobny jako J7 pac stejny vyrobce, ale je to evoluce.
jo ale jsou o dost těžší ne ?
Elixir R: prední 290g, zadne 310g.
Juicy 7: "predni ":http://www.sicklines.com/…howphoto.php?…, zadni 296g.
to sou ale váhy bez adaptérů a šroubů :-)
To nic nemeni na to, kterou jsou lehci a ktere tezsi. (:
je o vec kompromisu samozrejmne jako vse bud si priplatis za CR s carbonovou pakou pak bude lehci nebo koupis neco jineho ne tak vykoneho ....... ono preci jenom kdyz se podivas na stranky avidu tak elixiry jsou od XC az po DH zatimco J7 jsou jen na XC
no nevim jestly j7 sou jenom ma xc,mrkni na tohle,hmm
ok ted uz to predelali. Jeste nedavno nez jsem kupoval moje ELIXIR R tak meli v podobne tabulce jako je tato, ze jsou na tom stejne jako AVID ultimate tedy jen XC ted uz to maji jine asi to byla chyba vychazel jsem ale s toho.
jasny,asi tam maj troche velkej gulas,ze vsech brzd co delaj,tak nestacej predelavat tabulky :-)
Beru to zpet, byl to spis subjektivni pocit. Zjistil jsem dnes ze mi spatne brzdi predni brzda, pravdepodobne mastnej kotouc (zaroven je slyset jakoby „cikada, cvrcek“ kdyz brzdim, takze mozna jinej problem)… Zadni brzdi krasne.
Resit to nebudu, zitra jde kolo na garancku, tak snad budou vedet co s tim… Dik za reakci.
jestli mas starsi kotouce s malinkatýma dírkama, tak cikáda je naprosto v klidu :-)
cikada mi nevadi… Spis mi vadi, ze brzda nebrzdi :P
S vibracema jsem na Avidech neměl nikdy problém. A ti co ho měli, tak to většinou vyřešili výměnou destiček. Řešilo se to už dřív.
neklepe :-)
Myslím,že J7 jsou jednoznačná volba!Nehledě na to,že shimano má konkurenta ve vlastních řadách a to SLX.Proč teda utrácet víc,než je potřeba.Já mám teda J7 a jsem nadmíru spokojen.Kup je taky a už to dál neřeš.XT stojí za prd…8-)))
Myslím že XT je jednoznačná volba .J7 stojí za prd..
:)
hmm, mas otestovane obidve brzdy, ked si si dovolil tak jednoznacne povedat ze xt je naprd?
Ked sa na obidve brzdy pozriem z ciste konstrukcneho hladiska a kvality prevedenia jednoznacne vyhravaju xt. Ceresnickou na torte je to cervene kolecko na J7, to je tam na to aby si do toho vzdy zavadil prstom a nakoniec ho odtrhol? Jedine + v prospech J7 je ze su plnene brzdovou kvapalinou.
Nějak na tom že jsou plněný brzdovkou nevidím žádnou výhodu.
Brzdovka má kratší životnost a navíc kdzž ti př odvzdušňování něde trochu uteče tak rozleptá všechno na co přijde včetně laku.
Měla by mít větší teplotní stálost ale nějak jsem nezpozoroval, že by se to nějak projevovalo.
máš pravdu a také u mě vedou jednoznačně Xt a kdyby byly spolehlivější tak osobně je to určitě vítěz.Také vybírám nové brzdy a ty Xt08 bohužel z výběru odpadají kvůli problémům které se u uživatelů objevují a to nejen teď ale byli známé a řešili se tady už dříve.Sice někomu můžou fungovat bezchybně ale riziko je docela velké.Navíc já potřebuji brzdu co bude fungovat perfektně i v zimě a to možná ještě lépe než přes léto.
Jinak tady těm posměškům od některých uživatelů bych se nezabýval,hodnotu nemají žádnou.
Dnes som pozeral na nemecke forum kde maju ten isty problem s tuhnutim XT08 a vyzera to tak, ze schimano v nemecku ten problem priznalo a uznava reklamacie. Ja mam tie brzdy takisto, ale este len minuly tyzden som ich nahodil na bike a nestihol som ich otestovat, ale na vasom miest kto mate ten problem skusil by som sa informovat na www.paul-lange.cz lebo toto je podla mna konstruktivne riesenie a nie len nadavat, ake su tie brzdy problemove:)). Tu je este link na forum (kto viete nemecky)
To je celkem důležitá a vhodná informace, díky :)
pokud chceš závodit, tak vem Avidy. Mají větší mezeru mezi deskami a tudíž nebudeš mít až takový problém po opět. nandání kola, když píchneš. Jinak z čistě praktického hlediska volím radši Shimano, miner.olej, snadnější servis, kompatibilita..... mám XTR :)
mam XT 08 naprostá spokojenost a ani žadný tuhnutí v mrazech jsem zatim nepostřehl.
ja som prave cital ze XT maju najvacsiu medzeru medzi platnickami. co mi pripada aj logicke, lebo J7 maju ostrejsi priebeh ako XTcka.
Tak to jsi četl špatně :). Shimano všeobecně má oproti Avidu mezeru mezi destičkami a kotoučem viditelně menší.
a proto se to blbě šteluje
Se štelováním jsem problémy neměl. Uvolnil třmen, podržel kousek vizitky na jedné i druhé straně, zmáčkl páku a optrně utáhl šrouby. Nic neškrtá :). Ale určitě se štelují hůř než brzdy s většími mezerami.
héj, co člověk česká nevymyslet! ;-) to vyzkouším
zkus, ale to stejně nic neřeší – destičky se vrátí zpět ke kotouči na vzdálenost určenou výrobcem :-)
To máš pravdu, ale seřídil jsem to, po marných pokusech bez vizitky, na první pokus. Pak je ještě osvědčena o něco pracnější metoda „baj očko“, ale taky s jistým výsledkem.
zajímavé. já zadní brzdu seřídil napoprvé – povolit šrouby adaptéru, zabrzdit a dotáhnout… akorát jsem to musel udělat ve dvou lidech :-)
vepředu mám trochu křivej kotouč, tam jsem to ladil natřikrát, ale naladil :-)
a bez vizitky :-)
moji dětskou radost jsi pošlapal :-((( nikdy ti to neodpustim, nikdy! :-)
J7 už namontovány a maximální spokojenost
Tak to je hlavní :)
a už jsi je byl projet? :-)
jen 32 km, takže zajeté ještě nejsou
jak můžeš být spokojenej s nezajetýma brzdama? :-D
Netuhnou mu? (: To ke spokojenosti staci. (:
no vidíš, ještě nejsou ani úplně zajetý a už jsme spokojenej, to se o tvých XT nedá říct ani po zajetí :D
vzhledem k tomu, že mě zkrácení kroku páky nevadí, jsem spokojenej. nikde nic neškrtá, nechytá a to je hlavní…
A pak se objeví link Avid Juicy 7 – problém a je po pohádce :-)
Hlavní je tvoje spokojenost,nenech si jí čímkoliv zkazit.
Myslím že asi ne. Juicyny jsou solidní brzdy prověřené lety provozu v zimě v létě … neprošly žádnými závratnými změnami krom trochu zeštíhlení a designu. Tam už nemá co překvapit ani v negativním, ani v pozitivním slova smyslu. Nějaké závady, zavzdušňování, zadrhávání pístků nebo něco v tomto smyslu, budou max. dílo vadného kusu, ale ne systému jako celku.
Všechno se kazí http://www.bike-forum.cz/…0/forum.html#…
atd. Nebylo to myšleno špatně,jen takový fórek,tak se hned nečerti.Všechno má své zastánce i odpůrce a ti tady z toho fóra dělají kolikrát parádní počtení. :-)
Tak zrovna v tomhle vláknu je problém brzd jediný a to ten že zakladatel neumí seřídit brzdy:)
Že určité věci mají své zastánce a odpůrce je v pořádku,tady se ale jedná o zkrácený chod brzdy v mrazech, především u XT08 což je výrobní vada.
Pri XT08 staci ak vyrobca uzna skrateny chod brzdy ako vyrobnu vadu, potom to mozes vyreklamovat. Vela ludi ale v mrazoch nejazdi a vystrci nos von az ked je viac ako 10°C a to uz brzda pracuje ako ma, preto nic nespozna:))
Přečti si vedlejší thread „tuhnutí hydr. kotoučovek…“ tady ti nakopíruji co na dotaz ohledně tohoto problému bylo odpovězeno.
jIrI___ (30.01.2009 10:57:12) 147.229.214.xxx 2×> Tuhnutí hydraulických kotoučovek v mrazu (^ odpověď na 1× ^)
Takže jsem psal k Paul Lange ohledně tuhnutí XT (v tomhle nebo nějakém jiném vlákně někdo hodil odkaz na německou diskuzi, kde se tenhle problém taky řešil a německé zastoupení Shimana podle všeho tyhle tuhnoucí brzdy svolilo k reklamaci). U nás to ale bohužel tak není :-(. Tady je odpověď, která mi došla:
Dobrý den,
je dobře že se na to ptáte. Chyba není ve třmenu, ale v páce. Pístek
v
páce je udělaný jinak než u předchozích modelů to bohužel způsobilo
tento efekt. Reklamacím toto nepodléhá. Je mi líto, že nejste
spokojen.Výrobci na odstranění závady pracují a příští edice by měla
být
v pořádku.
V případě jakéhokoli dotazu mě prosím kontaktujte nebo se ozvěte
našemu
technikovi panu Sedlmaierovi na servis@paul-lange.cz
. Je vám schpen
vysvětlit jakýkoli problém.
Přeji hezký den.
Radek Beneš
Marketing & Bike Parts
Ohledně ježdění v zimě ti mohu napsat jen tolik že brzdy musí fungovat vždy stejně a že nejezdíš ty nebo že jezdí méně lidí než v létě natom nic nemění.XT jsem měl osobně ze začátku minulého roku zařazeny mezi favority mezi nové brzdy a pro výskyt problémů bohužel vypadly a to už dříve než zima začala(nějaké problémy už měli i dříve)
Tak to bych bral od shimana jako špatný fór. Brzdy musí fungovat pořád stejně.
Ono to muze byt Shimanu jedno, XT si najdou sveho kupce a to dokonce i po precteni vlakna o tuhnuti…
záleží jak kdo to tuhnutí vnímá. někomu to může přijít jako nepřekonatelná překážka, někdo to využije jako argument k flamu a někomu je to salám banán
faktem ale zůstává, že shimano by se k tomuhle problému mělo postavit čelem. uvidíme, co na to české zastoupení
Je pravda, ze pokud nekdo jezdi jen v teplotach nad nulou a nesdili nazor, ze brzdy musi brzdit porad, tak mu to muze byt jedno. Ja to beru ciste ze sveho pohledu – i kdybych si jezdil jen v tropickych dnech, tak by mi to vadilo. (: A kdyz bych si je uz koupil s vedomim toho, ze tuhnou, tak by mi bylo uplne jedno, jak se k tomu postavi ceske zastoupeni Shimana. Zda se mi to trosku na hlavu postavene.
P.S.: Rozhodne zadny flame vyvolavat nechci.
To bylo vybráno jen tak namátkou,spíš kvůli toho nadpisu,než přímo problému. :-)))
… ale já se přece nečertím, jen jsem napsal svůj pohled :)))). Ostatně, jak píše Pitos :)
:-)
V novom Vele som teraz cital test na par bikov a niektore boli osadene brzdami SH XT08 a jeden mal SH SLX08. SLX tam vychvalili do neba:), XT ich moc nepresvedcili. Mate niekto moznost porovnat tieto 2 brzdy realne, mne sa to nejako nezda. V nemeckych testoch boli xt jasne lepsie ako slx, co sa tyka sily a davkovania.
SLX jsou zkoušel. Nelíbí se mi délka kroku páky, brzdy brzdí dobře, ale zabírají až tak v polovině kroku páky a navíc se mi zdají jakési houbovité.
Houbovitost se většinou ztratípo ujetí několika set KM. Pokud brzdí stejně dobře, jako brzdilo LX, bude to libovka…
To je fakt, tohle byly nezajeté brzdy. Ale překvapila mě délka kroku páky. Prostě to začne zabírat až tak v polovině dráhy k řídítkům. To nemám moc rád.
mal si moznost porovnat ich s xt? Ktore brzdia lepsie?
XT jsem nezkoušel.
napiste prosim kto tie 2 brzdy jazdil, chlapci z vela ma dost vystrasili svojim tvrdenim, ze slx su lepsie ako xt, lebo moje xt su nahodene na bicykli a cakaju len na to kedy ich zabehnem a mohol som usetrit prachy a ist do slx:(. Napr.Juicy 5 v vo velu mali 10 z 10tich, XT 7/10, zatial co v teste v nemeckom bike magazine zasa lepsie dopadli XT ako juici 5 a SLX, kto sa v tom ma potom vyznat:)
Být tebou tak to už vubec neřeším, stejně už je máš a hlavní je že budeš spokojený ty ;)
ber testy v českém Velu hodně z rezervou, německým bych důvěřoval tam to testují většinou i laboratorně :-)
diky, presne to som chcel pocut:)))))
Když vezmeš starší čísla Vela ,tak v některých testech XT 08 vychvalujou nad J5 atd. a v některých je to přesně naopak,jak píše Kubad ber to z velkou rezervou.
asi podla nalady, alebo ako sa vyspia:). Mate pravdu, nema zmysel take veci riesit:)
Spíš podle toho, od koho dostanou za to více peněz :)))
Ja myslim, ze je tu nedavno srovnaval Grinch, zkus mu napsat. Myslim, ze k nim take neco psal ve fotogaleriich (konkretne komponentech) – brzdy SLX, fotka zhruba mesic zpet.
Na svojom biku mam XT08 a zene som nahodil SLX08, co sa porovnania tyka, SLX su uplne nove a brzdia dobre, len maju dost dlhy krok paky, az v polovici zacinaju poriadne brzdit,ale asi to chce cas a vsimol som si,ze aj platnicky na SLX su dalej od kotucov ako na mojich XT, co by vysvetlovalo aj dlhsi krok paky
oni si sednou, ale zkusil bych je preventivně odvzdušnit a doplnit olej
Kubad, uz sa stalo, to bola pri skladani samozrejmost :-)
ako dlho trvalo kym si zabehol XT-cka?
jeden pořádný kopec – nebo 200–300km záleží jak rychle je chceš zajet
Poriadny dlhy 10–15% kopcek a mas XTcka zabehnute, ked zacnu smrdiet,tak su uz zabehnute :-)
Ten dlouhý krok mě taky překvapil, nemile. Ale je fakt, že destičky, jsou docela daleko od kotoučů. Na druhou stranu, aspoň nebudou tak škrtat :)
Aspon ta neprehodi cez predne koleso ked ti vbehne do cesty nejaka srna:)
Jasne,radsej ju rovno preskocis cez riaditka :-)
Hola hej, krásný volební pátek vynšuju,
tak jsem asi hoďku a půl projížděl thready tady na foru ohledně XT brzd, Avid Elixir 5 a R a jsem z toho ňákej takovej zmatenej, jedni vychvalujou Avidy, druzí Shimana.
Vim, že se toho tady fakt strašně napsalo o těchto brzdách, ale přece se zeptám, jaký brzdy z těhle tří byste doporučili bikerovi, kterej dá tak 6 tis. km za sezonu, silnice vs. terén 50 na 50. Vzhledem k tomu, že házim kolo do XT vzhledu, preferuju zatím Shimano XT 08. Avšak, psali jste, že maj hodně nedostatků, jsou teda lepší Elixir R nebo 5. Díky.
To je asi tak stejný, jestli je lepší sram nebo shimano :-D Obě brzdí a to je to hlavní. Na fóru těžko poznáš, co je pro tebe lepší, když, jak vidíš, to vychází půl na půl … Ideální si někde půjčit kolo a vyzkoušet, co ti sedne. Za mě XT bez problémů.
pokud nejezdis v ninusovych teplotach, tak xt, jinak, je to o pocitu – jiná páka, (me xt sedi vic) davkovaní – sh maji lepsi citlivost (muj nazor) a hlavne si je odvzdusnis sam, bez sad…
Děkuju Vám
Elixir a XT jsou chodem naprosto odlišné brzdy.
XT – houbovité, delší chod páky, skvěle dávkovatelné, možné problémy s tuhnutím v zimě, nepatrně těžší než Elixiry
Elixir R – jedovaté, krátkýcchod páky s tvrdým dorazem, hůř dávkovatelné (minimálně než si člověk na jejich charakteristiku zvykne), náročnější na odvzdušňování, úplně jinak tvarovaná páka než u XT. Záleží co preferuješ. Výkonově jsou ± srovnatelné. XT jsem jezdil 2 roky, Elixiry mám zhruba 1/4 roku.
Nekde si oboji zkus a uvidis ktere jsou lepsi. Za me ti doporucim Elixiry (na J7 se vyser, je to uz pekne stary model). Neni ale vylouceno, ze tobe Avidy vubec nemusi sedet, a radsi budes mit houbovitejsi Shimana…
Odvzdusneni bych radil na posledni misto, ale tvar paky, ten si taky vyzkousej (u Avidu podle me dokonaly)…
A pak bych byt tebou jeste zvazil nove Deore 2010 – ty bych bral radsi nez XT a jeste bys usetril :)
kromě toho jsou nové deore možná i o pár gramů lehčí (ne více než 5g/brzda:-) )