Zdravím bikery. Chci v zimě vyměnit kotoučové brzdy a rozhoduju se mezi:
http://www.bezvakolo.cz/…elixir-9-set
http://www.bezvakolo.cz/…cerne-balene
Prosím chvalte a haňte. Díky za názory.
Zdravím bikery. Chci v zimě vyměnit kotoučové brzdy a rozhoduju se mezi:
http://www.bezvakolo.cz/…elixir-9-set
http://www.bezvakolo.cz/…cerne-balene
Prosím chvalte a haňte. Díky za názory.
Omlouvám se za první vlákno bez odkazu.
Jezdím Avidy a jsem s nima maximálně spokojen. Ovšem těma 9kama jsi mi před zimou přivodil dilema jestli je nezkusit :F
otázka zní, jak dlouho budeš než se rozeserou :)
to je bohužel aktuální problém Avidu
Na Avidech (3/7/X0) mám dohromady najeto možná šest let. Jako největší slabinu vidím ten jejich kotouč (hlavně u větších průměrů) a pracnější odvzdušnění. Jinak si na ně nemůžu stěžovat. Možná jen štěstí na kusy …
Mam Avid 9 – po 1 sezone zatim slapou jak maji. Neodvzdusnoval jsem, zadni brzda obcas zlobi ve sjezdech -zacne meknout. Jine brzdy nez Avidy jsem nemel, ale az zacnou zlobit, volim XT …
to si odservisuju)
brzdit budou oboje vyborne, u shiman ztratis asi tak desetkrat min casu nastavovanim a servisem. Velka vyhoda Shiman je mineralni olej, nestarne tak rychle jak brzdovka, bezne vydrzi v brzdach v perfektnim stavu nekolik let, brzdovka po roce ostrejsiho jezdeni to ma vetsinou za sebou.
Ahoj, trochu to tu zneužiju:
Je nějaký důvod proč koupit dražší XT místo SLX? Jediný rozdíl je snad v materiálu páčky a XT má navíc Free stroke (volný chod páky bez pohybu brzdových destiček). Je tahle funkce tak důležitá?
I do tech SLX se to nastaveni udajne da dodelat.
Na XT jsem to pouzil na sladeni kroku predni a zadni brzdy.
SLX jsou Made in Malaysia, XT jsou Made in Japan. Jinak to prej chodí stejně a Free Stroke je u XT fajn, ale ne nezbytně nutnej…
Spíš není. Mám na jednot bajku to a na druhém ono a nepociťuju rozdíl v chodu, který by byl daný brzdou. Spíš to jak na každé trochu jinak chodí pístky a jsou jinak jeté desky.
Vilém, Mr. Dan, tonik666 – díky.
Na Elixirech co jsem měl do teď, mě hodně štval prodlužující se prázdný krok s tím, jak se sjížděly destičky. Ke konci jejich životnosti šly páčky skoro až ke gripům. Pomůže s tím Free Stroke?
Nejsem si totiž moc jistý, jestli chápu správně na co je to vlastě dobré. Mohl by mi to někdo vysvětlil?
Jaké brzdy přesně? U dražších modelů se nemění chod páky dle stavu ojetí desek.
Pomocí Free Stroke nastavuješ volný(mrtvý) chod páky tj. jak dlouho jde naprázdno než začne brzdit.
Měl jsem Elixir 5 (2013) se Spešl úpravou RST – tj. kolečko na štelování vzdálenosti páčky od gripů.
Jo, chod by se moc měnit neměl, nicméně se to děje. Co vím, tak Elixiry to dělají bohužel docela normálně.
Na 9kach se tohle normalka stelovat da ;-). Takze to je v pohode.
Avidy maj jeden velkej problém, nemaj expanzku, navíc vzdálenost destiček od kotouče je malá, narozdíl od shimana, takže častěji škrtaj. SLX a XT jsou celkem kotvy, sračku, jako sou avidy bych si na kolo nedával, zvlášť když to stojí víc. Někdo může tvrdit, že avidy odvzdušní v pohodě…jo, odvzdušnit to jde, ale proč se s tim matlat, když shimano kvalitně odvzdušní i orangutan po mrtvici. Stejněto nikdy nebrzděj tak, jako shimana. Navíc na shimana nepotřebuješ žádnou odvzdušňovací sadu. Stačí ti hadička, stříkačka a jejich kalíšek za 80 Kč (nebo si ho vyrobíš). Taky DOTka v Avidech je pěkný svinstvo, proti minerálnímu oleji.
Expanzku maji, ale malou. Ted co jsem koukal, tak se zase vraci k vetsi.
Měl jsem M596, XT, Elixir 5.
Ok Shimana odvzdušní kdokoliv o tom se nebudeme bavit. Ale zas se mi u nich nelíbí ten chod a divná malá páčka. Na Avidy jsem ani zatím nesáhl, ani při výměně desek (1500 km). Takže jsem zatím spokojen. Odvzdušnění se dá naučit. Líbí se mi na nich tvar a poloha páky a nádobky a lepší chod a přijdou mi čitelnější.
Po vlastní zkušenosti jsem Avidy přijal s překvapením. Pokud bych je neměl už na kole a měl přemýšlet jaké nové tak SLX.
Jo malou páku na shimanech uznávám, někoho může štvát. Na druhou stranu avidy maj půmetrovou páku a je jim to v brzdnym výkonu k ničemu…
Osobně mě taky vyhovuje kratší páka. Je škoda, že Shimano neřeší uchycení na jednu objímku (MatchMaker).
Aha. To vidím prvně.
Zkus pohledat i-spec.
Nedělají to ale na starší devítipolohové řazení.
na některé devítky to padne, třeba slx 660.
SLXka mám, myslím že je to ten první model. Číslo ale nevím. Zkusím zjistit.
Tak zatím mají XTčka v oblíbenosti navrch. Chlazení destiček má smysl, nebo je to dobrý jenom na chytání bordelu?
K něčemu to určitě je, ale na normální ježdění je to zbytečné.
Mám Avidy Juicy 7 a zadní brzda je furt problém, tuhle škrtá, tamhle škrtá – dostal jsem se do fáze, že jeden pístek ne a ne vylejzat, ten druhej ho přetlačí, takže rozeberu třmen a komplet vyčistim (rozhejbávání pístku nepomohlo). Pokud se to bude ***** furt, tak kupuju Shimana taky – kamarád má starší XT a fungujou bez problémů.
A zeptám se: Odmašťuješ to něčím?
Proč se ptám. Furt jsem nadával na elixíry 5 a posléze i 7 a nakonec jsem přešel na R1 a mám klid. Ale jedno už jsem se odnaučil. Na třmen nepatří žádný odmašťovač ani sapon. Hlavní důvod zadrhávání pístků. Otřít hardrem, případně odmastit pouze desky.
Nesaham na to, ridim se heslem – kdyz to funguje tak na to nehrab. S tim pistkem to je skoro od zacatku, ale letos se to výrazne zhorsilo.