No konecne. Doufam ze stihnou uvest XT sadu aby se objevila na kolech 2019 …
Vlastni packa teleskopicke sedlovky je dobry napad – predpokladam ze pujde pouzit pro vetsinu bovdenovych sedlovek.
Osobne se na tento system 1×12 tesim, dava mi uz smysl jednoprevodniku.
Nektere komponenty jsou uz k videni fyzicky v kamenném kramku kolokramu ale zatim neprodejne …
Tento system ma Sram uz nejakou dobu na trhu, a souhlas smysl to dava :)
2019 specifikace jsou uz davno hotove, takze tezko.
tak ovšem komponenty 2020 můžou hravě prosáknout do roku 2019-)
Ano. Ale pochybuju, ze to bude k videni driv, nez za rok. A to je hrozne dlouha doba. Sram to vsechno vykoupi s NX Eaglem. :-) Shimano zase jede motory, takze jsou vsichni spokojeni.
Ale theedge si přeje,aby XT bylo na kolech 2019 a to fakt nebude, možná to půjde v půlce léta nebo na podzim 2019 koupit, ale to už je v rozjetý sezoně a většině je jedno jestli to bude v srpnu 2019 nebo v březnu 2020.
souhlas, otázka je zda to bude Shimano takhle brzy chtít na trhu
Chtě nechtě, podle mě je k tomu dožene trh a 2020 to bude na kolech stopro.
Pokud se to Shimano rozhodne dát to do katalogu 2019/2020, který obvykle vychází kolem konce Února, tak se to v obchodech začne objevovat v retail balení za vyšší cenu během léta (nás klidně až na podzim), na nových kolech až pro ročník 2020, komponenty v eshopech z OEM distribuce za dobrou cenu taky až zima – jaro 2020.
Už se to probírá od včera v sekci Foto
V sekci foto to za chvilku zmizi. Myslim ze to je velky tema ktery se bude resit hodne a dlouho a svuj thread si to urcite zaslouzi.
To rozhodně.
Uplna rocket science.
Tady to je rozebraný dost
Tady Jolanda Neff si udělal v Novém Městě čas a povykládala jak je to super.
Moc nechápu, proč někteří kritizují založení diskuzního vlákna k vlajkové lodi od významnýho výrobce na diskuzním fóru:)
Zbytečnost 1×11 best ;-)
Kdys ho mel na kole, tak bys nemusel kupovat mensi pilu, takze jakapak zbytecnost?
Uz nekdo videl kliky na vaze s/bez prevodniku?
já sem hlavně zvědav jakej na to bude klíč, páč si nedovedu představit, že to šmrtlikám klasikou na bsa a cl. Na druhou stranu, jestli to bude domyšlený, tak lepší jak sram s těma třema věčně zarezlejma torxama.
Jinak hmotnosti sem našel od 498g do 598g podle verze (maj xc a enduro kliky), je to včetně převodníku.
Prijde mi ze by xtr-ko mohlo mit dost potencial u direct sales znacek, jako je YT, canyon, dle tech cen na KK jsou nizsi nez X01. Akorat vidim problem v osazovani kol, pokud ten orech nebude pouzivat nikdo jiny nez shimano a DT (to je hodne oblibeny, tak to mozna takovy problem nebude? …)
Skoda, ze o te sade vsude mluvi, ale jizdni postrehy jsem nikde nenasel.
Na custom stavby je to jedno, kdo nechce shimano ořech, koupí sram kazetu, chodit to zas bude, otázka jak…
Na běžný náby to bude dostupný úplně v klidu, stejně jako teď XD.
Není důvod, proč by Shimano mělo držet patent jen pro sebe a DT – nedává mi to smysl.
Naopak podle mě to Shimano s ořechem a kazetou vymyslelo docela logicky. Lidi si stěžují zase na nový standard na dvojbarevnou kazetu na hliník na velkých pastorcich.
Ale pokud se ořech nebude vymačkávat (což asi nebude protože kazety asi budou na unašeči) tak to má ta rozdělená kazeta pár výhod.
Třeba sjedu velké ALU pastorky a spodní polovina je OK – nemusím kupovat celou ale jen půl (pokud se bude prodávat). Další věc – prostor pro všechny možné úpravce – 51z je málo? Určitě se najde někdo kdo vyrobí 52z. Nebo naopak je to pro někoho moc a raději by kratší ramenko a k tomu 46z – i to určitě někdo vyrobí…
Mě nadchla kombinace krátké ramenko a 45z kazeta – IMHO rozsah tak akorát a na malých kolech to nebude sbírat klacky.
Nové XTR se mi líbí a vidím docela pravděpodobně, že mi časem na kole přistane – mám rád ergonomii Shimano páček a ta menší kazeta s jemnějším odstupňováním by se mi líbila.
Nekde to tu psali, ale taky mi to prislo dost divny. Jinak mi to prijde jako zajimava sada. Minimalne je dobry aby mel sram konkurenci :-)
Výrobci o 1×12 od Shimano vědí už dost dlouho, takže kola 2019 čekám že už budou s :-)
Budou, ale jen XTR…
Třeba Cannondale už má část nabídky kol na 2019 a Shimano tam není vůbec.
Jo, ale u „levnějších“ kol, kam by nedali asi ani gx, maji napsáno Sram TBA (12sp), takže možná ještě vylezou s něčím novým…
Pěknej hnus
Hlavně to ale vypadá jako kus plastu. Plastovou přehazku od Sramu jsem kdysi dávno měl a už nikdy víc.
A kazeta vypadá jak Sunrace. To asi nebude moc lehká.
To jo. Myslel jsem to tak, že Sram těch 12sp tlačí zase o kus níž, do lacinějších verzí. Funkce a vzhled pak asi bude druhá věc…
Kupkolo už má na eshopu i s cenami…
Jestli ty ceny tak skutečně budou, tak proč ne – hmotnost srovnatelná s XX1 a cena méně než X0
Jo ceny jsou hezké. Jestli bude ořech na Hope tak si to dovedu představit na svém HT.
Jak bych si přál ořech pro Hope, hned bych dával do košíku tu 11s kazetu.
Tohle mi přijde že Shimano vymyslelo geniálně. Jeden systém co funguje na 1×11 i 1×12 jen si vybereš kazetu a odpovídající ramenko. Řazení bude pořád stejne jen si dorazem zablokujes polohu posledního pastorku.
Zatím jsem se nedocetl jestli je to zpětně kompatibilní se současnou jedenactkou. Jestli ano tak by se teoreticky dala použít současná XT hazka na 12spd kazetu 10–45.
Jedenactkove hazedlo sgs fachci i na 50z bez vyrazneho odkloneni vzad. Doufejme, ze ji bude mozne pouzit i na 12× vcetne klik. Pravdepodobne to pujde ale uvidime …
Já to tam tedy nenašel :-(
.
Ceny hezky.
Dík, už to vidim :-)
Hezky sis to nandal do kosiku, uplne stejne jako ja ;). Jinak ceny za mne v pohode zadna vyrazna zmena.
Nezájem, počkám si na 1×13 nebo rovnou na 1×16 to už budu děda a bude se to hodit.
Až budeš děda, tak půjdeš spíš do elektrokola, pokud budeš chtít jezdit až do smrti :-)
Délka ramínka bude vhodná pro hlubokou orbu :-D
jako děda budeš leda tak sekat trávu v parku, protože důchody přestanou existovat a ekonomika půjde do kopru
Viděl jsem na vlastní oči a vypadá celkem dobře, jen kotouče jsou pěkný hnus…
Kotouče jsou drobnost.
Přemýšlím jestli bych si zvykl na náboj bez cvrkající volnoběžky. To musí být docela zvláštní pocit.
Na gravelu mi tichý náboj vyhovuje. Je to fajn pocit, když člověk frčí po silnici úplně potichu, ale na biku jsem zase rád za Hope, navíc je to fakt vynikající plašič. :-)
Pokud to tady ještě nebylo…
https://www.mtb-mag.com/…ions-answers
Is MICRO SPLINE an open standard and who is licensed to use the MICRO SPLINE hub?
No. At this moment only DT Swiss is licensed.
No, dost divne. Nedostatek vyrobcu tu platformu zabiji. Dlouhodobe tohle nemuze fungovat.
+1
Psal jsem to už vedle ve vláknu novinek 2019
https://www.bike-forum.cz/…novinky-2019#…
ale tady to ještě nebylo
Si teda myslím, že v Číně si s patentem moc hlavu lámat nebudou a donutí je tim zpřístupnit to všem výrobcům nábojů :-)
xtr v NMNM https://www.youtube.com/watch?…
tady s Jolandou Neff https://www.youtube.com/watch?…
Mohlo by to by kompatibilni se Sram Eagle sadama teor. Ocenil bych hlavne novou Shimano XTR packu misto Eagle GX.
Neví někdo jak přesně je dvanáctková kazeta rozdělená na unašeče?
Jestli je to podle materiálů – tři největší alu, pak 5 titan a 4 ocel?
Jinak s tím blokováním tohle vlákno brzo celé zabiješ a lidi radši začnou diskutovat v novinkovem vláknu.
„The three new cassettes also use a trio of stamped materials for the cogs. The three largest cogs (the two largest in the case of the 11-speed version) are constructed from hard-anodized aluminum while the middle five cogs are titanium. These cogs are mounted to a carbon composite beam spider. The smallest four cogs are constructed from steel and are individually mounted to the Micro Spline freehub.“ (Bikeradar)
Díky. Takže dva unašeče – myslel jsem že jsou tři.
No jak se to vezme. Kdyz kouknes jak to vypada, tak bych rekl jeden unasec a pak poskladane.
Aha. Tak tenhle článek jsem ještě nečetl. Z tohodle pohledu jsem zvědavý jak se bude ten hliníkový ořech tvářit na ty jednotlivé ocelové pastorky.
Jak tak na to koukám, tak se divím, že nepoužili standardní zkrácený ořech, který používá Hope a OneUp.
proč je ta levá klika nově udělaná na stahování jedním šroubem ala sram, když to na shimanu doteď fungovalo blbuvzdorně s těma dvěma v okraji kliky? V čem je to stahování v ose lepší?
Není to lepší v ničem a taky to není nic nového. Stejně byla upevněna levá klika staršího modelu XTR FC-M970.
+1
Podobné řešení uz Shimano u XTR používalo a funkčně je to trochu jiné než jak to má Sram. Sice pořád kliku dotahujes na fest ale pomoci té vnitřní matice pak doladis vůli cele osy. Kdežto Sram se už tím dotahovanim automaticky fixuje vůči levému ložisku.
A řekl bych že jde o zachování tuhosti při minimální váze.
Sram má i tu matici u 30mm osy, a nově u té 29mm
Zablokuji si to sami lide co nechapou diskusi k tematu.
Jinak kazeta titan a al. 335gr 10–45.
Tak omluva 1–4 pastorek ocel.
Jeste dodam, zatim jednou blokoval admin a jednou ja.
Dal záleží na uživatelích ..
Zalozte nekdo nove vlakno, tohle je tim blokovanim nepouzitelne !
+1
Zdendyš nezklamal. Komu není shůry dáno… :-D
+1
Tyvole zastřel se, s tím blokováním… to je diagnóza.
Takže tema zamykam diky zdejsim retardum.