Axon 08 x MX Pro LO 08 x XC 500 07

15 nepřečtených
  • jIrI___

    Dospěl jsem do finálové fáze v rozhodování se o nové vidlici. Zbyli mi tihle favoriti Suntour Axon RL 08, Marzocchi MX Pro LO 08, Marzocchi XC 500 07. Ještě by připadal v úvahu Epicon od Milana, ale u něj mi příjde neadekvátně vysoká cena (oproti neupravené verzi) a navíc se mi vzhledově vůbec nelíbí. Chtěl bych se proto zeptat znalců v oboru pružení, která z těhle vidlic bude mít nejlepší průběh pružení (klidně oželím počáteční tuhost kroku, ale chci aby ve sjezdech po kamení atd., nešla při brždění zbytečně do zdvihu. Současný Axon S-RL 05 se ve sjezdu při brždění ponoří a pracuje na max. 10–20mm…) a jestli jsou vlastně nějaké rozdíly v jejich systémech (hlavně mezi XC 500 a MX Pro)nebo jestli by mi doporučili nějakou jinou v ceně max. 7000Kč. Použití bude na nezávodní XC, občas nějaký maraton. Požaduju vzduch, zdvih 100mm a LockOut, nastavení tlumení netřeba. O hmotnost vidlice mi až tak nějak moc nejde, očekávám hlavně její spolehlivost a co nejmenší nároky na údržbu. A jen tak mimochodem si držím stálou hmotnost 75–80 kg a vidlici budu používat s kotoučovkama (160mm kotouč). Díky všem za rady a prosím nepsat zbytečné komentáře typu „Suntour stojí za hov..“

    0 0
    • wraith  

      těch sedum stováků přidat se imho vyplatí http://cyklobazar.cz/kontakt.php?… :)

      0 0
    • RoKo  

      Me prijde jako totalni kravina, to co jsi napsal… (muj nazor) pokud teda nechces vidlici ktera ti bude tlumit jen velky naraza a jeste spatne…  Pokud chces funkcni vidlici ktera dejme tomu pujde do zdvihu pri prejezdu nerovnosti, tak zakonite musi pri prudkem brzdeni jit taky do zdvihu… Mimochodem ten zdvih se da ovlivnit i praci s tezistem.

      Co se tyce vzhledu, neni problem strhnou nalepky a pouzit treba tyto

      Na zaver ti reknu, ze kterakoli vzduchovka, včetne epiconu od milana, jde nafoukat na vyssi talk. dostanes tak vyssi hodnotu odtrzeni. Jezdim E od M v Beskydech a nemam problem se zanorovanim ani v prudkych sjezdech (napr. maly travny smer na moravku (takovy ten sutrovy super sjezd))

      0 0
      • jIrI___  

        Taky jsem (skoro) z Beskyd, takže vím co bych chtěl oproti současné vidlici jinak. Prostě mě štve, že vidlice při sjezdu pracuje na 1–2cm. Raději oželím tlumení malých překážek, ale chci aby ve sjezdech pracovala a využívala co nejvíc ze svého zdvihu. V tomhle jsem slyšel právě chválu na Marzošky. Ale sám mám osovní zkušenost jen s mým Axonem, s žádnou jinou vidlicí. Takže se klidně nechám poučit jestli mám nereálné představy o chování vidlic.

        0 0
        • Medvjedok  

          no co chces od vidle je trochu podla mna v rozpore s tou poziadavkou ze ma to byt vzduch – ak teda v skutocnosti namiesto

          klidně oželím počáteční tuhost kroku

          malo byt „citlivost“. Tebe by mozno lepsie sedela charakteristika pruzinovej vidlice.

          0 0
    • MlokCZ  

      RoKo to napsal dobře, vidlice která bude fungovat a žehlit se při brždění samozřejmě do zdvihu nořit musí a bude. Ale samozřejmě to nesmí být zase přehnané, jak píšeš.

      Nevim, co všichni mají takovou fobii z noření vidlice při brždění. Skoro jako by každý celý sjezd brzdil na krev, ale to by taky hned stál a nikam nedojel.

      Pokud půjdeš do upravené vidlice, což ať už vezmeš cokoliv bude o třídu lepší než cokoliv v originále, tak progresivita se téměř u každé dá upravit dle požadavků, takže se nedá říct, že nějaká bude mít nějaký nejlepší průběh, když může mít vždy takový jaký budeš chtít.

      Pokud uvažuješ o upraveném Axonu (dobrá váha), tak bych zařadil ještě upraveneou Rebu SL. Reba v originále průběh dobrý nemá, ale upravená mít bude. Tedy citlivostí i průběhem se s Axonem vyrovnají. Axon tě bude limitovat zdvihem 100mm, což vadit nemusí, stejeně to tak asi budeš jezdit, ale ta rezerva 15–20mm u Reby navíc není špatná (20mm u 09 verze).

      Zase Reba bude o trošku těžší. Ale ještě má výhody oddělených komor, kde můžeš nechat dát 115mm zdvihu a pak si to korigovat přefoukáním negativky (na těch 100mm).

      Osobně bych šel asi do upravené Reby. Ne že bych měl něco proti Axon, to určitě ne, ale dual air + zdvihová rezerva se snadnou změnou zdvihu i jen foukáním vzduchu by pro mě byla nejlepší volba.

      Jenže píšeš limit 7tis., takže Axon i Reba v upravené verzi jsou trochu přes limit, cca k 9tis.

      Takže buď překročit limit a pokud je striktní, tak určitě upravený Epicon, funčně bude vyrovnaný s upraveným Axonem i upravenou Rebou, jen bude znatelně těžší (ale zase už ne tolik u 08 modelu, už má pod 2kg a Reba váží v reálu více než píšou, takže není zas o tolik lehčí).

      Neupravená MX Pro se naprosto nedá srovnávat s těmi upravenými, to už není o třídu, ale o několik tříd rozdíl. XC 500 jsem jedinou z diskutovaných vidlic nejel a měla by být o něco lepší než MX Pro, ale na ty upravené nemá také určitě (to můžu říct i bez projetí).

      0 0
      • jIrI___  

        Sjezdů ve kterých musím na HT brzdit na krev se v mojem okolí najde celkem dost. Z upravených vidlic by v úvahu připadal právě jen ten Epicon, zbytek je o velký kus nad mým finančním limitem. A jak jsem psal v úvodu – příjde mi oproti neupravené verzi poměrně předražený. Mě se právě zatím nejvíc zamlouvá ta XC 500, ale ani v historii jsem o ni nenašel nic, co by mi aspoň trochu pomohlo. Hlavně by mě zajímalo jak funguje ten systém TST 5. Nějak si to nedovedu představit,

        0 0
        • Medvjedok  

          sa mi lubi ako tu jeden clen bez ohladu na vstupne poziadavky masiruje s tym jednym co vzdy…

          0 0
    • jIrI___  

      Opravdu nikdo nemáte zkušenost s tou XC 500? Aspoň chvilkové projetí… :-)

      0 0
      • likras  

        Ahoj , jezdím XC500 07 asi měsíc . (neměl jsem teď moc času takže asi 200km ) Při běžném použití v lese , kameny kořeny do 30 km/h , chodí tak do 65% zdvihu a to jí mám na svojí váhu „podhuštěnou“ .Dneska jsem si při sjezdíku skočil a trošku dost to poslal na předek (malinko zamrazilo :) ) asi v 45 . Na doraz nešla , rezerva cca 1cm. TST5 funguje tak že na cl je to zamklý natvrdo pak chodí-2cm na AM –5cm a mezi posledníma 2ma pozicema nevidim moc rozdíl(„plný“ zdvih). Dle mne je to poměrně tvrdá vidlice s ne příliš nastavitelným odskokem, když to chci na rovině postavit na přední jde asi 3cm do zdvihu . Zatim na ní nemůžu říct jediný špatný slovo

        0 0
        • Marccoo  

          Já mám zkušenost o něco větší,mám jí od května,najeto kolem 1000km.Spokojenost je a s nořením bych si u ní hlavu nelámal!Jestli máš zájem tak ti jí prodám.Já zvažuji o koupi nového Sidu nebo Foxe,hlavně chci bílou.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.