• PatrikKalista

    Ahojda, máte tady někdo udělaný rám od pana Bareše v gravel stylu? Já mám od něj vidlici, ale chtěl bych vědět, jestli už to pro někoho dělal. Chtěl bych něco ve stylu Salsa Vaya.

    Já vím, že Werk by to určitě zvládl, ale přece jen do Brandejsa je to blíž.

    Děkuji

    Patrik

    0 0
    • jecnak  

      Jestli vis, jakou geometrii chces, tak ti to svari. Staci zvednout telefon a poptat se.

      0 0
        Výběr z produktů
        GHOST Nirvana Essential 29 kolo, zelená/šedá Skladem 2 ks

        -8% GHOST Nirvana Essential 29 kolo, zelená/šedá

        od 31 999 Kč -8% MOC 39 999 Kč

        Cannondale SuperSix Evo SE 28 kolo, meteor grey Skladem 1 kus

        Výprodej -14% Cannondale SuperSix Evo SE 28 kolo, meteor grey

        115 999 Kč -14% MOC 149 999 Kč

        TIME ADHX 45 28 kolo, vertical green Skladem 1 kus

        Novinka -10% TIME ADHX 45 28 kolo, vertical green

        203 999 Kč -10% MOC 228 999 Kč

        Přejít do shopu (Kola)
      • PatrikKalista  

        Vím, přesně to co má nová Salsa Vaya. To je krásný a funkční kolo pro moje účely – cesty k moři

        http://salsacycles.com/bikes/vaya

        Prostě posez jako na hajzlu:-) Teď mám CX Mares 4.0. Kolo to není špatný, ale cejtím se na tom nějak divně.

        0 0
        • kamaro  

          Tak proč si nekoupíš tu Salsu? Máš ten rám vyzkoušený, nebo si myslíš, že ti to bude sedět?

          0 0
          • PatrikKalista  

            Proč?

            1.) Cena…

            2.) Težko Ti někdo doveze rámovou sadu. Minimálně to nebude rentabilní

            3.) Chybějí ji stejně nějaké návarky a není škoda vrtat a nýtovat do takové krásy?

            Patrik

            0 0
            • kamaro  
              1. Nenapsal jsi nám, proč nechceš přímo tu Salsu :-)
              2. Rámová sada se dá objednat z bike24.com – zatím mi vše přišlo bez problémů, vzhledem k ceně přepokládám, že i doprava bude zdarma (já jsem posledně u objednávky za cca 400 Euro měl dopravu zdarma – platba kartou).
              3. Chybějící návarky jsou problém, škoda záruky. Na nýty bych nespoléhal, spíše bych to napájel, takže škoda i laku :-(
              0 0
              • Prazak0  

                Kolik jsi platil poplatky z těch Drážďan? Já to měl přes čsob, německý obchod chtěl ještě nějakých 5Eur navíc, aby neplatili za nějaký bank. převod, pak ještě snad 500kč za převod peněz u banky, zkrátka dosti to narostlo. Plus jsem platil tu dopravu. Tehdy jsem to neplatil kartou, mám běžnouá kartu ČSOB, ale momentálně bez mobilu, takže přes internet to nezaplatím, z pošty nebo bankomatu by snad to platit šlo. Já bych u nich kupoval za méně, asi 150Eur, takže mě zajímá, kolik bych platil navíc. To jen mimo, omluva za odskok od tématu.

                0 0
                • Jezevec70  

                  To už se snad vyplatí sednout na vlak a do Drážďan si pro to zajet osobně. :-)

                  0 0
                • kamaro  

                  Nic nebylo navíc, ani nějaké balné. Prostě částka dle nákupu, zaplacená přes internet kartou, přepočet na Kč dle banky (u mě mBank dost nevýhodně). Dorazilo to za cca týden, při přebírce jsem nic nedoplácel.

                  0 0
                  • oddie  

                    No jasně mBank nechce nic za SEPA, protože má příšernej kurz. Na malé částky je to výhoda, nákup něčeho dražšího je lepší řešit jinak.

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Jaké jsou běžné poplatky, když člověk u nějaké banky (třeba čsob) platí kartou? Myslím tím kurz, co jim zaplatím plus všechny fixní částky. Banky to sice mají na internetu, kdo to ale nezná, tak to je delší hledání. Nebo spíš, najdu tam třeba něco, ale může mi uniknout nějaký poplatek navíc. Takže jsem spíš uvažoval tam zajet osobně, udělat si výlet.

                      0 0
                      • Kire  

                        To je asi banka od banky. Já u Monety za platby kartou neplatím poplatek a při kurzu ČNB střed je platba zúčtována za zhruba 27,80 Kč/€.

                        Poplatky vse naopak obvykle platí při zadání příkazu k platbě.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Poplatky se neplatí běžně žádné (pokud je někdo má, tak to bude opravdu vyjímka). Zásadně se ovšem liší kurz.

                        Jen pár světlých vyjímek umí střed a tím jsou o hodně výhodnější. A když střed neumí a je to za prodej, tak i tak jsou ještě opravdu velké rozdíly:

                        http://www.mesec.cz/…odniku-test/

                        Aktuálně Cetelem kreditka o hodně výhodnější než cokoliv jiného. Nejen, že umí střed, ale ještě navíc má bonus 3% (maximálně ale 600Kč, tedy maximlně z 20000Kč měsíčně) z každé internetové platby (nebo 2% ze všech plateb, co si kdo vybere). Otázkou ovšem je, jestli ty bonusy zůstanou i na příští rok. Hodně kreditek letos během roku bonusy snížilo, takže čekám snížení i u Cetelem.

                        0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • Prazak0  

      Váhal jsem nad Werkem, ale Bareš vaří z CrMo legované oceli, kdežto Werk to je jen HiTen, pokud mám správné info. U Bareše si asi pohlídat, aby se bez problémů pak vešly kliky. Tj. aby pravá klika nemusela mít delší osu. Ve srovnání s jinými sériovými rámy tu zadní stavbu má Bareš takovou, že kliky na čtyřhran musely mít delší osu, než jak např. starý rám Favorit, tak i trekingový rám od Authora. Jinak svařené to je čistě. Taky bych radši rám, kde to můžu přejmou osobně.

      0 0
      • PatrikKalista  

        Právě, že poslední hovor byl v tom smyslu, že něco jako Salsa Fargo umět nebudou??? Tak nevím…

        0 0
        • Prazak0  

          Oni by to asi dokázali, ale možná se jim do toho nechce. Pak taky dle obrázku to dělat asi nejde, myslím dle fotky, výrobce tam nákres geometrie neuvádí, takže by si to u Bareše museli sami dělat. Podle nákresu by snad svařili vše. Chápu ale, že do nějakých neobvyklých geometrií se jim nemusí chtít.

          Možná bych k nim zajel, koukl se do té jejich výrobny, je to druhá prodejna a je otevřená snad jen 2 dny v týdnu. Tam dřív měly ty rámy, já si tenkrát koupil hotový. Koukni se, jestli mají nějakou podobnou geometrii. A zkusil bych se s nima možná domluvit na místě. Oni asi zakázek mají dost, takže jim zas tak nejde o to vyhovět každému. Při osobním kontaktu snad půjde vyjednat víc než jen přes telefon. Předtím si zkus k té geometrii, co chceš, sehnat nějaký nákres, dle kterého se to má vařit.

          Jinak vidím tam jeden problém, sice zadní stavba. Zadní vidlice se nesbíhá, ale na konci, kde se uchycuje kolo, je to značně atypické. U rámu Bareš mám zadní vidlici k sedlové trubce rámu jakoby z jednoho kusu. Není tam svár, svařené jsou až vlastní rámové vidlice, tohle vypadá jak jeden odlitek, nevím, jak to popsat. Zřejmě nějaký prefabrikát. Nevím, jak vypadají současné rámy.

          0 0
          • kamaro  

            Tak geometrie Salsy se dá najít na netu, více by pro výrobu neměli potřebovat. Tvar patek je věcí domluvy. Dají se použít standardní patky (typu Breezer) a uchycení kotoučovky udělat shora, popř. upravit tvar zadních vzpěr tak, aby se dala brzda uchytit přímo na řetězovou vzpěru – to je podle mě výhodnější z důvodu bezproblémového uchycení nosiče.

            Salsa Vaya je celkem standardní rám. Největší problém ale bývá na pravé straně řetězové vzpěry. Z jedné strany jsou nároky na co nejširší plášť, z druhé strany je prostor omezený převodníkem a klikou. Chce to zvolit vhodné zakřivení trubek tak, aby se tam řetězová vzpěra vlezla. I na originálu Vaya jsou v tomto místě vidět prolisy z obou stran.

            0 0
            • jecnak  

              Tyhle problemy se stredem by treba celkem pekne resil BB90, co pouziva Trek, ale bohuzel asi stredove pouzdro vhodneho prumeru mit nebudou a soustruzit ho by se znacne prodrazilo.

              0 0
              • kamaro  

                Trochu by to asi pomohlo, ale někdy je opravdu problém tam tu trubku mezi širokým pláštěm a převodníkem procpat. Ale je pravda, že širší BB umožní větší volnost a bylo by to oproti BSA o fous snažší. Ale tady u tohoto typu kola nepředpokládám, že tam bude požadavek až na takto hrubý plášť. Délka zadní stavby je 450mm, což taky pomůže.

                0 0
            • Prazak0  

              Bareš byl dřív dosti levný, teď už podražil a stále je asi levnější jak ostatní rámaři. Rám od nich mám svařený dobře, ale zřejmě se pohybují v cenách, kde jejich chuť řešit různé speciální detaily není velká. Běžnému požadavku vyhoví, na něco, co nedělají, asi nebudou chtít. To je práce navíc a jejich ceny tomu neodpovídají. Teda takto nějak tu firmu vnímám, třeba můj popis není zcela přesný. Asi bych si opatřil nákres té geometrie, z kterého to jde vyrobit a pak tam s tím osobně zajel, jak jsem psal, jsou tam myslím jen dva dny v týdnu, v obchodě, kde mají tu výrobu rámů. Každopádně bych toho Bareše zkusil.

              0 0
              • PatrikKalista  

                Kdyz jsem u nej byl ma uplne jinci pristup nez v telefonu. Resili jsme spolu tu vidlici a vse bylo v pohode. Asi je to proto, ze pan Bares je docela vytizeny…zkusim tam po novem roce dojet. Treba bude mit mene prace.

                0 0
                • Prazak0  

                  Tak vytíženost znamená obvykle určitou kvalitu, případně dobrý poměry ceny vůči kvalitě. Jak jsem psal, bude to chtít osobní jednání, pak ještě asi čekat měsíc nebo spíš 2, než to bude hotové.

                  0 0
      • PatrikKalista  

        A Ty mas tedy co?

        0 0
        • Prazak0  

          Mám rám od Bareše, doma cross kolo, rám snad CX, aspoň co mi při prodeji tvrdil, nevím. Kliky Walter tam dát nešly, musely mít delší střed, než jejich osa, která pasovala na rámu Favorit (asi plánovaná na F1). Proti běžnému crossovému rámu tam je méně místa. Na 4hran mám osu 113, šla by v pohodě i 110, ale u Authora tam je ten prolis v zadní stavbě větší. Ale četl jsem, že někteří lidi měli potíže podobné, co já s klikama Walter.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.