Zdravím, vidím poměrně dost kol v matné barvě, je to lepší nebo horší? Myslím tím odolnost barvy(kamínky, odřeniny) a údržbu(špína, od trávy apd.)? Co oprava matné barvy? Chtěl bych bílé kolo, tak mně to zajímá.
Zdravím, vidím poměrně dost kol v matné barvě, je to lepší nebo horší? Myslím tím odolnost barvy(kamínky, odřeniny) a údržbu(špína, od trávy apd.)? Co oprava matné barvy? Chtěl bych bílé kolo, tak mně to zajímá.
no matná se víc špiní, leklou můžeš aspoň přeleštit když už se něco stane…
Taky bych preferoval lesk, byť se mi víc líbí mat… Ale lesklou přeleštíš, jak píše mr.antik a prakticky je na lesklé jen více vidět prach, ale záleží i na barvě.
Mám matnou, s odolností není problém, barva drží dobře a to už spodní rámovka dostala pořádné pecky od šutrů. Možná je náchylnější na odření od bowdenů, ale to nemají rády ani lesklé rámy, navíc se to dá lehce ošetřit fóliema apod. Horší je to už s údržbou, tam kde stačí lak přetřít hadrem, tak u matné je problém. Třeba když servisuju kolo a někde ho zamatlám šmírem, tak hadrou to jedině rozmáznu ještě víc. Abych to umyl, tak musím na to vzít třeba cyklostar nebo ředidlo. Bahno a tak není problém, to jde umýt snadno.
S opravama zkušenosti nemám, ale hádám že dobře to vypadat nebude, což nevypadá ani na lesklém rámu. Ale stejně, opravovat barvu na MTB by mě ani nenapadlo, pokud bych ho někde nesvařoval…
Kdybych kupoval nové kolo, tak bych asi do matné šel znova, pokud by se mi líbila, zas takový problém to není.
Oprasim tuto mrtvolku… Jak je na tom srovnani mat/lesk v ohledu na vyslednou vahu kola? Neco mi napovida, ze mat bude o par gramu lehci, ale je to spis takova moje domnenka, nez ze bych to mel nejak podlozene. Jaky muze byt celkovy vahovy rozdil na silnicce? Jedine, co vimcelkem jiste, tak ze mat je mekci a snadneji se posrabe…
A ja som si myslel že som gramár :))
Tých pár gramov rozdiel(ak nejaký je, nech sa vyjadrí lakýrnik) by som neriešil a vzal čo sa mi páči viac, prípadne čo je praktickejšie..
Doleješ do bidónu o pol deci menej vody a rozdiel je zrovnaný :)
Takmer vždy sa matná farba robí z lesklej pridaním matovadla. Toď odpoveď na otázku váhy. A už vôbec nie je mäkšia, iba sa ľahšie poškrábe ako lesklá, pretože je jednoducho matná, rozumej drsnejšia. Ale zase to nie je tak vidieť, ako na lesklej.
Super, diky, tohle je odpoved, ktera mi staci.
mat je tvrdej jen když je to pečená barva.. ze stříkárny prostě bez vypečení nikdy nebude mat tvrdej jako lesk
Jestli ti jde o hmotnost az tak moc, ohol to az na karbon a pak to strikni jednou vrstvou bezbarvyho s uv ochranou. Mozna nejakych 20–50g usetris. :) Mozna vic, jen odhaduju kolik lakovani vazi.
Kdepak, takovej extremista vubec nejsem. Spis me jen tak zajinalo, jaka je vlastne vaha laku. O karbonu ani neuvazuju =) Vim, ze treba Trek u svych na vahu zamerenych ramu (emonda SLR, superfly) lak hodne resi, pouzivaji se tenci vrstvy, lehci lak.. Prd to vydrzi, ale celkova vaha je pecka, sbiraji to gram po gramu…
Tak hliník může být eloxovaný což lehčí určitě bude…
to by bylo uplně nej.. řešení.. :D
Když jsem předělával odpružený rám (velikost L) z lakovaného na kartáčovaný čistý hliník, tak jsem to ze srandy zvážil a odstranění laku odlehčilo rám o 100–150 gramů (už nepamatuju přesné číslo). Osobně jsem čekal víc, u celopéra to tedy asi nemá cenu moc hrotit, ale u HT nebo silnice je ušetřených 100g docela dost, páč u kilového rámu je to vlastně 10% hmotnosti. Ale tam asi bude méně vrstev a hmotnost laku bude nižší.