• Bjerndi

    Zdar, od letoška bych chtěl i trochu líp mazat a tak by mě zajímalo zhruba jakou škálu vosků používáte, co Blaky ?

    Sezóna je už skoro za dveřma :)

    0 0
    • Jakobo  

      Vyjadrovaci schopnosti teda nic moc, ale asi jsem te pochopil.

      Ja pouzivam Swix, nezavodni V serii prakticky celou krome bileho arktickeho podle aktualnich podminek. Nejradeji mam blue extra V40, unorovy stary snih. Ke konci sezony klistr nebo bruslit.

      Dost uzitecny je fialovy V50 na cerstvy snih a teplotu kolem 0, to byva obecne obtizne.

      Nekdy bych chtel vyzkouset ceske vosky, myslim, ze kvalita bude podobna jak Swix, Toko… Pokud ma nekdo srovnani, rad si prectu.

      Hodne zalezi kde budes jezdit, na lyzich a tvoji urovni takze obecne doporuceni moc neexistuje.

      0 0
      • Jakobo  

        Jinak vetsina vyrobcu vosku ma internetovou stranku, kde je doporuceni vosku pro zvolene podminky, swix to ma hodne vymakane, je tam i krok za krokem priprava lyzi, voskovani atd. tak si proklikej swix wizard a swix school.

        0 0
        • Bjerndi  

          dík…jezdím docela dost, ale s mazáním jsem to flákal, letos jsem se rozhodnul to změnit

          0 0
        • Bjerndi  

          mě by zajímalo, jakej glide se používá jako ten základní skluznej ?

          0 0
          • Jakobo  

            Zas, podle teploty ac tady to neni tak kriticke, jak u stoupacich vosku. Ja pouzivam modry LF celou sezonu. Precti si o tom neco na tech strankach vyrobcu.

            0 0
            • Bjerndi  

              jj to pročtu, ale loni sem vlastně mel skluznej nějakej univerzál. Koukal jsem už na nějaký videa na swix school a je to skvělý !!

              0 0
    • ELx  

      Jako stoupací vosky mám oblíbené Starty. Obzvláště dehtový při teplotách kolem 0 jsou výborný a fungujou na takový to mejdlíčko http://www.lyzarske-vosky.cz/…d-kick-waxes . Ale hlavně to je o zkoušení a testování. Nelze se řídit jen teplotama. To je o zkušenostech :-)

      0 0
      • Jakobo  

        Ja mam bohuzel velkou zasobu swixu na minimalne dalsi 3 sezony, dostavam je zadarmo, ale ty start vypadaji dobre, rad bych je vyzkousel, mozna jsou lepsi, jak ty severske. Jak casto musis primazavat pokud nemusis sundavat stary vosk? Treba v unoru, kdy jsou stale podminky jen obcas primaznu, zavodni sintrovana skluznice a zakladovy vosk. Ten dehtovy fialovy by me fakt zajimal jak dobre funguje.

        0 0
        • ELx  

          Mají docela výdrž, ale záleží jak ostrý je sníh.Taky jsem línej a jen přimazávám. Sníh není p.ča,on si to přebere :-)

          Já mám ještě ty starší dehťáky, ale na takový ty teploty kolem nuly, kdy se dělají mejdlíčka a všechno klouže a namrzá, tak fungujou docela dobře. Samozřejmě to není 100% tutovka, ale většinou se to dá trefit.

          0 0
    • McBlacky  

      s klasou ti neporadím, protože tu jezdím jen když to je na Modrý, max modrý extra a na to namaže každej debil :)

      95% jezdím skate a v čr díky podmínkám mažu žlutý nebo červený LFko to musí být fakt kosa aby to bylo na modrý, ještě mám nějaký univerzálnější růžový a oranžový. Mixuju toko a swix, podle toho co mi přijde pod ruku. Když to je ultra hnus tak molybden a k tomu teda máme z doby kdy Šári závodila komplet HFka, ale ty na běžný ježdění nedávám. Letos jsem se přihlásil na třicítku, takže to vidím na nějaký prášky, až se srovnám s cenou :) akorát mě sere, že potřebuju na každou teplotu jinej :/

      podle mě u skate je základ mít čistou, hladkou skluznici dobře zažehlit a vykartáčovat a pak to jede prakticky na čemkoli a v rámci tréninku jde jen o to jak blbě to umíš :)

      0 0
    • quasac  

      Co se týče používání škály vosků, přidám svůj odborný názor. Lyžuji závodně za vysokoškolský oddíl již asi 8 let, takže to dokážu velmi dobře posoudit. A navíc již více než 3 roky provozuji i lyžařský eshop.

      Pro nezávodní ježdění doporučuji na skate i pro skluzné zóny klasických lyží následující dva vosky, které vám pokryjí veškeré teploty. SWIX LF6 180g a SWIX LF8 180g. Velké balení je lepší než malé, lépe se to maže. Při teplotách nad –4°C (až klidně do +10°C) používejte růžový LF8, při všech nižších teplotách modrý LF6. LFko mi přijde opravdu mnohem lepší než CH a zase tak drahé není. HFko a prášky mají cenu na závody, na trénink je to zbytečné. Když chcete zajet dobrý výsledek, tak hlavně na skatu se bez prášku už dneska neobejdete.

      Jinak co se týče porovnání značek vosků, SWIX je pro běžné lyžaře nejlepší. SWIX je cenově akceptovatelný a navíc to mažou všichni, takže ti velmi dobře poradí co namazat. TOKO, SKIGO, BRIKO MAPLUS i START jsou také velmi dobré, ale zastávám názor, že SWIX je z nich nejuniverzálnější. Samozřejmě, že když pojedete na světový pohár, tak zjistíte, že profící mají vosky od všech značek a testují vždy před každým závodem, co vychází nejlépe. Ale pro normální lidi je toto zbytečné. Viděl jsem dotaz na české vosky – SKIVO je opravdu hrůza a nedoporučil bych to ani třídnímu nepřáteli.

      Když mluvím o závodech, tak třeba SWIXové prášky jsou celkem 3 (FC7, FC8× a FC10×) a navíc SUPER CERA FC78. Dle mého se vyplatí mít FC7 a FC78, který je hodně univerzální, ale jede parádně. Co se HFek týče, tak běžně používám HF6 a HF8, tedy stejné volby jako pro LFka. S HF7 nemám většinou dobrý pocit. Jinak vosky s příměsí HFBW jedou taky velmi dobře.

      Na stoupání platí to samé, SWIX je nejuniverzálnější a 100% dostačující. Na stoupání doporučuji mít V40 modrý extra, V45 fialový speciál, V55 červený speciál neboli sádlo a V60 červeno stříbrný. V případě umrzlých podmínek pak logicky i klistry, pro běžné uživatele stačí KX30 modrý a pak 2 univerzály K21S a K22.

      Co se nákupu vosků týče, doporučuji nenakupovat vosky za doporučené prodejní ceny. Dá se na tom docela dost ušetřit. Tzn. že v HUDY SPORTU ani třeba v Liberci V NYČ SPORTU se nakupovat moc nevyplatí. Doporučuji použít nějaký z eshopů, na trhu je jich několik. Když by jste hledali eshop, kde vám majitel i poradí, pak můžete zkusit můj eshop s lyžařskými vosky Vosky.Kamzasně­hem.cz

      0 0
      • McBlacky  

        pěkně jsi se rozepsal, jako základ je tohle hodně dobrý manuál.

        Jen doplním, že dneska dost obchodů dělá kurzy mazání, takže se dá naučit snadno i ta druhá, možná i důležitější půlka, jak to udělat, aby to s dobře zvoleným voskem i dobře jelo.

        0 0
        • quasac  

          Blacky má samozřejmě pravdu, že kurzy mazání se dnes dají sehnat velmi jednoduše. Vědět jak namazat bývá často důležitější než co namazat.

          Kdo by měl zájem, tak pro klienty eshopu Vosky.Kamzasně­hem.cz nabízím zdarma konzultace co týče způsobu mazání a výběru vosků, což by mohlo někomu určitě pomoci.

          0 0
      • karliner  

        Rady dobré, o tom žádná. S tím nákupem v e-shopu to ale nevidím tak jednoznačně. Když jezdím klasiku v řádu několika stovek km za zimu, cena za poštovné, balné atd. mi minimálně vyrovná rozdíl cen ve specializovaných prodejnách, nemluvě o různých akcích v Hervis, Decatlon apod., kdy se ceny srovnají nebo jdou dokonce níže (kupuju v podstatě jen to, co jsi vyjmenoval..).

        0 0
        • quasac  

          Osobně mám pocit, že ve velkých obchodech (Hervis, Decathlon, …) se člověk dostane vždy nad eshopové ceny. Ale taky je potřeba zvážit šíři nabídky, které logicky v těchto obchodech nebude tak široká.

          A ty dopravní náklady (poštovné, balné) jsou k dispozici od 0kč při osobním vyzvednutí přes 40kč při vyzvednutí na výdejních místech Zásilkovna.cz (100 míst po ČR) až po 100kč při poslání přes Českou poštu. Navíc doprava je při objednávce nad 2000kč zdarma pro Zásilkovna.cz a při objednávce nad 4000kč zdarma i pro Českou poštu. Takže myslím, že tyyto dopravní náklady v reálu cenu vosků skoro vůbec neovlivňují.

          0 0
          • ziki007  

            Já zas mám osobně pocit, že si tady děláš neplacenou reklamu docela brutálním způsobem.

            0 0
            • quasac  

              Na mojí obranu mohu říct jen to, že jsem se zde v příspěvku z 29.10. snažil dát velmi podrobný návod na to, co mazat a jaké vosky používat. Tedy know-how, které jsem získával několik let nebo spíše ještě déle.

              Jestli ti způsob propagace vadil, tak se za to omlouvám.

              0 0
            • Jakobo  

              V klidu, napsal tu velice dobre shrnuti a ze by si tu cilene delal reklamu mi fakt neprijde. A jestli ma i obchod, tak na rovinu, kdo z nas by se nepochlubil, ze.

              0 0
          • karliner  

            Intersport

            U stoupacích vosků se cena liší o koruny u klistrů je rozdíl větší, ale pořád zanedbatelný. Pokud tedy nenakupuješ pro regiment přátel.

            0 0
      • prvniodkonce  

        // Když chcete zajet dobrý výsledek, tak hlavně na skatu se bez prášku už dneska neobejdete.// Podle toho, co je dobrý výsledek. Kolega zajel letos na skate Karlovi bednu na CH :)

        0 0
        • jonti  

          Kdyz poradne mrzne, ten rozdil bude mensi, proc to nejel na LF ale nechapu, rozdil v cene tam je maly.

          0 0
        • quasac  

          Bedna zajetá na parafínu CH bez fluoru? Tomu se mi moc nechce věřit. I na hodně suchém a studeném sněhu bych dával minimálně LF.

          A celkově ta poučka o použití vosků CH, LF, HF a 100% flour zní následovně – čím je mokřejší sníh (čím je vyšší teplota), tím více fluoru použij. Z této poučky je jasně patrné, že bez HF nebo prášku to při teplotách okolo nuly opravdu nejde. Ale já osobně se přiznám, že prášek dávám při všech teplotách nad –10°C. Třeba i na K70 se prášek fakt hodí. A hlavně, není nad to zažít ten pocit, že lehké stoupání ti přijde jako rovinka :-)

          0 0
          • ELx  

            Ty jsi blekota :-) Mazání lyží na závodní úrovni není o poučkách, ale o zkušenostech. A zdánlivě nelogické kombinace vytváří ideální mázu.Asi si ještě neslyšel o prášku CH3 na extra přemrzlé sněhy. A mazat Ceru při –10 při našich klimatických podmínkách je zhovadilost. Zase tak extra ti to nepojede a jako bonus si ještě přepálíš skluznici.

            0 0
            • jonti  

              Neni ten CH3 spis jen podklad pod dalsi vosk, treba i HF?

              Za tech super premrzlych podminek je stejne nejdulezitejsi mit skoro hladkou strukturu.

              0 0
            • quasac  

              Nadrcený CH3 a LF3 samozřejmě moc dobře znám, uznávám že pro teploty cca pod –10°C jsou oba „prášky“ velmi dobré. A na další dotaz jasná odpověď – nejsou to jen podkladové vosky, lze je použít i jako vrchní vrstvu.

              Před několika lety jsem při vhodné teplotě na této „levné“ máze Jizerku a bylo to úplně v pohodě. Ale v Čechách zase tak často podmínky pod –10°C nejsou. Ceru bych na Jiz50 při –10°C určitě nemazal. Na K70 když by bylo ráno –10°C a pak se rychle otepluje, tak bych už ale určitě prášil.

              0 0
              • McBlacky  

                pod –10 mi přijde že rozdíl mezi LF a HF (modrý toko) já osobně nepoznám. Dokonce jeden starej pardál z jizerek co už má ranec nazávoděno tvrdí, že na tuhle teplotu maže i na závod radši LF :)

                při teplotách kolem nuly mi víc jedou lyže s hodně teplou strukturou i na Lfku, než druhý s uni na Hfku. /oboje RCS pluska/ někdy je to dobrý guláš :)

                Dneska se navíc dělají hard track a soft track lyže, k tomu pluska, coldy, a nulky takže to abych měl alespoň 12 párů :)

                Možná se letos dokopu ke strukturovačům. Loni jsem je zkoušel a přišlo mi to přínosný.

                0 0
                • mr.antik  

                  jaký strukturovače jsi zkoušel? Taky o tom docela uvažuju, ale jak se s tim pak dělá, když mám vybroušenou uni struktru? Nemusím mít kvůli tomu hladkou?

                  0 0
                  • McBlacky  

                    já to zkoušel u uni (factory setup RCS plus).

                    a měj jsem takový ty válečky a držák. Na výběr byly jen 3, ale určitě jich exituje víc, když máš větší sadu

                    0 0
                    • mr.antik  

                      se bojim, že se to s nějakou uni strutkturou bude „prát“ a vyznikne nějaká paskvil struktura…

                      0 0
                    • cubas  

                      Hoši, když už je řeč o strukturách: jak se tváříte na nápad na nový RCS s Cold strukturou hned od začátku nechat udělat UNI? je to pitomost, nebo spíš do našich podmínek radši koupit RCS s teplou strukturou:

                      0 0
                      • karliner  

                        Vůbec jsem nepochopil, cos chtěl napsat.

                        0 0
                      • McBlacky  

                        do čr rozhodně pluska, ta origo struktura na pluskách je podle mě stejně UNI, respektive mám na druhých udělanou hodně teplou a proti pluskám je to rozdíl.

                        Coldy jedou dobře až od –10, a tím, že bys dal jinou strukturu nevím jestli si pomůžeš až tak. Z hlavy nevím jak se to s podílem grafitu a dalších složek ve skluznicích. Ale nemyslím, že pluska a coldy mají stejný materiál jen jinak nastrukturováno

                        0 0
                        • cubas  

                          V čem je u těch druhých rozdíl? když je teplo jedou líp než pluska s originální strukturou?

                          0 0
                • quasac  

                  Veškeré rady o použití vosků platí většinou při stejné struktuře na lyži. Pak platí, že LF je většinou při normální vlhkosti sněhu horší než HF. V případě, že tam máte nevhodnou nebo ne úplně nejlepší strukturu, tak může být LF (klidně i CH) lepší než HF.

                  Strukturovač používám ten od TOKO (TOKO Nordic Stucture Kit), 3 válečky (modrý, červený, žlutý) a myslím, že to docela stačí. Od minulého roku má i SWIX dobrý strukturovač T0423, ale existuje k němu 10 válečků, takže je složité vybrat a i cena je mnohem vyšší.

                  0 0
      • cubas  

        díky za informace. Jak je to s mazáním více vrstev? Doteď jsem na skejty dával 1 (vyjímečně i 2) vrtvy LF podle teploty. Ale po dvaceti kilácích začíná skluznice šednout. Dáváte do základu vždycky molybden? nebo dvě vrstvy stejnýho LFka?

        A pak dotaz ke smývání parafínu: umýváte lyže před každým mazáním, nebo je lepší to nějakou dobu nechat a umývat jednou za 5 mazání?

        0 0
        • McBlacky  

          jestli to vyjedeš za 20km tak máš bud blbou nebo spálenou skluznici.

          Beru to tak, že u RCS nevyšedne ani po 100km, ale mazat je lepší už po 50–60. Co jsme byli na lyžích na delší akce nebo více dní bez možnosti mazání tak nikdo kdo měl top modely (salám, atomic, rosáč) tak je nesjel do šeda.

          0 0
          • cubas  

            Přičítal bych to dvěma faktorům.

            • jednak nemam RCS ale až třetí model – CRS. Tam je skuznice troškujiná (horší)než u RCS
            • a druhak třeba blbě mažu.

            ale spíš vidím tu první variantu. Když jsem lyže koupil první mazání mi dělali v LBS sportu. I přes to se mi sjeli kolem toho 20–25 kiláku.

            Dá se nějaký způsobem (strukturou?) změnit skluznice aby líp držela vosk?

            0 0
            • prvniodkonce  

              Je fakt, že skluznice na CRS moc nepodrží, ale na sportenky to stejně nemá :)

              Od Fischera jedině RCS, ostatní za moc nestojí, podle toho, co jsem viděl.

              0 0
              • McBlacky  

                sporten :/ zase se na nich fakt dobře nadřeš :)

                0 0
                • ELx  

                  Vy si děláte ze sportenů prdel, ale oni dělali pro týmový závodníky lyže na míru a ty byly srovnatelný i lepší než RCSka. Takovej V.Fousek by mohl vyprávět :-) Jezdil s nima tuším i svěťáky.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    vtip byl v tom, že na ně nelepily sporten skluznice :) ale atomic ne?

                    0 0
                    • ELx  

                      Vtip byl v tom, že tam dávaly skluznici od stejného výrobce co dodával TOP skluznicové bloky i ostatní značkám :-)

                      0 0
                      • McBlacky  

                        ono víš jak, museli by přitlačit na ceně a pořád by to byl jen sporten…

                        jinak já jsem poučen a nový klasičky už nebudou sporten, měl jsem dvoje ale ted bych už se chtěl i povozit na starý kolena :)

                        0 0
                    • mr.antik  

                      údajně (hodně zprostředkovaná informace) skluznice vyrábí stejně jeden výrobce…

                      0 0
                      • karliner  

                        Ale Sporten je má horší :-)

                        0 0
                        • mr.antik  

                          spíš na top modely dával skluznice určené na turistiku

                          0 0
                          • karliner  

                            Tak v tom případě si nedovedu představit ty hromady pohárů, co by získali závodníci o kterých se výše zmiňoval ELx, kdyby místo turistických skluznic měli na svých Sportenech ty závodní.

                            0 0
                  • prvniodkonce  

                    To je jejich chyba, že to neprodávali :)

                    0 0
                    • ELx  

                      Protože za tu cenu by to nikdo nekoupil. A jejich cílová skupina byla úplně jiná :-) Tohle byla jenom okrajová záležitost na podporu novoměstských závodníků.Často byly i bez designu nebo s nějakým starým.Ale skluznice, když se povedla, tak byla porovnatelná s konkurencí.

                      0 0
        • quasac  

          Osobně se domnívám, že to, jestli skluznice šedne nebo nešedne záleží na tom, jak moc je provoskovaná. K tomu provoskování se hodí buď žluté CH10 nebo vosky řady BP (base preparation). Po nastrukturování lyže na kameni je dobré to 2–3 prolít tímto měkkým voskem. Logicky nějaké typy skluznic jsou k šednutí náchylnější než jiné, ale tímto postupem to můžete minimalizovat.

          Co se počtu vrstev týče, na dlouhý závod (třeba 40 a více km) se minimálně 2 vrstvy hodí.

          0 0
          • cubas  

            Jasně, CH10 občas skluznici „vypláchnu“ (většinou na konci sezony), ale jak je to když skluznici umyju smývačem? znova napustit CH10 nebo dávat rovnou vosky na kterých pojedu?

            a co se týče vrstev – dávat dvě stejné, nebo je lepší dávat dospodu tvrdší (tedy LF na na nižší teplotu, příp. molybden)?

            0 0
            • quasac  

              Skluznici je dobré smývat optimálně smývačem, který není mastný (SWIX GLIDE WAX CLEANER) nebo se dá skluznice i vypláchnout právě žlutým CH10. Použít na očištění skluznice SKIVO není zrovna optimální volba :-)

              Vrstvy dávám obvykle dolu studenější (třeba LF6) a nahoru pak tu správnou teplotu. Jinak molybden dolů taky není špatný.

              0 0
              • Jakobo  

                Ten CH10 pouzivate kvuli cene nebo je jeste jiny duvod proc nepouzit LF? Teplota nazehlovani je stejna. Ja na cisteni pouzivam LF10 protoze jsem myslel, ze i na cisteni a pripravu novych lyzi je lepsi a cenove je to podobne. Zas je fakt, ze Swix taky doporucuje pouzivat CH10.

                0 0
                • McBlacky  

                  to je zbytečný, při čištění stahuješ za tepla, takže je jedno jaký vosk. Jde o to, aby byl primárně měkký. Já používám buď žlutou S3 toko (dneska odpovídá řada NF), nebo bílé servisní toko, co se přidává do podkladů.

                  Na tohle je nejlepší se dohodnout s nějakým servisem at ti prodají jednu tu mega stangli 250gr nebo 167gr podle balení a má klid na dlouhou dobu.

                  0 0
                • quasac  

                  Používejte CH10, je lepší nepoužívat vosky s přímesí fluoru.

                  0 0
          • ELx  

            S tím provoskováním měkkým voskem souhlas. Akorát před před finální přípravou lyží na konkrétní lyžování(závod) dávám jako základ 2 vrtvy LF4 nebo modrý lf toko.(Třeba na Vasák jsem dával 5 vrstev LF4). A potom dle situace HF a třeba nasypat. Rozhodně nepoužívám LF,HF 10 a podobný měkký srágory. Jedou jen chvilku a pak na sebe nachytají špínu a zpomalí.

            0 0
            • quasac  

              Jako spodní vrstvy pro závod zcela souhlas s LF4 nebo modrým TOKO. Osobně používám LF4, protože se maže líp než TOKO.

              A nad to já ještě hodně často dávám HFBW6 a až pak prášek dle teploty. Tuto kombinaci používám již několik let na K70 a ještě mně nikdy nejeli lyže vůbec špatně. Vždy lepší studenější než teplejší vosk. Studeným toho moc nepokazíš. LF10 i HF10 nemám rád a moc pocit, že nikdy nejedou, tedy alespoň v porovnání s práškem.

              0 0
    • Vrci  

      Stoupací – všechny VR pevné a VR klistry.

      V různých kombinacích dostačují na vše. S sebou někdy beru tvrdší a měkčí vosk kdyby se změnilo počasí.

      0 0
    • koudak_11  

      nejsem odborník, nicméně kamarád dělá biatlon a má pár mazacích kurzů. NEbudu se ba it o výše už uvedeném

      1. Je nutné změřit komoru a tu si na běžky vyznačit. Klistrová komora je

      kratší než komora „neklistrová“!

      1. Stoupací komoru nikdy!! nemazat skuzným voskem. Naopak vzít jí

      smirkovým papírem. Vosk se tam pak udrží déle.

      1. Myslím, že v diskuzi se opomněly klistry! POkud není prašan ale hrubí

      trransformovaný sníh anebo namrzlo či led, je nutné jako první vrstvu dát klistr! Ideálně nejtvrdší a do nich pak mazat dál buď další klistry nebo „neklistry“. Skivo nebrat!

      1. Mimo komoru mazat (zažehlovat) sjezdový vosk. Nezapomenout na

      kartáčování před a po žehlení.

      1. no a nakonec jeden poznatek ke skluzu (ať už skatu nebo klasice). 50%

      skluzu dělá struktura běžky!

      0 0
    • MichaelSimek  

      kdyz to tu ctu, tak zlaty biky

      0 0
      • quasac  

        Ale na biku se nedá pořádně na sněhu jezdit :-)

        0 0
      • jonti  

        Ani ne, top vybavu na bezky mas za 17000 Kc, vosky, zehlicku a kartace za par tisic. A vydrzi to delsi dobu nez kolo. Servis kola taky trva nejakou dobu a neni tak jednoduchy.

        Ze obcas nenamazes idealne, nebo lyze diky strukture nejedou uplne dobre se stane, ale jen mimoradne to jede uplne spatne, proto bych to tak neresil.

        0 0
        • prvniodkonce  

          Jenže těch běžek je potřeba několik párů na oba styly podle podmínek, pak oblečení, kopyto, doprava na hory, pokud tam člověk nebyldí… Ono to zas tak levný nejni.

          0 0
          • jonti  

            Nemusis jezdit oba styly. A na nezavodni jezdeni vic paru nepotrebujes. Mozna jen nejake stare kamenacky.

            0 0
            • karliner  

              Na druhou stranu, na nezávodní ježdění nepotřebuješ drahé kolo a spotřebák taky nestojí raketu, jako vosky na skate. Nemluvě o času na přípravu a údržbu lyží nebo dopravu za sněhem. (Praha – Jizerky a zpět je zhruba 250 km, což je skoro litr na nákladech na auto..). Zajedeš tam 10× za zimu a peníze se jen sypou.

              0 0
            • prvniodkonce  

              Nejezdit oba styly je docela škoda, to prostě k lyžování patří. Já třeba jezdím jen pro radost, ale mám 5 párů lyží. Kdo jezdí závodně, musí mít samozřejmě víc. To už cenově může vyjít dráž než kolo.

              0 0
          • Dav...1  

            Je to o hodne levnejsi nez kolo. A me osobne servisovani lyzi i kola bavi.

            0 0
    • Bjerndi  

      super se to tady rozjelo Já mezitím pořídil starou žehličku :) trochu mě teda děsí, jak to někteří mají pořešený, ale pro moji potřebu to je asi sci-fi i když proč to neumět, že ?

      0 0
      • mr.antik  

        no hlavně v první fázi je lepší zaměřit se víc na vlastní fyzičku a techničku a nesvádět to na lyže :-) Modrý LF, žehlička, škrabka plexi, škrabka na žlábek, uni struktura a jede se.

        0 0
        • prvniodkonce  

          No – to je nejhorší. Už vidím, jak se na tom budu zase plácat, jak kdybych na tom jel poprvé :)

          0 0
          • McBlacky  

            jako každej rok a ke konci dubna už to zase jakž takže pojede :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.