Zdar a silu,
s mym navratem k bezkovani zjistuji, ze se technika za poslednich 10 let posunula asi o milion let dopredu (da-li se to tak vubec rict) a jedine co zustalo je snad jen to, ze vosky stale dela Swix ( a jine znacky ale drive plarilo, ze Swix je stala kvalita) a, ze jaks taks sedi jejich barevne znaceni :)
Potreboval bych teda poradit od nekoho kdo jezdi a ma s vosky zkusenost jak zpravne voskovat, cistit, podmazavat, atd…
Drive jsem vzal tuhy parafin jim natrel celou skluznici zazehlil, seskrabl do komoru dal stoupaci vosk (Swix V ) dle aktualnich podminek a hotovo vymalovano. Dnes se naprosto klasicky parafin uz nepouziva jsou specialni sjezdove vosky (ktere jak chapu se uz mazou jen mimo komoru pac jsou mastne a nerozumi si se stoupacima voskama ), dale jsou zakladove odrazove vosky ( chapuli to zpravne tak se mazou a zazehluji do komory ) a na ne se nanasi stoupaci vosky podle typu skluznice bud V nebo VR ( v pripade swixu) dale se pouzivaji ruzne smivace ( na odstraneni starych vosku ) jez, ale udajne skluznici vysusuji a ta se ma zase necim nasledne po smyti osetri… no a pak uz v tom ma uplnej gulas pac nevim co driv :) . Dale co chapu tak se dnes uz nepouziva vubec mazani do zeber ( kombinovani dvou a vice vosku v komore ) pac se udajne rozlicne vosky moc nesnasi. A do toho, aby toho nebylo malo se jeste pouzivaji Klistry.
No proste masakt.
Takze predem diky za zkusenosti z praxe ponevads na netu je o voskovani milion clanku ktere si, ale casto navzajem protireci.
PS: na zaver snad jen to, ze oba mame klasicke zkluznice a bezky mame oba Combi.