Dobrý den, chtěl jsem se zeptat zda lze aplikovat bezbarvý lak na ocelový rám aby byla vidět ta ocel :) diky za reakce!
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat zda lze aplikovat bezbarvý lak na ocelový rám aby byla vidět ta ocel :) diky za reakce!
lze, ocel, no videt neco je, designove to pak trochu vypada jako titan, resp.barva je takova titanove seda…
Zitra pripadne muzu nafotit…
Ano, jde, ale výsledek, který sem viděl, mě moc neuchvátil. Napiš uživateli Skad, ať ti pošle fotku…;)
Jde to v pohodě… viz jendo z mých kol můj postup byl:
a)koupit starší ocelovej rám
b)sundat hlavovku a jiné co by tam bylo navíc
c)odvézt do lakovny na odlakování (pískování, louh atd)
d)doleštit nejdříve jemným smirkem
e)pak jsem pokračoval v domácích podmínkách jen leštěnkou na nádobí a vyleštit (je potřeba používat rukavice, dotyk spocenou rukou je hodně rychle vidět)
ideálně speciální kotouč na vrtačku + jemná pasta – pokud chceš hrubší matnější povrch jako já, není bod „f“ potřeba
g)odvézt do lakovny a nechat nalakovat bezbarvým lakem
Náklady odhaduju benzín + cca 5–7stovek za lakovnu + trocha ruční práce, do týdne hotovo…
tak ja na vrtacku nasadil ocelovaje kartac a uz jsem to mydlil:) vubec jsem enlestil a naopak chtel jsem, aby byla videt ta „hruba“ struktura brouseni a ono prd, pod lakem to neni videt:(
protože lak ty odlesky škrábanců od kotouče prostě rozstřelí a tváří se to jako hladký povrch… muselo by se to brousit hodně nahrubo třeba 80tkou smirkem.. pak by ten brushed efekt byl vidět…
myslim ze nebyl:( jak pisu, bylo to brany ocel.kartacem, coz je pocitam hrubsi nebo nastejno co 80ka a neni videt bohuzel nic:(
Ale ocel kartáč má dosti podobnou tvrdost jako ocel trubka, takže do ní moc nenafárá a jen to pohladíš, lak to pak zalije a nic z toho, smirek je jiné kafe. Já bych na to vzal 80 lamelový kotouč a finito.
Nekvete to pod tím lakem?
me treba ne, coz me trochu stve, naopak jsem ten efekt chtel… Ale uvidime po dalsi sezone:)
V lakovně mi vyprávěli, že si někdo nechal zreznout rám a pak nalakovat, nebyl si to ty? :D
Spravnej ratbike:)
Podobne vytunenyho Golfa jsem potkal nekde u Drazdan.
nenee
nene, resp. není tam toho více než to co bylo před lakováním:-)
Není to úplně tak dobře vidět, jako ve skutečnosti, ale tohle je taky ocel s bezbarvým lakem
Kona Unit 2013 má bezbarvý lak. FOTO
tohle je přesně ono,to chci:-)))
No ono to není tak jednoduché…
Pokud chceš pěkně vypadající rám, tak na něj hoď krycí barvu, transparentní lak je totiž peklo.
Jednak musíš dokonale očistit původní lak, na co se ti všude vybodnou a ideálně použít co nejjemnější písek, pak na povrch nešáhnout, kor mastnýma rukoma, což tenhle bod u pískování můžeš rovnou vypustit, páč to těm lidem bude upa jedno, co ti s tím udělají. Pak můžeš přejít rovnou k laku, nebo leštit, (leštit do lesku), protože rýhy od broušení nejsou vůbec hezké, o čem jsem se mohl přesvědčit na vlastní oči, ale páč je leštění dost nereálné, protože se s vrtačkou/flexou nedostaneš všude, a když pominem, že to bude pro vrtačku dost náročné, tak je nejlepší řešení celou operaci s leštěním přeskočit a pokračovat k dalšímu bodu.
Odmastit, ale promyslet čím, aby ti to nenechalo na rámu stopy a hadr chlupy. Sehnat nějaký šikovnýho lakýrníka, (ne jak já nějakého ******), a tomu rám svěřit, aby ti na něj stříknul klasický mokrý lak. Vyvaruj se komaxitu, který ti při vypalování zreaguje se zbytky čehosi na rámu a udělá fleky. Pokud se ale vše vydaří, tak budeš mít pěkný rám, ale za ty nervy to nestojí! ;-)
zde ukázka F1: http://www.bike-forum.cz/…l-39705.html
a Břéťo to ses nepochlubil že tě to zklamalo ;-)
Moc pěkný rámy a komponenty, prý i vařený z Tange trubek kdesi ve Vietnamu. Doporučuji se mrknout ;-)
dokonce Columbus a Reynolds :)
http://www.tonjinbike.com/…t_detail.php?…
fotka z jejich stánku z Bike Brno (jediná zajimavá věc na celém veletrhu)
Já myslel, že z mého postu bylo zřejmé, jaký ne to mám názor…:)
Ja myslel že komaxit jde jen na hliník nebo se pletu??
Pletes si komaxit s eloxem:)
Komaxit je praskova barva, rozemlety plast, elox je anodizace povrchu.
AA dík zase jsem chytrřejší
Leštění po opískování bude fakt jebárna, zato to nestojí. Rozhodl sem se vyleštit do absolutního lesku favoriťácký brzdy. Mám jednu a mnohem „levnější“ by bylo koupit novou, protože když to chceš dokonale, tak je to na hlavu :D
Kdybych měl dělat celej rám, tak se půjdu rovnou vodstřelit a to sem používal filcák na vrtačce. Předbrousit se to musí jemnym smirkem. Ta ocel bude mnohem, mnohem horší a kdo to nedělal, neuvěří že je to práce pro stádo otroků.
Navíc vrtačku brzo odděláš tím jak bude na hřídel z boku tlačit, když už tak, tak to brát na lešticím kotouči na brusce, nebo jak já, na kovářský leštičce přímo k tomu určený.