Přestavba 29 WERK na touring/CX/"navšechnobajk"

30 nepřečtených
  • frbiker

    Prosím o radu znalé a zkušené. Uvažuju o přestavbě svojí ocelové 29" MTB (viz.http://www­.bike-forum.cz/foto/de­tail/543-the-partysan aktuálně v Bianchi laku ) na něco jako touring/CX/„nav­šechnobajk“, přesně v tomhle duchu: http://www.bikerumor.com/…rners-elite/ Takže zachovám rám a kola, dopředu nejspíš karbonová vidlice (z Číny?), mechanické kotoučovky, širší „berany“ (něco jako Salsa Woodchipper). S čím bych ale chtěl poradit, je LOW COST řazení a pohon. Moc by se mi líbilo, kdyby šlo vymyslet jednopřevodník s bikovou SunRace 11– 42 kazetou. Jaké řazení by na to šlo použít. Díky za informace a zkušenosti, co s čím funguje.

    0 0
    • Vilém  

      Zrejme to bude moc dlouhy.

      Ohledne razeni kouni do historie, za posledni dobu se to tu resilo minimalne 2×.

      0 0
    • tromboonen  

      Možná kdybys pod diktátem doby netrval na jednoplacce, mohlo by to být opravdu kolo na všechno…

      0 0
      • frbiker  

        Jsem rád, žes mi poradil a píšeš k tématu … Za a) když píšu: Moc by se mi líbilo, kdyby šlo vymyslet jednopřevodník ... tak to neznamená, že na tom trvám ale jen se ptám, zda by to šlo a za b) je to pod diktátem toho, že to mám vyzkoušený (= jezdím to na druhým kole), že mi to hodně vyhovuje. Ale chápu, že takovýhle kolo je je něco jinýho než enduro, takže si opravdu rád nechám poradit, viz. výše.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • tromboonen  

          Hele ja uz na MTB nejezdim, moje posledni co se doma vali ma 3×9 SRAM, zato na silnici a CX jezdim a jednoprevodnik je tam dost problematicky, na CX pro zavodni pouziti (t.j. CX trate) OK, na nejaky gravel, se kterym clovek poradne nezajede na silnici snad taky OK, ale je otazka, kde u nas budes jezdit cele dny jen po sotoline a polnackach aniz by ses musel priblizit nebo prejet kus po asfaltu…

          No a na vse ostatni co se (podle me) vejde nebo by melo vejit pod pojem „bikenavsechno“ je jednoplacka MHO dost naprd:

          • Na silnici Ti budouvadit velky skoky vzadu, hlavne na rovine treba na vetru, kde potrebujes jemne odstupnovani
          • Ditto z kopce, je fakt, ze z uplne velkyho neni treba furt slapat, ale stejne mensi jednoplacka a 11 vzadu neni nic moc
          • V tezsim terenu bud nebudes mit dostatecne lehky prevod, nebo to bude za cenu nejakych extremu vzadu viz vyse
          • Pokud na to nalozis bagaz a pojedes nekam dal, zase nebudou prevody dost lehke, ani dost tezke z kopce, ani dostatecne jemne odstupnovane vzadu

          No a pozitiva jednoplacky? O par desitek gramu lehci? Na to si asi univerzal Werk nehraje. Jednodussi/neni treba radit vlevo? No to mozna funguje a je plus v tezkem terenu na MTB, ale s beranama tohle asi provozovat nebudes.. tak proc jako?

          Kluci Ti poradili, ze 10sp silnicni paky funguji s 9sp MTB, tak ja osobne bych dal vzadu 9 MTB kazetu s decentnim rozsahem, zadne obr skoky, a dopredu 2×, nebo klidne 3× oldschool placku (pokud budes kupovat nove dualy, muzes si koupit levou paku 3×, sice bude trochu honka s vyladenim smyku v zavislosti na velikosti placek, ale myslim, ze to pujde)..

          Mozna to pak nebude vypadat podle poslednich trendu, ale vyuzitelnost od silnice pres lehky teren az po gravel a touring s brasnama tam bude… muj nazor.

          0 0
    • frbiker  

      Tak po prostudování dalšího vlákna mi ekonomicky a funkčně vychází řešení: zachovám kazetu Shim 11–34, k tomu hazka Shimano Deore RD-M592 Shadow SGS 9 s dlouhým ramínkem, řazení dualy Shimano Tiagra ST-4600 2×10 a vpředu bych nechal dosavadní kliky Deore 2×10 38×24 . Bude to chodit? A jaký přesmyk? Potřebuju nový, silniční?

      0 0
    • Tina  

      Najväčší problém bude radikálna zmena geometrie. Rám je postavený na vidlu s výškou A2C 505mm. Keď tam dáš vidlu o 10cm nižšiu klesne stred BB cca o 4cm a zmení sa ti hlavovy uhol cca o 5°!!! Na tom asi nebudeš chciet jazdiť. Myslím, že tam budeš mať šírku BB 73mm takze štandardné silniční kluky tam nedáš. Bude krátka osa.

      Nový rám na mieru stojí 3.999,– kč.

      0 0
      • Singlespeed  

        Karbec vidlice z Číny naštěstí nejsou 40 cm dlouhé (tolik mají pevné vidlice starých 26-er bajků), ale delší, takže to s tou geometrií asi nebude zas tak špatné. U odpružené vidlice se geometrie mění běhen jízdy dle aktuálního zanoření, takže i úhly a výška středu jsou v čase proměnlivé. Já vidím problém spíše v délce rámu. Kdyby se jednalo o přestavbu staršího 26-er bajku (některé bývaly docela krátké, třeba Cube), tak by to problém až tak nebyl, ale 29-ery mívají horní trubku delší i o 5 cm než silniční kolo odpovídající velikosti.

        0 0
        • Tina  

          Na dĺžku vidlice bude musieť myslieť pri nákupe. Každé 2 cm je rozdiel cca 1° hlavoveho uhla.

          Samozrejme mas pravdu aj v tom, že MTB rámy sú dlhšie a tak bude potrebné voliť krátky podstavec.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • frbiker  

      Děkuju všem za reakce – docela jste mi pomohli. Takže posunuju názor nejspíše k pohonu 2×10 částečně zachovanému ze současného MTB (kliky 38×24 a kazeta 11–32(34) ) k tomu hazka Shim. Deore RD-M592 Shadow SGS 9 s dlouhým ramínkem, řazení dualy Shim Tiagra ST-4600 2×10.

      Otázka zní:** bude tohle konkrétně spolu chodit**?

      Ad.rám: Zatím vyzkouším využít stávající ale když mi to nebude vyhovovat, tak půjde z domu a objednám jinej (se správnou geo) zase ocelovej od WERK

      0 0
    • prodi  

      Kdyby dnes nebyla tak priblbla móda, tak by uplne stacilo dat pevnou vidlici, rychlejsi graveloidni plaste, rovna uzka riditka s rohama kvuli mozne zmene uchopu a je to. Na silnici to pojede uplne stejne, v terenu si to pak clovek vic užije diky prirozenemu posedu s dobrym dosahem na brzdy. Ale my ne, my musime vzdy vymyslet hovadiny:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.