BIKE Fun - výhledy do budoucna, - business

43 nepřečtených
  • Tomcat

    https://www.idnes.cz/…a-zpravy_dmk

    Útok na Německo!… tak ten byl dobrej. Ono Německé značky, jsou konkurencí zde také. A nebývá překvapení když tady jejich 2–3 roky starý model stojí víc, než něco v Německu novějšího a třeba ještě o třídu výše.

    Silné a pozitivní prohlášení jsou určitě pro obchodní partnery a investory důležité, ale hlavou zeď neprozaziš. A co je moc to je moc. U převážně montovny z dílů z Asie moc přidané hodnoty nehledejte. A komu chtějí konkurovat jednak Balkan bude levnější….

    A říkám si kolik obchodní partnerů a investorů je na tom se znalostmi hůře než třeba kupci Crus… prostě konkurence.

    0 1
    • mr.nikdo  

      Forma leasingu na kolo pres firmu = musime diverzifikovat a kola cpat jinak, protoze velky spatny.

      0 1
      • Fran-tic  

        Tohle je ale opravdu novodobý standard v Německu. Kolegové takhle jezdí (samozřejmě spis top modely značek) a velmi si to pochvaluji.

        3 0
      • skaj  

        Spis je to otevreni noveho, dalsiho, obchodniho kanalu. V tom Nemecku je to ted fakt obrovsky trend. Kolo to pro koncaka zasadne zlevni, figuruje tam i danovy odpocet. Je fakt zajimavy sledovat, na cem tam pak lidi jezdej do kramu. Jako vubec by mi nevadilo, kdyby to nekdo proloboval i u nas:)

        0 0
        • Kouba_2005  

          Teď? To už tam pár let frčí :-) Je to super. Na konci kontraktu se můžeš rozhodnout, jestli si to kolo za pakatel odkoupíš nebo vezmeš nový a pokračuješ dál. Spoustu firem tady v pohraničí to svým zaměstnancům nabízí.

          0 0
          • skaj  

            Ted se s par let nevylucuje, nepsal jsem zacalo:) Jinak k tematu, treba v Koline nad Rynem u brachy doslo fakt k masivnimu rozmachu cargo elektrokol. Pred kramem tam uz neni kam ty kola pomalu davat. A to jsou modely v cene sworksu:)

            Ale jinak je pekne videt, jak pekne fungujou ulevy a dotace. Prvni na to samozrejme prijde milionarska ctvrt, kde se nakoupi brutalne drahy designovy kola:)

            0 0
            • Tomcat  

              Takže to vlastně není nic nového, ale přizpůsobení nějaké části trhu co?.

              Tahle forma prodeje není žadná exkluzivní přidané hodnota, není o kvalitě výrobku, ale o formě financování. Operativní leasing vůbec nemusí organizovat výrobce, ale může to dělat prostředník, nebo nemusí. Ty smlouvy mohou zajistit kontinuální peněžní tok s lepší garancí na vyrovnání sezónní vlny zájmu a opadnutí . S tím že na konci jim z bude méně 2–3 roky starých modelů hnít skladem. Nemluvě o právním rozdílu mezi B2B a B2C.

              Jinak nejsem si jistý jestli se bavíme o stejný zákaznících ? OSVČ tvoří třeba ČR cca max 16–18% a v Německu dokonce okolo 8–10%. V Německu a nejen Německu se hovořilo o dotacích na ebike. A dotace a možnost odpočtu DPH pro podnikatele a firmy není to samé. Dotace skončí a pak? A bude dotace všude stejná a pro všechny, viz velké EV?

              Oni mají jako konkurenty takové firmy Ghost a Cube , který snad vyrábí v Turecku nebo Maďarsku .

              Furt se tady omílá jak jsme montovana a jak chybí přidaná hodnota výrobku. Ti lidé tady prostě na to aby montovali portfolio BFN v Kopřivnici a né třeba Banátu jsou moc drahý.

              Vlhký sen o kargo kolech tu měli i svědci Bouchalovy a jak na nákladním nádraží Žizkov bude překladiště. Problém je že je to moc drahý způsob dopravy, , který se uživí jen v nějaké právě milionářské čtvrti. On točvolant s VŠŽ s dodávkou vyjde levněji .

              0 0
              • skaj  

                Sorry, prijde mi to jako od AI prvni generace, fakta nejaka sedi, ale nosna myslenka v reakci na me ma byt co?

                Zpusob, jakym se ted financuji kola v Nemecku docela novy je, Tech par let od covidu povazuju porad za novy – do te doby neexistoval. To o cem mluvime nema s OSVC/podnikatelem nic spolecneho. Jde o financovani pro zamestnance. Zase rozumujes o necem, o cem nemas ani tuchu…

                Cargo kola tam nejsou vlhky sen, do skolky tam tak vozi deti pulka lidi. Dtto na nakup. To, ze u nas nefunguji, je vec jina.

                1 0
                • vrazdit  

                  je to každopádně státní záležitost a ne že si to zaměstnavatelé vymysleli jako že budou dělat dobro zaměstnancům, ne? je to jen rozhazování daní na „lepší“ způsoby dopravy… jak moc je to udržitelné je ve hvězdách a komu se tato „pomoc“ dostane taky nebude asi těžké odhadnout… „vozí děti půlka lidí“ by mě zajímalo jaká půlka a jakých lidí, to je podle mépo totální utopie…

                  1 1
                  • skaj  

                    Ano, je to statni zalezitost. Rekneme podobna vec jako stravenky u nas. Jestli je to jako celek funkcni netusim, principielne o tom vim moc malo, abych dokazal zhodnotit prinosy takhle od stolu. Chapu ze to je blba odpoved, protoze ty s Tomcatem uz presne vite, jak to funguje po precteni jednoho rozhovoru, ve kterem jste to objevili, nekteri z vas vubec nepochopili, a bez prostudovani jakychkoliv dalsich dat, ale holt se s tim musim smirit:)

                    Ohledne cargo kol a skolky – porad pisu o jedne konkretni ctvrti, se kterou mam osobni zkusenost. Jak to je ted v ramci celeho nemecka netusim.

                    0 0
                  • rasto  

                    kdyby to nefungovalo, stát by z toho vystoupil, nemyslíš?

                    výhod je mraky:

                    • lepší zdraví lidu
                    • čistější vzduch
                    • kolikrát rychlejší doprava, než autem
                    • bezpečnější obytné zóny, okolí škol či školem

                    mimochodem, i v Londýně se prohánějí kravaťáci na kolech. či rodiče vezou děti v cargo kolech. my si ale na své plechové miláčky nesmíme nechat šáhnout… :-/

                    0 1
                    • vrazdit  

                      dokud táhne státní finance výroba těch plechových miláčků, tak možná jo… až to bude stát financovat spolu se všema vyhozenýma lidma z fabrik na auta, tak uvidíme, jak to bude s dotovanýma kolama vyrobenýma na východě vycházet… :) výhod mraky, akorát to musí někdo zaplatit, kdyby to chtěli lidi dělat sami, tak to dělají… já na kole najezdím víc než autem, ale mám ho, protože něco na kole není praktické… ale velká většina lidí prostě na kole jezdit nebude jenom proto, že si to nějaký sociální inženýr chce teď zrovna vyzkoušet, jestli to třeba nebude budoucnost dopravy… a upřímně v tom všem do čeho se teď už tak nesmyslně sypou peníze, je toto pro mě na posledním místě… kdo chce jezdit na kole, ten si ho koupí, kdo nechce, ať si jezdí MHD, autem, nebo lítá vrtulníkem…

                      0 0
                    • Tomcat  

                      Samozřejmě že to přirozeně nefunguje. Dotace není přirození jev . Naopak je to reakce na to, že něco chceme a ono to nefunguje , nebo v té míře jaké chceme nefunguje.

                      Ty peníze musíte někde získat , pokud třeba stát vlastní zlaté doly je to jednoduché. Pokud peníze státu plynou jen z daní a stát nemá vysoké HDP, moc z toho vykouzlit už tak moc nejde.

                      Proto dotace na EV třeba padly tak, kde by si to někdo už tak jako tak koupil, tedy podnikatele. To že někde bude super zdravá a dopravně bezpečná čtvrť je super. A co ten zbytek toho státu ? Obzvláště pokud se hovoří jindy inkluzivitě a nízkoprahovosti ?

                      0 0
                • Tomcat  

                  Ne to není Ai chtěl sem v odstavcích poslepoval reakci psal.

                  • BFI mělo hlavní dobyt Holandsko , Česko, Německo
                  • cargo kola pokud vím BFI pod RM, SUP a Frapee neděla
                  • Operativní leasing skoro nacokoliv opravdu není novinkou. Nové je to že v tohle v Německu je dotace . Což není trvalá věc.
                  • Nemáme legislativu jako Německo , takže nemůže jen tak zaměstnavatel \ firma koupit kolo a pronajmout ho nebo přeprodat zaměstnanci. To se týká nejen kola viz jaké to je se služebním autem pro soukromé účely
                  • to s OSVČ protže dotace na ekola – cargo se tu uvažovala pro firmy tedy i OSVČ. A těch je dost málo aby je vytrhli.
                  0 0
                  • skaj  

                    Hele sorry, ale nedava to ani nenovejsi jazykovy modul ChatGPT, uz i tvoje prvni veta nedava vubec smysl, Viz jeji odpověd na dotaz, co chtel auto rici timto prispevkem:

                    Text působí jako neuspořádaná reakce na nějakou diskusi o firemním leasingu kol, zejména cargo kol, a jejich dostupnosti v různých zemích, zejména v Německu a Česku.

                    Znovu opakuji – to o cem mluvi v rozhovoru, neni operativni leasing jak ho znas. Ale zpusob prodeje kol koncovym uzivatelum prostrednictvim jejich zamestnavatele. Neco, co v CR nemame. Zaroven to neni typicka dotace (ve smyslu stat dava penize), ale danova uleva – ve smyslu stat si bere mene penez. A on by radm aby to tu bylo taky. No jaky prodejce/vyrobce kol by byl nerad, zejo:)

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Z pohledu ale koncového zákazníka tím není firma ,ale občan a je to daňově výhodný operák. Protože na konci není to kolo vaše, ale musí si ho odkoupit.

                      Tvrdím, že tady to není právně možné, aby zaměstnavatel zprostředkovaně prodával\nebo pronajímal ebike( tedy kolo) zaměstnanci. Možná sem to měl napsat hned ono je jedno jestli to bude cash , leasing nebo operák. Rozlišoval bych výhoda na straně prodejce a na straně kupce .

                      Forma nějaké daňové úlevy nebo daňových prázdnin je také ve skupině dotací.

                      A protože četnost obnovy vozového parku nejen kol… a silně pochybuji, že to rozhoduje u kupce o tom jestli koupí , nebo ne. Ale spíše jen kolik ušetří. Tdy pokud vůbec a není to jen rozložení nákladů v čase. Něco podobného Francie také chtěla zavést daňových úlev na nákup elektrokol . A zajímalo by mě co se bude dít až se jim těch kol vrátí víc než čekali.

                      0 1
                      • Hagner  

                        Nepochopil :-D

                        0 0
                        • Tomcat  

                          Ale pochopil tedy z pohledu výrobce. Ale jen moje pohnutky nejsou motivované ani z pohledu výrobce ani aktivisty

                          Vedle si počítám různé případové \ cenové studie v systému Fahrrad-Leasing tak pokud si někdo počká na posezónní slevy muže ho to vyjít lépe. Samozřejmě výrobce zapojením do takového systému, se snaží udat co nejvíce kola hned. Počítal sem kola k německému modelu , ostatní země to mají jinak. Samo že než strach jak zbude na konci sezóny xxxx ks šrotu na Microshiftu a RST skladem, je to pro ně zázrak.

                          Některým lidem by se to určitě v kategorii poraďte kolo za 20000,– hodilo. Zaměstnavatelů zde už tolik ne.

                          Co tak čtu tak kola nad 5h € nemusí chtít leasingová platit , stejně mimo program jsou extra kola třeba závodní. Tedy i to zmíněné s-pedelec cargo nemusí chtít všechny leasingové společnosti do toho programu zahrnout protže bude cenově nad limit.

                          Jo a někde píší že zaměstnavate ůže chtít vykazovat dojíždění do práce na tom kole.

                          0 1
        • mr.nikdo  

          Takze porad hledani noveho odbytu. A proc?

          0 0
          • skaj  

            Protoze to je prirozenost kazde firmy? Zkouset toho prodat stale vic a rust? Nic spatneho na tom v jadru nevidim…

            0 0
            • mr.nikdo  

              A prijit s tim v dobe poklesu a propousteni? :D

              To asi neni s vidinou rustu.

              Proti zmene nemam problem. Benefity – ok, tohle dela hromada firem.

              Ale je to v dobe, kdy se tento trh sam neuzivi.

              0 0
        • Slash  

          Taky mi to přijde fajn a vůbec bych se nezlobil, kdyby to došlo i k nám :-)

          0 0
    • Singlespeed  

      Rámy má Sup vlastní kontrukce, často o krok dál než konkurence (vzpomeňme třeba na počátky 29-er, kdy patřil jednoznačně k evropským průkopníkům nebo na X-road, který měl zadní stavbu s flatmount montáží v době, kdy ještě flatmount brzdy ani Shimano nedodávalo). To, že se rámy vyrábí v Asii je běžná věc, má to tak drtivá většina výrobců kol. Někteří nemají ani své montovny, třeba Specialized, který odebírá z Asie kompletní kola nebo GT, které donedávna v pohodě fungovalo s 8 zaměstnanci, vše zařídili asijští dodavatelé.

      1 3
      • Jáchym 1  

        Bohužel nedokázali z toho náskoku dostatečně vytěžit.

        Teď pod LCS se mě nechce věřit v zázraky.

        0 0
      • orm  

        nevim zda se je cim chlubit tim flatmountem. k cemu to je dobre na gravelu nebo vlastne kdekoliv?

        1 2
        • Singlespeed  

          Flatmount je dnes standard podobně jako ukryté hadice a větší prostupnost plášťů u silničních kol. Všechny tyto tři dnes standardní věci měli kopřivničtí na svých kolech jako jedni z úplně prvních v oboru. Prostě hledí kupředu a nebojí se toho.

          3 1
          • orm  

            Neodpovidas na otazku k cemu to je a co to oproti postmountu prinasi? Ja vidim jen ze to bere.

            0 0
            • mirorek2  

              je to k tomu aby to bylo mensi a vic aero, hur to brzdilo a tak nejak to staci asi na silnicku (nvm, nejezdim)

              0 0
              • jIrI___  

                Celkem rád bych si přečetl, jak systém uchycení třmenu způsobí, že to hůř brzdí :)

                2 0
                • JachymP  

                  Menší plocha destiček, Jiří.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Menší desky má jen Shimano, Sram používá na flatmountech běžnou velikost.

                    0 0
                  • jIrI___  

                    To není pravidlem a určitě to není důvod pro vynalezení flatmount uchycení. V XTR mám stejné desky jako v GRX třmenech. Stejně tak flatmount třmeny od Sramu používají stejné desky jako MTB modely.

                    0 0
                    • orm  

                      S tim shimanem flatmount si poprel sam sebe :-). Ano, maji stejne desky, ale ne proto, ze by grx melo mtb desky, ale protoze flatmount xtr a xt maji desky silnicni.

                      0 0
                • orm  

                  Uchyceni trmenu ne, ale mas tam mensi desticky, je to by default delane pro mensi kotouce, jednoduse tam nedas ctyrpistek (das od treti strany). Abys vsechno tohle vyresil, tak tam stejne musis dat adapter na postmount. To uz tam rovnou muzes dat postmount.

                  0 3
                  • Singlespeed  

                    Čtyřpístek 99% cyklistů vzadu nevozí ani nepotřebuje (tedy kromě B-F mudrlantů), velký kotouč to samé.

                    4 1
                    • orm  

                      Proto san remo vyhral pred 2 lety borec co si dal dopredu 180mm kotouc. Kazdopadne uplne zbytecnej standard na gravel. Na silnicku mozna.

                      0 2
                      • Singlespeed  

                        Aha, opravuji, B-F mudrlanti + Mohorič. I tak je to miniaturní cílová skupina na to, aby to výrobce nějak vzrušovalo :-) .

                        0 1
                        • orm  

                          Porad si neodpovedel na otazku proc ten standard vznikl, kdyz nic neprinasi?

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Nehledal bych za tím nic jiného než v případě X různých standardů středových uložení, os apod. Prostě prachy se musí točit a každý nový standard je dle propagačních materiálů o X % tužší/lehčí/apod. než ten předchozí. A hlavně přináší X % navíc do kapes výrobců :).

                            1 2
                            • mr.nikdo  

                              Pockej, az RB protlaci FM do MTB…

                              Kdo vlastne a proc vymyslel trmeny na spodni trubce zadni vidlice?

                              Diky tomuhle dava FM smysl u silnic. Uz u MTB mas obcas problem dostat se na inbus trmene. Tohle u FM odpada.

                              0 0
                            • orm  

                              Tento clanek to vystihl dobre :-).

                              But then the usual bike industry itch started: Why not have a new standard? The reasons?

                              “New is better”, even if it isn’t.

                              Having a separate standard for road means parts are not interchangeable. So you could price both to market, and for example charge more for a road brake than a mountain bike brake.

                              Road bikes get more aesthetic consideration, and the postmount brake is a bit bulky.

                              In this case, it was Shimano who came up with flatmount to solve a non-existent problem.

                              1 0
                          • MatS  

                            Já mam na Canyonu Exceed FM třmen u zadní brzdy a to je XC MTB. Předpokládám, že to vzniklo tak, že někdo udělal rám, na který se PM třmen nevešel, tak ho upravili a vznikl FM třmen. Netrčí tak moc do prostoru jak PM.

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.