• H8me

    Čau kluci,

    mám takovej blbej dotaz, před pár dnama jsem vyhaluzil hřebíky v lese a píchl na 2 místech zadní plášť (Racing Ralph EVO SS 29×2,25"). Mám bezdušáky a používám CafféLatex tmel. Normálně se to zacelilo, dofoukl jsem a dojel domů. Druhej den jsem kolo umýval a po uschnutí plášťů jsem viděl mokré fleky v místech defektů, ale nejen tam, i na jiných místech. Nějak jsem to neřešil a utřel jsem fleky dosucha. Další den jsem se byl projet a po projížďce jsem si všiml, že se objevili fleky znovu. Když to setřu, tak to má takovou světle hnědou barvu. Tmel to asi nebude, ten je bílý a dělá dost bordel a na vzduchu zgumovatí, však to znáte. Zajímalo by mě, co to sakra je?! Že by to byla voda od umývání kola před 2 dnama, která se nějakým způsobem dostala do nějaké mezivrstvy pláště? Nesetkal se někdo s něčím podobným? Nebo mám nějakou raritu zas, něco jak je ta brečící socha panny Marie :D

    0 0
    • Kuba78  

      Normalni stigmata.. s tim nic neudelas, sundat a vystavit v nejblizsim kostele :-)

      0 0
    • Paja  

      To je normalni stav u SS plastu od Schwalbe, po case zacne tmel prolinat pres behoun.

      0 0
      • bestom  

        Mě to dělá to samé u staršího Rocket Rona SS ,nikde žádný viditelný defekt ,mokré fleky na více místech ,tak to bude asi opravdu nějak prosakovat ,vyměnil sem ho teď za x-kinga a Rona mám jako záložní.

        0 0
      • MlokCZ  

        V jeho případě to bude hlavně skrz ty díry, nejsou zřejmě perfektně zacelené.

        Ale jinak samozřejmě máš pravdu. Jsem zvědav jestli to u Schwalbe zlepší, někdo tu psal o NN, že poslední kousky už to nedělají (ovšem jestli to nebylo jen tím, že je neměl ještě nasazené tak dlouho).

        Tak uvidíme jestli s tím něco dělají nebo ne a také u dalších modelů.

        Já mám teď od Schwalbe nahozené už jen dva TB a to jsou možná ještě 2015, takže tam to téměř jistě časem prolínat bude (nahazoval jsem je až teď na začátku září, takže na prolínání mají ještě čas). I když to byly zrovna dva extra těžké kousky (skoro 700g), tak to bude třeba o trochu lepší, když tam materiálu musí být více.

        0 0
        • Paja  

          Jasne, kolem tech der taky, ale pise, ze ma diry 2 a fleku vidim 5 :-)

          0 0
          • H8me  

            no vsak, fleku je mozna vic jak pet … proto mi to neslo do hlavy …

            0 0
        • JSt  

          nejsou zrovna tyto gumy navrzene pro duse? pokud jo, nevidim nejmensi duvod s tim cokoliv delat. :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Samozre ze ne. Jine nez TL easy verze nevozim.

            0 0
          • RomanH  

            Paradoxne, zakladni verze Performance, ktera ofiko na bezduse neni delana, toto nedela.

            0 0
            • MlokCZ  

              Paradoxní to je dle označení plášťů u Schwalbe (které jsou TLR a které ne).

              Jinak je to ale docela logické díky tomu, že performance verze má více materiálu na běhounu. Škoda, že v testu na bicyclerollin­gresistance nemá ještě performance verze změřenou tloušťku běhounu (performance Schwalbe měřil jako první test a to ještě tenhle údaj neměřil). Zajímalo by mě o kolik tam toho materiálu je více.

              Je to ale hezky vidět na testu odolnosti běhounu, kde performance verze má o dost lepší výsledky než TL Easy verze.

              0 0
              • JSt  

                pak je otazka, jestli to neni zamerna vlastnost smesi gumy, aby tmel lip fungoval.

                0 0
                • Paja  

                  Jako to prolinani tmelu?

                  0 0
                  • JSt  

                    kdyby guma byla „tmelofobni“, tmel by nejspis moc nefungoval. ale je to jen ma okamzita spekulace, ze. :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To je opravdu spekulace.

                      Třeba u UST pláště u Schwalbe (které se už nedělají) nikdy tmel neprolínal ani náznakem a přitom zacelování defektů fungovalo ještě lépe než u současných TL Easy.

                      Tedy prolínání tmelu a jak dobře zaceluje defekty spolu vůbec nesouvisí.

                      0 0
                      • JSt  

                        to je tez spekulace. pac ust guma ma mnohem silnejsi stenu, pres kterou uz tmel nemusi provzlinat. ostatne ta silnejsi stena je i pricina toho lepsiho zacelovani defektu. ;-)

                        ale asi se shodnem na tom, ze to prosakovani pusobi divne. :-)

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                      • RomanH  

                        A prosakuje Ti i s tim jinym tmelem ? Aby to nakonec nebylo jen tou smesi NoTubes.

                        Me ted pred 14ti dny docela vypekl. Riznul jsem behoun o sutr asi 1km od baraku. Dira byla relativne mala (3mm) a uzka. Tmel mi zasral kolo, ale i po chvilkove pauze, kdy jsem to mel otocene k zemi, to uplne netesnilo. Doma jsem to nechal stat v garazi, a tam uz se to po case zatahlo. Az doberu NoTubes, asi vyzkousim ten FRM.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To zatím nevím. Zero flats jsem nejdříve začal vozit jen v Contíkách protection (neměl jsem pár měsíců nahozené žádné Schwalbe). Teď ho mám sice i v TB, ale ty nemám nahozené ani celý měsíc. A i NoTubes tmel mi prosakoval vždy nejdříve po cca půl roce. Takže se teprve uvidí.

                          0 0
                      • Singlespeed  

                        Staré tubeless Schalbe byly opravdu poctivé superspolehlivé bezdušáky, slovo defekt snad ani neznaly, skvěle fungovaly i bez tmelu. Dnešní TLR apod. pláště jsou šmejdy, proč to neříct na rovinu. Jen nechápu, proč výrobci koncepci poctivých bezdušáků opustili.

                        0 0
                        • JSt  

                          protoze nikdo nechtel vozit tezky drahy plaste?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Hmotnost je ten problém a teď umocněný ježděním větších kol. Ale cena nikoliv. Dříve UST verze stály to samé co teď stojí TL easy, tedy cena je pořád stejná.

                            0 0
                            • JSt  

                              ja to bral ust vs. neust guma, ktera sla tez bez duse pouzit.

                              0 0
                        • MlokCZ  

                          Důvod je jasný – hmotnost. Bohužel pořád spousta jezdců chce co nejlehčí pláště. Ono u 29" by to už narostlo celkem dost.

                          Já bych sám mírné navýšení hmotnosti uvítal. 29" 2,25" TL easy RoR/RaR/TB jsou kolem 600g (TB 575g, RoR 610g, RaR 630g).

                          Mně by se líbilo navýšení hmotnosti (a tím přidání materiálu na běhounu na takových 660–720g. To by pořád bylo o něco méně než starší UST verze (700g bylo zhruba ve 26" 2,25" pro UST verze) a už by to mohlo stačit.

                          0 0
                        • scret  

                          hmotnost a taky to, ze je malo UST rafku… A UST guma potrebuje co?

                          0 0
              • Peslezedirou  

                RR performance toto začal dělat po nějaké době také, ale byl už trochu sjetý.

                Jen info k nahazování – performance verze šla nahodit jen tak, TL Easy jsem musel pomoc nahozením jedné strany duší…

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • vpa007  

      co taklhle do mlíka přidat třpytky…? fakt… nedělám si pr.el ;-)

      https://youtu.be/uJl_Z8198JI

      0 0
      • Peslezedirou  

        Mě napadlo kápnout do mlíka trochu prášku(písku) na mytí van (Ava, Cit a podobně)

        0 0
    • vsn  

      Continental … pár kapek i na zemi … začalo to co jsem nafoukal na závodě CO2 – od té doby i po výměně tmelu (No-Tubes) to tohle dělá …

      0 0
      • Cryzyy  

        Na Specialized plastich mi to zacalo prave delat, az potom co jsem zacal používat tmel No Tubes Race, předtím to nedělalo.

        0 0
    • Cryzyy  

      Specialized FT a NT Race

      0 0
    • scret  

      neresit cipoviny a jezdit… Prolinani je u schwalbe a Contiku uplne normalni…

      0 0
    • Rubi  

      Kdo neprolina jezdi pod svoje moznosti… Neresit, jezdit!

      0 0
    • capo  

      Continental a Maxis dělá to samý, vůbec mě nenapadlo se tím někdy vzrušovat…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.