Jak to brzdí?
Jak to brzdí?
podprůměrně
nic moc :o). Lepší si koupit základ od Avidu či Shimana …
Celkem mizerně na hydry. Z hyder co se dneska dělají asi nejhůř.
Tento test sa mi čím ďalej tým menej páči…Tektrá dostanú 3.5* a Elixiry CR iba 2.5*…Tým pádom hovoríme „Nekupuj Elixiry,kúp Tektrá“ :P Btw k téme,Aurigy som raz mal na nastavenie,ani po zábehu nebrzdili normálne,účinok slabý,slabší ako Včka…
je rozdiel auriga comp a auriga pro… Pro verziu asi nikto z vás ešte neskúšal (ani ja), takže počet hviezdičiek môže byť v poriadku…
mne sa zas zdá že to testovanie brali celkom vážne a nameraným hodnotám by som veril možno viac, jak subjektívnym dojmom nejakého súdruha o ktorom ani neni jasné, v jakom stave tie brzdy má.
že sa to tebe nepáči je tvoja vec, každému sa páči niečo iné.
aurigy som skúšal len krátko, ale nijak tragicky na mňa rozhodne nepôsobili.
Asi tak, měl jsem Shimano Deore, Hayes HFX9 a ted Aurigy, výsledek přibližně stejnej. Záleží taky na deskách.
Taky si myslim. Zkousel jsem je na servisovanym kole s Fastop deskama a neprislo mi to jako nic tragickyho.
S těmahle brzdama občas musím brzdit i očima..a to jsem lehká váha. Osobně být tebó vyberu jiné.
spolubydla to ted koupil s nejakym mongoosem. NEBRAT! seridit se to skoro neda, predek mel mozna i krive zfrezovane ty plochky co maji kontakt s adapterem…
Budu je mět na Gt ruckus UF 2009…
Od kola očekávám skoky ale i něaké triky přes přední brzdu např. skoky na předním kole, otáčet se přes přední brzdu…
Myslíte že teda brzdy toto neutáhnou?
Ani náhodou…
aha a jaké jiné street kolo byste mi doporučili v této cenové kategorii do 15tisic korun?
Ted sem jezdil na UMF merida hardy 4 tam mi prcla vydlice-v korunce… Byla to rst gila 100mm
Já bych přesně tohle napsal o HFX9 s 203mm kotoučem, co jsem měl předtím.
Utáhnou, ale nebude to žádná hitparáda.
utáhnou v pohodně,
ale neubrzdí.
203 mm kotouče pomůžou :)
Utáhnou, mám 180mm kotouč.
mal som ich 4000km minulý rok (a tento rok ešte zo 500), nikdy nesklamali, len občas bolo potrebné pridať ďalší prst do brzdenia :) Teraz mám Magura Louise a nejaký výrazný pokrok okrem ľahšieho chodu páčky nepociťujem :)
hehe to si děláš srandu ne? asi bude něco špatně Luisy sou funkčně uplně jinde poznat bys to měl sakramentsky.
…alebo dobré tektrá :) Louise sú v poriadku, skúšal som ich viacero :)
názory na Tektra tu máš od iných uživatelů
ja verím viac tomu čo sám skúsim ;) na 180mm kotúči nie sú tektro auriga zlé brzdy…
Jak dlouho si jezdil ty Tektra a jak dlouho Luisy? Dík.
tektro: cca. 4300km
magura: 585km
Já myslel kubada, ale dík:)
aha :) no nič, aj som niečo také tušil :)
toš ve starém žigulíku taky do Prahy z Brna dojedeš, a nemusím ho mít, abych tvrdil, že v oktávce to bude o něčem jiném.
na Luisach Carbon 2007 mám dost km a to sou opravdu pořádné kotvy taky určení brzdy FR-AM je jasné.
Na Aurigach Comp asi 350–400km koupil sem je dceři na kolo a nahodil na svoje na test, opravdu sem jim dal dost šance na zajetí, ale bohužel, letěly a dcera dostala BB7 které se slušnýma deskama s přehledem po všech stránkách lepší.
jinak sem nepíšu nic jiného než osobní zkušenosti, a hydraliky vozím od 2001 a předtím pár let hydraulické V-čka od Magury
Mám je nyní na GT Avalanch 2.Disc(2009).…brzdy teda nic moc. Na běžné xc ježdění to stačí, ale nějaký sjezdík nebo jak píšeš skákání a tím určitě i prudké brždění to teda není:-( budeš muset hooodně tahat za páčku:D;-)…teď otázka jaké budou mít třeba výsledky s jinčím kotoučem a destičkami??
Tož to jezdíme na stejném kole, též uvažuji aspoň o 180mm kotoučích,aspoň dopředu – tam je to tragikomedie.
jj:-) kolo je to dobrý, ale ty brzdy:-( ty mě štvou. nejsem žádný odborník, ale myslím, že 180 mm kotouč tomu moc nepomůže – spíš jen při sjezdech že se bude líp chladit, ale tyhle brzdy stojí za prd i když nejsou přehřátý. si myslím, že víc by pomohlo nějaký dobrý kotouč + vhodné destičky…..nejlepší řešení celková výměna a je po problému:-)
přijde mi, že jste přehnaně kritičtí, kolik kol s jste předtim jezdili, kolik z nich s hydraulikama???
Myslím že nepotřebuju projezdit hromadu hydraulik abych mohl říct že mi tyto brzdy nevyhovují v jistých situacích.
Mě v jistých situacích nevyhovuje SLX, a to jí v recenzích docela chválej :) Avid bysem taky nechtěl, tam mám furt pocit že přelítnu hrazdu, ono neni ideální nic, ale podle mě jich projezdit hromadu nebude od věci.
To bezpochyby nebude. Nicméně na GT určitě sadu měnit nebudu – nemá to už význam. Bude nové bajk.
mohol by si skúsiť dať páky ďalej od gripov. máš ich imho moc blízko. nič za to nedáš a možno to pomôže.
a väčší kotúč pomôže určite. v tom teste píšu, že každé 2cm na priemere sú 20% nárast výkonu.
Soudružka učitelka nám kdysi říkala, že je to 12,5% (11,1%)
soudružka mala samozrejme teoreticky pravdu, vzorčeky nepustia.
tí súdruhovia to skúšali v praxi a vyšlo im zhruba 20%. ale možno to je len nejaké celosvetové spiknutí výrobcov kotúčov…
Připouštím možno:13,3%.
;o)
Nemáš link na jakejsi takovej test? Celkem by mě to zajímalo )
v tom velkom teste je to spomenuté- odstavec Rotor size
Já ti nevím, já mám právě problémy jen při cestě dolekopcom.
otázka je, jestli by ti třeba výěna za J3 přinesla pocit výrazného zlepšení. Já sám jsem vyměnil za LX a že bych si extra polepšil?? Jen mi víc vyhovuje tvar páky, a mají trochu čitelnější nástup
…výměna třeba za J3…
Nu a jsme u toho. Právě proto dám nové destičky, vetší kotouč a budu doufat že bude můj problém vyřešen.
přesně tak! neříkám, že jsou ty brzdy úplně k ničemu, ale při sériovém dodání kotouč + destičky = brzdný účinek není fakt nic moc:-(
měl jsem je rok na GT AVA, 180 kotouč vpředu, vpředu zelený jagwire desky, brzdili v pohodě, na to že to byly hydry na kole za 15k v roce 2008. Asi takhle bych se ne ně díval. Mám pocit, že spousta lidí se tu zeptá na tyhle brzdy ještě před tím, než si kolo s nima koupí, přečtou si že brzdí blbě a pak k nim tak i přistupujou. Můj názor je, že brzdí úplně stejně jako základní modely jiných výrobců – líp než véčka a mechaniky, ale mají houbovitější chod páky, nezřetelný nástup a na brždění jedním prstem fakt zapomeň. Navíc třeba ty aurigy měly z mýho pohledu blbej tvar páky.
no však to píšu hned na začátku vlákna, prostě podprůměrný brzdný výkon, jinak funkční brzdy.
otázkou je, co kdo považujeza průměr brzdného výkonu? M 486, J7, XT???
prijde mi ze v pohode … ale porovnaval jsem akorat s nakejma formulama na kterych jsem jel jen par km …
jezdim obcas i prudky sjezdy a brzdi spolehlive (ale nebrzdim jednim prstem jak tu kazdy pise)
vpredu mam desticky kool-stop a kotouce G3 (ale rozdil oproti puvodnim kotoucum asi neni v brzdnem ucinku bych rekl)
:)
Pokud je necháš tak jak jsou, tak maji horší výkon než véčka. Vyhoď orig. desky, dej např fastop a dostaneš se cca na účinnost véček. Já, jelikož sem těžší (84kg), tak sem aplikoval ještě 203 kotouč a konečně jsou srovnatelný s „normálníma“ hydrama. Pokud seš lehčí, 180 mm by mělo stačit. Servis je samostatná kapitola : pístky se často nevrací (promazání pomůže jen na chvíli) a moje zadní je skutečně nerovně ofrézovaná na dosedacích plochách. Ale těsní, nepřehřívají se, se zavdušněním taky není problém, případné odvzdušnění jde lehce bez spešl nástrojů. A každopádně platí, čím míň se do toho hrabe, tak fungují líp, čili žádný oprašování, ale jezdit a jezdit… Sumasumárum žádná diskotéka, ale lepší než brzdit botama.
Tak ja mam 84kg a s veckami by som to moc nezrovnaval, urcite su lepsie a ked vezmem do uvahy aj to ze odpadaju tie bezne „problemy“ ako hlucnost a castejsie nastavovanie. S tym vracanim piestkov to je pravda, ja ich jazdim uz druhy rok a za ten cas mi v servise vymenili zadnu aj prednu brzdu, prednu dokonca dvakrat, ten novsi model pak sa zda byt o nieco kvalitnejsie prevedeny, co som si prve vsimol tak nemaju od novoty taky strasny vakel ako starsi model. Inak mam 160kotuce a jazdil som s nimi aj dost velku divocinu a za ten cas sa mi nejak viac zahriali asi len raz a to som v tedy brzdil naozaj zdatne, takze to tiez nevidim nejak katastrofalne. Ten nastup pri brzdeni je zo zaciatku dost slaby a je pravda ze treba pouzit aspon dva prsty, zatial to vzdy stacilo. A co sa tyka odvzdusnenia, na to vam staci velka striekacka z lekarne a kus hadicky, ale za tie dva roky s ami ich este zavzrusnit nepodarilo.
Takze ja by som ich nejak vyslovene nezatracoval ako to robia poniektori ludia co ich mnohokrat ani neskusali len sa priklonili k nazoru ze su zle :)
Taxe když to zhrnu tak Brzda Tektro Auriga Comp, hydrauliká disková, 160mm je na street,dirt ježdení nepoužitelná…
V případě dirtu bych to shrnul stejně. Leda upgradovat jak sem psal výše..
Na dirt urcite pouzitelna je. Tam brzdis jen po dopadu a kdyz clove kouka na dirtove stroje, tak prevazne je instalovana jen zadni brzda, vetsinou nevalne kvality.
Tak ano, pravda. Já s véčkama porovnával čistě účinnost. Jinak samo co se týče dávkování, seřízení atd. tak maji určitě nad V navrch. Ale to asi každá hydraulika.. Je to prostě třeba brát jako low end se všim co k tomu patří, včetně minimální ceny a to se taky počítá :)
Ale prdlajs.
Má je na kole přítulka…přijde mi, že brzdí v pohodě. Jasně, není to žádná jedovatá extra účinná sjezdová brzda, ale prostě brzdí to. Na nějaký levnější kolo bych v tom neviděl problém. Navíc ty když píšeš že to chceš na skoky, kde se může stát, že to prostě občas položíš a něco urveš, tak bych to tam bez obav dal…
btw – dřív sme jezdili všichni na mechanických véčkách, a taky to brzdilo ;-) Doteďka když sednu na svýho starýho artura, tak je sice potřeba větší síla než u hyder, ale brzdí to uplně v pohodě…
Mám je taky na GT AV a příští měsíc jdou pryč moje starý V-čka brzděj líp než toto – to nebrzdí, ale zpomaluje nějaký zašlápnutí ani omylem prostě fuj (ale je fakt že mam radši kousavé ostřejší brzdy s krátkým krokem): Ps: Vozím 2 roky
no je pravda že ty co píšu já sou v podstatě fungl nový, tak uvidím jak se vyvinou…
Mám je na GT Avalanche 1.0 a brzdí hodně dobře. Jedním prstem to v pohodě za píchnu. Na normální ježdění úplně dostačují a nebrzdí vůbec špatně. Na nějaké větší sjezdy a skoky není to moje kolo úplně dělané takže mi stačí v pohodě a zatím žádný problém.
Párkrát jsem projel klukovo kolo s těmahle brzdama s origo destičkama v kombinaci s Avid G2 160mm a s mejma 94kg jsem neměl problém zastavit. Občas si samy škrtnou o kotouče, ale za ty peníze bych to nijak nezatracoval. Nevím jak s jinejma kotoučema.
mám je taky (180/160 kotouče), původní desky jsem měnil za Fastopy. Můj názor je, že brzdí dobře (srovnával jsem s J3/5, LX), funkčně jsou taky bez problémů. Jezdím i s Trailgatorem, tzn. váha mě s kolem + druhé 16" kolo a syn = 120 –130 kg a když za ně zaberu (vždy brzdím jen jedním prstem), tak sundám prcka z kola :)
V tuhle chvíli mám na kole jak Aurigy, tak nový Deorka. U Shimana mě překvapila délka chodu páčky. Zatím jsem neměl čas na projížďku. Ostatně chci vymenit i tu druhou Aurigy.
Mám je na GT Avalanche 2.0 09 a brzdí celkem dobře,zatím žádny problém.Uvidíme jak dlouho vydrží.
Furt lepší jak klasický brzdy,které mi furt málo brzdily a museli se seřizovat.
Kdybych nemusel, tak si je tam necham, byl jsem s nima fakt spokojenej…
mama je ma na kole a neprijde mi, ze by brzdily nejak spatne.
Rekl bych lepe nez juicy co jsem mel..
Oproti konkurenci špatně…