• Mr.Zizu

    Nazdar bikeři a bikerky.

    Měl bych takovej dotaz. Loni v srpnu jsem si koupil novýho bajka a jsou na něm hydraulický kotoučovky Hayes Sole. Hned sem si tu na fóru přečet „chválu“ na jejich adresu. Postupně sem začel zjišťovat, že opravdu moc dobře nebrzdí a že ani moc dobře nejdou seštelovat. Proto uvažuju o jejich výměně. Přemýšlel sem o koupi Avidů Juicy 5 nebo 3, ale teď mám možnost koupit za výhodnou cenu nový Tektro Auriga Comp, který sou sundaný z novýho kola. Jsou tyto brzdy dobrou náhradou, nebo si mam ještě počkat (popř. našetřit) a koupit ty Avidy? Předem dík moc za rady" ":http://www.aukro.cz/…ga_comp.html

    0 0
    • Tomcat  

      Nejlevnější funkční kotouče = Avid Juicy 3 nebo Shimano Deore , teďka se knim přidal ještě Hayes Stroker

      Osobně v nich nevidím žádný zázrak ale fungovat asi budou bez tak to sou okopírované jiné brzdy.

        
      0 0
    • Vilém  

      Co jsem ty tektra zkousel, tak brzdily normalne:) Nijak vyrazne moc, nebo malo. To vsak nerika nic o tom, jak budou spolehlive ap.

      0 0
      • MlokCZ  

        Přesně tak, taky mi přišly, že fungují normálně (samozřejmě se nedají srovnat s výrazně dražšími hydrami).

        Na druhou stranu, když J3 se dají koupit za 3tis. komplet na CRC, tak bych šel už rovnou do nich. Pár je za 100–105 liber dle kotouče a akorát je to současně hranice poštovného zdarma (těch 100 liber).

        0 0
    • ulda  

      Tektro auriga bych nekupoval, sám je mám a nebrzdí nic moc. Kup třeba deore LX nebo ty avid juicy 5

      0 0
    • kubad  

      s hlediska servisu a životnosti bych se jim asi vyhl,  a šáhl po jistotě

      XT  se dají bez kotoučů sehnat za 3500Kč

       
      0 0
    • jackasss1  

      Já bych doporučil Avidy Juicy 5, ty se oproti Aurigam nedají srovnat :-) Mám Aurigy a musím říct, že mi dostačují, ale žádný zízrak to není, ikdyž někdo psal, že při správné volbě brzdových destiček se ten výkon dá zlepšit ..

      0 0
      • Neddy  

        Jo jo, ty originál destičky stojí fakt za **… ale když si koupíš kavlitní nový, tak už to brzdí pěkně. A pak ještě dopředu větši kotouč :-)

        Ale při delším sjezdu to je na upadnutí prstů i s většíma kotoučema a novýma destičkama, div mi ruce neupadnou… to pak není žádný přibržďování jedním prstem, ale je potřeba za to pořádně zatáhnout třema prstama aspoň!

        Takže do těchto brzd bych rozhodně nešel. A když se začnou sjíždět destičky, tak více vyjíždí pouze levý pístek – kotouč je stále hodně na straně k vidlici a při zatáčení apod. škrtá o adaptér… a vyštelovat se to fakt moc nedá. U lepších brzd předpokládám povyjíždí oba pístky, takže kotouč se stále udržuje uprostřed třmenu, ne k jedné straně (např. u 525 s tím není problém).

        Jde o to, co je pro tebe výhodná cena… protože teď ve výprodejích jsou nové kvalitní sety hodně levný… a ani to nemusí být sundané z kola.

        0 0
        • ulda  

          Jo jo, taky je mám a nebrzdí nic moc + se škrtají :(

          0 0
        • MlokCZ  

          Více vyjíždějící jeden pístek se může stát u každé brzdy. To není problém konkrétního typu brzd, ale špatně chodícího konkrétního pístku. Takže místo nadávání bych s tím něco dělal nebo až ti tohle bude dělat třeba mnohem dražší brzda, tak budeš také jen nadávat? Jo, kdybys napsal, že špatně vyjížděl pístek, že jsi ho zkoušel několikrát rozběhat promazáním a v servise to zkoušeli taky a pořád neběhal jak má, tak to by bylo něco jiného.

          0 0
          • Neddy  

            Kdyby to dělalo jen na jedné brzdé, tak beru.. ale dělala to jak přední, tak zadní. Takže vada kusu to určitě nebude.

            0 0
            • ulda  

              mně to taky furt škrtá…zvykl jsem si. Nevím, proč tyhle šunty GT vůbec montuje.

              0 0
              • Neddy  

                Taky to nechápu. To, že to strčí na levnější verzi 2.0 disc bych pochopil, ten model byl ještě loni s mechanickýma. Ale že to namontují i na vyšší verzi 1.0, to už bych od nich nečekal..

                0 0
              • jackasss1  

                Tak já musím říct, že mi nikde nic neškrtá a ještě jako dotatek musím říct, že čím míň kolo myju, tím se účinek brzd zlepšuje. Prostě když kolo umyju, tak ty brzdy nejsou „ono“.

                0 0
                • Neddy  

                  Mě se 160 mm kotoučem to taky moc neškrtalo, ale se 180 mm už to škrtá. A hlavně ještě určitě nemáš sjeté brzdové destičky… A špinavý kolo ti brzdí víc asi proto, že ty nečistoty zvyšujou třetí a pak to víc brzdí.

                  Už mám na něm nalítáno přes 1.500 km v náročným terénu, sjezdy mám nejradši, takže už ty brzdy znám.

                  0 0
    • kali222  

      mam tu inzerat na malo jete j7… mrkni do inzerce pokud mas zajem. podle rychlosti se da hejbat s cenou.kdzy to prelozim, tak dokad nevyprodaj to co chci ja :DDD

      0 0
    • Mr.Zizu  

      Děkuju všem. Z vašich odpovědí jsem se rozhodl, že raději budu chvilku šetřit a koupim si radši ty Avidy. Chci přejít z Hayes Sole na něco lepšího, tak bych nerad kupoval zajíce v pytli a potom zjistil, že jsem si moc nepolepšil. :-)

      0 0
    • wenc  

      Určitě ty Avid 5,Tektra mám,a je to slabé,bratr má Avid Juicy 7,a myslím že rozdíl od těch 5 nebude malej…Určitě to bude posun výš.

      0 0
    • wenc  

      Koukni na tohle…

      http://www.kupkolo.cz/…08_2534.html

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Frostty  

      Ahoj,

       

      trošku se přižívím na tomto vláknu. Mám tyto brzdy (Tektro Auriga Comp) 

      a začínám pociťovat nedostatek brzdného učinku (nejvíc mě to irituje u přední brzdy), než začnu přemýšlet nad kompletním odstrojením a pořízením Avidů tak mě zajímá čím by se dal zvýšit brzdnej učinek. Pomůže mi vyměnit disk 160 mm za 180 mm? Ano? Jaký byste doporučily? Popřípadě jaký použit adapter pro 180 mm kotouč. Bude potřeba vymenit original brzdovy destičky? jaké dát tedy místo nich..

      Díky za trpělivost a za rady ;o)

      0 0
      • yeseteer  

        Tyhle brzdy mám taky, v předu 180mm kotouč a musím říct, že jejich brzdnej účinek šel oproti tomu když byly nový taky docela dolů. Hlavně po zimě (přes celou zimu kolo stálo v pokoji), to se mi zdálo, že prostě nejsem schopnej zabrzdit. Jak píšeš, projevilo se to hlavně u přední brzy – zablokovat zadní není problém imho s jakejmakoli aspoň trochu seřízenejma brzdama. Tak jsem asi 3× (po cca 50 km) vzal kotouč technickým benzínem (odmastil) a ihned poté vypálil (asi 150m se zataženou brzdou). Netuším, jestli je to dobrý postup, každopádně to pomohlo a brzda zase brzdí výborně. Není sice tak „kousavá“, jako když to bylo nové (má jakoby o něco delší chod – více „stupňů brždění“), takže k zablokování kola případně postavení na přední je potřeba sice o trošku víc síly než původně, ale oproti prvním letošním kilometrům nebe a dudy.

        Kdyby ti nepomohlo to co mě, tak se tady na foru psalo, že lepší destičky (ted nevím jaký – zkus projít historii) dokáží i u těchto brzd dost zvednout výkon.

        0 0
      • Frostty  

        Nejvíc pociťuji absenci brzdnýho učinku při sjezdech..uvidíme, musím nad tím podumat. Nechce se mi moc do brzd investovat pokud by byl učinek nevalnej. Otázka jestli je rovnou neodstrojit..

        0 0
      • Vilém  

        Vetsi kotouc samo pomuze. Taky bych soucasne vymenil desky za nejaky osvedceny brzdici model. Dobrou zkusenost mam s deskama Fastop.

        0 0
      • nobody  

        mám ty brzdy s 180/160 kotouči (najeto cca 6tis km) a desky Fastop a brzdí výborně, srovnatelně s avidy 3 a LX (každá má jiné dávkování apod), dále mají dobrou páku, která netlačí do prstu při delším brždění (brzdím jedním prstem). Zkus desky odmastit/vypálit a odmastit i kotouč, popř. odvzdušnit.

        0 0
    • Kubas.1  

      Kotouč určitě může pomoct, ale jde o to jakej – mám brzdy deorečka, na kterých byl originál kotouč (obr. 1). Brzdilo to slušně, ale chtěl sem to trošku vylepšit, tak sem pořídil 180 kotouč Aligator (obr. 2) Na první svezení mně připadlo, že i mý starý věčka brzdily líp než tohle, ale pak sem si na to zvyknul, a už mě to tolik nevadí - asi se to teď tolik nezahřívá, a je fakt, že je daleko plynulejší chod té brzdy, ale připadá mně, že to celkově brzdí daleko míň než předtím

      …sem se trochu rozepsal, ale ve zkratce si prostě dej pozor na to, jakej kotouč budeš kupovat, ne vždycky větší kotouč = líp to brzdí

      0 0
    • Zdenek_cz  

      Volili byste raději hydry Tektro Auriga Comp nebo normální V-brzdy?

      0 0
      • yeseteer  

        za mě Aurigy … přešel jsem na ně z V-brzd a musím říct, že brzdí líp. Někteří budou možná tvrdit opak, ale můj názor je tento.

        0 0
      • Evilcleaner  

        záleží na použití… pokud by to bylo jen tak na pohodu, žádné chrcení tak bych bral tektra… jinak na chrcení večka (hlavně kvůli váze)

        0 0
      • Evilcleaner  

        záleží na použití… pokud by to bylo jen tak na pohodu, žádné chrcení tak bych bral tektra… jinak na chrcení večka (hlavně kvůli váze)

        0 0
        • Zdenek_cz  

          Já právě přemýšlím, že si k přítelkyni koupím nějaký levný kolo kolem 10 tis. Kotoučovky uznávám až u pořádných kol nad 20 tis.

          A přemýškím nad těmito modely:

          Cube Aim 2008 – fešák, ale výbava nic-moc

          Carrera Kraken – vzhled nic-moc ale výbava lepší než Cube

          Ale těch kotoučovek se bojím, abych s něma neměl víc starostí než užitku.

          0 0
          • Evilcleaner  

            neřešil bych vůbec a koupil carreru. pokud přitelkyně zkousne design tak si myslím že za ty peníze je to naprosto nepřekonatelná kombinace. dokonce to má docela použitelnou vidlici. musí se ale pořátat s tím že to bude poměrně těžké kolo no. ale to by cube byl taky.

            0 0
          • Yann  

            Tu Carreru mam, zatim mam najeto cca 800km a v pohode. Brzdy funguji, nejezdim ale zadne extremy a tim padem necekam ani extremni brzdny ucinek. Na druhou stranu s mymi 100kg jsem myslim ty brzdy uz otestoval.

            0 0
          • novcze  

            mám je na meridě, už druhá sezóna bez problému, brzdí parádně, žádné zahřívání ráfků od špalků, atd.

            0 0
      • radek.n1  

        Řeším přesně to samé – zrovna kupuji nové GT Avalanche 1.0 a ne a ne se rozhodnout zda klasická Véčka nebo ty Aurigy…

        0 0
    • rock  

      Vypadá to, že se chceš držet s cenou při zemi, tak co Deore ? Za dva litry pár (bez kotoučů) není úplně špatná cena, ne ?

      Deore

      0 0
      • Evilcleaner  

        alivio… deore

        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          To jsou staré Deore, nove jsou tyhle

          Ročník 2010. Mám je asi 3 měsíce a jsem s nima moc spokojený. Doporučuju vyměnit destičky za koolstopy nebo fastopy a je to paráda. Ergonomie i účinek parádní.

          0 0
    • Xp33  

      AHoj,

      koupil jsem tyto Tektra Aurigy se 180 kotouči. Bohužel zadní brzda příšerně vrže a chvění jde do rámu :-( Dá se to nějak doseřídit, nebo jen nejsou zaběhlé destičky?

      Díky za rady.

      0 0
      • Evilcleaner  

        může to být mnoho věcí od povoleného výpletu, přes povolený ořech, náboj s vůli a povolený rychloupínák. nejpravděpodobněji však máš špatně ofrézované dosedací plochy na rámu pro adaptér, takže navštívit servis a nechat speciálním nářadím ofrézovat;) jinak se to ut řešilo už milionkrát, stačí najít jen v hisotrii (!!!)

        0 0
    • moudrej  

      Nedavno jsem koupil kolo s aurigama a musim rict, ze deset let stary vecka s nejlevnejsima spalkama, co mam na druhym kole brzdi mnohem lip. V servisu mi rekli, ze pry se to zlepsi, ale uz mam nabrzdeno docela dost a pripada mi, ze se spis zhorsuji…

      0 0
    • otas43  

      Zkusím tohle vlákno obnovit. Na bajku mám aurigi obě 160, kolo letos průběžně přestavuju k obrazu svému a pokud nebude na nové brzdy, tak budu určitě měnit kotouče a destičky. Můžete poradit co tam dát, aby to nebrzdilo tak zoufale málo? Ostatní se mi už smějou, že si to snad mažu =)

      0 0
      • BigKarel2  

        Co máš 6 děr nebo CL?

        0 0
        • otas43  

          6 ale v srpnu budu brát Remerx Fastdisc, tak není problém koupit je podle kotoučů. Mimochodem co ty Remerxy? V týhle cenový kategorii ( do 4tis) asi nejlepší volba, ne?

          0 0
          • Evilcleaner  

            do 4k seženeš frm5, fastdiscy se prodávají tak za 2,5k a za tu cenu to jsou dobrá kola

            0 0
            • otas43  

              Na ty RM5 jsem nečetl moc chvály tady. Za peníze, který do toho chci dát jsem našel Crossride, RM5 a právě ty Fastdisc. Jsou sice těžší ale snad alespon něco snesou.

              0 0
      • prito  

        Ja bych je chtel taky trochu upgradovat, co jsem se zde docetl tak dopredu chci dat desky Koolstop a k tomu nejaky 180mm kotouc, muzete poradit nejaky 6 der? Ma smysl menit desky i vzadu nebo staci jenom tenhle upgrade vepredu?

        Co se tyce brzdeni tak nemam pocit ze by brzdili nejak spatne ja tady hodne lidi pise ze je to stejny jak se spalkama, presto bych je chctel za tech par korun vylepsit. Jasne ze s brzdama vyssich kategorii to nejde srovnavat ale v porovnani treba s Avis Juicy 3 mi prijdou o hodne lepsi.

        0 0
    • cukerko  

      ber avid J3 alebo deore, tektru ani hayesom neverim

      0 0
    • Milwa  

      Zdar,

      nemáte někdo nějakou zkušenost s Auriga Comp for lady? Výrobce je má pod označením WS. Předpokládám, že páky by asi měly být dizajnovaný pro menší ruce. Jde o to, že přítelkyně má stejnak problém na ně dosáhnout. Má hodně malou ruku. A ne, není jí 12 let.

      Existuje nějaká možnost nastavení nebo zmenšení vzdálenosti mezi madlem a brzdovou páčkou? Napadá mě jedině zvolit méně objemné gripy nebo víc prohnuté páky.

      Díky za tipy.

      0 0
      • kubad  

        seřídít stavěcím šroubem vzdálenost páky od řídítek, ale nevím jestli to u těchle brzd jde.

        0 0
      • hctr  

        jo jde to je tam maly sroubecek

        0 0
        • Milwa  

          Chlapi díky, už jsem to našel v manuálu, dělalo mi problém názvosloví. Jestli jsem to ale všechno správně přeložil, bude mě pak ještě čekat nastavení destiček, ale podaří se to.

          Mějte se fajn.

          0 0
          • hctr  

            ty brzdy to maj udelane dost blbe:) u shiman (deore,slx apod) zatocis rukou sroubkem a mas to tady je taky maly ****, ale vsecko jde kdyz se chce, ja to ale teda osobne nedelal mam dloue prsty a velke ruce takze jsem rad, ze je to u nich daleko:d

            0 0
            • Jakub.Kl  

              Zdarec,když už jsme u těch brz Tektro auriga comp, taky je mám na svým kole a mám s nimi problém. Při brždění vydávají takový divný až skoro praskavý zvuk. Brzdí jinak dobře,ale irituje mě ten „kravál“ a při tom klepání přední vidlice. Zadní brzda taky vydává ten zvuk,né tak silný,ale vydává. Prosím poradte co s tym,zda je to destičkama nebo něčím jiným. Díky za odpověď

              0 0
    • vsn  

      neví někdo kolik přesně váži bez kotoučů?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.